Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
    Vandaag mijn eerste tegen gekomen , een zwarte op Belgische platen.

    Is echt mooi in het echt!
    Ziet er langs buiten echt degelijk uit, veel meer dan de model 3... persoonlijke mening
    ‘Degelijker langs buiten’, tja, dat is dus een perceptie obv het design, de polestar is hoekiger, ziet er idd stoer en robuust uit, of dat ook degelijker is kan enkel de toekomst uitwijzen denk ik... Jammer dat de referenda van de eigenaars in Autogids allang niet meer bestaan ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten

      Jammer dat de referenda van de eigenaars in Autogids allang niet meer bestaan ...
      Dit ?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichten
        Deze week proefrit gaan maken bij ACG in Gent (zij gaan de Space uitbaten als die klaar is).


        RockyGervais
        Ik ga er vanuit vermits je enkel online kan bestellen en dat er dus ook geen korting te rapen valt ?
        Hoe zit het met de overname van je huidige wagen als particulier ?
        Mijn ervaring uit het verleden zegt mij dat daar nog altijd het meest te rapen valt bij je overnameprijs van je huidige wagen.
        Zelf meegemaakt 9000 euro overnameverschil tussen garages voor een X5 van 3 jaar oud.

        ALs ze het beperken tot bestel online en trek u plan met je huidige wagen dan gaan ze weinig verkopen aan particulieren eens de X3 er bevoorbeeld is.
        Ik denk dat BMW er wel een en ander voor over heeft om markt terug te winnen en dat doen ze altijd door de de overnameprijs op te pompen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

          Ik ga er vanuit vermits je enkel online kan bestellen en dat er dus ook geen korting te rapen valt ?
          Hoe zit het met de overname van je huidige wagen als particulier ?
          Mijn ervaring uit het verleden zegt mij dat daar nog altijd het meest te rapen valt bij je overnameprijs van je huidige wagen.
          Zelf meegemaakt 9000 euro overnameverschil tussen garages voor een X5 van 3 jaar oud.

          ALs ze het beperken tot bestel online en trek u plan met je huidige wagen dan gaan ze weinig verkopen aan particulieren eens de X3 er bevoorbeeld is.
          Ik denk dat BMW er wel een en ander voor over heeft om markt terug te winnen en dat doen ze altijd door de de overnameprijs op te pompen.
          Daar aan zie je dus alleen dat de catalogusprijs een fictief getal is.
          Leaseauto's... daar geven ze kortingen van 25 en 30%.
          Bij particulieren geven ze je een goed gevoel door de overnameprijs artificieel op te pompen.

          Eigenlijk allemaal consumentenbedrog, en een manier om het waardeverlies te verbergen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            Daar aan zie je dus alleen dat de catalogusprijs een fictief getal is.
            Leaseauto's... daar geven ze kortingen van 25 en 30%.
            Bij particulieren geven ze je een goed gevoel door de overnameprijs artificieel op te pompen.

            Eigenlijk allemaal consumentenbedrog, en een manier om het waardeverlies te verbergen.
            Zo gek is dat toch niet, in mijn sector is het heel normaal dat de marges bij de volume klanten laag liggen. Dat volume is de basis om op te werken en beperkt de risico's. B2B en B2C kan je toch niet gaan vergelijken, is een heel ander contract ook.

            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

              Daar aan zie je dus alleen dat de catalogusprijs een fictief getal is.
              Leaseauto's... daar geven ze kortingen van 25 en 30%.
              Bij particulieren geven ze je een goed gevoel door de overnameprijs artificieel op te pompen.

              Eigenlijk allemaal consumentenbedrog, en een manier om het waardeverlies te verbergen.
              Bij Tesla krijg je ook als grote leaseklant 0%. e-tron en i-Pace gaven wel kortingen, maar niet vergelijkbaar met de kortingen voor traditionele wagens
              Ik vermoed dat de vraag het aanbod zal overtreffen voor de Polestar (door zijn wat competitievere prijszetting als de i-Pace en e-tron) de eerstkomende maanden. Ik zou niet op een korting rekenen.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Veel wordt er niet gedaan om de mensen aan te zetten om elektrisch te gaan. Ook de overheid hier trouwens niet als je dat vergelijkt met wat ze in Nederland een goeie maand geleden gedaan hebben.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • in belgie gebeurt er behalve een tot in den treure een poging tot regeringsvorming en een virus dat dagelijks de voorpagina's van alle gazetten opeist, tenzij wout of remco scoren...niets

                  Comment


                  • Tests van Björn Nylandt (Youtube reviewer van EV's) is niet al te positief voor de Polestar

                    * tegenvallende range
                    305 km aan 120 km/h, 435 km aan 90 km/h.
                    Ter vergelijking
                    - Model 3 Performance 391 km aan 120 km/h en 521 km aan 90 km/h
                    - Model 3 Standard Range + : 402 km aan 90 km/h

                    De Polestar 2 leunt dus dichter aan bij de Standard Range + dan bij de 'Long Range Model 3

                    Results from my range tests, banana box tests and other goodies here:https://drive.google.com/open?id=1HOwktdiZmm40atGPwymzrxErMi1ZrKPPGet 30 day free trial ...


                    * laadcurve is OK, maar ook niet meer dan dat.
                    Results from my range tests, banana box tests and other goodies here:https://drive.google.com/open?id=1HOwktdiZmm40atGPwymzrxErMi1ZrKPPGet 30 day free trial ...


                    om 250 km bij te laden moet je een Polestar 2 in totaal 26 minuten laten laden, de model 3 doet daar maar 11 minuten over
                    Of nog anders gesteld, 20 minuten laden levert bij de Model 3 370 km op, bij de Polestar 2 laadt je 210 km in 20 min

                    toch even melden dat deze vergelijking is gebaseerd op een Tesla V3 supercharger voor de Model 3, niet alle superchargers laden zo snel. Maar Tesla is die op dit ogenblik wel op grote schaal aan het implementeren.
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • Er ontbreken wel gegevens hier boven om de vergelijking tussen de Polestar 2 en Model 3te maken, namelijk de grote van de accu van de wagens.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Er ontbreken wel gegevens hier boven om de vergelijking tussen de Polestar 2 en Model 3te maken, namelijk de grote van de accu van de wagens.
                        Die zijn ter beschikking, vergelijkbaar. De Polestar 2 weegt teveel (300 kg meer dan de Model 3) en heeft een heel slechte CX (0.27
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • Met andere woorden is het kiezen tussen looks, bouwkwaliteit en afwerkingsgraad enerzijds en range/laadsnelheid anderzijds. Nog even wachten op de BMW i4 dus die (hopelijk) in alles beter zal zijn en hopelijk niet te veel duurder gaat zijn

                          Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                          Comment


                          • De bouwkwaliteit van de model 3 is niet zo slecht hoor. Mijn bmw 3 zat slechter in elkaar, die rammelde al van toen ik de garage uit reed.
                            En die i4.. beter mss wel, maar duurder wellicht ook.

                            ivm die polestar, in het algeheel is bjorn (zalige kerel trouwens) er niet zo negatief over, hij zegt ook dat hij voor lange afstanden beter geschikt is dan een e-soul en i-pace, en daar gaan ook mensen mee op vakantie zonder steen en been te klagen. over een afstand van 1000 km ben je met de model 3 1 uur sneller dan de polestar wellicht. Je kan afwegen hoe vaak je dat doet en hoe belangrijk je dat vindt tov de fysieke eigenschappen van de wagen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                              Met andere woorden is het kiezen tussen looks, bouwkwaliteit en afwerkingsgraad enerzijds en range/laadsnelheid anderzijds. Nog even wachten op de BMW i4 dus die (hopelijk) in alles beter zal zijn en hopelijk niet te veel duurder gaat zijn
                              Qua laadsnelheid gaat hij niet beter zijn. Range vermoed ik wel.

                              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              De bouwkwaliteit van de model 3 is niet zo slecht hoor. Mijn bmw 3 zat slechter in elkaar, die rammelde al van toen ik de garage uit reed.
                              En die i4.. beter mss wel, maar duurder wellicht ook.

                              ivm die polestar, in het algeheel is bjorn (zalige kerel trouwens) er niet zo negatief over, hij zegt ook dat hij voor lange afstanden beter geschikt is dan een e-soul en i-pace, en daar gaan ook mensen mee op vakantie zonder steen en been te klagen. over een afstand van 1000 km ben je met de model 3 1 uur sneller dan de polestar wellicht. Je kan afwegen hoe vaak je dat doet en hoe belangrijk je dat vindt tov de fysieke eigenschappen van de wagen.
                              De e-soul en de i-pace zijn dan ook niet direct toppers voor lange afstanden. De Polestar 2 gaat waarschijnlijk niet veel sneller zijn dan de Standard Range + Model 3...
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Die zijn ter beschikking, vergelijkbaar. De Polestar 2 weegt teveel (300 kg meer dan de Model 3) en heeft een heel slechte CX (0.27
                                Volgens de gegevens die ik vind heeft de Model 3 Performace 75 kwh en de Polestar 2 78 kwh
                                En heeft de Model 3 standaard range + slecht 55 kwh volgens de ene bron en 50 kwh volgens de andere
                                Maar ik weet niet of dat klopt?
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

                                  Volgens de gegevens die ik vind heeft de Model 3 Performace 75 kwh en de Polestar 2 78 kwh
                                  En heeft de Model 3 standaard range + slecht 55 kwh volgens de ene bron en 50 kwh volgens de andere
                                  Maar ik weet niet of dat klopt?
                                  De laadsnelheid van Tesla is een pak beter, en sowieso verbruikt de Tesla minder stroom. Met dezelfde lading geraak je gewoon een pak verder.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    De laadsnelheid van Tesla is een pak beter, en sowieso verbruikt de Tesla minder stroom. Met dezelfde lading geraak je gewoon een pak verder.
                                    En de Tesla Model 3 heeft een CX van 0.23 de Polestar 0.278
                                    De Model 3 Long Range weegt 300 kg minder, de Model 3 Standard range + 500 kg minder.

                                    Met de Long Range geraak je met dezelfde lading (die je sneller terug kan opladen verder), terwijl je met de Standaard Range + met een kleinere lading even ver geraakt (want betere aerodynamica en lager gewicht)
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                      Qua laadsnelheid gaat hij niet beter zijn. Range vermoed ik wel.



                                      De e-soul en de i-pace zijn dan ook niet direct toppers voor lange afstanden. De Polestar 2 gaat waarschijnlijk niet veel sneller zijn dan de Standard Range + Model 3...
                                      geen toppers, maar heb je gehoord wat bjorn zei? het is best wel te doen. op een trip van 500 km ga je 1 keer moeten laden, dat valt te overzien.
                                      nu heb ik zelf ook voor de model 3 long range gekozen omdat ik zorgeloos lange afstanden wil kunnen doen.
                                      maar dat wil niet zeggen dat alle andere EV's waardeloos zijn om eens een keertje een verdere trip te doen, en bij binnenlands verkeer speelt het nauwelijks een rol.
                                      m.a.w. als een model 3 SR+ een praktisch bruikbare wagen is, dan zijn de polestar, kona e.d. dat ook.

                                      alleen jammer dat de polestar even veel kost dan de model 3 LR. als range niet zo'n rol zou spelen dan kan je 10k uitsparen door een kia e-niro of M3 SR+ te nemen, dat zijn ook prima wagens.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                        geen toppers, maar heb je gehoord wat bjorn zei? het is best wel te doen. op een trip van 500 km ga je 1 keer moeten laden, dat valt te overzien.
                                        nu heb ik zelf ook voor de model 3 long range gekozen omdat ik zorgeloos lange afstanden wil kunnen doen.
                                        maar dat wil niet zeggen dat alle andere EV's waardeloos zijn om eens een keertje een verdere trip te doen, en bij binnenlands verkeer speelt het nauwelijks een rol.
                                        m.a.w. als een model 3 SR+ een praktisch bruikbare wagen is, dan zijn de polestar, kona e.d. dat ook.

                                        alleen jammer dat de polestar even veel kost dan de model 3 LR. als range niet zo'n rol zou spelen dan kan je 10k uitsparen door een kia e-niro of M3 SR+ te nemen, dat zijn ook prima wagens.
                                        Als die V3 superchargers er aan komen, dan wordt dat voordeel van Tesla nog groter.
                                        Dan laad je dus echt op 10-12 minuten bij voor 200+ km.
                                        Momenteel doe ik regelmatig een trip voor het werk waarbij ik 470km moet overbruggen, waarvan 2/3 in Duitsland.
                                        Dan lijkt een LR toch echt wel een voordeel. 120km/h rijden, en één keer bijladen zou me dan ter plaatse moeten brengen.

                                        Maar als VOLVO of andere fabrikanten kunnen werken aan hun laadsnelheid, dan komen ze ook weer in the picture.
                                        Audi etron gaat het niet worden, die is gewoon te duur, en heeft een veel te hoog verbruik.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                          Als die V3 superchargers er aan komen, dan wordt dat voordeel van Tesla nog groter.
                                          Dan laad je dus echt op 10-12 minuten bij voor 200+ km.
                                          Momenteel doe ik regelmatig een trip voor het werk waarbij ik 470km moet overbruggen, waarvan 2/3 in Duitsland.
                                          Dan lijkt een LR toch echt wel een voordeel. 120km/h rijden, en één keer bijladen zou me dan ter plaatse moeten brengen.

                                          Maar als VOLVO of andere fabrikanten kunnen werken aan hun laadsnelheid, dan komen ze ook weer in the picture.
                                          Audi etron gaat het niet worden, die is gewoon te duur, en heeft een veel te hoog verbruik.
                                          ok, maar niet iedereen moet geregeld naar duitsland.
                                          nu vind ik 60k euro of meer voor een auto die beperkt is op dat vlak ook wel veel hoor..
                                          naar 't schijnt smijt audi wel met grote kortingen op de e-tron voor de leasingmaatschappijen, denk dat die uiteindelijk niet duurder uitvalt dan een model 3.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X