Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 2 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • het ziet er beter uit, maar ik ga me - denk ik - er toch niet meer aan laten vangen, ik heb toch elke rit een beetje (veel) spijt dat ik mijn wielen heb gewisseld voor een groter/breder exemplaar...behalve het moment voor de rit ik de auto zie staan, vooral omdat ik me toch realiseer hoe goed de auto voordien reed

    Comment




    • niet iedereen is zo onder de indruk van de premium afwerking van de polestar.

      Comment


      • + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


        Ik zie bij Volvo of Polestar zoiets niet gebeuren, wat Marcelleke op smoelenboek ook moge verkondigen.
        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 25/08/2020, 10:37.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
          ZpmaclaOGU4

          Ik zie bij Volvo zoiets niet gebeuren, wat Marcelleke op smoelenboek ook moge verkondigen.
          Ik ben vooral ook benieuwd wat Marcelleke dan wel van de Model 3 zal vinden als hij de Polestar al ondermaats vindt

          Comment


          • tja het is altijd waarmee je vergelijkt uiteraard.
            Volvo - en zeker vanaf de V60 enzo - is best premium, de polestar 2 (XC40) zal daar onder zitten, en dan nog keuze voor ecologische materialen in het interieur.
            Ik heb nog niet in een P2 gezeten, ik ben wel eens benieuwd naar en 1-op-1 vergelijking met m'n model 3.
            Als je ze beiden punten geeft, mss krijgt de tesla een 6 op 10 en de polestar een 7 of 8?
            Dat van de polestar is beter dan de model 3, maar imho is dat dan weer het enige punt waarin de polestar de model 3 echt verslaat.

            Comment


            • Ik volg de evoluties op de EV markt met interesse op en de Polestar is een interessante nieuwkomer.
              Maar als je weet dat de eerste Model S er al in 2013 was dan wordt pas duidelijk hoeveel tijd de andere constructeurs verloren hebben.
              Het blijft nog altijd wachten op een betaalbaar model voor de man in de straat met een Golf 1.6 tdi budget en ik denk niet dat de VW ID3 het zal worden.


              Op dit moment is een PHEV (in mijn concrete situatie) de beste optie maar ik kijk uit naar de dag dat dit een full EV wordt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                Ja, als je 20 lange ritten op een jaar doet dat begrijp ik dat je range en laadsnelheid belangrijk vindt (waarom je dan geen PHEV of ICE snap ik dan ook weer niet zo goed), maar voor de meeste mensen zal dat maximaal 1 of 2 keer per jaar zijn.
                En inderdaad, op dit vlak is de Tesla voorlopig nog de beste keuze.
                Maar om daarom te zeggen dat hij 'beter' is dan de Polestar en die laatste dus goedkoper zou moeten zijn? Nee, dan vind ik de punten waarop de Polestar beter scoort zwaarder doorwegen.
                De keuze om een EV te kopen is bij mij niet ingegeven door financiële overwegingen, wel ecologische.
                En een PHEV combineert alle nadelen van beide systemen
                - ook een zwaar voertuig
                - zeer complex (twee aandrijvingen)
                - de zeer beperkte range maakt dat je op al die lange afstanden toch veel brandstof verbruikt
                - de beperkte range maakt dat je je wagen na iedere rit moet opladen

                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Het lijkt er sterk op dat de P2 zijn range op de snelweg dus beperkt is tot dik 300 km. (zie https://www.youtube.com/watch?v=S53F2CtjPFg ) Da's hetzelfde dan een model 3 SR+ . verbruik 22.9 kwh versus 16kwh / 100 km.
                  Dus als je genoegen neemt met de range van een Polestar, kan je 10000 euro uitsparen door een model 3 SR+ te nemen, en je krijgt er nog de super chargers bij.

                  bijkomend voordeel van de tesla superchargers is dat ze goedkoper zijn. rond de 30 cent per kwh (afhankelijk van het land, in frankrijk zelfs maar 25 cent geloof ik).
                  vele snellaadpalen vragen minstens 50 cent, ionity vraagt zelfs 89 cent voor gebruikers die niet in hun netwerk zitten (audi/porsche klanten) :o
                  Last edited by sunking; 25/08/2020, 12:44.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                    De keuze om een EV te kopen is bij mij niet ingegeven door financiële overwegingen, wel ecologische.
                    En een PHEV combineert alle nadelen van beide systemen
                    - ook een zwaar voertuig
                    - zeer complex (twee aandrijvingen)
                    - de zeer beperkte range maakt dat je op al die lange afstanden toch veel brandstof verbruikt
                    - de beperkte range maakt dat je je wagen na iedere rit moet opladen
                    ik zou denken dat je qua TCO met die tesla goedkoper bent dan met een 420dA (of pakweg een V60 PHEV) ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Dus als je genoegen neemt met de range van een Polestar, kan je 10000 euro uitsparen door een model 3 SR+ te nemen
                      Tja... zo kan je, en neem mij de schromelijke overdrijving niet kwalijk, TIENDUIZENDEN euro’s uitsparen door een Passat te kopen i.p.v. een Bentley.
                      En die Passat is ook zuiniger. Als ge dus genoegen neemt met een wat minder luxueuze afwerking...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                        Tja... zo kan je, en neem mij de schromelijke overdrijving niet kwalijk, TIENDUIZENDEN euro’s uitsparen door een Passat te kopen i.p.v. een Bentley.
                        En die Passat is ook zuiniger. Als ge dus genoegen neemt met een wat minder luxueuze afwerking...
                        ok, maar die bentley wordt ook niet naar voor geschoven als direct concurrentieel alternatief, laat staan als 'passat killer'. ik vind 60k net wat te duur voor wat de polestar echt te bieden heeft.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                          ok, maar die bentley wordt ook niet naar voor geschoven als direct concurrentieel alternatief, laat staan als 'passat killer'. ik vind 60k net wat te duur voor wat de polestar echt te bieden heeft.
                          Ge snapt echt wel wat ik bedoel... ondanks mijn overdrijven.

                          Ik zal een wat realistischer vergelijking maken:
                          Waarom koopt iemand een Mercedes i.p.v. een Renault met identieke aandrijflijn? Of een BMW, Audi i.p.v. een Peugeot met min of meer gelijkaardige specificaties? Ik bedoel maar...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                            ik zou denken dat je qua TCO met die tesla goedkoper bent dan met een 420dA (of pakweg een V60 PHEV) ?
                            Zoals al gezegd, niet geïnteresseerd, en dus niet gecontroleerd. Catalogusprijs van mijn 420dA 5 jaar geleden was vergelijkbaar met die van de Model 3 nu

                            Ik heb alleen naar EV's gekeken (i-pace, kona, e-tron, model 3 en Polestar 2, en uitgekeken naar i4 en ID3 maar die kwamen te laat)
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                              Ge snapt echt wel wat ik bedoel... ondanks mijn overdrijven.

                              Ik zal een wat realistischer vergelijking maken:
                              Waarom koopt iemand een Mercedes i.p.v. een Renault met identieke aandrijflijn? Of een BMW, Audi i.p.v. een Peugeot met min of meer gelijkaardige specificaties? Ik bedoel maar...
                              ja ik snap wat ge bedoelt, maurice.

                              maar laat me het even zo stellen:

                              Model 3 Standard Range+ - 300 km range - 48800 euro
                              Model 3 Long Range - 450 km range - 58300 euro -> dit is dus de versie die bedoeld is voor mensen die lange afstanden doen <-

                              Polestar 2 - 300-350 km range - 58900 euro

                              Waarom wordt die Polestar 2 als tesla 3 long range concurrent gezien en er mee vergeleken in tests? Omdat hij even duur is? Omdat hij 4 wielen heeft? Het zijn eigenlijk appelen met peren. Zelfs de carosserievorm is niet hetzelfde, verlaagde SUV hatchback versus sedan.

                              Dan kan ik ook een Audi A1 gaan vergelijken met een Seat Leon (om even binnen dezelfde groep te blijven).
                              Last edited by sunking; 25/08/2020, 13:47.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                De keuze om een EV te kopen is bij mij niet ingegeven door financiële overwegingen, wel ecologische.
                                En een PHEV combineert alle nadelen van beide systemen
                                - ook een zwaar voertuig
                                - zeer complex (twee aandrijvingen)
                                - de zeer beperkte range maakt dat je op al die lange afstanden toch veel brandstof verbruikt
                                - de beperkte range maakt dat je je wagen na iedere rit moet opladen
                                Tja, en als je de strategie van de "grote duitse autobouwers" bekijkt, dan verwachten ze toch een heel belangrijke rol voor de PHEV, maar dan in een iets betere config.
                                Batterij voor ca 80-100km (er is aangetoond dat 90% van de ritten onder de 100km zit)
                                Relatief kleine ICE motor, maar wel met een deftige tank zodat je lange ritten wel kan uitrijden. En door goede recuperatie tijdens remmen en afdalingen zou het verbruik onder dat van de gewone hybride liggen.

                                Nadeel is dan wel dat je elke keer dat je ergens stopt aan de stekker moet, en daar is de laadinfrastructuur al helemaal niet voor aanwezig.

                                Ik volg ze niet echt in die strategie. Als je een goed laatnetwerk hebt met laders en auto's die je 100kW+ geven, dan kan je op ca 20 minuten makkelijk 250km rijbereik bijtanken.
                                Met 350kW wordt dat echt inpluggen, plassen uitpluggen en door rijden.

                                Ik ben een beetje bang dat ze door zo in te zetten op PHEV de grote electrische trein helemaal gaan missen.

                                Als ik morgen een nieuwe auto zou mogen kiezen, dan zou het moeilijk zijn hier uit te kiezen:
                                - Model 3 (SR lijkt me al voldoende door het snelle laden)
                                - ID3 (eerst eens de echte actieradius en laadsnelheid zien)
                                - Polestar 2 (vind ik al duur voor het geboden rijbereik en laadsnelheid)

                                Wat al zeker af valt:
                                - eTron (zeer teleurstellende bereik, en heel hoog electrisch verbruik)
                                - Jag iPace (idem)
                                - Porsche (zotte prijzen, maar wel top tech)

                                Dat de Taycan wel zo snel kan laden, en ook een deftig bereik heeft is hoopgevend. Als ze willen kunnen ze, maar nu moet het nog betaalbaar worden.

                                En ik kijk enorm uit naar wat Tesla gaan aankondigen op hun Battery day. Dat kan wel eens de autowereld opnieuw op zijn kop zetten.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                  Als ik morgen een nieuwe auto zou mogen kiezen, dan zou het moeilijk zijn hier uit te kiezen:
                                  - Model 3 (SR lijkt me al voldoende door het snelle laden)
                                  - ID3 (eerst eens de echte actieradius en laadsnelheid zien)
                                  - Polestar 2 (vind ik al duur voor het geboden rijbereik en laadsnelheid)
                                  da's gesproken

                                  Comment


                                  • En nog steeds vraag ik mij af waarom de Tesla fanboys het topic over de Polestar 2 komen vervuilen...
                                    Ja, dat Tesla geschikter is voor lange afstanden (als je tenminste niet met slechte knieën op de achterbank moet zitten) weten we al en is voor veel mensen onbelangrijk. En voor wie dat wel belangrijk is, is een PHEV of ICE voorlopig nog een betere keuze.
                                    De Polestar is voor lange afstanden misschien iets minder geschikt, maar geeft de Model 3 op verschillende andere punten het nakijken. Vooral interieur, afwerkingsgraad en luxe/premium gevoel zijn voor mij dan bijvoorbeeld doorslaggevend. Ook qua rijgedrag scoort de Polestar ietsje (maar misschien niet markant) beter.
                                    De Model 3 mag dan misschien de beter batterij op wielen zijn, de Polestar is toch de betere auto (in de klassieke zin van het woord.

                                    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                                      En nog steeds vraag ik mij af waarom de Tesla fanboys het topic over de Polestar 2 komen vervuilen...
                                      Ik ben vooral ook benieuwd wat Marcelleke dan wel van de Model 3 zal vinden als hij de Polestar al ondermaats vindt
                                      We gaan in op wat jij zegt, mag dat niet? je bent zelf even goed deelnemer van deze discussie en je zit af te geven op de T****.



                                      Ja, dat Tesla geschikter is voor lange afstanden (als je tenminste niet met slechte knieën op de achterbank moet zitten) weten we al en is voor veel mensen onbelangrijk.
                                      En dat bepaal jij?

                                      Vooral interieur, afwerkingsgraad en luxe/premium gevoel
                                      dat zijn dus 3 bewoordingen voor hetzelfde.

                                      batterij op wielen
                                      excuseer?

                                      (in de klassieke zin van het woord.)
                                      m.a.w., je loopt achter ;-) ik snap echt niet waarom een polestar een grille heeft van voor. is dat om dat de classicisten dat mooier vinden?
                                      Last edited by sunking; 25/08/2020, 14:15.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                                        En nog steeds vraag ik mij af waarom de Tesla fanboys het topic over de Polestar 2 komen vervuilen...
                                        Ja, dat Tesla geschikter is voor lange afstanden (als je tenminste niet met slechte knieën op de achterbank moet zitten) weten we al en is voor veel mensen onbelangrijk. En voor wie dat wel belangrijk is, is een PHEV of ICE voorlopig nog een betere keuze.
                                        De Polestar is voor lange afstanden misschien iets minder geschikt, maar geeft de Model 3 op verschillende andere punten het nakijken. Vooral interieur, afwerkingsgraad en luxe/premium gevoel zijn voor mij dan bijvoorbeeld doorslaggevend. Ook qua rijgedrag scoort de Polestar ietsje (maar misschien niet markant) beter.
                                        De Model 3 mag dan misschien de beter batterij op wielen zijn, de Polestar is toch de betere auto (in de klassieke zin van het woord.

                                        Sent from my SM-G965F using Tapatalk
                                        Mag er hier dan nog iets anders geschreven worden dan WAAUW en FANTASTISCH ?
                                        Ik vind dat er gerust even mag vergeleken worden met de 'gevestigde' waarden, en met andere auto's met gelijkaardige prestaties/prijs.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                          ja ik snap wat ge bedoelt, maurice.
                                          Dan is ’t in orde, Prosper!
                                          Kamiel en Amadee snappen het ook. Nu het nog eens goed uitleggen aan ons Mariette.
                                          Doe de groeten aan uw Zulma.

                                          ..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X