Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Polestar 2 (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Weet jij dan zeker dat ze er zo mee uit de showroom kwam ? Misschien heeft ze kort daarvoor zelf haar winterwielen gemonteerd en de moeren niet zo goed aangedraaid ... :-D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenMooi reclamefilmpje.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Inderdaad, maar het verbleekt volledig t.o.v. uw Tesla-verheerlijking.
een autojournalist hoort objectief te zijn
Comment
-
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
-
Net een 2e testrit achter de rug. Had deze zomer al eens gereden met gewone versie. Deze keer met performance versie (niet mijn keuze, was gewoon zo voorzien).
Moet zeggen dat de 2e rit me beter meeviel. Binnenruimte is best OK. Afwerking is echt wel heel goed. Soundsystem lijkt me top, ook al ben ik niet de grootste audiofiel, maar het moet natuurlijk wel netjes klinken.
Het koppel blijft natuurlijk wel waanzinnig. Deze performance versie is naar mijn smaak wel heel hard afgeveerd. Rijdt echt niet comfortabel op een wat verouderde betonweg. Dus zou in elk geval voor de gewone versie gaan, indien dit mijn keuze wordt.
Wachttijd is op dit ogenblik een 12 tal weken.
Heb voor volgende week ook nog een testrit met een Model 3 geboekt. Doe nog wel een postje met mijn bescheiden ervaring met de beide.
Cheerio!
Rocky
Comment
-
Na de Polestar nu ook een testrit met de Model 3 gemaakt.
Het is uiteraard een smaak. En je weet wat ze zeggen van kleuren en smaken.
Maar voor mij moet de Polestar toch de duimen leggen voor de Model 3.
Waar ik in de Polestar het gevoel had echt in een smalle hoge cockpit te zitten, is het gevoel in de Tesla echt veel ruimtelijker, minder claustrofobisch.
Ik vind de afwerking van de Tesla binnenin zeker ok. Meer zelfs. Ik vind die gewoon goed.
De afwerking van Polestar was ook dik in orde, maar bij Tesla is dat gewoon anders. Het feit dat alles via dat centrale scherm geregeld moet worden, zorgt voor wat frustraties. Maar de dash en console zijn echt wel zen.
Toen ik daarna terug in mijn Tiguam mk2 stapte, viel me pas op hoeveel knoppen, schakelaars en hendels een auto eigenlijk heeft. We zijn dat altijd al gewoon geweest. Maar dat hoeft dus niet altijd.
Ik kreeg in Latem dan nog een 2020 performance model. Dus ga ik binnenkort nog eens met een 2021 AWD LR versie rijden. Maar ik kan zowel op de binnen- als de buitenkant echt niet veel opmerkingen maken.
Ik had me echt niet verwacht aan dit gevoel. Ik ging er wel van uit dat die Tesla iets anders zou zijn, maar ik verwachtte een plastieken interieur, cheapass zetels en middelmatige afwerking. Niet dus. Ik ben echt verschoten van hoe goed die testrit meeviel. Heeft me echt verrast. Ik vrees een beetje dat deze Polestar 2 niet meer in polepositie ligt.
Cheerio!
Rocky
Comment
-
Je zegt dat de Polestar toch de duimen moet leggen voor de Model 3. Maar je legt niet uit waarom ..
Je zegt de Tesla is minder claustrofobisch, en de afwerking bij Tesla is gewoon anders. Maar hoe je daardoor tot dit besluit komt ?
Mijn ene auto is ook minder claustrofobisch dan mijn andere, en de afwerking is ook anders, maar daarvoor moet de ene nog niet de duimen leggen tegenover de andere ??
Comment
-
hey RX-8
Prima, nog een extra woordje uitleg.
Kiezen tussen een Polestar 2 en een Tesla M3 is (zoals ook bij andere auto's) voor een groot stuk een gevoelskeuze.
En hoewel ik Polestar al jaren volg, eigenlijk van zodra er sprake was van een 'betaalbare' EV, en ik echt enthousiast ben over de vormgeving van de Polestar, was mijn eerste testrit deze zomer al een beetje een wake up call. Die cockpit is dus aan de smalle kant, en het gaat mij ook over het gevoel. En bij Polestar zit in een mooie maar 'gewone' volvo waarin ze centraal een ipad hebben gelijmd.
Wat me ook stoort, en had ik in het begin niet helemaal door, is dat de Polestar 2 niet ontwikkeld is als een EV. Ze hebben het bestaand chassis van de XC40 genomen, daar de carrosserie van een Volvo conceptcar opgezet, en batterijen in gepast. Gevolg is bijvoorbeeld dat je in het midden van je auto nog steeds een middentunnel hebt. Vooral op de achterbank is dat raar. Ze hebben die wel vol extra batterijcellen gestopt, maar dat blijft van de nood een deugd maken.
Je zit ook een stuk hoger dan nodig omdat het chassis niet echt bedoeld of ontwikkeld was om batterijen te huisvesten.
Voor de duidelijkheid: de vormgeving, afwerken, het rijgedrag en de brute kracht van Polestar zijn meer dan prima.
Maar ik verschoot dus van mijn testrit met een Model 3. In mijn hoofd was dat eigenlijk niet echt een optie. In datzelfde hoofd zaten ook alle dingen die ik op TjoebTjoeb gezien had van de Model 3. Ook dingen van enkele jaren geleden. Slechte paintjob, matige afwerking, panelgaps, net geen fisherprice afwerking, om het even op flessen te trekken.
En zoals gezegd was mijn testrit bijna compleet het tegenovergestelde. De M3 is heel netjes afgewerkt. Het interieur ademt rust uit bij gebrek aan iets van knoppen. En ik heb dus ook niet dat claustrofobisch gevoel die ik in de Polestar wel had.
Ook stel ik me de vraag naar hoe het verder gaat lopen met die Polestar 2. Wat gaat die binnen pakweg 4 jaar nog waard zijn als er tegen dan nog een pak mee EV's op de markt zijn die ook 'from the ground up' als EV ontwikkeld zijn. Incluis de Polestar 3 dan misschien.
De restwaarde van een Tesla is sowieso hoog.
Wat me bij de Tesla eigenlijk nog het meeste 'stoort' is dat dit een sniper is in een nonnenkleed. Dat ding is zo f#cking snel, maar ziet er aan de buitenkant uit als een wat saaie sedan. Dat is iets waar de Polestar dan weer wel scoort. Die ziet er een stuk mee passief agressief/sportief uit.
Als je een M3 bekijkt met een subtiele kit erop, is dat al een heel ander verhaal.
Zoals gezegd is het moeilijk om objectief te gaan afmeten welke auto nu de beste is. Ik kan je alleen maar meegeven dat ik van 'Tesla is dood' (toen ik eerste beelden van de Polestar 2) naar 'ik denk dat ik de Model 3 bestel' gegaan ben na 3 testritten (waarvan dus 2 met de Polestar).
Zeg nu zelf: mocht een Model 3 er standaard zo uitzien, zou die nog vlotter over de toonbank gaan denk ik.
Cheerio!
Rocky
- Likes 1
Comment
-
Bij mij stoort vooral dat opstaande randje op de neus van de model 3, de 'duckface'. Ik zou hem er niet voor laten staan, maar hoop eigenlijk dat men snel een facelift doorvoert.
Ik kan me helemaal vinden in je oordeel dat de Polestar 2 niet ontwikkeld is als EV. Zie je ook aan het gewicht. Ik denk dat de dragende structuur die nodig is om ICE motor (en de rest) te ondersteunen, niet nodig is bij een EV. Leuk dat men die op dezelfde productielijn kan produceren, maar daar heb ik als klant weinig aan iedere dag.
Vind het frappant dat een skateboard design net zeer veel carrosserie varianten zou toestaan, maar dat men nu zich beperkt tot voornamelijk SUV's.
Comment
-
Komt allemaal overeen met mijn bevindingenhoewel ik zelf nooit de vergelijking heb gemaakt met de polestar 2.
Model 3 is qua afwerking gewoon best ok (hoewel lang niet op niveau audi), en het rijden doet hij super, alsook de andere tech die er rond hangt .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichtenhey RX-8
Prima, nog een extra woordje uitleg.
Kiezen tussen een Polestar 2 en een Tesla M3 is (zoals ook bij andere auto's) voor een groot stuk een gevoelskeuze.
En hoewel ik Polestar al jaren volg, eigenlijk van zodra er sprake was van een 'betaalbare' EV, en ik echt enthousiast ben over de vormgeving van de Polestar, was mijn eerste testrit deze zomer al een beetje een wake up call. Die cockpit is dus aan de smalle kant, en het gaat mij ook over het gevoel. En bij Polestar zit in een mooie maar 'gewone' volvo waarin ze centraal een ipad hebben gelijmd.
Wat me ook stoort, en had ik in het begin niet helemaal door, is dat de Polestar 2 niet ontwikkeld is als een EV. Ze hebben het bestaand chassis van de XC40 genomen, daar de carrosserie van een Volvo conceptcar opgezet, en batterijen in gepast. Gevolg is bijvoorbeeld dat je in het midden van je auto nog steeds een middentunnel hebt. Vooral op de achterbank is dat raar. Ze hebben die wel vol extra batterijcellen gestopt, maar dat blijft van de nood een deugd maken.
Je zit ook een stuk hoger dan nodig omdat het chassis niet echt bedoeld of ontwikkeld was om batterijen te huisvesten.
Voor de duidelijkheid: de vormgeving, afwerken, het rijgedrag en de brute kracht van Polestar zijn meer dan prima.
Maar ik verschoot dus van mijn testrit met een Model 3. In mijn hoofd was dat eigenlijk niet echt een optie. In datzelfde hoofd zaten ook alle dingen die ik op TjoebTjoeb gezien had van de Model 3. Ook dingen van enkele jaren geleden. Slechte paintjob, matige afwerking, panelgaps, net geen fisherprice afwerking, om het even op flessen te trekken.
En zoals gezegd was mijn testrit bijna compleet het tegenovergestelde. De M3 is heel netjes afgewerkt. Het interieur ademt rust uit bij gebrek aan iets van knoppen. En ik heb dus ook niet dat claustrofobisch gevoel die ik in de Polestar wel had.
Ook stel ik me de vraag naar hoe het verder gaat lopen met die Polestar 2. Wat gaat die binnen pakweg 4 jaar nog waard zijn als er tegen dan nog een pak mee EV's op de markt zijn die ook 'from the ground up' als EV ontwikkeld zijn. Incluis de Polestar 3 dan misschien.
De restwaarde van een Tesla is sowieso hoog.
Wat me bij de Tesla eigenlijk nog het meeste 'stoort' is dat dit een sniper is in een nonnenkleed. Dat ding is zo f#cking snel, maar ziet er aan de buitenkant uit als een wat saaie sedan. Dat is iets waar de Polestar dan weer wel scoort. Die ziet er een stuk mee passief agressief/sportief uit.
Als je een M3 bekijkt met een subtiele kit erop, is dat al een heel ander verhaal.
Zoals gezegd is het moeilijk om objectief te gaan afmeten welke auto nu de beste is. Ik kan je alleen maar meegeven dat ik van 'Tesla is dood' (toen ik eerste beelden van de Polestar 2) naar 'ik denk dat ik de Model 3 bestel' gegaan ben na 3 testritten (waarvan dus 2 met de Polestar).
Zeg nu zelf: mocht een Model 3 er standaard zo uitzien, zou die nog vlotter over de toonbank gaan denk ik.
Cheerio!
Rocky
In de winter met 120 km/h haal je amper 200km, en laden van 10-80% duurt eerder 40 minuten aan een snellader.
Comment
Comment