Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ⚡️⚡️ 2021 Polestar 2 - Review, Test

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • polestar na software update, rangetest en laden

      Comment


      • Wat is er in de update aangepast? Enkel laadsnelheid?

        Op 20:15 heeft hij een mooi overzichtje.
        Valt me op hoeveel slechter de Volvo XC40 scoort: 30kWh/100km tov 21,5 voor deze Polestar.
        Iets kouder weer, maar zelfde banden (iets kleiner vooraan, iets groter achteraan)
        Terwijl dat toch hetzelfde platform is. Puur omdat die zoveel hoger is ?(en de Polestar is nu ook niet echt laag)

        Comment


        • CX waarde van de XC40 is blijkbaar heel slecht.
          Collega van mij rijdt met een T3, en die zuipt ook dat het een lieve lust is.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            CX waarde van de XC40 is blijkbaar heel slecht.
            Collega van mij rijdt met een T3, en die zuipt ook dat het een lieve lust is.
            Niet onlogisch wanneer je een 1.5 3cyl in een auto plooit van anderhalve ton.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

              Niet onlogisch wanneer je een 1.5 3cyl in een auto plooit van anderhalve ton.
              Volgens spritmonitor verbruikt de t3 8 liter den de t4 8,5 liter gemiddeld.
              Het mag wel eens ophouden hier met die onzin dat kleine driecilinders meer verbruiken.
              De CX waarde van die volvo suckt, net zoals bij menig ander SUV.

              Comment


              • Mijn collega raakt amper onder de 9, spritmonitor of niet.
                Maar zij rijdt nu ook niet met een ei onder haar voet, vrees ik ;-)

                Er staan ook 2 Q3's 35 TFsi in het wagenpark, die blijven toch vlotjes onder de 7,5.

                Toch vergelijkbare type auto's, lijkt mij.

                Comment


                • Tja de vraag is hoeveel uw collega zou verbruiken met een T4.
                  Nen Q3, tja, VAG is al langer goed in het bouwen van zuinige benzine motoren. 35 TFSI is een 1.5 viercilinder, een goed blok. Q3 is mss ook wat aerodynamischer dan volvo? Leg daar een 2 liter in en dat verbruik zal hoger liggen.

                  https://www.spritmonitor.de/de/ueber...50&powerunit=2 -> 7,86 liter gemiddeld voor 150pk (1.4 / 1.5 tfsi)
                  https://www.spritmonitor.de/de/ueber...00&powerunit=2 -> 9,21 liter gemiddeld voor 151 - 200 pk (2.0 tfsi)

                  Had jij geen compacte SUV met 1.0 TSI? Die zal wellicht ook niet boven de 7 liter zitten?
                  Last edited by sunking; 04/03/2021, 17:16.

                  Comment


                  • Ivm de polestar 2: https://www.hln.be/binnenland/met-ee...ress~a8888ad6/

                    Groot contrast als je ziet hoe vlot ik met de tesla eender waar in europa geraak. Al zal dat artikel ook wel weer met een korrel zout te nemen zijn...
                    Last edited by sunking; 04/03/2021, 17:01.

                    Comment


                    • Cx .34 van de xc 40


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Tja de vraag is hoeveel uw collega zou verbruiken met een T4.
                        Nen Q3, tja, VAG is al langer goed in het bouwen van zuinige benzine motoren. 35 TFSI is een 1.5 viercilinder, een goed blok. Q3 is mss ook wat aerodynamischer dan volvo? Leg daar een 2 liter in en dat verbruik zal zeker niet lager liggen.
                        Had jij geen compacte SUV met 1.0 TSI? Die zal wellicht ook niet boven de 7 liter zitten?
                        T4 is de plugin toch?
                        Niet vergelijkbaar, denk ik.
                        Het ging over de vergelijking tussen een 3 cilinder en een 4 cilinder met ongeveer dezelfde inhoud, in ongeveer dezelfde auto.
                        In ieder geval, welke XC40 je ook neemt. Een toonbeeld van zuinigheid schijnen ze niet te zijn, tov de concurrentie.


                        Mijn vrouw rijdt een Seat Arona 1.0 tsi DSG met 115 PK ja.
                        Ze rijdt veel korte afstanden en heel weinig km's tegenwoordig.
                        Verbruik zit op 6,8l .
                        Op langere ritten krijg je die rond de 6l, mits niet te zware voet.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                          T4 is de plugin toch?
                          Niet vergelijkbaar, denk ik.
                          Het ging over de vergelijking tussen een 3 cilinder en een 4 cilinder met ongeveer dezelfde inhoud, in ongeveer dezelfde auto.
                          In ieder geval, welke XC40 je ook neemt. Een toonbeeld van zuinigheid schijnen ze niet te zijn, tov de concurrentie.


                          Mijn vrouw rijdt een Seat Arona 1.0 tsi DSG met 115 PK ja.
                          Ze rijdt veel korte afstanden en heel weinig km's tegenwoordig.
                          Verbruik zit op 6,8l .
                          Op langere ritten krijg je die rond de 6l, mits niet te zware voet.
                          T4 is geen plugin voor zover ik weet. De plugin versie heet T4 recharge. Lekker verwarrend.

                          Comment


                          • De Polestar 2 is er nu met één aandrijflijn, maar die 408 pk sterke variant krijgt gezelschap van twee voorwielaangedreven versies met minder vermogen. Dat kan AutoWeek exclusief melden op basis van bronnen. Ook komt er naast het bekende 78 kWh accupakket een kleiner pakket met een capaciteit van 63 kWh beschikbaar voor een van de twee nieuwe voorwielaangedreven versies. Uiteraard zorgt de komst van de nieuwe versies voor een fors lagere vanafprijs van de Polestar 2.



                            Momenteel ben je voor de elektrische Polestar 2 minimaal €59.800 kwijt. Daar krijg je een vierwielaangedreven elektrische fastback voor met een 408 pk en 600 Nm sterke aandrijflijn. Die Polestar 2 perst zo'n 470 elektrische kilometers uit z'n 78 kWh grote accupakket. Goed nieuws voor wie ook aan een minder krachtige EV voldoende heeft. AutoWeek kan namelijk exclusief melden dat de elektrische Polestar 2 beschikbaar komt in twee nieuwe versies met voorwielaandrijving. We hebben zelfs al indicatieprijzen. Let wel, alle genoemde technische specificaties en prijzen zijn nog voorlopige cijfers, het kan zijn dat de definitieve specificaties en prijzen iets zullen afwijken.
                            63 kWh en voorwielaandrijving

                            De eerste nieuwe voorwielaangedreven versie van de Polestar 2 heeft ook nog eens een kleiner accupakket dan de reeds bekende 408 pk sterke variant. Die nieuwe instap-Polestar 2 heeft een 63 kWh groot accupakket dat naar verwachting goed is voor een elektrische actieradius van zo'n 400 kilometer. Het feit dat deze Polestar 2 voorwielaangedreven is, wijst natuurlijk op de aanwezigheid van één in plaats van twee elektromotoren. Deze nieuwe Polestar 2 met 63 kWh accu heeft op de vooras dan ook een 224 pk en 330 Nm krachtige elektromotor. Op de 0-100-sprint is deze versie uiteraard een stuk minder rap dan de 408 pk sterke vierwielaangedreven variant, die dat klusje in 4,7 seconden klaart. De 224 pk sterke voorwielaangedreven Polestar 2 draait die getallen om en heeft in 7,4 seconden een snelheid van 100 km/h op de klok. Ook niets om je voor te schamen. De voorlopige fiscale prijs van deze nieuwe instapversie bedraagt volgens onze informatie €44.900.

                            78 kWh en voorwielaandrijving

                            De tweede nieuwe versie van de Polestar 2 heeft net als de reeds bekende 408 pk sterke variant het 78 kWh grote accupakket in z'n bodem. In tegenstelling tot de krachtigste topversie heeft is deze nieuwe variant voorwielaangedreven en heeft dus één elektromotor. In deze nieuwe middelste smaak van de Polestar 2 is die elektromotor 231 pk en 330 Nm sterk. Het feit dat deze versie één in plaats van twee elektromotoren heeft, betekent ook dat de actieradius van de voorwielaangedreven Polestar 2 met 78 kWh accu een stuk groter is dan die van de 408 pk sterke versie. De nieuwe variant perst naar verwachting maar liefst 510 kilometer actieradius uit zijn batterijpakket. De voorlopige fiscale prijs van deze nieuwe middelste uitvoering bedraagt €48.900.
                            78 kWh en vierwielaandrijving

                            De Polestar 2 behoudt natuurlijk ook de 408 pk sterke variant met twee elektromotoren en het accupakket van 78 kWh. Deze versie verliest echter z'n rijk uitgeruste Intro-introductieversie en heeft straks een voorlopige fiscale prijs van €52.900. De standaarduitrusting van deze non-Intro-editie is nog niet bekend, hetzelfde geldt voor de standaarduitrusting van de overige nieuwe versies.
                            Op alle Polestars 2 is voor een meerprijs van zo'n 4 mille Pilot Pack beschikbaar dat onder meer Pilot Assist, actieve dodehoekdetectie, adaptieve cruise control, Cross Traffic Alert, een 360-graden-camera en pixel-ledkoplampen aan de standaarduitrusting toevoegt. Ook is voor zo'n €4.500 het Plus Pack beschikbaar dat niet alleen een glazen dak, maar ook elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie, een uitgebreid audiosysteem van Harman Kardon, een inductielader, een verwarmbaar stuurwiel, verwarmbare ruitenwissers, een verwarmbare achterbank én WeaveTech-aankleding op het meubilair toevoegt.
                            Polestar zegt zich ervan bewust te zijn dat er voorlopige gegevens over nieuwe versies circuleren en zegt in april zelf met officiële informatie naar buiten te treden.

                            Comment


                            • Comment


                              • goed zo !

                                Comment


                                • Opgelet! Nederlandse prijzen!!!


                                  GOEDKOPER ÉN GROTERE ACTIERADIUS

                                  OFFICIEEL: POLESTAR 2 GOEDKOPER DANKZIJ NIEUWE VERSIES

                                  AutoWeek kon ruim een maand geleden exclusief melden dat de Polestar 2 op termijn beschikbaar zou komen in nieuwe uitvoeringen. Nu heeft Polestar zelf informatie en prijzen vrijgegeven van de drie nieuwe versies van de Polestar 2. De nu alleen met vierwielaandrijving leverbare Polestar 2 krijgt ook twee voorwielaangedreven versies waarvan er eentje zelfs met een kleiner accupakket komt.

                                  Het leveringsgamma van de Polestar 2 is tot op heden op z'n zachtst gezegd vrij beperkt. De Polestar 2 was er namelijk alleen als 408 pk en 600 Nm sterke vierwielaandrijver, een versie die zo'n 470 elektrische kilometers uit zijn 78 kWh grote accupakket perst. Die €59.800 kostende variant krijgt nu gezelschap van twee goedkopere versies met voorwielaandrijving. Alle nieuwe versies hebben een grotere actieradius dan de reeds bekende variant van de Polestar 2.

                                  78 kWh en voorwielaandrijving

                                  De eerste nieuwe versie van de Polestar 2 heeft hetzelfde 78 kWh accupakket is de reeds bekende 408 pk sterke Long Range Dual Motor-versie met vierwielaandrijving. Het verschil zet hem echter in de elektromotoren. De nieuwe Long Range Single Motor-versie heeft, zoals z'n naam al aangeeft, één elektromotor. Het gaat om een 231 pk en 330 Nm sterke elektromotor die de voorwielen aandrijft. Deze nieuwe versie heeft een voorlopig geschatte WLTP-actieradius van 515 tot 540 kilometer. Deze Polestar 2 Long Range Single Motor heeft een vanafprijs van €49.900.

                                  64 kWh en voorwielaandrijving

                                  De tweede nieuwe versie van de Polestar 2 is de Standard Range Single Motor. Ook dit betreft een versie met voorwielaandrijving, al is de elektromotor in deze €45.900 kostende variant 224 pk en 330 Nm sterk. Die elektromotor put zijn levenslust uit een nieuw kleiner accupakket met een capaciteit van 64 kWh. De actieradius is voorlopig vastgesteld op 420 tot 440 kilometer. Deze versie zou volgens onze eerder in handen gekregen informatie in 7,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten.

                                  Prijzen Polestar 2

                                  Ook is er nieuws voor de 408 pk sterke vierwielaangedreven Polestar 2 zoals we die al kenden. Die versie was tot op heden alleen beschikbaar als €59.800 kostende Launch Edition. Polestar zet nu ook een reguliere uitvoering van die Long Range Dual Motor op de prijslijst die met een vanafprijs van €53.900 een stuk bereikbaarder is. De nieuwe versies van de Polestar 2 zijn per direct te bestellen.

                                  De nieuwe prijslijst van de Polestar 2 ziet er als volgt uit:

                                  Motorversie Accu Vermogen Voorlopig bereik (WLTP) Vanafprijs
                                  Standard Range Single Motor 64 kWh 224 pk - 330 Nm 420-440 kilometer € 45.900
                                  Long Range Single Motor 78 kWh 231 pk - 330 Nm 515-540 kilometer € 59.900
                                  Long Range Dual Motor 78 kWh 408 pk - 660 Nm 450-480 kilometer € 53.900
                                  Long Range Dual Motor (Launch Edition) 78 kWh 408 pk - 660 Nm 450-480 kilometer € 59.900
                                  Pakketten

                                  Polestar brengt direct een stel pakketten naar de elektrische Polestar 2. Het €6.000 kostende Performance Pack was er al en blijft voorbehouden aan de Long Range Dual Motor-versie. Dit pakket omvat onder meer Öhlins-dempers, Brembo-remmerij, 20-inch lichtmetaal en goudkleurige afwerking rondom.

                                  De Plus- en Pilot-pakketten, standaard op de Launch Edition, zijn ook beschikbaar voor de overige versies van de Polestar 2. Het €3.500 kostende Pilot-pakket omvat onder meer Driver Assistance met adaptieve cruise control, Pilot Assist en een 360-graden-camera. Ook maken parkeersensoren rondom, actieve dodehoekdetectie, Cross Traffic Alert en Rear Collision Warning deel uit van het pakket, hetzelfde geldt voor Pixel Led-koplampen en ledmistlampen.

                                  Het €4.500 kostende Plus-pakket brengt onder meer een glazen panoramadak, een uitgebreid audiosysteem van Harman Kardon, stuurwielverwarming, een verwarmbare achterbank, speciale Weave Tech-bekleding, elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen en een nieuwe warmtepomp naar de Polestar 2.

                                  Bron: Autoweek









                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • klein foutje in de tabel, LR FWD is 49.900.
                                    Nederlandse prijzen zijn meestal wel ongeveer dezelfde dan Belgische voor EV's.

                                    Jammer dat het FWD is en niet RWD, dan kan je even goed een hyundai of kia kopen.

                                    AWD wel goedkoper dan tesla, de prijzenoorlog komt op gang...

                                    Comment


                                    • hoewel ik tot hiertoe nog maar 1 opmerking tijdens de toch wel vele testen heb gehoord - en die er mij op attent maakte - jij hebt 4wd, vond de tester regen-rem op een rwd nogal vreemd aanvoelen tov een fwd regen-brake

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        hoewel ik tot hiertoe nog maar 1 opmerking tijdens de toch wel vele testen heb gehoord - en die er mij op attent maakte - jij hebt 4wd, vond de tester regen-rem op een rwd nogal vreemd aanvoelen tov een fwd regen-brake
                                        dat kan. wat ik vaak gehoord heb is dat de VW ID.3 (rwd) en model 3 RWD heel prettig rijden, en mijn ervaring met FWD EV's is iets minder, hyundai kona is bv een prima wagen op zich maar 204 pk op de voorwielen is toch niet echt ideaal (op nat wegdek krijg je bv nogal snel wielspin bij accelereren)

                                        Comment


                                        • Beetje spijtig dat het FWD is ipv RWD.
                                          Polestar heeft dit hier natuurlijk gewoon gedaan omdat deze het platform van Volvo gebruikt, wat in basis een FWD ICE platform is.

                                          Maar het is wel een dubbel verhaal van FWD vs RWD bij EV's.
                                          Zelf denk ik niet dat het slim is om +200pk en het koppel van een elektromotor op de voorwielen te plaatsen als je wat sportief wil rijden.
                                          Aan de andere kant heb je wel maximale regeneratie met FWD motor die als generator kan dienen. Met RWD gaan de voorremmen veel meer moeten bijspringen.
                                          Men zou 2 kleine motoren kunnen monteren om toch beide voordelen te hebben, maar dat gaat waarschijnlijk duurder zijn en meer wegen dan 1 motor. (misschien wel verwaarloosbaar tov kost en gewicht van de batterij)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X