Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

    Een jaar lang de auto laten staan in een welvarend land (wat België is) zorgt voor 2,4 ton CO2 besparing. Geen kind hebben komt in datzelfde welvarende land neer op een besparing van 58,6 ton CO2 (en dat is per kind, per jaar). Hij zou 24 jaar de auto moeten laten staan om dezelfde besparing te realiseren. De beste man doet dus al een aardige duit in het zakje wanneer het over CO2-uitstoot gaat.

    Lekker bezig, toch?

    Je moet er natuurlijk je kinderwens niet voor opgeven!

    Zolang grootmachten zoals Duitsland bezig blijven met bruinkool, zolang we uitputbare energiebronnen aanspreken (denk aan olie, maar ook en vooral aan gas!) is dat hele elektrische rijden een schone schijn. Ik ken trouwens geen enkele zelfstandige die een Tesla heeft gekocht uit overweging voor het klimaat. Waar de boekhouder mee aan komt zetten, daar kiezen ze voor. Best grappig eigenlijk: we kopen massaal in de VS geproduceerde Tesla's met daarin batterijen die grondstoffen gebruiken die nog veel zeldzamer zijn dan olie en waarbij er zoveel water verspild wordt dat het niet meer mooi is, om ze vervolgens via schepen naar de hele wereld te vervoeren. Schepen die samen evenveel uitstoot genereren als alle auto's samen.

    Als we echt milieubesparend willen zijn, zouden we dan niet beter allemaal onze autopassie opbergen? Mensen op het forum die twee, drie soms vier of meer auto's hebben staan en gebruiken. Oldtimers die vervuilen als zot. Of kunnen we eindelijk de discussie opstarten om de bedrijfswagens een halt toe te roepen? Nee, we zijn verkeerd bezig. Overheden komen met onzinnige maatregelen en mensen denken dat we met een elektrische wagen het klimaat en de aarde zullen redden van de ondergang.

    CO2 uitstoot bij de productie van een elektrische wagen is 8,8 ton, van een wagen met verbrandingsmotor 5,6 ton. Een hybride heeft ook meer uitstoot (en die worden in België ook massaal verkocht), maar als je vervolgens nooit de batterij ervan gaat opladen dan heb je gemiddeld een hogere uitstoot.

    Vermoedelijk zal er maar één iets echt helpen om milieubewuster te leven: het hard in de portemonnee laten voelen waardoor consumentengedrag gaat veranderen.

    Bronnen:

    As the world scrambles to replace fossil fuels with clean energy, the environmental impact of finding all the lithium required could become a major issue in its own right

    https://www.nrc.nl/nieuws/2018/06/29...autos-a1608354
    Misschien ook beter allemaal terug in ons adamskostuum gaan rondlopen want buiten wat jij hier allemaal opsomt en de realiteit is, zouden ook geen katoenen kledij meer mogen aan doen. 10.000L water hebben ze nodig voor 1kg katoen te verwerken! Docu van een drietal weken geleden op tv stemde toch erg tot nadenken van hoe wij met deze aardkloot omgaan.

    Tussen ons gezegd en gezwegen, politici zijn nu ook niet echt de meest slimme mensen hé.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #42
      Klopt volledig. Maar goed, ik ga mijn levenswijze niet drastisch aanpassen. Als er een maatregel is binnen de redelijkheid die eenvoudig toepasbaar is dan doe ik dat wel.

      Genoeg over de aardkloot. Terug naar de auto!

      Comment


      • #43
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          Dat laatste is een geen goede houding
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • #45
            Polestar is begrensd op 200 km per uur. Kan theoretisch sneller maar dan gaat de autonomie zo snel achteruit dat ze die dus begrensd hebben. Is twee identieke motoren 150 kw elk een voor en een achter. 4,7 sec naar 100. Er is ook een performance pack met grotere remmen en straffere ophanging.
            Grootste tegenvaller. Die ipad die ze gewoon op het dashboard geplakt hebben. Lijkt nergens op vind ik niks geintegreerd. Achterkant is ook maar matig vind ik. Grootste pluspunt. Eindelijk volvo met ideale gewichtsverdeling en ook 4x4 met evenveel power voor als achter. Interieur is kwa afwerking eerder tesla dan volvo




            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • #46



              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #47
                Dat scherm heeft toch wel een zééér brede zwarte rand .. :-S

                Comment


                • #48
                  Toch wel een teleurstelling op foto, deze Polestar 2. Als dit als extra luxemerk boven het premium gepositioneerde Volvo moet staan, dan zullen ze - toch tenminste qua interieuraankleding - hun huiswerk opnieuw mogen maken, denk ik. Volvo interieurs zien er beter uit. Sober is het nieuwe sjiek waarschijnlijk (in tegenstelling tot de kerstboom/chromé/nep-alu die je in veel Mercedes interieurs vindt)

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                    Dat scherm heeft toch wel een zééér brede zwarte rand .. :-S
                    Precies "back to iPad 1"!!

                    Comment


                    • #50
                      Mij stoort het niet
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                      Comment


                      • #51
                        Die ipad lijkt precies echt geen deel van het interieur precies dat iemand hem er gewoon los opgezet heeft. Interieur had weinig imposant vond ik. Andere volvo’s toch veel meer aangekleed en warm interieur. Deze wordt dan ook in china gemaakt...


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                          Mij stoort het niet
                          Mij ook niet, we zullen er in de toekomst moeten mee leven bij alle merken
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                            Polestar is begrensd op 200 km per uur. Kan theoretisch sneller maar dan gaat de autonomie zo snel achteruit dat ze die dus begrensd hebben. Is twee identieke motoren 150 kw elk een voor en een achter. 4,7 sec naar 100. Er is ook een performance pack met grotere remmen en straffere ophanging.
                            Grootste tegenvaller. Die ipad die ze gewoon op het dashboard geplakt hebben. Lijkt nergens op vind ik niks geintegreerd. Achterkant is ook maar matig vind ik. Grootste pluspunt. Eindelijk volvo met ideale gewichtsverdeling en ook 4x4 met evenveel power voor als achter. Interieur is kwa afwerking eerder tesla dan volvo




                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Kan je die iPad ook meenemen en elders inklikken? Neen? Zijn dan toch niet zo vooruitstrevend dan ik dacht.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #54
                              Dat ding draait toch op Android ?
                              Kan dus geen Aaipat zijn he.

                              Comment


                              • #55
                                Eigenlijk, .. de naam alleen al .. poolstar -- pornstar ..

                                Comment


                                • #56
                                  Wat is, buiten een marketingstrategie om de media te halen, het praktisch nut om een auto te "begrenzen" op 200 Km/uur?
                                  Voorkomen dat hij op een circuit gaat deelnemen aan een race? Met het bevorderen van de verkeersveiligheid (zoals ik deze week op de radio hoorde verkondigen) heeft dat toch niets te maken. Ondergraaft eerder de geloofwaardigheid van het initiatief.
                                  Als de autonomie pas vanaf 200 km/uur snel achteruit gaat maken ze wel een technische sprong van jewelste.

                                  Comment


                                  • #57
                                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                    Comment


                                    • #58
                                      Op deze is het nog tot begin volgend jaar wachten.

                                      https://zerauto.nl/polestar-2-in-het...-naar-utrecht/
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Alle constructeurs blijken dezelfde strategie te volgen : dure EV’s met veel vermogen voor happy fews die de wagen zullen kiezen voor hun fiscale vriendelijkheid. Precies koudwatervrees... Zo gaan wij nog lang wachten voor echte volumeverkoop.
                                        De planeet en onze kinderen zullen verder geduld moeten uitoefenen !
                                        Een bewuste keuze denk ik persoonlijk, het snel uitrollen van een logisch model (zeg maar een Golf met groot rijbereik en standaard prestaties) is nefast voor de markt en zou deze ontregelen. Bovendien zou een te grote verkoop leiden tot onvermijdelijke problemen: gebrek aan technici, service -punten, laadpalen, capaciteit opladen, tankstations, inkomsten overheid .... de lijst is eindeloos.

                                        De elektrificatie is wellicht niet tegen te houden maar zal minstens 20-30 jaar duren alvorens we kunnen spreken van een significant aandeel (35% ??) elektrische wagens.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik denk dat wetten en reglementeringen dit proces zullen bevorderen. Geen 20 jaar meer dus.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X