Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Ik denk dat wetten en reglementeringen dit proces zullen bevorderen. Geen 20 jaar meer dus.
    Via bedrijfswagens zal men dit zeer voorzichtig aansturen - dit omdat wagens eigenlijk niets voorstellen wanneer men praat over vervuiling - dit is een zoethoudertje voor de groene jongens zonder verstand van zaken, het is echter wel een goed excuus om de prijzen te verhogen, statements te maken, wereldverbeteraar te spelen - wetenschappelijk correcte cijfers zijn dus allesbehalve wenselijk voor de overheid. Daarmee heb ik niet gezegd dat het geen effect zal hebben - er zijn alleen andere sectoren die een veelvoud aan uitstoot produceren waar geen haan naar kraait.

Op termijn zal ook de overheid haar rol moeten spelen en effectief meewerken aan ecologisch verantwoord beleid - ze zal wel moeten zorgen dat het verdienmodel in stand wordt gehouden, een km -heffing zou dan heel handig zijn bvb - het verlies aan inkomsten uit brandstoffen, onderhoud, wisselstukken, BTW, is gigantisch en moet gecompenseerd worden. Men is ook voorzichtiger geworden - de zonnepanelen zitten nog fris in het geheugen, de milieuboxen eveneens - men is zeer slecht in rekenen in dit land en de gevolgen worden altijd gedragen door diegenen die het gewoon maar moeten ondergaan

Ik hoop dat je gelijk hebt, elektrisch rijden lijkt mij fantastisch, ook fan van de minimalistische look van deze Polestar 2 bytheway

Comment

In het hele plaatje is autorijden niet het grootste probleem. Dat klopt.
      Maar lokaal dikwijls wel. We ademen continu uitlaatgassen in. De ene meer dan de andere naargelang de woon/werkplaats. We hebben collectief luchtwegproblemen. Ook industrie enz draagt daar aan bij. Maar we gaan toch echt op alle gebied moeten 'vergroenen'. Het is de optelsom van alle maatregelen die we moeten bekijken.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Volgens dit bericht komt de Polestar 2vLaunch Edition uit voor 59.900€: https://www.autointernationaal.nl/20...aunch-edition/
        Had ik het niet gezegd? http://www.autoforum.be/forum/auto-a...645-polestar-2

Tesla 3 LR AWD heeft 60km meer range voor nagenoeg zelfde prijs. (560 vs 500, WLTP)
        Ze gaan 1 jaar enkel de Launch Edition maken, pas daarna komt de versie van 40k.
        Tja, zo moet Tesla zich nog niet al teveel zorgen maken

Wat ik zelf nog veel erger vind:
        Polestar gaat de 2 leveren in de kleuren Snow (wit), Magnesium (zilvergrijs), Thunder (donkergrijs), Moon (antraciet), Midnight (ook grijs) en Void (zwart).
        Geen kleuren dus, zo ver is het gekomen met het kleurloze auto landschap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          In het hele plaatje is autorijden niet het grootste probleem. Dat klopt.
          Maar lokaal dikwijls wel. We ademen continu uitlaatgassen in. De ene meer dan de andere naargelang de woon/werkplaats. We hebben collectief luchtwegproblemen. Ook industrie enz draagt daar aan bij. Maar we gaan toch echt op alle gebied moeten 'vergroenen'. Het is de optelsom van alle maatregelen die we moeten bekijken.
          we hebben contenu luchtwegenproblemen, terwijl onze steden nog nooit zo'n propere lucht hadden (praktisch geen houtkachels meer en de auto's, hoewel veel talrijker, veel properder)...vreemd toch...ons lijf zijn immuunsysteem overreageert op de minste prikkel omdat we veel te proper zijn in alle opzichten, vroeger in ons grotteke naast het houtvuur was vast ook kuchen

...neemt niet weg dat we moeten vergroenen en minder kweken

Comment

Klopt wel. Maar de steden waar houtkachels draaiden hadden wel een pak minder inwoners ook.
            En ik denk idd ook dat er toen voldoende luchtwegproblemen waren.

Het is wel een feit dat we nu volop de technologie hebben om te vergroenen. Er wordt jaarlijks 300 miljard uitgegeven door overheden wereldwijd om de kosten van fossiele brandstoffen laag te houden (omdat ze natuurlijk ook gigantische bedragen recupereren door taksen). Intussen zijn we het punt voorbij dat hernieuwbare energie goedkoper is geworden dan fossiele of kernenergie. Maar de investeringen moet eerst nog de de laatste druppel uitgewrongen worden.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Eerder dit jaar trok het Zweedse Polestar het doek van zijn tweede model: de Polestar 2. Eerder stuurde het merk de richtprijs rond, nu zijn de definitieve prijzen bekend gemaakt.

De Polestar 2 wordt in eerste instantie op zes Europese markten verkocht. Nederland behoort tot één van deze markten. De geïnteresseerden in ons land zijn €59.800 kwijt voor de elektrische Zweed. Deze prijs pakt €100 voordeliger uit dan de eerder geschatte vraagprijs. In België kost de auto precies hetzelfde, de Duitsers zijn €1.000 minder kwijt. De auto wordt verder nog in Noorwegen, Groot-Brittannië en uiteraard Zweden verkocht. Polestar voorziet voor deze vraagprijs overigens kosteloos alle 2’s van hun (reguliere) onderhoud.

De 300 kW sterke accu en het 78 kWh grootte batterijenpakket zijn uiteraard standaard aanwezig. Qua opties kunnen klanten twee pakketten aanvinken. Het Pilot-pakket is voorzien van onder andere Polestars Pilot Assist, adaptieve cruisecontrol en een 360-graden camera. Het Plus-pakket voegt daar nog eens een panoramische dak en verwarmde ruitenwisbladen aan toe. Het volledig door Android ontwikkelde multimediasysteem hoeven ze niet aan te vinken, die wordt kosteloos meegeleverd. De meerprijs van de pakketten is nog niet bekend gemaakt.

Net na de jaarwisseling geeft Polestar het startschot voor de ontwikkeling van de 2. Het merk verwacht in juni de eerste klanten blij te maken met hun nieuwe auto. De Amerikaanse en Chinese richtprijzen van 63.000 dollar en 460.000 Chinese renminbi worden vooralsnog niet bevestigd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

1.500€ duurder dan de Tesla Model 3 LR AWD.
                4,6s vs 4,7s
                412pk vs 408pk
                560km WLTP vs 500km WLTP
                Tesla zal waarschijnlijk efficiënter zijn, maar de Polestar betere bouwkwaliteit en meer keuze in aankleding schat ik. Hoewel de exterieur kleuren niet veel voorstellen.
                Mooie designtaal, maar ik vind het nog altijd alsof men een sedan op een SUV onderstel heeft geplaatst.
                Last edited by Chris_147; 03/10/2019, 18:04.

Comment

Na de E-tron van Audi het tweede EV dat me aanspreekt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Staat op nummer 1 om binnen 3 jaar een nieuwe firmawagen te kiezen...
                    Prachtige auto, en goede specs.
                    Laat ons hopen dat de testen en reviews het bevestigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Eerder dit jaar trok het Zweedse Polestar het doek van zijn tweede model: de Polestar 2. Eerder stuurde het merk de richtprijs rond, nu zijn de definitieve prijzen bekend gemaakt.

De Polestar 2 wordt in eerste instantie op zes Europese markten verkocht. Nederland behoort tot één van deze markten. De geïnteresseerden in ons land zijn €59.800 kwijt voor de elektrische Zweed. Deze prijs pakt €100 voordeliger uit dan de eerder geschatte vraagprijs. In België kost de auto precies hetzelfde, de Duitsers zijn €1.000 minder kwijt. De auto wordt verder nog in Noorwegen, Groot-Brittannië en uiteraard Zweden verkocht. Polestar voorziet voor deze vraagprijs overigens kosteloos alle 2’s van hun (reguliere) onderhoud.

De 300 kW sterke accu en het 78 kWh grootte batterijenpakket zijn uiteraard standaard aanwezig. Qua opties kunnen klanten twee pakketten aanvinken. Het Pilot-pakket is voorzien van onder andere Polestars Pilot Assist, adaptieve cruisecontrol en een 360-graden camera. Het Plus-pakket voegt daar nog eens een panoramische dak en verwarmde ruitenwisbladen aan toe. Het volledig door Android ontwikkelde multimediasysteem hoeven ze niet aan te vinken, die wordt kosteloos meegeleverd. De meerprijs van de pakketten is nog niet bekend gemaakt.

Net na de jaarwisseling geeft Polestar het startschot voor de ontwikkeling van de 2. Het merk verwacht in juni de eerste klanten blij te maken met hun nieuwe auto. De Amerikaanse en Chinese richtprijzen van 63.000 dollar en 460.000 Chinese renminbi worden vooralsnog niet bevestigd.
                      Reservatie kost €1000

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Mooie designtaal, maar ik vind het nog altijd alsof men een sedan op een SUV onderstel heeft geplaatst.
                        Inderdaad al bij al nog goed gelukt qua design. Met de CUV-SUV rage die er heerst, zal dit niet de laatste zijn die als 'berline op hoge poten' op de markt komt, vermoed ik
                        Naar mijn gevoelen hadden ze wel wat meer onderscheid mogen creëren met het Volvo design (ook al is dat een mooie designtaal).

Comment

Opvallend dat ze hem in een Chinees stedelijk gebied voorstellen als promo.
                          De hoofdmarkt is daarmee meteen bekend

Comment

Tja, Volvo is nu eigendom van Geely, en dat zijn chinezen.

Comment

Daarom vind ik het eigenlijk wel knap dat ze toch nog wel aan het Europese design vasthouden.
                              Voor hetzelfde geld had er een hoop Aziatische bling aan gehangen.

Mss komt dat ook nog wel voor de lokale markt ginder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Inderdaad al bij al nog goed gelukt qua design. Met de CUV-SUV rage die er heerst, zal dit niet de laatste zijn die als 'berline op hoge poten' op de markt komt, vermoed ik
                                Naar mijn gevoelen hadden ze wel wat meer onderscheid mogen creëren met het Volvo design (ook al is dat een mooie designtaal).
                                Nou, ik wilde eigenlijk aangeven dat ik de auto niet zo mooi vind.
                                Vormtaal is goed (net zoals op Volvo 60 en 90 reeks), maar staat veel te hoog.
                                Maar het zal altijd een afweging zijn met de batterijen in de bodem vrees ik.
                                Tesla Model 3 is lager, maar daar klaagt men over de hoogte van de achterbank...

Comment

Wat me een beetje verwondert is dat, ondanks het grote aantal Apple adepten hier op het forum, er nog niemand opmerkingen heeft gemaakt i.v.m. het Android systeem dat in de Polestar wordt gebruikt.
                                  Gaan de Apple-boys hier wel mee kunnen leven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                    Wat me een beetje verwondert is dat, ondanks het grote aantal Apple adepten hier op het forum, er nog niemand opmerkingen heeft gemaakt i.v.m. het Android systeem dat in de Polestar wordt gebruikt.
                                    Had dat ook al gelezen en vind het maar vreemd. Benieuwd of Apple car play dan wel beschikbaar gaat zijn. Nog niet gecheckt feitelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                      Oei... dan kan je er maximum 3j mee rondrijden en dan is'm nimeer compatibel...

Da's wel een probleem als ge een leasecontract hebt van 5j...
                                      miljaar...
                                      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Had dat ook al gelezen en vind het maar vreemd.
                                        Niet vreemder dan BMW die geen Android in hun wagens dulden...
                                        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Had dat ook al gelezen en vind het maar vreemd. Benieuwd of Apple car play dan wel beschikbaar gaat zijn. Nog niet gecheckt feitelijk.

Nu, ik kan daar ook geen info over vinden...
                                          Maar ik vermoed dat het gebruik van Appelen wel zal werken. Het is gewoonlijk omgekeerd dat het niet of nauwelijks lukt.

Comment

Working...
                                          X