Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Weer een auto die je absoluut niet in een kleur mag krijgen, daar wordt ik toch gek van!
    Zwarte bumpers want het moet eruit zien als een offroad/"suv" want dat is hip.

Enne: ben benieuwd of je de google spyware eraf kan zwieren zoals op andere android toestelen.

Comment

Ik ben wel fan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        De planeet en onze kinderen zullen verder geduld moeten uitoefenen !

Als je echt wil geloven dat de particuliere verkoop van elektrische wagens iets van verschil gaat maken....

Ik zou enkel naar een EV overstappen als dat mijn eigen beter zou uitkomen, omwille van de prestaties of het financieel voordeel, het milieu kan me gestolen worden....

En voor dat je me gaat afschieten...

Ik hou ook van de natuur...
        Maar zo lang andere werelddelen met onze afgedankte nest blijven rijden, vuurkestook houden met hun afval, zo lang grote containerschepen met pakjes van aliexpress blijven varen en zo lang vliegen gezien wordt als pendelen met een bus.... denk ik echt niet dat wij verschil gaan kunnen maken. Sorry hoor.

Comment

Als je de berekening maakt, maak dan ook wel de volledige berekening: niet enkel aanschafprijs, maar ook onderhoud, verbruik, etc.
          Onlangs toch een artikel gelezen dat voor heel wat situaties een EV op 5 jaar toch goedkoper zou zijn qua tco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten

Als je echt wil geloven dat de particuliere verkoop van elektrische wagens iets van verschil gaat maken....

Ik zou enkel naar een EV overstappen als dat mijn eigen beter zou uitkomen, omwille van de prestaties of het financieel voordeel, het milieu kan me gestolen worden....

En voor dat je me gaat afschieten...

Ik hou ook van de natuur...
            Maar zo lang andere werelddelen met onze afgedankte nest blijven rijden, vuurkestook houden met hun afval, zo lang grote containerschepen met pakjes van aliexpress blijven varen en zo lang vliegen gezien wordt als pendelen met een bus.... denk ik echt niet dat wij verschil gaan kunnen maken. Sorry hoor.
            typisch voorbeeld van 'ik doe niets,want de anderen doen het ook niet'
            als iedereen zo redeneert gebeurt er nooit iets.
            en nee ik ben geen groene freak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
              typisch voorbeeld van 'ik doe niets,want de anderen doen het ook niet'
              als iedereen zo redeneert gebeurt er nooit iets.
              Klopt, en ik heb daar absoluut geen moeite mee. Liever zo, dan voor de schijn elektrisch gaan rijden omwille van het milieu maar toch elk jaar de nieuwste smartphone kopen en twee keer per jaar met de vlieger op vakantie gaan.

Enkel da tweede zinneke klopt van geen kanten, zelfs als wij, gewone mensen, ons alles gaan ontzeggen, elektrisch gaan rijden, met de fiets op reis naar Blankenberge ipv zonnige oorden, geen vlees meer eten, ….. DAN nog gaan wij een zodanig klein verschil maken dat het geen FUCK zal uitmaken zolang scheep- en luchtvaart, industrie blijven voortdoen, zo lang andere werelddelen hun ding bljiven doen, ….

Geef mij eens één goede reden waarom ik mijn eigen plezier zou moeten laten terwijl ik persoonlijk er geen enkel voordeel uit zal halen?

Dit is niet egoïstisch, eerder realistisch. Hoe erg het ook is, de mensheid heeft het klimaat om zeep geholpen, en wij, het gepeupel, gaan dat echt niet meer ongedaan kunnen maken.

Maar goed, het gaat hier over de Polestar.

Ik ben fan!

Comment

@adventurer: jij hebt geen kinderen en staat toch al met 1 poot in het graf?
                Anders lijken me er nog meer dan genoeg redenen om toch zelf iets te doen!

En, wij het gepeupel, behoren tot de 10% van de wereld. Het wordt tijd dat we ook eens het goede voorbeeld geven.
                Last edited by Chris_147; 05/03/2019, 13:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten

Klopt, en ik heb daar absoluut geen moeite mee. Liever zo, dan voor de schijn elektrisch gaan rijden omwille van het milieu maar toch elk jaar de nieuwste smartphone kopen en twee keer per jaar met de vlieger op vakantie gaan.

Enkel da tweede zinneke klopt van geen kanten, zelfs als wij, gewone mensen, ons alles gaan ontzeggen, elektrisch gaan rijden, met de fiets op reis naar Blankenberge ipv zonnige oorden, geen vlees meer eten, ….. DAN nog gaan wij een zodanig klein verschil maken dat het geen FUCK zal uitmaken zolang scheep- en luchtvaart, industrie blijven voortdoen, zo lang andere werelddelen hun ding bljiven doen, ….

Geef mij eens één goede reden waarom ik mijn eigen plezier zou moeten laten terwijl ik persoonlijk er geen enkel voordeel uit zal halen?

Dit is niet egoïstisch, eerder realistisch. Hoe erg het ook is, de mensheid heeft het klimaat om zeep geholpen, en wij, het gepeupel, gaan dat echt niet meer ongedaan kunnen maken.

Maar goed, het gaat hier over de Polestar.

Ik ben fan!
                  ff ter info,ik rij electrisch in eerste instantie omdat het mij intreseert,omdat ik mij daar goed bij voel.
                  ik ben een van de weinige die geen smartphone heeft,mijn nokia is 8 jaar en voldoet prima,doe geen vliegvakantie's(ja die mensen bestaan),en ik rij niet met een diesel 2x per jaar half europa rond. ik heb totaal geen behoefte aan die moderne verslavingen
                  dus voor de schijn?zeker niet.
                  niemand zegt dat je je alles moet ontzeggen,maar zolang de anderen........,lost zeker niets op.
                  en inderdaad het gaat hier over polestar,helaas een van china ingevoerd voertuig heeft ook een zware ecologische voetdruk,om nu maar eens iets negatiefs te zeggen over een ev.

Comment

En, wij het gepeupel, behoren tot de 10% van de wereld. Het wordt tijd dat we ook eens het goede voorbeeld geven.

Bewust kinderloos...

Maar dat heeft er niets mee te maken, ik zou niet liever hebben dat onze planeet wat mooier werd. Maar wij, die 10%, gaan daar te weinig aan kunnen veranderen. Soms loont het om te bekijken of de inspanningen wel de moeite zijn he.
                    Wij leven op dezelfde planeet als de mensen die met onze afgekeurde brol rijden in andere werelddelen hoor...

Iets wat hier niet meer zuiver genoeg is, of iets wat hier niet meer in 't stad mag rijden wordt op andere plaatsen met open armen ontvangen...
                    Waarom zouden wij met 10% aandeel onszelf beperkingen opleggen terwijl 90% lustig blijft verderdoen? Terugdraaien kunnen we de ondergang van onze planeet al lang niet meer.

Ik werk liever aan dingen die WEL nut hebben, recycleren, zorgen dat er niet nog meer plastic in de natuur terecht komt bv. Dat is iets wat wel onmiddellijk effect heeft als ook maar 10% zicht hiermee bezig houdt... die paar extra dierenlevens die daar mee gered zijn vind ik belangrijk genoeg.

Of de planeet over 1000 jaar om zeep is of over 1020 jaar, dat laat me koud, echt.

Soms is een realistische kijk op de zaak pijnlijk confronterend, maar het is zo.

Comment

Een jaar lang de auto laten staan in een welvarend land (wat België is) zorgt voor 2,4 ton CO2 besparing. Geen kind hebben komt in datzelfde welvarende land neer op een besparing van 58,6 ton CO2 (en dat is per kind, per jaar). Hij zou 24 jaar de auto moeten laten staan om dezelfde besparing te realiseren. De beste man doet dus al een aardige duit in het zakje wanneer het over CO2-uitstoot gaat.

Lekker bezig, toch?

Je moet er natuurlijk je kinderwens niet voor opgeven!

Zolang grootmachten zoals Duitsland bezig blijven met bruinkool, zolang we uitputbare energiebronnen aanspreken (denk aan olie, maar ook en vooral aan gas!) is dat hele elektrische rijden een schone schijn. Ik ken trouwens geen enkele zelfstandige die een Tesla heeft gekocht uit overweging voor het klimaat. Waar de boekhouder mee aan komt zetten, daar kiezen ze voor. Best grappig eigenlijk: we kopen massaal in de VS geproduceerde Tesla's met daarin batterijen die grondstoffen gebruiken die nog veel zeldzamer zijn dan olie en waarbij er zoveel water verspild wordt dat het niet meer mooi is, om ze vervolgens via schepen naar de hele wereld te vervoeren. Schepen die samen evenveel uitstoot genereren als alle auto's samen.

Als we echt milieubesparend willen zijn, zouden we dan niet beter allemaal onze autopassie opbergen? Mensen op het forum die twee, drie soms vier of meer auto's hebben staan en gebruiken. Oldtimers die vervuilen als zot. Of kunnen we eindelijk de discussie opstarten om de bedrijfswagens een halt toe te roepen? Nee, we zijn verkeerd bezig. Overheden komen met onzinnige maatregelen en mensen denken dat we met een elektrische wagen het klimaat en de aarde zullen redden van de ondergang.

CO2 uitstoot bij de productie van een elektrische wagen is 8,8 ton, van een wagen met verbrandingsmotor 5,6 ton. Een hybride heeft ook meer uitstoot (en die worden in België ook massaal verkocht), maar als je vervolgens nooit de batterij ervan gaat opladen dan heb je gemiddeld een hogere uitstoot.

Vermoedelijk zal er maar één iets echt helpen om milieubewuster te leven: het hard in de portemonnee laten voelen waardoor consumentengedrag gaat veranderen.

Bronnen:

As the world scrambles to replace fossil fuels with clean energy, the environmental impact of finding all the lithium required could become a major issue in its own right

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

Een jaar lang de auto laten staan in een welvarend land (wat België is) zorgt voor 2,4 ton CO2 besparing. Geen kind hebben komt in datzelfde welvarende land neer op een besparing van 58,6 ton CO2 (en dat is per kind, per jaar).
                        ik probeer te begrijpen hoe in een land als be, waar we per kop aan 8.5 ton zitten...1 kind een 'besparing' (sorry voor mijn frans) kan opleveren van 59 ton

maar ik geraak er niet aan uit, heb de bronnen gelezen

dat zal deels indirect, uitstoot van andere burgers zijn om ze helpen groot te brengen, maar het is toch wel heel veel
                        Last edited by bobo; 05/03/2019, 20:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ik probeer te begrijpen hoe in een land als be, waar we per kop aan 8.5 ton zitten...1 kind een 'besparing' (sorry voor mijn frans) kan opleveren van 59 ton

Zelfs al is het per kind maar 8.5 ton, dan bespaar ik nog een kleine 13 ton per jaar om er niet aan te beginnen

Thx Phacoid om me hierop te wijzen, zo had ik het nog niet bekeken... mijn bijdrage is dus geleverd...

Comment

Juist beelden gezien van in Genève ...
                            vooral in het grijs vind ik het toch wel een zeer mooie en statige wagen. Ook het interieur is zeer knap.
                            Enkel de ruimte binnenin zou niet geweldig groot zijn ookal zie je toch dat het geen al te kleine auto is ... Op de beelden praten ze van een wat platgeslagen xc40 qua grootte.
                            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

maar ik geraak er niet aan uit, heb de bronnen gelezen

dat zal deels indirect, uitstoot van andere burgers zijn om ze helpen groot te brengen, maar het is toch wel heel veel
                              Er zal wel een hele berekening achter schuilgaan. Als het puur om kinderen gaat dan zit je de eerste twee levensjaren al aan duizenden pampers die vast hun steentje bijdragen aan de uitstoot.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Mooi ding, maar ook hier weer jammer van dat zwarte plastiek. Waarom moet er altijd en overal zo'n rotzooi opzitten? De meerderheid van de mensen onderhoudt dat ook niet waardoor het lelijk gaat verkleuren.
                                  Last edited by Phacoid; 06/03/2019, 11:16.

Comment

doet ook denken aan een s60 cc, die je in berline niet vaak ziet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

Er zal wel een hele berekening achter schuilgaan. Als het puur om kinderen gaat dan zit je de eerste twee levensjaren al aan duizenden pampers die vast hun steentje bijdragen aan de uitstoot.
                                      Al dat cijfermateriaal is steeds bijzonder ondoorzichtig. Maar dan ook gretig door de media overgenomen (meestal in percentage...) om aan te kondigen dat de planeet om zeep is. Alles en nog wat is gelinkt aan het klimaat. Elke dag opnieuw hierover een ander verslag van een andere “expert”...
                                      Wie teveel wil bewijzen bewijst niets meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                        ik rij electrisch in eerste instantie omdat het mij intreseert.
                                        Hoe ? Ik dacht dat gij zo ne groene waart ? Maar ge rijdt elektrisch vooral 'uit interesse' ? :-D

Comment

die groene hebben de medeforummers ervan gemaakt,ik heb dat nooit beweerd.
                                          maar ik ben ook gene die aan alles zijn voeten veegt,voor alle duidelijkheid

Comment

Working...
                                          X