Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Polestar 2 (2020)
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Vergeten te schrijven, was een Polestar op Belgische nummerplaat op Kreta dus.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Hahaha, en deze staat hier in de buurt. Een Griek met jouw nickname in Limburg
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
POLESTAR 2 VERNIEUWD: ACHTERWIELAANDRIJVING EN TOT 635 KILOMETER BEREIK
De elektrische Polestar 2 is grondig vernieuwd. De Polestar wordt op cosmetisch vlak niet al te hardhandig aangepakt, maar wordt op technisch wel grondig vernieuwd. De Polestar 2 is in de basis voortaan een achterwielaandrijver, krijgt nieuwe elektromotoren én nieuwe accupakketten. Het gevolg? Meer vermogen en een veel groter elektrisch bereik voor alle motorversies. Ook zijn de prijzen van de vernieuwde Polestar 2 er al.
Highlights vernieuwde Polestar 2- Van voor- naar achterwielaandrijving
- Nieuwe accu's en elektromotoren voor alle versies
- Meer vermogen en grotere range - tot 635 kilometer
Sinds de introductie van de Polestar 2 in 2019 heeft Polestar zijn elektrische succesnummer meermaals technisch aangepast. De Polestar 2 was er aanvankelijk alleen met twee samen 408 pk sterke elektromotoren en een 77 kWh accu, maar in 2021 kwamen er ook twee voorwielaangedreven versies van de Polestar 2. De Polestar 2 is nu vernieuwd en op wel heel bijzondere wijze. Zo relatief klein als de uiterlijke aanpassingen zijn, zo heftig zijn die op technisch vlak.
Net als de technisch aan de Polestar 2 gelieerde Volvo XC40 en C40 eerder is ook de Polestar 2 voortaan in de basis een achterwielaandrijver. Jawel, waar de enkelmotorige Polestars 2 voorheen voorwielaandrijving hadden, hebben die nu achterwielaandrijving. Dat past in ieder geval op papier prima bij een merk als Polestar, dat zich in zekere zin als sportief merk in de markt zet.
Polestar 2 met de 'SmartZone' die is afgekeken van de Polestar 3.
Facelift
De Polestar krijgt op de snijtafel een handjevol designelementen van de jongere en grotere Polestar 3 aangemeten. Dat zie je vooral aan de voorzijde. De Polestar 3 krijgt namelijk een met die van de Polestar 3 vergelijkbare dichte snuit aangemeten die Polestar de SmartZone heeft gedoopt. In dit semi-dichte paneel heeft Polestar onder meer de naar voren gerichte camera en een radar ondergebracht. Het is dus gedaan met de 'grille' met het geblokte patroon.
Meer optisch nieuws komt in de vorm van nieuwe 20-inch lichtmetalen wielen voor de Polestar 2 met Performance Pack.
Polestar 2 Standard Range Single Motor
De instapversie van de Polestar 2 heet net als voorheen Standard Range Single Motor. De 231 pk en 330 Nm sterke elektromotor op de vooras die deze motorversie voor de facelift had, ruimt het veld en wordt vervangen door een 272 pk en 490 Nm sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Meer pk's én meer Nm's dus. Deze nieuwe elektromotor helpt de Polestar 2 Standard Range Single Motor in 6,4 seconden aan een snelheid van 100 km/h. Daarmee bereikt hij de 100 km/h een volle seconde eerder dan voor de facelift.
Het accupakket van deze variant is voortaan afkomstig van LG Chem, maar is met een capaciteit van 69 kWh wel net zo groot als voorheen. Wel is de samenstelling van het pakket verbeterd en dat levert de Polestar 2 Standard Range Single Motor een veel groter rijbereik op. Zijn actieradius ligt voortaan op tot 518 kilometer in plaats van 476 kilometer. Meer dan 40 kilometer winst dus. Daarnaast is het accupakket sneller op te laden. Het laadvermogen bedroeg voorheen 130 kW, maar ligt nu op 135 kW.
Polestar 2 Long Range Single Motor
Net als voorheen is er ook weer een enkelmotorige Polestar 2 met het grotere accupakket. Die is krachtiger dan de Standard Range Single Motor. De Polestar Long Range Single Motor heeft namelijk een 299 pk en 490 Nm sterke elektromotor. Ook hier geldt dat die elektromotor voortaan de achterwielen aandrijft. De Polestar 2 Long Range Single Motor zoemt in 6,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h en is daarmee 1,2 tel rapper dan de gelijknamige versie voor de facelift.
Ook de Polestar 2 Long Range Single Motor krijgt een nieuw accupakket. De 77 kWh accu wordt verruild voor een 82 kWh groot exemplaar van CATL. Met zijn nieuwe grotere en efficiëntere accupakket komt de Polestar 2 Long Range Single Motor voortaan tot 635 kilometer ver, zo'n 85 kilometer verder dan voor de facelift dus. Ook is het 82 kWh grote accupakket sneller op te laden dan de accu die hij vervangt. Het laadvermogen neemt toe van 155 kW tot 205 kW. Flink wat winst dus!
Polestar 2 Long Range Dual Motor
Voor wie ook 299 pk niet voldoende is of wie vierwielaandrijving prefereert, kan opnieuw opteren voor de Polestar 2 Long Range Dual Motor. Die versie krijgt dezelfde nieuwe 82 kWh accu als de Long Range Single Motor, maar is met twee elektromotoren een stuk krachtiger. Ook deze motorvariant krijgt er pk's bij ten opzichte van de vorige variant. De Polestar 2 Long Range Dual Motor is voortaan 421 pk en 740 Nm sterk in plaats van 408 pk en 660 Nm. De Polestar 2 Long Range Dual Motor stampt in 4,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h en daarmee slijpt Polestar 0,2 tel van zijn sprinttijd af. Bij de Long Range-versies ligt de nadruk van de aandrijving voortaan ook op de achterwielen. De achterste elektromotor is namelijk de belangrijkste.
Goed nieuws: de voorste elektromotor schakelt zich volledig uit wanneer de omstandigheden dit toelaten. Dat heeft uiteraard een gunstig effect op de maximale actieradius. Geen verrassing dus dat ook het bereik van de Polestar 2 Long Range Dual Motor aanzienlijk toeneemt. De Long Range Dual Motor schopte het voorheen tot 487 kilometer, maar noteert nu een actieradius van tot maar liefst 592 kilometer achter zijn naam. Daarmee komt de Polestar 2 Long Range Dual Motor maar liefst 105 kilometer verder dan voorheen. Snelladen kan net als met de andere Polestars met de nieuwe 82 kWh accu voortaan met maximaal 205 kWh.
Polestar 2 Long Range Dual Motor Performance Pack
Speciaal voor de Rupsjes Nooitgenoeg keert ook het Performance Pack terug naar de Polestar 2 Long Range Dual Motor. Met 476 pk levert blijft het aantal pk's ongewijzigd ten opzichte van voor de facelift, al neemt het koppel toe tot 740 Nm. Met Performance Pack stampt de Polestar 2 Long Range Dual Motor in slechts 4,2 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Zijn actieradius is met 592 kilometer gelijk aan die van de tweemotorige Polestar 2 zonder Performance Pack.
De Performance Pack-upgrade is puur softwarematig en is dus ook achteraf aan te schaffen.
Uitrusting
Geen facelift zonder dat er aan de lijst met beschikbare veiligheidssystemen wordt gesleuteld. Polestar voegt Blind Spot Information System (BLIS) met stuurondersteuning toe aan de standaarduitrusting, hetzelfde geldt voor systemen als Cross Traffic Alert, Rear Collision Warning and Mitigation en een 360-gradencamera. Meer standaard aanwezige verwennerij komt in de vorm van automatisch dimmende buitenspiegels en een inductielader.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenGoede evolutie. Als ik nog niet besteld had, dan ging ik deze nu zeker bekijken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenJa, dan kan het dus NIET een miljoen wagens aan hee.
Ik kan ook 200 kilo opheffen. Alleen niet alle 200 tegelijk ..
Da's ook evident ... blijkbaar was ik niet duidelijk, en uw vergelijking slaat kant noch wal. 1 miljoen auto's die tegelijk 150KW laden komt overeen met 150GW. best snel 150x Doel bijbouwen lijkt mij...
Logisch dat die dus best niet allen tegelijk inpluggen. Ook al zou het net dat vermogen kunnen verdelen.
Neen, het net kan gerust 1 milj auto's laden op normale snelheden. Verder blijft ik bij mijn stelling, we kunnen best wel wat snelladers op het net koppelen zonder problemen (wat we trouwens dagelijks doen).
Comment
-
Je had gezegd dat het een miljoen wagens aankan, maar niet tegelijk. Bedoel je nu dat het dan toch wel een miljoen tegelijk kan op normale snelheid ? Waarom zeg je dan eerst dat het niet tegelijk kan .. ?
In elk geval, er zijn geen miljoen laadpalen, nog lang niet, dus hoeven we ons hier nog niet direct druk om te maken de komende 20 jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
Ik zie deze liever dan een Tesla , maar ik denk dat qua range die Polestar nooit gaat tippen aan een tesla... Een jaartje geleden heb ik zo een polestar ( was zo een performance ) testgereden en het verbruik op de snelweg was gewoonweg dramatisch te noemen ( aan netjes 120/u trouwens ) ... Heeft ook voor een groot deel met de vorm van de wagen te maken , een grotere batterij gaat niet veel aan de efficientie doen natuurlijk ... Vond zo'n Polestar ook gewoonweg veel te klein als gezinswagen maar niet iedereen heeft ruimte nodig natuurlijk...
Ik heb geen enorm grote auto nodig, maar bv een Tesla M3 vind ik niet goed omdat die geen hatchback is. Ik wil de mogelijkheid hebben om de zetels om te klappen, en een grote kofferklep open te doen. Dat kan de MY wel.
Dat gaat ook bij de Polestar2.
Dus ik zie wel een concurrent voor de MY/M3, en dat is echt goed. Ik hoop dat ze de prijs correct houden, en dat de leveringstermijnen niet te lang zijn.
Er moet wat concurrentie op de markt zijn tov Tesla, dat houdt iedereen scherp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenJe had gezegd dat het een miljoen wagens aankan, maar niet tegelijk. Bedoel je nu dat het dan toch wel een miljoen tegelijk kan op normale snelheid ? Waarom zeg je dan eerst dat het niet tegelijk kan .. ?
In elk geval, er zijn geen miljoen laadpalen, nog lang niet, dus hoeven we ons hier nog niet direct druk om te maken de komende 20 jaar.
Gemiddeld rijdt een belg 50km per dag, dus je hebt 8-10 kWh stroom nodig per dag. Dat is ca 2 uurtjes aan 4 kW aan een thuispaal, of 1.5h aan een trage straatpaal, of 1-2 keer per week een half uur aan een snellader.
Zo dramatisch is dat allemaal niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenJe had gezegd dat het een miljoen wagens aankan, maar niet tegelijk. Bedoel je nu dat het dan toch wel een miljoen tegelijk kan op normale snelheid ? Waarom zeg je dan eerst dat het niet tegelijk kan .. ?
In elk geval, er zijn geen miljoen laadpalen, nog lang niet, dus hoeven we ons hier nog niet direct druk om te maken de komende 20 jaar.
het net kan 1 milj auto's aan, op normale snelheden. de productiecapaciteit om die auto's op te laden moesten ze allemaal tegelijk inpluggen is een ander verhaal - vandaar dus mijn opmerking. En 1 miljoen laders zullen er sneller zijn dan je denkt. er rijden nu al 70.000 elektrische auto's...
Comment
Comment