Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Polestar 2 (2020)

    TESLA MODEL 3: EAT YOUR HEART OUT

    POLESTAR 2 ONTHULD

    Na een flinke reeks teasers zijn alle ogen vandaag op Götenburg gericht, want daar onthult Polestar de langverwachte 2. De volledig elektrische liftback belooft betaalbaar te worden en dát hebben we eerder gehoord bij een ander merk.

    Het is alweer 1,5 jaar geleden dat Polestar zich van Volvo loswrikte als een opzichzelfstaand merk. Het beloofde elektrische merk wist bij de introductie echter voor verwarring te zorgen, want het eerste model, de Polestar 1, kreeg een hybride aandrijflijn. Die sportieve geëlektrificeerde coupé krijgt nu echter gezelschap van wél een volledig elektrische auto: deze Polestar 2.

    Voor de onderhuidse basis ging Polestar langs bij de ontwikkelaars van de Volvo XC40, maar werd de basis iets uitgerekt tot een lengte van 4,70 meter. Geen verwonderlijke lengte, want de Tesla Model 3 is nagenoeg even lang. Ook als we kijken naar het vermogen van de Polestar 2, wordt in één oogopslag duidelijk op welk model hij zijn pijlen richt. De vierwielaangedreven Polestar beschikt over één elektromotor op de vooras en één op de achteras. Polestar monteert het accupakket daar precies tussen. De elektromotor heeft een capaciteit van 78 kWh, wat zorgt voor een bereik van 500 kilometer (WLTP). Dankzij een totaal vermogen van 408 pk en 660 Nm zou een sprint volgens Polestar van 0 naar 100 minder dan vijf seconden in beslag moeten nemen. Komen deze cijfers je bekend voor? Precies, bij Tesla noteren we soortgelijke prestaties voor de Model 3.

    Kijken we naar het ontwerp, dan komen we veel gelijkenissen tegen met de eerdere concept-concept-auto’s van Volvo. Zo heeft de Polestar 2 vrijwel de identieke lijnen die de Volvo Concept 40.2 ook heeft. Nieuw bij de Polestar is de achterlichtpartij die middels een doorlopende lichtbalk met elkaar wordt verbonden. In de neus verwerkt Polestar Pixel led-koplampen. De randloze buitenspiegels zijn een nieuw ontwerpkenmerk van Polestars.

    Binnenin verwerkt Polestar een 11-inch touchscreen voor de bediening van het infotainment. Het grootste nieuws daarin vinden we in de vorm van het systeem achter het scherm. De elektrische Zweed is namelijk het eerste model ooit dat gebruikmaakt van het Google Android-platform als besturingssysteem. Door dit systeem maakt de Polestar 2 gebruik van applicaties als Google Maps, Google Assistant en Google Play Store.

    De productie van de Polestar 2 begint in het voorjaar van 2020 in de Chinese fabriek. Het model kan enkel online gekocht worden. De introductieversie heeft een vanaf richtprijs van € 59.900. Pre-orders worden nu geopend. Op de beursvloer in Genève beleeft de Polestar 2 zijn publieksdebuut waarna de auto een roadtrip door Europa, Noord-Amerika en China maakt.

    Nederland behoort samen met onder andere België, Duitsland en Noorwegen tot de eerste markten waar de Polestar 2 geïntroduceerd wordt. Andere markten worden volgens Polestar overwogen voor toekomstige uitbreiding.

    Bron: Autoweek












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Mooi! Ziet er echt goed uit!

      Nu nog hopen dat hij echt betaalbaar wordt :p

      Comment


      • #4
        Knap!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Oké.

          Ik wil dat!

          BMW X5 45e

          Comment


          • #6
            Fantastisch mooie auto, en dat interieur voor mij de donkergrijze graag

            ben wel benieuwd of ze inderdaad ooit gaan verkocht worden aan €39.900 en wat het kleinere batterypack gaat inhouden.
            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

            Comment


            • #7
              Zoals ik in het scoops draadje zei:

              400pk, 480km bereik => zal naar de 60.000€ gaan vrees ik.
              Lijn vind ik wel redelijk mooi, maar lijkt toch meer sedan op SUV onderstel.
              Ben benieuwd wat die gaat geven in een vergelijkingstest met Tesla Model 3.
              Maar ja, daar moeten we nog meer dan een jaar op wachten, Polestar loopt hier wel 3 jaar achter op Tesla.

              Men spreekt ook van een 39.900€ versie.
              Ik ben heel benieuwd wat die dan van motor en batterij heeft en vooral: wanneer dat die beschikbaar komt.
              Dat gaat niet voor 2022 zijn vrees ik.

              Enne: Google Spyware


              Last edited by Chris_147; 27/02/2019, 20:46.

              Comment


              • #8
                Zie ik als opvolger van onze 330e eind dit jaar/begin volgend jaar.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                  Zie ik als opvolger van onze 330e eind dit jaar/begin volgend jaar.
                  Je hebt toch dit gelezen?

                  De productie van de Polestar 2 begint in het voorjaar van 2020 in de Chinese fabriek
                  Voorjaar 2020 kan ook nog maart 2020 zijn.
                  Gezien dat de andere fabrikanten nog verder achterlopen, zal de vraag naar deze wagen vrij groot zijn. Dus ik zou er niet op rekenen er mee te rijden voor de zomer 2020, tenzij je nu al blindelings besteld.

                  Comment


                  • #10
                    Blijkbaar mei 2020
                    zie:
                    Passion and emotion drive us, electricity and innovation drive our cars. We are all in, guiding our industry forward through pure, progressive, performance

                    Comment


                    • #11
                      Betere link:

                      Comment


                      • #12
                        Weer een auto die je absoluut niet in een kleur mag krijgen, daar wordt ik toch gek van!

                        Comment


                        • #13
                          Te lang achterwerk!

                          Comment


                          • #14
                            De zwarte bumper en stootranden gewoon even wit gekleurd..



                            Mijn Duitse auto (2013 Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI EcoFLEX Cosmo)

                            Comment


                            • #15
                              Alle constructeurs blijken dezelfde strategie te volgen : dure EV’s met veel vermogen voor happy fews die de wagen zullen kiezen voor hun fiscale vriendelijkheid. Precies koudwatervrees... Zo gaan wij nog lang wachten voor echte volumeverkoop.
                              De planeet en onze kinderen zullen verder geduld moeten uitoefenen !

                              Comment


                              • #16
                                Er is niemand die ouders van kinderen tegenhoudt te beginnen bij zichzelf en een cheap Twizy te kopen als 2de woon-werkverkeer wagen, he boet wat on kwa comfort maar er zullen veel ouders ook op hun werk geraken


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Er is niemand die ouders van kinderen tegenhoudt te beginnen bij zichzelf en een cheap Twizy te kopen als 2de woon-werkverkeer wagen, he boet wat on kwa comfort maar er zullen veel ouders ook op hun werk geraken


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Ik ben voor woon-werk al lang overgeschakeld naar 2 wielen. Een BMW 1200 GS Adventure. Is echt perfecte oplossing. Makkelijk, snel, gratis parkeren, weinig of geen last van file's en fiscaal zeer aantrekkelijk. Zou eigenlijk nog meer moeten gestimuleerd worden. 10% meer motor rijders = 50% minder files.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    Alle constructeurs blijken dezelfde strategie te volgen : dure EV’s met veel vermogen voor happy fews die de wagen zullen kiezen voor hun fiscale vriendelijkheid. Precies koudwatervrees... Zo gaan wij nog lang wachten voor echte volumeverkoop.
                                    De planeet en onze kinderen zullen verder geduld moeten uitoefenen !
                                    inderdaad dure ev's,net wat ik al maanden probeer aan de kaak te stellen.
                                    trouwens alleen online?,een jeansbroek stuur je terug als ze niet bevalt,een polestar ook?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

                                      Ik ben voor woon-werk al lang overgeschakeld naar 2 wielen. Een BMW 1200 GS Adventure. Is echt perfecte oplossing. Makkelijk, snel, gratis parkeren, weinig of geen last van file's en fiscaal zeer aantrekkelijk. Zou eigenlijk nog meer moeten gestimuleerd worden. 10% meer motor rijders = 50% minder files.
                                      Goed voor de files, niet zo goed voor het milieu. Verbruik van een motor is toch ook gemakkelijk 5l/100km en meer. OK, ietsje zuiniger dan een auto met 1 persoon er in, maar toch.
                                      Zo'n BMW zit gemiddeld op 5,5l kennelijk: https://www.motor.nl/nieuws/zuinig-lijstje/

                                      Ik heb serieus overwogen om een Zero EV motor te kopen, maar:
                                      - gevaarlijk: ALLE vrienden die iedere dag met de motor gaan werken hebben reeds ongeval gehad. Als zelfstandige kan ik het me niet permitteren om een maand niet te kunnen werken omdat ik thuis zit met gebroken botten. Doodgaan is dan wel fiscaal aantrekkelijk... voor mijn vrouw.
                                      - Weinig koffer: de ironie is dat wanneer ik een motor het beste zou kunnen gebruiken om tijd te winnen wegens files, dat ik dan meestal ook 2 plooibakken met cursusmateriaal moet meenemen. Dat lukt me niet met een motor.
                                      - Weer: altijd al die extra motorkleren aan- en uittrekken lijkt me ook niet fijn. Zeker niet in de zomer.

                                      Wel grappig dat heel wat mensen klagen over de fiscale stimulatie van EV's, maar niets zeggen over de fiscale voordelen van een motor.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                        Goed voor de files, niet zo goed voor het milieu. Verbruik van een motor is toch ook gemakkelijk 5l/100km en meer. OK, ietsje zuiniger dan een auto met 1 persoon er in, maar toch.
                                        Zo'n BMW zit gemiddeld op 5,5l kennelijk: https://www.motor.nl/nieuws/zuinig-lijstje/

                                        Ik heb serieus overwogen om een Zero EV motor te kopen, maar:
                                        - gevaarlijk: ALLE vrienden die iedere dag met de motor gaan werken hebben reeds ongeval gehad. Als zelfstandige kan ik het me niet permitteren om een maand niet te kunnen werken omdat ik thuis zit met gebroken botten. Doodgaan is dan wel fiscaal aantrekkelijk... voor mijn vrouw.
                                        - Weinig koffer: de ironie is dat wanneer ik een motor het beste zou kunnen gebruiken om tijd te winnen wegens files, dat ik dan meestal ook 2 plooibakken met cursusmateriaal moet meenemen. Dat lukt me niet met een motor.
                                        - Weer: altijd al die extra motorkleren aan- en uittrekken lijkt me ook niet fijn. Zeker niet in de zomer.

                                        Wel grappig dat heel wat mensen klagen over de fiscale stimulatie van EV's, maar niets zeggen over de fiscale voordelen van een motor.
                                        idd! Mijn 740e stoot 50 gr CO2 uit, mijn GSA 115 gram! Mijn moto van 350kg met een 1200 cc stoot dus officieel meer dan 2 keer zoveel CO2 uit als mijn auto van 1875 kg met een 2000 cc. Maar voor fiscaliteit heeft CO2 van moto geen enkele impact. Verbruik is idd zoiets. Moto is ongeveer 6.2 liter, met de auto zit ik aan 6.5 liter (mix electrisch/bezine).

                                        Over de andere zaken:
                                        - Ik ben ook zelfstandig. Ik kan mij ook geen maand uit met gebroken botten riskeren. Opletten en defensief rijden is de boodschap. Ik vind dat het redelijk meevalt, maar hangt af van je traject en tijdstip. Ik doe elke dag A'pen - BXL over de A12 om 06.30 's morgens en 's avonds. Valt zeer goed mee.
                                        - Ik heb een grote "topkoffer" achteraan op mijn moto. Iets van een 50 liter denk ik. Daar kan mijn rugzak met laptop + whatever ik nodig heb makkelijk in.
                                        - Ik heb de luxe dat ik op kantoor in Bxl in moto locker room heb. Is ideaal voor verkleden. In de zomer doe ik geen volledig moto pak aan, gewoon jeans + moto jas. Makkelijk. Enige lastige is als je in de winter met winterpak op verplaatsing gaat, want dan kan je je niet verkleden in de moto locker room. Dan pak ik soms de auto.

                                        Mijn volgende zou ook wel eens een EV moto of scooter van BMW kunnen worden.
                                        Last edited by Yves_0016; 28/02/2019, 12:12.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X