Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jongens toch steekt dat nu allemaal zo nauw wat er bij welk topic staat? Het is door zo'n azijnpissers die over "off-topic" zitten neuten dat dit forum leegloopt...
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • Ik zou eerder denken net omgekeerd. Anders moeten we het misschien in dit topic ook over Elon zijn varken hebben ..

      Comment


      • ja, hoe is het daar eigenlijk mee?

        die had zich blijkbaar verslikt in poolsterren....
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          ... Als het u niet aanstaat lees het dan niet hé zageventen
          En dan verschiet jij er van dat het forum leegloopt? Effe chillen man

          Ik heb interesse in alle EV's en ben op zoek naar juiste, objectieve informatie zonder vooroordelen van merk x of y. Het valt hier toch heel sterk op dat de Polestar wordt afgekraakt op onjuiste of halve informatie. Ja, de model 3 heeft streepjes voor op het supercharger netwerk, efficiëntie, etc. Net zoals de Polestar ook beter scoort op ander gebied zoals afwerking, dealer netwerk (Volvo doet toch onderhoud, niet? Onduidelijk) en hatchbak koffer.

          Laat ieder voor zichzelf bepalen wat belangrijker is en wat niet.

          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          die had zich blijkbaar verslikt in poolsterren....



          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bert631 Bekijk Berichten
            En dan verschiet jij er van dat het forum leegloopt? Effe chillen man

            Ik heb interesse in alle EV's en ben op zoek naar juiste, objectieve informatie zonder vooroordelen van merk x of y. Het valt hier toch heel sterk op dat de Polestar wordt afgekraakt op onjuiste of halve informatie. Ja, de model 3 heeft streepjes voor op het supercharger netwerk, efficiëntie, etc. Net zoals de Polestar ook beter scoort op ander gebied zoals afwerking, dealer netwerk (Volvo doet toch onderhoud, niet? Onduidelijk) en hatchbak koffer.
            Ik heb ze allebei overwogen. Zoals aangegeven heb ik de model 3 gekozen omdat ik geregeld een lange rit moet afleggen (700 km enkel, meerdere keren per jaar) en er echt te weinig info over de Polestar was toen ik moest beslissen.

            "Volvo doet toch onderhoud" -> zorg wel voor garanties. Ben je daar zeker van? Polestar wou het mij 4-5 maand geleden niet bevestigen. Misschien is dat ondertussen uitgeklaard...
            Maar ik hoop alleen dat het dan beter georganiseerd is dan bij Audi voor het onderhoud van de e-tron (voor de wagen van mijn collega initieel twee technici voor alle e-trons van meerdere garages van dezelfde concessiehouder).

            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Al dat gezever van off-topic gaan, we vergelijken toch de Polestar 2 met zijn concurrentie?
              Als de enige echte concurrent op dit moment de Tesla is, dan is dat niet off-topic gaan vind ik.

              Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
              Stel nu je koopt particulier zo'n 2013-14-15 Model S voor 35k en je bent ineens aan de beurt voor een nieuw battery pack (gebeurt frequent vanaf 100 à 120k lees ik), dan ben je toch serieus de Jos? Denk niet dat je dan bij nonkel Elon kunt gaan aankloppen? Ik zou dat toch niet aandurven eerlijk gezegd.
              Waar haal jij je informatie vandaan, want veel klopt er niet van hoor.

              Bij Tesla heb je op de S en X 8 jaar waarborg op de batterij tot 240.000km, op de 3 en Y ook 8 jaar en 160.000km.(link) Allemaal 70%.
              Bij de Polestar 2 is dat net als de 3: 8 jaar en 160.000km. Ik vind geen %.
              Dus als die batterij voor een 2013-2015 model vervangen moet worden op 120.000km, kan je daar zeker bij nonkel Elon aankloppen.
              Als ik naar de advertenties op Autoscout.nl kijk, hebben er ook al genoeg Schiphol taxis dat zonder problemen laten doen. (wagens met +400.000km)

              Maar waar haal jij vandaan dat een S een nieuw batterijpack moet hebben vanaf 100k a 120k?
              Volgens de meetgegevens zitten de meeste wagens nog rond de 85% na 150.000 a 200.000 mijlen (link en link)
              Zelfs als je de batterij meerdere malen per dag aan de Supercharger hangt en tot 100% laadt, haal je nog 300.000km voor vervanging. (link)
              En dat zijn net de 2 slechtste zaken die je kan doen voor de levensduur van je batterij.
              Blijf je tussen de 20%-80% batterijlading en laad je rustig thuis, dan gaat je batterij zeer lang meegaan.

              Niet dat er geen zorgen zijn voor een 2013-2015 Model S te kopen, maar de batterij zal het niet zijn hoor.
              Ik zou me dan eerder zorgen maken over de deurklinken of kapotgeschreven flash geheugen (3.500 euro!)
              Het blijft natuurlijk een auto van bijna 100.000 euro. Bij een Mercedes accepteren we zulke kosten wel...

              Comment


              • Misschien moet een moderator toch eens al dat gezever over Tesla's verzetten naar het juiste topic? Want hier hoort het niet thuis...

                Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                Comment


                • Veel gecijfer en vergelijkingen op basis van TjoebTjoeb video's en zo, maar wie heeft er nu al eens met een Polestar 2 gereden?

                  Comment


                  • De mannen van tjoeb tjoeb hé ;-)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichten
                      Veel gecijfer en vergelijkingen op basis van TjoebTjoeb video's en zo, maar wie heeft er nu al eens met een Polestar 2 gereden?
                      Gisteren kunnen testrijden (klein uurtje maar) bij ACG Gent, ik heb de indruk dat het wel goed in elkaar zit. Al ben ik er toch in geslaagd het android bedieningsscherm te doen crashen bij het instellen van stuurwielverwarming.

                      Alles zit er hoegenaamd op qua uitrusting, ook veel bekijks onderweg. Typische indrukwekkende overbrenging van het vermogen, het blijft verslavend. Regeneratief remmen is super, heel gemakkelijk om anticiperend te rijden zonder te moeten remmen. De menu’s zijn intuïtief en mooi ontworpen.

                      Maar toch enkele persoonlijke opmerkingen: het stuurwiel is voor mij onaangenaam dik om normaal vast te houden, teveel harde plastics en veel te harde vering (was wel onderweg met performance pack). Ik ben ook 1m92 en de stoel moet helemaal op het uiterste naar beneden om niet met mijn hoofd tegen het dak te zitten. Ze proberen het ook zo hard te verbergen maar eigenlijk is dit eerder een crossover dan een sedan, deze wagen staat hoog. Het zicht uit de achterruit is veel te klein. De oriëntatie van het scherm is eigenlijk niet zo ideaal (portrait), als je in achteruit zit en dus het camerabeeld ziet op het scherm is de helft van het scherm gewoon zwart. Enkel de onderste helft van het scherm wordt gebruikt om het beeld weer te geven.




                      Comment


                      • Het blijft wel een beetje waar dat het bulk van de prijs niet zit in afwerking, maar in technologie. Dat kan verklaren waarom er nog veel harde plastics zijn. De auto is bovendien gemaakt op het CMA-platform, een platform ontwikkeld voor de compacte auto's en meteen hetzelfde platform als de XC40. Als je een testritje doet met een XC40 en met een auto uit de 90-reeks, merk je meteen het grote verschil in gevoel en afwerking op.

                        Zoals eerder aangegeven in het topic is dit model een verderzetting van de Concept 40.2, origineel een Volvo voor de 40-reeks (de reeks met de minst goede afwerking):


                        Op die foto is ook heel duidelijk zichtbaar dat het een crossover is, niet een sedan. Laat ons ook voor eens en altijd duidelijk zijn: dit concept is ontwikkeld met elektrische aandrijflijnen in het achterhoofd, maar tegelijkertijd ook plug-in. Je zal altijd concessies moeten doen als je beide systemen in een auto wil stoppen. Idem XC40 P8. Wil je een optimale elektrische auto dan wordt die enkel ontworpen met een batterij in het achterhoofd. Dat is bij de Polestar 2 niet het geval.

                        Nog eentje met de Concept 40.1 (XC40) en 40.2 (Polestar):

                        Comment


                        • goed om inderdaad zelf eens te gaan verifieren hoe het nu werkelijk zit; sommige reviews zijn lyrisch maar dat klopt niet altijd (gesponsorde journalistiek, altijd zeer lovend over europese merken ..)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                            Maar toch enkele persoonlijke opmerkingen: het stuurwiel is voor mij onaangenaam dik om normaal vast te houden, teveel harde plastics en veel te harde vering (was wel onderweg met performance pack).
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            goed om inderdaad zelf eens te gaan verifieren hoe het nu werkelijk zit; sommige reviews zijn lyrisch maar dat klopt niet altijd (gesponsorde journalistiek, altijd zeer lovend over europese merken ..)
                            Die veel te harde/stugge vering van het sportpack hoor ik wel vaker terugkomen in reviews.

                            Björn Nyland is zowat enige die de Polestar 2 heeft getest met de 19" wielen (en zonder performance pack) en hij geeft aan dat de Polestar 2 beter (verfijnder) rijdt dan de Model 3. Dus gewoon dat PP laten vallen.
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                              Benieuwd hoeveel TCO’s er nog gaan kloppen als ze uit het huwelijk met Tesla willen stappen na 5 of 8jaar.
                              Met een ICE willen de meesten een andere wagen na twee of drie jaar maar nu moet er minstens 5 jaar gereden worden en vind niemand dit plots erg om met dezelfde te moeten rijden.
                              Vind dat er maar zeer licht wordt over gedaan en met de mantel der liefde wordt weggewuifd.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Wil je een echt mantel der liefde geval?
                              Een puntje waar échte Tesla-fanboys niet graag over spreken: Tesla Charge Gate.
                              Men zegt dat Tesla's met iedere update beter worden, maar Tesla heeft in 2019 beslist om de laadsnelheid van alle Model S75 te verlagen omdat er anders teveel garantieclaims volgden. Sindsdien laden die S75 ongeveer 1/3 trager dan voorheen.

                              De vraag is of we dat ook met de moderne Tesla's gaan zien, en ook gaan zien bij andere merken... Je bent uiteindelijk een beetje een proefkonijn
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Tja, een paar geleden was 19" al een grote maat velgen, nu is dat dan al de kleinere maat.
                                Op mijn Mazda 6 merk ik toch ook een verschil tussen 17" en 19".
                                Dan staat de Polestar 2 nog eens hoger op zijn wielen, dus moet dat ook weer wat straffer afgeveerd zijn.
                                En weegt een EV meer (en zeker deze), dus nog wat straffer afgeveerd.
                                Mag niet verbazen dat die met de grootste velgen niet comfortabel rijdt.

                                Comment


                                • 18" is merkbaar comfortabeler dan 19" , groter dan dat zou ik zeker niet gaan.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Tja, een paar geleden was 19" al een grote maat velgen, nu is dat dan al de kleinere maat.
                                    Op mijn Mazda 6 merk ik toch ook een verschil tussen 17" en 19".
                                    Dan staat de Polestar 2 nog eens hoger op zijn wielen, dus moet dat ook weer wat straffer afgeveerd zijn.
                                    En weegt een EV meer (en zeker deze), dus nog wat straffer afgeveerd.
                                    Mag niet verbazen dat die met de grootste velgen niet comfortabel rijdt.
                                    Opmerkelijk citaat van Gordon Murray bij de voorstelling van zijn nieuwe supercar. (GMA50)

                                    Harry Metcalfe vraagt Gordon Murray "What strikes me, the size of the wheels, normaly they are 22 or something like that but here 19"
                                    Gordon Murray: "I have to say, there is no rubbish on this car <> and the 22" wheel thing is nonsense, it's marketing and styling, it doesn't do anything for you, it counts against you on unsprung weight, ride quality, on everything"

                                    Dus vergeet die grootste wielen als je voor de Polestar gaat, en neem de 18 of de 19"ers ;-)
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • Vorige vijdag voor de eerste keer een Polestar 2 in het wild gezien, was een zwart exemplaar en vond hem er toch redelijk banaal uitzien. Over het algemeen zijn rijgedrag, ruimte, en gevoel/afwerking aan de binnenkant veel belangrijker dan de buitenkant van een auto voor mij, maar deze geeft toch heel weinig zin om in te stappen vind ik.

                                      Comment




                                      • Bjorn is net een 1000 km challenge aan het doen. Op dit moment is hij aan het laden. Eerste stuk was het verbruik 250 Wh/km, dus hij haalde maar 270 km. Dat valt me toch tegen, wetende dat hij met 100% gestart is.

                                        Comment


                                        • ja, 11u30 over gedaan in totaal, da's even snel/traag dan een hyundai kona en een uur langer dan een model 3 SR+ ... /
                                          de kona en e-niro met 64kwh batterij heb je nu voor 43000 euro, dan is die polestar een dure grap in vergelijking.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X