Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

    Hij meet de dakhoogte in de Polestar en geeft an dat dei vergelijkbaar is met de Tesla. In de autocar review gaat de reviewer achterin zitten, en geeft hij aan dat het dak te fel afgerond is aan de buitenkant waardoor je niet rechtop kan zitten....
    Die hogere vloer van de Tesla en dat je daardoor de voeten niet onder de voorstoelen kan steken is dan weer super irritant. Voor mij zelfs ronduit pijnlijk aan de knieën op langere ritten (helaas proefondervindelijk moeten vaststellen in een Model S)

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
      Die hogere vloer van de Tesla en dat je daardoor de voeten niet onder de voorstoelen kan steken is dan weer super irritant. Voor mij zelfs ronduit pijnlijk aan de knieën op langere ritten (helaas proefondervindelijk moeten vaststellen in een Model S)

      Sent from my SM-G965F using Tapatalk
      Dat is inderdaad vervelend. Maar dat wordt ook in beide reviews aangehaald. Het gaat mij gewoon over het feit dat Autoweek gewoon doet alsof de hoofdruimte achterin lichtjes beter is dan in de model 3, dat is dus volgens niet het geval...
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • Hoofdruimte in een wagen is altijd subjectief. Het enige wat objectief is, is het knikpunt van een achterpassagier die daar plaats neemt. Wat ze ook vertellen in reviews of artikels over meer/minder hoofdruimte ten overstaan van een ander voertuig is altijd larie & apenkool.
        Proefzitten is de boodschap.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Je moet de dakrand van de Polestar 2 eens bekijken. Wanneer je dan naast die rand de hoofdruimte meet, ben je gewoon onvoldoende kritisch
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
            Je moet de dakrand van de Polestar 2 eens bekijken. Wanneer je dan naast die rand de hoofdruimte meet, ben je gewoon onvoldoende kritisch
            Goh ja, er zijn wel mensen die de Model 3 gaan vergelijken met een 3-serie, C-klasse of A4. Als je een auto met zo'n ondermaats interieur en afwerking gaat vergelijken met de premiums, dan ben je net zo goed onvoldoende kritisch...

            Sent from my SM-G965F using Tapatalk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
              Goh ja, er zijn wel mensen die de Model 3 gaan vergelijken met een 3-serie, C-klasse of A4. Als je een auto met zo'n ondermaats interieur en afwerking gaat vergelijken met de premiums, dan ben je net zo goed onvoldoende kritisch...

              Sent from my SM-G965F using Tapatalk
              Ik stap met plezier van een BMW 4 GC met zowat alles er op en eraan (inclusief individual volleder interieur - ik heb alleen het Johnny-pak en het open dak niet ) over op een model 3. Dus ik zie niet in waarom men ze niet zou gaan vergelijken.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                Ik stap met plezier van een BMW 4 GC met zowat alles er op en eraan (inclusief individual volleder interieur - ik heb alleen het Johnny-pak en het open dak niet ) over op een model 3. Dus ik zie niet in waarom men ze niet zou gaan vergelijken.
                Zoals ik al zei: onvoldoende kritisch...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                  Zoals ik al zei: onvoldoende kritisch...
                  Och wat een onzin.
                  Gewoon iemand die beseft dat we onze voetafdruk moeten verkleinen, helemaal niet onvoldoende kritisch dus.
                  BMW 420dA : >>>

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                    Of voor mensen die een stijlvoller en beter afgewerkt interieur willen dan wat Tesla te bieden heeft.
                    Wel vreemd: de meeste reviews schrijven de Polestar een beter rij- en stuurgedrag toe, dit is zowat de enige die een ander idee heeft.
                    Niet vergeten dat de Polestar 2 die men nu test de Performance Pack versie is met Ohlins schokbrekers, Brembo remmen en 20-inch velgen. Dat doet veel aan het weggedrag. Zeker als je dan met een standaard Model 3 vergelijkt.
                    Maar het doet er niet toe: meer concurrentie is alleen maar goed. Hopelijk gaat Tesla de kwaliteit wat verbeteren en kan Polestar de wagen wat lichter maken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                      Och wat een onzin.
                      Gewoon iemand die beseft dat we onze voetafdruk moeten verkleinen, helemaal niet onvoldoende kritisch dus.
                      Onzin? Als je echt niet beseft dat je onvoldoende kritisch bent als je een auto met zo'n ondermaats interieur en afwerking wil vergelijken met de premiums dan houdt het op natuurlijk...
                      Als ik in zo'n Tesla zit, zelfs de dure S en X, dan heb ik verre van een premium, laat staan luxe gevoel. Dan mogen er nog zo veel andere pluspunten zijn, voor mij is dat een dealbreaker.

                      Maar goed, dit topic gaat over de Polestar: daar hebben ze wél goed begrepen dat je in de premium klasse een luxe en perfect afgewerkte ervaring moet creëren. En dus staat deze op mijn shortlist

                      Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                        Onzin? Als je echt niet beseft dat je onvoldoende kritisch bent als je een auto met zo'n ondermaats interieur en afwerking wil vergelijken met de premiums dan houdt het op natuurlijk...
                        Als ik in zo'n Tesla zit, zelfs de dure S en X, dan heb ik verre van een premium, laat staan luxe gevoel. Dan mogen er nog zo veel andere pluspunten zijn, voor mij is dat een dealbreaker.

                        Maar goed, dit topic gaat over de Polestar: daar hebben ze wél goed begrepen dat je in de premium klasse een luxe en perfect afgewerkte ervaring moet creëren. En dus staat deze op mijn shortlist

                        Sent from my SM-G965F using Tapatalk
                        Moeten 2 zaken identiek zijn om ze te vergelijken?

                        Stel nu dat 2 wagens aangedreven door stroom je van A naar B kunnen brengen mag je ze dan vergelijken? Jij zegt nee, want die ene heeft een hogere afwerkingsgraad. Is afwerking de essentie van een auto? En heeft diegene die zegt dat diegene met de grootste range een pluspunt heeft dan fout?

                        BertVS heeft de voordelen van zijn premium BMW afgewogen tegenover tegenover de voordelen van een model3 en een kritische beoordeling gemaakt voor zichzelf.

                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Inderdaad, ik vind het minimalistische interieur van een Model 3 wel iets hebben.
                          Persoonlijk vind ik wel dat een HUD echt nodig is bij de 3 en hoop dat dat snel kan komen. Is niet dat dat tegenwoordig zo'n luxe feature is.

                          De duckface van de 3 vind ik ook niet ideaal, maar de rest van de wagen vind ik mooier dan de Polestar 2, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
                          Wat ik beter vind aan de Polestar 2 is dat je toch wat meer keuze krijgt qua interieurkleuren en hoogstwaarschijnlijk dat de afwerking en lak beter is.
                          Achterklep vind ik ook wel pakken handiger dan de kofferklep van de 3, maar gewicht vind ik toch een groot nadeel.
                          Beide zijn dus zeker niet perfect, maar meer concurrentie zal de producten alleen maar beter maken!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Moeten 2 zaken identiek zijn om ze te vergelijken?

                            Stel nu dat 2 wagens aangedreven door stroom je van A naar B kunnen brengen mag je ze dan vergelijken? Jij zegt nee, want die ene heeft een hogere afwerkingsgraad. Is afwerking de essentie van een auto? En heeft diegene die zegt dat diegene met de grootste range een pluspunt heeft dan fout?

                            BertVS heeft de voordelen van zijn premium BMW afgewogen tegenover tegenover de voordelen van een model3 en een kritische beoordeling gemaakt voor zichzelf.

                            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                            Natuurlijk mag iedereen vergelijken wat hij/zij wil: ongetwijfeld zijn er mensen die een Citroën, Opel, Renault,... vergelijkbaar vinden met een Audi, BMW, Mercedes of Volvo. Feit is dat algemeen aangenomen wordt dat die laatste 4 als 'premium' worden gezien (zie ook https://www.vroom.be/nl/nieuws/top-v...in-belgie-2015), terwijl dat voor de andere merken om een aantal redenen, waaronder afwerkingskwaliteit en ontbreken van luxe beleving, niet het geval is.
                            En 't zijn net die tekortkomingen die ook overduidelijk aanwezig zijn bij Tesla die maken dat je dat merk volgens mij echt niet als premium mag beschouwen. Daar kan de 'computer-op-wielen' factor niets aan veranderen.
                            De hoge(re) afwerkingsgraad is inderdaad niet de essentie van een auto, maar wel van een premium.


                            En nu terug over de Polestar 2: wellicht omwille van de Volvo know-how slagen zij er wel in om een EV met een premium beleving (afwerkingskwaliteit zal de komende maanden/jaren nog moeten blijken) neer te zetten

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

                              Natuurlijk mag iedereen vergelijken wat hij/zij wil: ongetwijfeld zijn er mensen die een Citroën, Opel, Renault,... vergelijkbaar vinden met een Audi, BMW, Mercedes of Volvo. Feit is dat algemeen aangenomen wordt dat die laatste 4 als 'premium' worden gezien (zie ook https://www.vroom.be/nl/nieuws/top-v...in-belgie-2015), terwijl dat voor de andere merken om een aantal redenen, waaronder afwerkingskwaliteit en ontbreken van luxe beleving, niet het geval is.
                              En 't zijn net die tekortkomingen die ook overduidelijk aanwezig zijn bij Tesla die maken dat je dat merk volgens mij echt niet als premium mag beschouwen. Daar kan de 'computer-op-wielen' factor niets aan veranderen.
                              De hoge(re) afwerkingsgraad is inderdaad niet de essentie van een auto, maar wel van een premium.


                              En nu terug over de Polestar 2: wellicht omwille van de Volvo know-how slagen zij er wel in om een EV met een premium beleving (afwerkingskwaliteit zal de komende maanden/jaren nog moeten blijken) neer te zetten
                              Door ze te vergelijken claim je toch niet dat Tesla premium is.

                              De Polestar positioneert zich daar wel, wat ook nodig is want op prijs of range scoren ze niet geweldig.

                              Wij zijn bij een e-3008 uitgekomen, dat is ook niet holy grail en toch zijn we kritisch geweest. Alles is een afweging.

                              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                                Onzin? Als je echt niet beseft dat je onvoldoende kritisch bent als je een auto met zo'n ondermaats interieur en afwerking wil vergelijken met de premiums dan houdt het op natuurlijk...
                                Als ik in zo'n Tesla zit, zelfs de dure S en X, dan heb ik verre van een premium, laat staan luxe gevoel. Dan mogen er nog zo veel andere pluspunten zijn, voor mij is dat een dealbreaker.

                                Maar goed, dit topic gaat over de Polestar: daar hebben ze wél goed begrepen dat je in de premium klasse een luxe en perfect afgewerkte ervaring moet creëren. En dus staat deze op mijn shortlist

                                Sent from my SM-G965F using Tapatalk
                                Wel, we zullen zien hoe jou het rijden met een Polestar bevalt. Al eens gekeken hoe je met de wagen naar Frankrijk gaat rijden? In mijn geval zou het betekenen dat ik na 100 km moet stoppen aan een Lidl om daar 35 min op te laden, wanneer ik de fietsen wil meenemen op vakantie. Er staat daar één laadpaal, als die bezet is mag ik wachten. Echt wel premium rijbeleving.


                                Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

                                Natuurlijk mag iedereen vergelijken wat hij/zij wil: ongetwijfeld zijn er mensen die een Citroën, Opel, Renault,... vergelijkbaar vinden met een Audi, BMW, Mercedes of Volvo. Feit is dat algemeen aangenomen wordt dat die laatste 4 als 'premium' worden gezien (zie ook https://www.vroom.be/nl/nieuws/top-v...in-belgie-2015), terwijl dat voor de andere merken om een aantal redenen, waaronder afwerkingskwaliteit en ontbreken van luxe beleving, niet het geval is.
                                En 't zijn net die tekortkomingen die ook overduidelijk aanwezig zijn bij Tesla die maken dat je dat merk volgens mij echt niet als premium mag beschouwen. Daar kan de 'computer-op-wielen' factor niets aan veranderen.
                                De hoge(re) afwerkingsgraad is inderdaad niet de essentie van een auto, maar wel van een premium.
                                Het is gewoon duidelijk dat jij een 'premium' -merk nodig hebt om je goed te voelen. Ik heb dat niet nodig.
                                Hij is dan misschien niet premium, maar wanneer ik met de Model 3 met fietsen achterop naar de Provence rijd (dat doen we ieder jaar), ben ik bijna 2 uur vroeger ter plaatse. Ik had met mijn leasebudget ook een i-Pace kunnen nemen, maar ook dat is een inferieur voertuig voor lange verplaatsingen, want ook hij mist toegang tot het enige performante laadwerk in Europa.
                                Ik ben niet onvoldoende kritisch, ik kies het voertuig dat voor mijn noden het best aangepast is. Dat de afwerking dan wat minder is, neem ik er bij.
                                Ik wil niet staan klooien om te zoeken naar een snellaadpaal iedere keer omdat ik wat verder moet rijden En al zeker niet om met een wagen te rijden die in China gemaakt werd.
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

                                  Natuurlijk mag iedereen vergelijken wat hij/zij wil: ongetwijfeld zijn er mensen die een Citroën, Opel, Renault,... vergelijkbaar vinden met een Audi, BMW, Mercedes of Volvo. Feit is dat algemeen aangenomen wordt dat die laatste 4 als 'premium' worden gezien (zie ook https://www.vroom.be/nl/nieuws/top-v...in-belgie-2015), terwijl dat voor de andere merken om een aantal redenen, waaronder afwerkingskwaliteit en ontbreken van luxe beleving, niet het geval is.
                                  En 't zijn net die tekortkomingen die ook overduidelijk aanwezig zijn bij Tesla die maken dat je dat merk volgens mij echt niet als premium mag beschouwen. Daar kan de 'computer-op-wielen' factor niets aan veranderen.
                                  De hoge(re) afwerkingsgraad is inderdaad niet de essentie van een auto, maar wel van een premium.


                                  En nu terug over de Polestar 2: wellicht omwille van de Volvo know-how slagen zij er wel in om een EV met een premium beleving (afwerkingskwaliteit zal de komende maanden/jaren nog moeten blijken) neer te zetten

                                  Ik rijd al een paar autos met zoiets premium, en vind het toch magerkes uitvallen.

                                  - mijn BMW 5 kraakte, zowat elk stuk plastiek in het interieur gaf geluid. Navi had stokoude kaarten, die zelfs na een update de nieuwe autostrade tussen Aken en Keulen niet kende.
                                  - de service in de garage bij Audi is ondermaats. 3 uur wachten voor een klein onderhoud....
                                  - Volvo laat je extra betalen voor het gebruik van een app, en om je kaarten up to date te houden duurt het uren, en je moet met een USB stick aan de slag (hallo, in 2020?)

                                  Tesla scoort op andere gebieden die je een afwerkingsnaad doen vergeten. Alles wordt continu up to date gehouden. Wat self driving betreft overklassen ze alles en iedereen, en hun snelllaadnetwerk is ongeevenaard. Dat zijn dingen die tellen.

                                  Binnen een jaar of 2 wil ik ook electrisch. Als dan het laadnetwerk op peil is komt Volvo in aanmerking, anders zal het Tesla worden.

                                  Maar de kans stijgt dat Tesla dan zijn robottaxis heeft, en ik weet niet of ik dan nog een auto wil kopen.
                                  Musk denkt rijden aan 18ct per km aan te kunnen bieden. Dan heb ik geen auto op de oprit meer nodig, zeker nu ik veel meer thuis werk.

                                  Comment


                                  • BertVS al zo vaak de fietsen meegenomen op de model 3? en wat geeft dat dan qua extra verbruik? ik had al ergens gelezen van +50%, aerodynamica nul.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                                      Ik rijd al een paar autos met zoiets premium, en vind het toch magerkes uitvallen.

                                      - mijn BMW 5 kraakte, zowat elk stuk plastiek in het interieur gaf geluid. Navi had stokoude kaarten, die zelfs na een update de nieuwe autostrade tussen Aken en Keulen niet kende.
                                      - de service in de garage bij Audi is ondermaats. 3 uur wachten voor een klein onderhoud....
                                      - Volvo laat je extra betalen voor het gebruik van een app, en om je kaarten up to date te houden duurt het uren, en je moet met een USB stick aan de slag (hallo, in 2020?)

                                      Tesla scoort op andere gebieden die je een afwerkingsnaad doen vergeten. Alles wordt continu up to date gehouden. Wat self driving betreft overklassen ze alles en iedereen, en hun snelllaadnetwerk is ongeevenaard. Dat zijn dingen die tellen.

                                      Binnen een jaar of 2 wil ik ook electrisch. Als dan het laadnetwerk op peil is komt Volvo in aanmerking, anders zal het Tesla worden.

                                      Maar de kans stijgt dat Tesla dan zijn robottaxis heeft, en ik weet niet of ik dan nog een auto wil kopen.
                                      Musk denkt rijden aan 18ct per km aan te kunnen bieden. Dan heb ik geen auto op de oprit meer nodig, zeker nu ik veel meer thuis werk.
                                      Idd bij mij bleek de 'premium' ervaring van BMW ook een lege doos. wel dure opties voor dingen die bij andere merken standaard zijn.

                                      Comment


                                      • Zucht...blijft een moeilijke discussie met de fanboys...

                                        BMW levert inderdaad de laatste jaren niet altijd premium kwaliteit af, maar zelfs daarbij vergeleken blijft Tesla ondermaats.

                                        En dat laadnetwerk zou ik 2, max 3 keer per jaar nodig hebben: daarvoor vind ik dan wel snel een diesel/benzine alternatief (familie, vrienden, collega's genoeg die wel eens een weekje met de 400+ paardjes van de Polestar zullen willen rijden). Voor de rest van het jaar kom ik zonder problemen rond met nachtelijke laadbeurten

                                        Dat ondermaatse interieur zit je letterlijk elke dag op te kijken...

                                        Bijzonder goede zaak dus dat er meer en meer alternatieven zijn en nog zullen bijkomen (Audi Q4 e-tron, BMW iX3 en i4, ...)

                                        Comment


                                        • inderdaad een eeuwige discussie, jij bent dan een fanboy van premium interieurs, maar goed ieder zijn mening.
                                          ik zou het dan weer zuur vinden om 60k neer te tellen voor een polestar of andere dure EV en dan niet me die eigen sjieke premium wagen op vakantie te kunnen waar je zo aan gehecht bent, dus dan maar met de peugeot van nonkel jos. dan houd je beter dat geld in je zak en dan kan je ook een minder dure EV kopen om in belgie mee rond te rijden. Of een C-klasse als enige wagen, dat kan ook nog altijd.

                                          Elektrisch rijden én premium én voldoende snellaadmogelijkheden kan vandaag nog niet, dus je moet op 1 punt toegeven, het iets minder sjieke interieur van tesla nemen veel EV rijders er dan wel graag bij.
                                          Last edited by sunking; 13/07/2020, 15:28.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X