Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

    geen toppers, maar heb je gehoord wat bjorn zei? het is best wel te doen. op een trip van 500 km ga je 1 keer moeten laden, dat valt te overzien.
    nu heb ik zelf ook voor de model 3 long range gekozen omdat ik zorgeloos lange afstanden wil kunnen doen.
    maar dat wil niet zeggen dat alle andere EV's waardeloos zijn om eens een keertje een verdere trip te doen, en bij binnenlands verkeer speelt het nauwelijks een rol.
    m.a.w. als een model 3 SR+ een praktisch bruikbare wagen is, dan zijn de polestar, kona e.d. dat ook.

    alleen jammer dat de polestar even veel kost dan de model 3 LR. als range niet zo'n rol zou spelen dan kan je 10k uitsparen door een kia e-niro of M3 SR+ te nemen, dat zijn ook prima wagens.
    Je mengt hier wel twee stukken van me door mekaar . Ik sprak over de i-pace (die ik serieus overwogen heb) en de Kona. Die hebben allebei een te lage laadsnelheid voor mensen die af en toe wat verder dienen te rijden. Dat zie je ook in de 1000 km test van Bjorn (van de Kona dan toch, maar de ipace is zeker niet beter want amper hogere laadsnelheid en een veel hoger verbruik)

    De Polestar 2 is bij mij afgevallen omdat ik geen antwoorden kreeg op mijn vragen. Ik ben content dat ik de Model 3 heb besteld, en dan spreek ik niet alleen of zozeer over die range, wel over één ven die vragen waarop Polestar niet kon of wilde antwoorden. De servicenters liggen in hartje Brussel (vlak bij Tour en Taxi) en in Antwerpen (vlak bij de stadsschouwburg). Fijn om je auto dan eens binnen te brengen voor een issue. Sowieso een halve dag kwijt.
    Bij Tesla kan ik in Hasselt terecht, dat is niet zoveel dichter dan Brussel voor me, maar wel zonder file.
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

      ok, maar niet iedereen moet geregeld naar duitsland.
      nu vind ik 60k euro of meer voor een auto die beperkt is op dat vlak ook wel veel hoor..
      naar 't schijnt smijt audi wel met grote kortingen op de e-tron voor de leasingmaatschappijen, denk dat die uiteindelijk niet duurder uitvalt dan een model 3.
      Ik had een serieuze korting op de e-tron, en hij bleef toch flink duurder. Maar de e-tron is echt wel een betere lange afstandsrijder dan de ipace en zelfs de polestar 2, vanwege zijn agressieve laadcurve.
      De V3 superchargers zijn in aantocht, er zijn 264 stalls onderweg naar Europa, indien ik het goed begrepen heb. Er zouden wel maar 6 stalls met V3 chargers op een SUC (logisch ook het gaat zo veel sneller). Maar dan zou je dus toch op 40 plaatsen in Europa al V3 chargers hebben
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

        Je mengt hier wel twee stukken van me door mekaar . Ik sprak over de i-pace (die ik serieus overwogen heb) en de Kona. Die hebben allebei een te lage laadsnelheid voor mensen die af en toe wat verder dienen te rijden. Dat zie je ook in de 1000 km test van Bjorn (van de Kona dan toch, maar de ipace is zeker niet beter want amper hogere laadsnelheid en een veel hoger verbruik)

        De Polestar 2 is bij mij afgevallen omdat ik geen antwoorden kreeg op mijn vragen. Ik ben content dat ik de Model 3 heb besteld, en dan spreek ik niet alleen of zozeer over die range, wel over één ven die vragen waarop Polestar niet kon of wilde antwoorden. De servicenters liggen in hartje Brussel (vlak bij Tour en Taxi) en in Antwerpen (vlak bij de stadsschouwburg). Fijn om je auto dan eens binnen te brengen voor een issue. Sowieso een halve dag kwijt.
        Bij Tesla kan ik in Hasselt terecht, dat is niet zoveel dichter dan Brussel voor me, maar wel zonder file.
        soit, mss wat verwarring her en der, en wat details (voor anderen gaat de tesla dealer mss weer verder liggen, heb zelf ook het voordeel in gent er een vlakbij te hebben).
        ben het er mee eens dat de model 3 de beste allrounder is voor de prijs, de grootste concurrent voor de model 3 wordt wellicht de model Y die in berlijn van de band gaat rollen, die gaat nog beter in elkaar zitten dan de amerikaanse versie.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

          Ik had een serieuze korting op de e-tron, en hij bleef toch flink duurder. Maar de e-tron is echt wel een betere lange afstandsrijder dan de ipace en zelfs de polestar 2, vanwege zijn agressieve laadcurve.
          De V3 superchargers zijn in aantocht, er zijn 264 stalls onderweg naar Europa, indien ik het goed begrepen heb. Er zouden wel maar 6 stalls met V3 chargers op een SUC (logisch ook het gaat zo veel sneller). Maar dan zou je dus toch op 40 plaatsen in Europa al V3 chargers hebben
          ben ook wel benieuwd naar die V3 chargers, gaan ze die in de plaats zetten van de huidige V2 of gaan er nieuwe locaties bijkomen?
          vraag me ook af of 250kw laden wel zo goed is voor de batterij. ik ben al blij met alles boven de 100 kw in feite. het meest ergerlijke is een volle SuC of een die buiten gebruik is.

          Comment




          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

            alleen jammer dat de polestar even veel kost dan de model 3 LR. als range niet zo'n rol zou spelen dan kan je 10k uitsparen door een kia e-niro of M3 SR+ te nemen, dat zijn ook prima wagens.
            Waarom zou het een probleem zijn dat de Polestar even duur is?
            De range is dan misschien iets minder, maar op diverse andere vlakken veegt ie de vloer aan met de Tesla. Behalve op range bokst de Polestar toch wel in een hogere klasse.
            Een BMW 5 is toch ook duurder dan een Skoka Superb, terwijl die laatste meer ruimte heeft en zuiniger is.
            Dezelfde logica geldt ook voor bijvoorbeeld een e-Tron: Niet (echt) geschikt voor reisverkeer, maar wel een klasse hoger qua luxe, afwerking,... dan bijvoorbeeld de Model X.
            Voor mensen die (bijna) nooit lange afstanden doen is die range dus totaal onbelangrijk, zolang je op een lading aan 200km komt is dat meer dan voldoende.

            Sent from my SM-G965F using Tapatalk

            Comment




            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

              De Polestar 2 is bij mij afgevallen omdat ik geen antwoorden kreeg op mijn vragen. Ik ben content dat ik de Model 3 heb besteld, en dan spreek ik niet alleen of zozeer over die range, wel over één ven die vragen waarop Polestar niet kon of wilde antwoorden. De servicenters liggen in hartje Brussel (vlak bij Tour en Taxi) en in Antwerpen (vlak bij de stadsschouwburg). Fijn om je auto dan eens binnen te brengen voor een issue. Sowieso een halve dag kwijt.
              Bij Tesla kan ik in Hasselt terecht, dat is niet zoveel dichter dan Brussel voor me, maar wel zonder file.
              Eh... Als ik me niet vergis zullen diverse grote Volvo dealers verspreid over heel België instaan voor het onderhoud.



              Sent from my SM-G965F using Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                soit, mss wat verwarring her en der, en wat details (voor anderen gaat de tesla dealer mss weer verder liggen, heb zelf ook het voordeel in gent er een vlakbij te hebben).
                ben het er mee eens dat de model 3 de beste allrounder is voor de prijs, de grootste concurrent voor de model 3 wordt wellicht de model Y die in berlijn van de band gaat rollen, die gaat nog beter in elkaar zitten dan de amerikaanse versie.
                “Nog” beter? :-) Ik zou Het bij “beter” houden, reed onlangs met een demo model 3, de deurstijl hing al los .... Sowieso grote kieren in bekleding, nee, qua afwerking hebben ze echt nog een ferme stap te zetten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                  ok, maar niet iedereen moet geregeld naar duitsland.
                  nu vind ik 60k euro of meer voor een auto die beperkt is op dat vlak ook wel veel hoor..
                  naar 't schijnt smijt audi wel met grote kortingen op de e-tron voor de leasingmaatschappijen, denk dat die uiteindelijk niet duurder uitvalt dan een model 3.
                  Klopt, maar als je een langere rit maakt, dan laden de meeste op bij 20% en laden dan bij tot 70-80%.
                  Dat zou goed genoeg moeten zijn voor minstens 200km, anders sta je net iets te dikwijls stil. Dat lukt niet met een eTRON 50.
                  Die verbruik makkelijk 30 kWh / 100 km, dus amper 200 km als je van 100 naar 0% gaat.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten



                    Waarom zou het een probleem zijn dat de Polestar even duur is?
                    De range is dan misschien iets minder, maar op diverse andere vlakken veegt ie de vloer aan met de Tesla. Behalve op range bokst de Polestar toch wel in een hogere klasse.
                    Een BMW 5 is toch ook duurder dan een Skoka Superb, terwijl die laatste meer ruimte heeft en zuiniger is.
                    Dezelfde logica geldt ook voor bijvoorbeeld een e-Tron: Niet (echt) geschikt voor reisverkeer, maar wel een klasse hoger qua luxe, afwerking,... dan bijvoorbeeld de Model X.
                    Voor mensen die (bijna) nooit lange afstanden doen is die range dus totaal onbelangrijk, zolang je op een lading aan 200km komt is dat meer dan voldoende.

                    Sent from my SM-G965F using Tapatalk
                    vloer aanvegen, is wel lichtjes overdreven.
                    de polestar zit geen segment hoger he. hij is zelfs krapper achterin.

                    The BIGGEST electric car battle of 2020 is here! The current EV king is the Tesla Model 3, but it faces tough competition from the new Polestar 2. Which is b...

                    Comment




                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                      vloer aanvegen, is wel lichtjes overdreven.
                      de polestar zit geen segment hoger he. hij is zelfs krapper achterin.
                      Je snapt 't concept nie helemaal hé : een klasse hoger gaat niet over range/verbruik of ruimte, maar wel over afwerkingskwaliteit en luxe (premium) gevoel, looks, ...


                      Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten



                        Je snapt 't concept nie helemaal hé : een klasse hoger gaat niet over range/verbruik of ruimte, maar wel over afwerkingskwaliteit en luxe (premium) gevoel, looks, ...


                        Sent from my SM-G965F using Tapatalk
                        ik vind de technologische voorsprong van tesla op een aantal vlakken meer waard dan mooi afgewerkte naden.
                        besides, de materialen van een model 3 zijn echt zo slecht nog niet hoor, die van mijn premium bmw F30 waren minder goed (om niet te zeggen: brol).

                        Comment


                        • Fijn voor jou dat je tevreden bent, maar ik denk dat de algemene perceptie wel net iets anders is: de Polestar biedt toch wel een merkelijk betere totaalbeleving, tenzij range en laadsnelheid de enige criteria zijn die van belang zijn

                          Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                          Comment


                          • tja beide wagens hebben hun sterke en zwakkere punten, een winnaar aanduiden is niet zo eenvoudig en hangt af van je persoonlijke smaak.

                            Ga je er het wereldwijde web op na, dan wordt de Polestar 2 bestempeld als dé Tesla-killer! Staat natuurlijk leuk voor de views maar is 'ie dat ook? We doen de test... Top Trumps Style!


                            mocht de polestar iets goedkoper zijn en/of een lager verbruik hebben, dan zou ik hem boven de model 3 verkiezen.
                            ze zijn nu gelijkaardig geprijsd maar bij model 3 betaal je ook mee voor het supercharger netwerk en de software die continue verbeterd wordt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              tja beide wagens hebben hun sterke en zwakkere punten, een winnaar aanduiden is niet zo eenvoudig en hangt af van je persoonlijke smaak.

                              Ga je er het wereldwijde web op na, dan wordt de Polestar 2 bestempeld als dé Tesla-killer! Staat natuurlijk leuk voor de views maar is 'ie dat ook? We doen de test... Top Trumps Style!


                              mocht de polestar iets goedkoper zijn en/of een lager verbruik hebben, dan zou ik hem boven de model 3 verkiezen.
                              ze zijn nu gelijkaardig geprijsd maar bij model 3 betaal je ook mee voor het supercharger netwerk en de software die continue verbeterd wordt.
                              Aangezien in de Polestar de software van Google komt (Android Automotive, inclusief integratie met Maps, Assistant, Play Store) lijkt dat laatste ook niet meteen nog een sterk argument. Blijft enkel nog het Supercharger netwerk over. Wat je slechts een handvol keer per jaar nodig hebt. En ook dat wordt minder en minder belangrijk aangezien de snelladers van andere aanbieders als paddenstoelen uit de grond schieten

                              Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                                Aangezien in de Polestar de software van Google komt (Android Automotive, inclusief integratie met Maps, Assistant, Play Store) lijkt dat laatste ook niet meteen nog een sterk argument. Blijft enkel nog het Supercharger netwerk over. Wat je slechts een handvol keer per jaar nodig hebt. En ook dat wordt minder en minder belangrijk aangezien de snelladers van andere aanbieders als paddenstoelen uit de grond schieten

                                Sent from my SM-G965F using Tapatalk
                                bij tesla is de software beter afgesteld op de hardware omdat ze alles zelf ontwikkelen. ik zie dat als een voordeel. (zoals bij apple).
                                het gaat niet enkel om maps , de app store en wat entertainment, maar ook over heel de werking van de auto (aandrijflijn, accu, besturing, camera's, autopilot ... )
                                naar mijn gevoel is de tesla een rijdende computer, indrukwekkend hoe die computer werkelijk alles regelt.
                                bij de test van bjorn nyland deed de DAB radio op android al raar, er zitten in elk geval nog kinderziektes in.
                                ik heb even opgezocht hoe het zit met 'full self driving' bij android, ze zijn daar uiteraard hard mee bezig (waymo), maar het zou pas geintegreerd worden in toekomstige polestar auto's, dus niet op de huidige als ik het goed begrijp.

                                je kan beweren dat er snelladers bijkomen en dat klopt, maar er is toch nog een hele weg te gaan. veel laders zijn 50 kw, als je daar mee je polestar wil opladen ben je anderhalf uur kwijt.
                                ik ben onlangs van gent naar san sebastian (spanje) gereden, op de route zijn er +/- 10 tesla superchargers, dus om de 100 km ongeveer heb je er een, dat ging dus als een fluitje van een cent en ik had nog de keuze bij welke ik ging (ik kon er altijd 1 of 2 overslaan). de alternatieven zijn schaarser, ofwel zijn ze 50 kw , behalve die van ionity, maar die dekking is nog niet wat het moet zijn, bv tussen poitiers en bayonne is er geen een, en da's 430 km, dat haal je zeker niet met de polestar.
                                met de tesla kan je van beide netwerken gebruik maken, je kan soms nog 5-10 minuten uitsparen door ionity te nemen ipv een tesla lader als er één is, want je moet de snelweg niet af en ionity laadt iets sneller (bij m'n model 3 ging het aan 180 kw, iets sneller nog wat een polestar kan slikken ).

                                hier zie je een klein vergelijk van de routeplanner voor dit traject, met een polestar ben je een uur langer aan het laden dan met een model 3 LR. merk op: tussen gent en parijs heb je geen laadgelegenheid en moet je trager rijden om het te halen, de laatste lader is een 50 kw, en er zijn maar 2 plekken, vaak gewone parkeerplaatsen met een laadpaal aan (zoals in Kalken op de E17), ICE's parkeren zich daar gewoon en dan sta je daar.


                                Last edited by sunking; 24/08/2020, 19:36.

                                Comment


                                • Exact de reden waarom ik voor Tesla ben gegaan.
                                  Het zijn de zowat de enige wagens die een traditionele wagen volledig kunnen vervangen.
                                  Alleen de Taycan (heel goede range met de eco-velgen, en uitstekende laadcurve) is vergelijkbaar (maar veeeeeeeel duurder)
                                  De e-tron komt dicht in de buurt, want die heeft ook een zeer goede laadcurve. Probleem is dat e-tron in Frankrijk wat moeilijker ligt, want er daar zijn er nog te weinig snellaadstations. Maar om naar Duitsland, Oostenrijk, Nederland of Scandinavië te rijden: geen probleem

                                  Voor mij viel alles buiten Model 3 af omdat ik met twee fietsen achterop naar 't Zuiden van Frankrijk wil kunnen rijden, en dat was bij alle andere auto's onmogelijk want geen trekhaakoptie of onnoemelijk veel trager door het lange opladen.

                                  sunking : heb je verbruik voor polestar 2 aangepast in ABR? Want dat staat volgens mij ridicuul optimistisch ingesteld
                                  Last edited by BertVS; 24/08/2020, 21:03.
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                    sunking : heb je verbruik voor polestar 2 aangepast in ABR? Want dat staat volgens mij ridicuul optimistisch ingesteld
                                    ah nee, goed punt. dacht dat die in praktijk ongeveer 40 wh / km meer verbruikt dan een model 3? moet ik dan 210 pakken? (20% meerverbruik is in elk geval niet weinig..)
                                    met 200 wh / km, ben je 12u40 in totaal onderweg, dus nog een half uur extra .
                                    niet enkel door het laden maar ook omdat je nog trager moet rijden tussen gent en parijs.
                                    met fietsen achterop zou het verbruik nog hoger liggen (heeft tesla natuurlijk ook last van)
                                    Last edited by sunking; 24/08/2020, 21:19.

                                    Comment


                                    • Grappig: 2 Tesla fanboys die in een topic over de Polestar 2 zitten drammen over hoe geweldig hun auto wel is...
                                      Draai het of keer het zoals je wil: range/verbruik is nog het enige waarop de Tesla nog een streepje voor heeft (en dat ontkent ook niemand). Op alle andere vlakken zijn ze gelijkwaardig of zit de Polestar een niveautje hoger.

                                      En reken maar dat Google zijn zaakjes softwarematig in orde heeft. In de smartphonewereld hebben de Android smartphones van kwaliteitsmerken de Apple iPhone ook al lang voorbijgestoken.

                                      Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                                      Comment


                                      • Ik heb overigens geen zin om voor een uurtje minder lang te rijden op een traject van 1000km (wat ik hoogstens 2 keer jaar doe) de rest van het jaar op een lelijk dashboard te zitten kijken in een auto die qua beleving echt niet luxe/premium aanvoelt.

                                        Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                                        Comment


                                        • laat me raden: je rijdt met een ICE ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X