Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Polestar 2 (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk BerichtenAlleen blijft de vrees zoals met alle nieuwe technologie ( PC in de jaren 1980, GSM in de jaren 2000) dat alles gaat razend snel verouderen.
Hierdoor zit je als particulier met het risico dat je een enorme afschrijving gaat hebben.
Binnen 5 jaar koop je voor de zelfde prijs een EV die 3 x zo snel kan laden en met een pak mee range.
Niemand wil dan nog een beetje geld geven voor dit verouderd stukje technologie want dat is een EV aan het worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
En een PHEV combineert alle nadelen van beide systemen
- ook een zwaar voertuig
- zeer complex (twee aandrijvingen)
- de zeer beperkte range maakt dat je op al die lange afstanden toch veel brandstof verbruikt
- de beperkte range maakt dat je je wagen na iedere rit moet opladen
Wij hebben per jaar 1500 kwh op overschot (overbemeten installatie door vorige eigenaar) en souperen deze op met een jonge 2de hands PHEV.
Dat is om de andere dag van leeg naar vol laden zonder een cent extra elektr.verbruik
80% van de ritten zijn <25km en full EV, Gecombineerd verbruik inclusief vakantierit 6,5 liter voor een SUV van 2,3 ton (3 kinderen)
Taksen erg laag omwille van 2l motor.
Je moet idd. de discipline hebben om te laden maar geen probleem gezien het "gratis" is
Full EV die aan onze eisen qua plaats en comfort kon voldoen was ruim dubbel zo duur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Heb eens even naar de prijzen gekeken....
Ze gaan het niet leren hé. Optielijst zo lang als een rol WC papier.
En dingen als "headbeam assist", lendesteunregeling, parkeerverwarming, comforttoegang zijn allemaal opties.
In elk geval is de IX3 een pak duurder in leasing dan een Model 3 LR, en ca 200€ per maand duurder dan de P2....
Een gewone X3 leasen, is ook een pak duurder dan een gewone BMW 3 he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
Volgens de gegevens die ik vind heeft de Model 3 Performace 75 kwh en de Polestar 2 78 kwh
En heeft de Model 3 standaard range + slecht 55 kwh volgens de ene bron en 50 kwh volgens de andere
Maar ik weet niet of dat klopt?
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
Vooral omdat Tesla een vaste (hoge) inruilprijs garandeert bij einde lease. Free supercharging is tot 2017, daarna niet meer.
Met een ICE willen de meesten een andere wagen na twee of drie jaar maar nu moet er minstens 5 jaar gereden worden en vind niemand dit plots erg om met dezelfde te moeten rijden.
Vind dat er maar zeer licht wordt over gedaan en met de mantel der liefde wordt weggewuifd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Benieuwd hoeveel TCO’s er nog gaan kloppen als ze uit het huwelijk met Tesla willen stappen na 5 of 8jaar.
Met een ICE willen de meesten een andere wagen na twee of drie jaar maar nu moet er minstens 5 jaar gereden worden en vind niemand dit plots erg om met dezelfde te moeten rijden.
Vind dat er maar zeer licht wordt over gedaan en met de mantel der liefde wordt weggewuifd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zijn niet de meeste leasecontracten op 4/5 jaar of max 120/160 000km?
En met een Tesla kan je toch ook na 3 jaar een andere wagen nemen? Alleen heb je nog niet veel keuze buiten Tesla als je in de klasse van een model S shopt, zeker als bereik belangrijk is.
Misschien heeft men minder behoefte aan een andere wagen na 2/3 jaar omdat een Tesla nog heel wat updates krijgt?
En je opmerking over TCO begrijp ik al helemaal niet, kan je die toelichten?
Comment
-
Naar 't schijnt vindt tesla het niet erg om wagens terug te nemen na 5 jaar.
Ze kunnen er nog veel mee doen: inzetten als zelfrijdende taxi, de batterij herbruiken, en de motoren worden gemaakt om 1 miljoen mijl mee te gaan.
zou me niet al te veel zorgen maken over de restwaarde na 3 jaar.
een BMW met 200000 km, dat pakt niemand nog over, tenzij voor een habbekrats..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Hier snap ik niet veel van?
Zijn niet de meeste leasecontracten op 4/5 jaar of max 120/160 000km?
En met een Tesla kan je toch ook na 3 jaar een andere wagen nemen? Alleen heb je nog niet veel keuze buiten Tesla als je in de klasse van een model S shopt, zeker als bereik belangrijk is.
Misschien heeft men minder behoefte aan een andere wagen na 2/3 jaar omdat een Tesla nog heel wat updates krijgt?
En je opmerking over TCO begrijp ik al helemaal niet, kan je die toelichten?
Comment
-
Ik echt geen geloof in een juiste TCO en al helemaal niet bij Tesla. Jaartallen zijn maar voorbeelden hé, als jij er na 3 jaar al wil uitstappen vrees ik al helemaal voor een correct TCO. Altijd benieuwd of je maandelijkse €1800 voor en S-model na x-aantal jaar je niet met een zure appel laat zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenNaar 't schijnt vindt tesla het niet erg om wagens terug te nemen na 5 jaar.
Ze kunnen er nog veel mee doen: inzetten als zelfrijdende taxi, de batterij herbruiken, en de motoren worden gemaakt om 1 miljoen mijl mee te gaan.
zou me niet al te veel zorgen maken over de restwaarde na 3 jaar.
een BMW met 200000 km, dat pakt niemand nog over, tenzij voor een habbekrats..
Uiteraard zijn de prijzen ondertussen al zodanig gezakt dat het allemaal wel wat meer zal te verantwoorden zijn maar ooit moet je toch eens van dat contract bij Tesla vanaf, ik sta er zeer sceptisch tegenover van wie die restwaarde voor zijn rekening zal moeten nemen.
Dat zij niet bang zijn om een wagen van 5 jaar terug te nemen zou ik nog kunnen aannemen, maar dat ze die dan nog op de tweedehandsmarkt gaan slijten voor 3jaar? met de nodige garanties? Gaat nog een behoorlijk bedrag moeten tegenover staan vrees ik, anders is elke Tesla S-model verlieslatend.
Comment
-
Heb je al eens gekeken naar de daadwerkelijke 2dehands prijzen van Tesla's?
Die zijn meer dan behoorlijk.
Zie ook: https://topgear.nl/autonieuws/restwa...3-blijft-hoog/
- Likes 1
Comment
-
ik ben er nog niet goed van hoe weinig ik kreeg van mijn BMW na 3,5 jaar...
opties zijn waardeloos op de tweedehands markt, maar je moet ze er wel bijnemen als je wat luxe wil want standaard zit er niks op.
hopelijk behoren zulke business modellen spoedig tot het verleden.
Comment
-
Amerikanen houden van blufpoker natuurlijk.
Uiteraard zijn de prijzen ondertussen al zodanig gezakt dat het allemaal wel wat meer zal te verantwoorden zijn maar ooit moet je toch eens van dat contract bij Tesla vanaf, ik sta er zeer sceptisch tegenover van wie die restwaarde voor zijn rekening zal moeten nemen.
Dat zij niet bang zijn om een wagen van 5 jaar terug te nemen zou ik nog kunnen aannemen, maar dat ze die dan nog op de tweedehandsmarkt gaan slijten voor 3jaar? met de nodige garanties? Gaat nog een behoorlijk bedrag moeten tegenover staan vrees ik, anders is elke Tesla S-model verlieslatend.
Kijk gewoon eens naar een Tesla Model S op autoscout of 2dehands.
Er staan modellen op van 2013 die nog boven de 30k geprijsd zijn, en dat verkoopt.
Model 3 vind je amper onder de 40k, maar die zijn nog niet zo lang op de markt.
En wat leasing betreft, ik denk dat Tesla zelf niet least, maar dat het dus loopt via Arval, Leaseplan of ...
Dus na een jaar of 4 komen die auto's gewoon op de markt. En veel van die auto's worden direct naar het buitenland verscheept omdat ze daar nog meer krijgen.
Comment
-
Stel nu je koopt particulier zo'n 2013-14-15 Model S voor 35k en je bent ineens aan de beurt voor een nieuw battery pack (gebeurt frequent vanaf 100 à 120k lees ik), dan ben je toch serieus de Jos? Denk niet dat je dan bij nonkel Elon kunt gaan aankloppen? Ik zou dat toch niet aandurven eerlijk gezegd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenStel nu je klikt op deze thread over de Polestar 2 en leest deze vorige post, dan ben je toch serieus de Jos ? Denk niet dat de meesten verwachten iets te lezen over nonkel Elon ? Ik zou durven zeggen weeral offtopic ..
EdIt: om on topic te blijven: https://www.autocar.co.uk/car-news/f...-vs-polestar-2Last edited by bert631; 29/08/2020, 13:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichtenoff-topic, off-topic... het gaat over EV's hé dus logisch dat ook de concurrentie aan bod komt. Als het u niet aanstaat lees het dan niet hé zageventen
En aangezien de oh zo "geweldige" Tesla mij geen lap interesseert zal ik ook de topics daarover niet lezen. Helaas vinden de fanboys het nodig om dit topic over de Polestar 2 te vervuilen met gratis reclame voor Elon Almighty...
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk BerichtenHelaas vinden de fanboys het nodig om dit topic over de Polestar 2 te vervuilen met gratis reclame voor Elon Almighty...Who cares?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment