Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zucht... Daar gaan we weer. Range is echt niet de enige bepalende factor om de prijs te rechtvaardigen...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
      Zucht... Daar gaan we weer. Range is echt niet de enige bepalende factor om de prijs te rechtvaardigen...

      Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
      Ik herinner me een slogan die vroeger op de 2PK -achterruit kleefde:
      2 CV : 2 minuten meer, 2 liter minder
      Zal wel wat waarheid bevat hebben, maar ge moest dan wel tevreden zijn met een geit.
      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 17/09/2020, 20:39.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
        Zucht... Daar gaan we weer. Range is echt niet de enige bepalende factor om de prijs te rechtvaardigen...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
        Een polestar is geen premium kwaliteit he, da’s niveau XC40. Wilt ge premium dan kunt ge ook terecht bij jaguar, audi, mercedes, bmw. I-pace en e-tron zijn in hun basis versie nauwelijks duurder dan de polestar.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

          Een polestar is geen premium kwaliteit he, da’s niveau XC40. Wilt ge premium dan kunt ge ook terecht bij jaguar, audi, mercedes, bmw. I-pace en e-tron zijn in hun basis versie nauwelijks duurder dan de polestar.
          Agreed.

          Ik blijf het een vreemd gegeven vinden, ook vanuit constructeur/marketing standpunt: een Polestar is gewoon een Volvo, zowel qua techniek als qua design. Daar is niets verkeerd mee (Volvo zijn schitterende auto's), maar waar zit de differentiatie? Volvo heeft full electric én plug-ins, Polestar ook. Volvo blijft 'Polestar engineered' versies commercialiseren, maar Polestar zelf wil commercieel afstand nemen van Volvo. En het Polestar 2 interieur is niet beter afgewerkt of met hoogwaardiger materialen uitgerust dan wat je bij Volvo kan krijgen.

          Eerder interne cannibalisatie denk ik dan. Maar bon, de toekomst zal het uitwijzen...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
            Zucht... Daar gaan we weer. Range is echt niet de enige bepalende factor om de prijs te rechtvaardigen...

            Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
            Klopt, maar het verschil in verbruik, laadsnelheid en range is bijzonder groot tov de Tesla model 3.
            En dan spreek je wel over vergelijkbare prijzen.

            Ik ben benieuwd naar de testen van de Id3 door Bjorn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

              Klopt, maar het verschil in verbruik, laadsnelheid en range is bijzonder groot tov de Tesla model 3.
              En dan spreek je wel over vergelijkbare prijzen.

              Ik ben benieuwd naar de testen van de Id3 door Bjorn.
              Goh, ja. Het verschil in looks, bouwkwaliteit en premium feel met de Model 3 is ook bijzonder groot, dus dat compenseert voor mij ruimshoots...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Ik ben benieuwd naar de testen van de Id3 door Bjorn.
                Bezit die youtuber niet zelf een tesla model 3?
                De objectiviteit druipt er af.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                  Bezit die youtuber niet zelf een tesla model 3?
                  De objectiviteit druipt er af.
                  Hij doet zijn testen redelijk objectief volgens mij;
                  Hij heeft trouwens duidelijk een boontje voor de Polestar 2
                  BMW 420dA : >>>

                  Comment


                  • Banana box test: https://youtu.be/uY-rK-vRWI8?t=202
                    Eigenlijk wel beetje stom dat die hoofdsteunen achteraan vast zitten. Dan is het een handige auto met achterklep en groot koffer, maar kunnen de hoofdsteunen niet uit de weg wanneer je de achterbank neerklapt. Gek.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Banana box test: https://youtu.be/uY-rK-vRWI8?t=202
                      Eigenlijk wel beetje stom dat die hoofdsteunen achteraan vast zitten. Dan is het een handige auto met achterklep en groot koffer, maar kunnen de hoofdsteunen niet uit de weg wanneer je de achterbank neerklapt. Gek.
                      Dat heeft volgens mij met de veiligheid te maken.
                      Vergeet niet dat Volvo wagens ontwerpt om veilig te zijn tijdens een ongeval, niet alleen om ze goed te laten scoren in crashtests;
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Grappig, in de XC40 kan je de buitenste elektrisch omklappen (op duurdere versies?) (en de binnenste misschien uitnemen?): https://www.volvocars.com/nl-be/supp...ank-verstellen
                        Terwijl ze bij de Polestar 2 vast lijken te zitten: https://support.polestar.com/uk/pole...the-rear-seat/

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          ja, 11u30 over gedaan in totaal, da's even snel/traag dan een hyundai kona en een uur langer dan een model 3 SR+ ... /
                          de kona en e-niro met 64kwh batterij heb je nu voor 43000 euro, dan is die polestar een dure grap in vergelijking.
                          Ik veronderstel dat een XC40 recharge daar nog net iets langer zal overdoen.


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

                            Agreed.

                            Ik blijf het een vreemd gegeven vinden, ook vanuit constructeur/marketing standpunt: een Polestar is gewoon een Volvo, zowel qua techniek als qua design. Daar is niets verkeerd mee (Volvo zijn schitterende auto's), maar waar zit de differentiatie? Volvo heeft full electric én plug-ins, Polestar ook. Volvo blijft 'Polestar engineered' versies commercialiseren, maar Polestar zelf wil commercieel afstand nemen van Volvo. En het Polestar 2 interieur is niet beter afgewerkt of met hoogwaardiger materialen uitgerust dan wat je bij Volvo kan krijgen.

                            Eerder interne cannibalisatie denk ik dan. Maar bon, de toekomst zal het uitwijzen...
                            Het is toch wel interessant hoe de autoconstructeurs allemaal een verschillende strategie volgen om te antwoorden op de "disruptor" genaamd Tesla:
                            - VWgroep: vertrekt vanuit de sterkte van zijn eigen brands maar die binnen dat brand aparte elektrische lijnen (ID, e-tron) ontwikkeld die radicaal verschillen van de klassieke modellen
                            - BMW: gaat uit van de sterkte van eigen brand én modellen, dus wagens worden beschikbaar met fossiele brandstoffen, hybride én elektrische motoren (met kleinere aanpassingen)
                            - Mercedes doet een mix van beiden: EQ-lijn, maar tegelijk een GLB, V-klasse met elektromotor
                            - Volvo wil met Polestar duidelijk een "blue ocean" model volgen: strategie van een kleiner filiaal dat veel meer vrijheid krijgt en op alle vlakken disruptief mag werken (maar niet moet).

                            Hoe veelbelovend en sympathiek ik Polestar ook vind, wat mij betreft differentiëren ze zig niet altijd op de juiste dimensies. Resultaat is een Polestar 2 die er in het echt uitziet als de opvolger van de vroegere Volvo s40 (en wat mij betreft dus redelijk banaal oogt), maar waarvan het als consument alles behalve duidelijk is waar je ermee terecht kan voor service. Ik vrees er een beetje voor eerlijk gezegd... het lijkt me dat VW/BMW/Mercedes betere keuzes maken op dit moment, ook al zijn ze onderling verschillend. Wordt interessant om hier binnen 5 jaar eens op terug te kijken!

                            Comment


                            • Nu, dat is voornamelijk marketing.
                              Welk merk embleem er van voor of vanachter op mijn auto prijkt, zegt me weinig, als de auto maar goed is.

                              Dan kijk ik eerder naar de techniek erachter (of eronder) en dan moet ik zeggen dat de werkwijze van Tesla en VW me meer aanspreekt dan BMW, Mercedes, Hyundai, Kia, Mazda, Mini waar men een bestaand platform neemt en dat aanpast voor EV gebruik.
                              De gevolgen zijn dan dat men sneller een EV kan maken, maar dat die EV zelf toch niet optimaal is: geen of kleine frunk, grote middentunnel en vaak ook minder efficiënt.
                              Wat dan weer wel is bij het skateboard platform, is dat als je een auto van normale hoogte maakt, de batterijen in vloer toch zorgen dat achterpassagiers geen optimale zitpositie hebben.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Nu, dat is voornamelijk marketing.
                                Welk merk embleem er van voor of vanachter op mijn auto prijkt, zegt me weinig, als de auto maar goed is.

                                Dan kijk ik eerder naar de techniek erachter (of eronder) en dan moet ik zeggen dat de werkwijze van Tesla en VW me meer aanspreekt dan BMW, Mercedes, Hyundai, Kia, Mazda, Mini waar men een bestaand platform neemt en dat aanpast voor EV gebruik.
                                De gevolgen zijn dan dat men sneller een EV kan maken, maar dat die EV zelf toch niet optimaal is: geen of kleine frunk, grote middentunnel en vaak ook minder efficiënt.
                                Wat dan weer wel is bij het skateboard platform, is dat als je een auto van normale hoogte maakt, de batterijen in vloer toch zorgen dat achterpassagiers geen optimale zitpositie hebben.
                                Ja, ik kan je daar wel in volgen.

                                Waar ik dan wel moeite mee heb is dat de constructeurs die een specifiek EV platform gebruiken meestal meteen ook denken dat ze qua design dan "speciaal" moeten doen: Tesla met dat afschuwelijke dashboard zonder cockpit in de Model 3, VW en Skoda met hun "opplaktablets" en playmobielachtig design en dan zwijg ik nog over de belachelijke BMW i3...
                                De uitzonderingen zijn naar mijn mening hierbij Polestar/Volvo, Ford (Mustang E) en Audi (e-Tron) die toch wel met een geslaagd design zijn gekomen.

                                BMW heeft met die i3 trouwens wel zijn lesje geleerd en kiest nu dus voor het aanpassen van een bestaand platform.

                                Persoonlijk vind ik met mijn slechte kniëen die hogere vloer overigens veel storender dan de grote middentunnel. Uiteindelijk is die middentunnel alleen maar een issue als je met 5 in de auto zit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Nu, dat is voornamelijk marketing.
                                  Welk merk embleem er van voor of vanachter op mijn auto prijkt, zegt me weinig, als de auto maar goed is.

                                  Dan kijk ik eerder naar de techniek erachter (of eronder) en dan moet ik zeggen dat de werkwijze van Tesla en VW me meer aanspreekt dan BMW, Mercedes, Hyundai, Kia, Mazda, Mini waar men een bestaand platform neemt en dat aanpast voor EV gebruik.
                                  De gevolgen zijn dan dat men sneller een EV kan maken, maar dat die EV zelf toch niet optimaal is: geen of kleine frunk, grote middentunnel en vaak ook minder efficiënt.
                                  Wat dan weer wel is bij het skateboard platform, is dat als je een auto van normale hoogte maakt, de batterijen in vloer toch zorgen dat achterpassagiers geen optimale zitpositie hebben.
                                  We zullen zien wat de i4 brengt; Met wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb, gaat die op vlak van range de Model 3 en mogelijk ook zelfs de S overklassen;
                                  Op 't vlak van 't rijden en interieurkwaliteit gaat dat ook geen competitie zijn en die staat nochtans op een klassiek platform.

                                  Ik vermoed wel dat VW op dit ogenblik vooral een verschil maakt met alle andere klassieke concurrenten (PSA, Ford, Renault, ...)

                                  En deze Polestar? Ik vermoed dat die redelijk goet gaat verkopen, maar niet zal kunnen concurreren met wat Audi, VW, BMW en Mercedes in 't zelfde segment gaan uitbrengen over de komende 3-4 jaar


                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

                                    Ja, ik kan je daar wel in volgen.

                                    Waar ik dan wel moeite mee heb is dat de constructeurs die een specifiek EV platform gebruiken meestal meteen ook denken dat ze qua design dan "speciaal" moeten doen: Tesla met dat afschuwelijke dashboard zonder cockpit in de Model 3, VW en Skoda met hun "opplaktablets" en playmobielachtig design en dan zwijg ik nog over de belachelijke BMW i3...
                                    De uitzonderingen zijn naar mijn mening hierbij Polestar/Volvo, Ford (Mustang E) en Audi (e-Tron) die toch wel met een geslaagd design zijn gekomen.

                                    BMW heeft met die i3 trouwens wel zijn lesje geleerd en kiest nu dus voor het aanpassen van een bestaand platform.

                                    Persoonlijk vind ik met mijn slechte kniëen die hogere vloer overigens veel storender dan de grote middentunnel. Uiteindelijk is die middentunnel alleen maar een issue als je met 5 in de auto zit.
                                    Het is allemaal kwestie van persoonlijke smaak en voorkeuren natuurlijk.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                      Bezit die youtuber niet zelf een tesla model 3?
                                      De objectiviteit druipt er af.
                                      Ja, hij heeft al meerdere Tesla modellen gehad, maar vloekt soms even hard op Tesla als andere autos. Ik heb al veel van hem gezien, en hij staat er echt neutraal bij.

                                      Hij was heel lovend over laadsnelheid van de Audi (en dat is ook nodig bij dat enorme verbruik) de Taycan, en de laatse versies van de Tesla. Maar was ook enorm kritisch over een oudere Tesla die een pak trager begon te laden.

                                      Feit is dat De Modem 3 echt de beste prestaties heeft, zowel in snelheid, verbruik als laden (uitgedrukt in km/h).
                                      Dat uit zich in de beste prestatie op de 1000 km challenge, en die heeft hij al met zo veel modellen gedaan, van Zoe tot eTron.



                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                        We zullen zien wat de i4 brengt; Met wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb, gaat die op vlak van range de Model 3 en mogelijk ook zelfs de S overklassen;
                                        Op 't vlak van 't rijden en interieurkwaliteit gaat dat ook geen competitie zijn en die staat nochtans op een klassiek platform.

                                        Ik vermoed wel dat VW op dit ogenblik vooral een verschil maakt met alle andere klassieke concurrenten (PSA, Ford, Renault, ...)

                                        En deze Polestar? Ik vermoed dat die redelijk goet gaat verkopen, maar niet zal kunnen concurreren met wat Audi, VW, BMW en Mercedes in 't zelfde segment gaan uitbrengen over de komende 3-4 jaar

                                        Klinkt goed, en wat competitie is niet slecht.

                                        Voor mij is de Polestar gebuisd. Combinatie bereik/verbruik/ laadsnelheid past niet.
                                        Ik doe regelmatig een traject van 500 km, en wil dat met 1 laadbeurt kunnen doen. Dat lukt niet met de Polestar.

                                        Voorlopig is de enige die dat probleemloos moet kunnen de Tesla 3 of Y. De Y spreekt me meer aan onwille van het hatchback concept.
                                        Id4 of Enyaq valt af te wachten of die dat kunnen.

                                        Van BmW heb ik nog geen specs doorgekeken.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                          Klinkt goed, en wat competitie is niet slecht.

                                          Van BmW heb ik nog geen specs doorgekeken.
                                          De i4 zal een accu van 80 kWh hebben, 5kWh meer dan de Model 3;
                                          BMW heeft aangegeven dat ze een rijklaar gewicht van minder dan 2000 kg als doelstelling hebben, dat is vergelijkbaar met de Model 3
                                          De nieuwe BMW 3 heeft een CX van 0.23, vergelijkbaar met de Model 3. Ik vermoed dat de i4 daar ook wel goed zal scoren.

                                          En de zuinigste EV op de markt op dit ogenblik (in Wh/km) is de mini EV, BMW heeft voldoende ervaring met elektrische motoren en heeft altijd ingezet op een laag verbruik (zij hebben volgens mij als eerste een (zuinigere) synchro-motor gebruikt in de i3)...

                                          BMW geeft aan dat de i4 een WLTP range van 600 km zal hebben, de Model 3 heeft een WLTP van 540 km...
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X