Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Polestar 2 (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Mag er hier dan nog iets anders geschreven worden dan WAAUW en FANTASTISCH ?
Ik vind dat er gerust even mag vergeleken worden met de 'gevestigde' waarden, en met andere auto's met gelijkaardige prestaties/prijs.
Verder nog geen enkel andere reden gehoord waarom je de Tesla zou verkiezen boven deze Polestar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk BerichtenTuurlijk. Maar ik lees enkel maar hoe geweldig de range van de concurrentie is.
ivm die polestar, in het algeheel is bjorn (zalige kerel trouwens) er niet zo negatief over, hij zegt ook dat hij voor lange afstanden beter geschikt is dan een e-soul en i-pace, en daar gaan ook mensen mee op vakantie zonder steen en been te klagen. over een afstand van 1000 km ben je met de model 3 1 uur sneller dan de polestar wellicht. Je kan afwegen hoe vaak je dat doet en hoe belangrijk je dat vindt tov de fysieke eigenschappen van de wagen.Verder nog geen enkel andere reden gehoord waarom je de Tesla zou verkiezen boven deze Polestar
dat zie je in veel vergelijkende tests.
toch komt meestal de tesla er als nipte winnaar uit.
dus wat mij betreft is er maar 1 reden om te polestar te verkiezen boven de tesla, en dat is afwerking. en, zo veel schilt dat niet! kijk eens op pagina 3 van dit topic, daar werd ook al over de afwerking van de polestar geklaagd.
hier in elk geval nog een reden: als je voor de performantie wil gaan, is de model 3 performance ook nog een seconde sneller dan de polestar met performance pack.
elke wagen heeft zijn eigen troeven:
- model 3 SR+: gunstig geprijsd
- model 3 LR: goeie range
- polestar 2: goeie afwerking
- model 3 Perfomance: beste prestaties ( https://www.youtube.com/watch?v=UmiZ6ayCBB0 )
ik kijk uit naar snellere, goedkopere en grotere-range versies van de polestar 2.
nog een pluspuntje voor de model 3 dus: keuzemogelijkheden
Last edited by sunking; 25/08/2020, 15:16.
Comment
-
Ik denk persoonlijk dat de Polestar 2 een goed alternatief is voor mensen die echt geen Tesla Model 3 willen.
Maar indien de BMW i4 volgend jaar op de markt met de specs die BMW tot nu toe heeft aangegeven
-grotere accu dan Model 3
-slechts 40 kg zwaarder dan Model 3
- CX waarschijnlijk vergelijkbaar (BMW 3 heeft ook 0.23)
dan denk ik dat die de Polestar 2 echt wel gaat overschaduwen (maar ook de Model 3).
BMW heeft met de mini SE aangetoond om een heel erg zuinige aandrijflijn te kunnen bouwen (de mini SE is de EV met het laagste verbruik @ 120 km/h, ondanks zijn slechte CX)
BMW geeft ook een prijsvork van 65 kEUR aan, op dat prijspunt gaan die toch zowel Polestar als Tesla wreed pijn doen. Tenzij dat weer een auto is met allerlei ingebouwde beperkingen (zoals geen trekhaak, om maar iets te noemen) is dat volgend jaar de echte referentie. Indien ik volgend jaar een auto zou bestellen, zou ik iig niet twijfelen.
En de BMW iX3 is ook goedkoper geprijsd dan de EQC, i-pace, e-tron,....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk BerichtenTuurlijk. Maar ik lees enkel maar hoe geweldig de range van de concurrentie is.
Verder nog geen enkel andere reden gehoord waarom je de Tesla zou verkiezen boven deze Polestar
- feedback van 2 collega's die met een Tesla rijden
- laagste electrisch verbruik gecombineerd met uitstekende prestaties
- superchargers, dus meer mogelijkheden om te laden dan andere merken
- continue updates en verbeteringen
- voorsprong op gebied van self driving
- ervaring van Tesla met batterijen is uitstekend - snel laden, lage degradatie etc.
Ik zou wel de Model Y verkiezen omdat ik een hatchback verkies boven een sedan (grotere kofferdoorgang).
Ik ben er ook van overtuigd dat die carosserieproblemen en afwerking gaan verbeteren zodra ze productie in Duitsland hebben. Ze zullen wel al een pak ingenieurs aangeworven hebben die ervaring hebben daarmee, en voeg daar de kennis van software en electrische aandrijving bij, en ik denk dat we een winnaar hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenIk denk persoonlijk dat de Polestar 2 een goed alternatief is voor mensen die echt geen Tesla Model 3 willen.
Maar indien de BMW i4 volgend jaar op de markt met de specs die BMW tot nu toe heeft aangegeven
-grotere accu dan Model 3
-slechts 40 kg zwaarder dan Model 3
- CX waarschijnlijk vergelijkbaar (BMW 3 heeft ook 0.23)
dan denk ik dat die de Polestar 2 echt wel gaat overschaduwen (maar ook de Model 3).
BMW heeft met de mini SE aangetoond om een heel erg zuinige aandrijflijn te kunnen bouwen (de mini SE is de EV met het laagste verbruik @ 120 km/h, ondanks zijn slechte CX)
BMW geeft ook een prijsvork van 65 kEUR aan, op dat prijspunt gaan die toch zowel Polestar als Tesla wreed pijn doen. Tenzij dat weer een auto is met allerlei ingebouwde beperkingen (zoals geen trekhaak, om maar iets te noemen) is dat volgend jaar de echte referentie. Indien ik volgend jaar een auto zou bestellen, zou ik iig niet twijfelen.
En de BMW iX3 is ook goedkoper geprijsd dan de EQC, i-pace, e-tron,....
De prijspolitiek van BMW, en hun ellenlange optielijsten vind ik een stevige bummer.
We kunnen alleen maar hopen dat de concurrentie echt gaat spelen en vooral gaat leiden tot meer keuze en betere auto's.
Tweede punt is dan productiecapaciteit. Als je ziet dat Tesla 3 fabrieken aan het bouwen is (Berlijn, Shanghai en Texas), dan hebben ze echt een paar dikke troeven in hand.
Battery day.... ben zo benieuwd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk BerichtenLaat me raden: je hebt aandelen van Tesla?
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik vrees alleen dat die 65k een prijs is waar je dan nog eens 20k mag bijtellen voor je een auto hebt die enigszins uitgerust is.
De prijspolitiek van BMW, en hun ellenlange optielijsten vind ik een stevige bummer.
We kunnen alleen maar hopen dat de concurrentie echt gaat spelen en vooral gaat leiden tot meer keuze en betere auto's.
Tweede punt is dan productiecapaciteit. Als je ziet dat Tesla 3 fabrieken aan het bouwen is (Berlijn, Shanghai en Texas), dan hebben ze echt een paar dikke troeven in hand.
Battery day.... ben zo benieuwd.
Ik denk niet dat de ze de i4 (veel) duurder gaan maken dan de iX3. BMW heeft de verkopen nodig om boetes te vermijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Lol, er zitten hier al veel aandeelhouders zelle, ze brengen goed op!
Dat Tesla terug naar 800$ ging gaan, had ik verwacht, maar dit niet. Nog niet zo'n rendement als Overstock (2,5$ naar 100$), maar zeker mooi.
Comment
-
tja, idd, 70-75k voor een deftig uitgeruste i4. ze zullen er niet enorm veel van kunnen produceren, dus er zal ook niet veel druk op de prijzen zitten, vraag-aanbod.
hoewel de vraag naar de audi e-tron tegenvalt waardoor ze die met korting verkopen. vraag me af waarom. zouden mensen range dan toch belangrijk vinden? kan het me amper voorstellen maar goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk BerichtenLaat me raden: je hebt aandelen van Tesla?
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
En als ik ze zou gehad hebben, dan had ik ze al lang verkocht denk ik.
Het rare is wel dat als je hier een beetje een gefundeerde reactie neer schrijft, dan je dan ofwel afgeschilderd wordt als fanboy, of als aandeelhouder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
de iX3 kost 70 kEUR voor een goed uitgeruste versie, je kan ook nog eentje kopen voor 75 kEUR die dan echt wel geweldig uitgerust is. Voor een e-tron met dezelfde uitrusting zit je +20 kEUR duurder
Ik denk niet dat de ze de i4 (veel) duurder gaan maken dan de iX3. BMW heeft de verkopen nodig om boetes te vermijden
Ze gaan het niet leren hé. Optielijst zo lang als een rol WC papier.
En dingen als "headbeam assist", lendesteunregeling, parkeerverwarming, comforttoegang zijn allemaal opties.
In elk geval is de IX3 een pak duurder in leasing dan een Model 3 LR, en ca 200€ per maand duurder dan de P2....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Heb eens even naar de prijzen gekeken....
Ze gaan het niet leren hé. Optielijst zo lang als een rol WC papier.
En dingen als "headbeam assist", lendesteunregeling, parkeerverwarming, comforttoegang zijn allemaal opties.
In elk geval is de IX3 een pak duurder in leasing dan een Model 3 LR, en ca 200€ per maand duurder dan de P2....
En die prijsvergelijkingen heb je via directlease gedaan zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenAls je de iX3 impressive neemt zijn er geen opties meer, op trekhaak en adaptieve ophanging na. 75kEUR
En die prijsvergelijkingen heb je via directlease gedaan zeker?
Comment
-
enfin we kunnen er eeuwig over blijven zeveren, het is goed dat er meer en meer EV's komen die min of meer betaalbaar zijn zodat er voor elk wat wils is, en wat concurrentie zorgt ook voor vooruitgang (en hopelijk ook meer laadmogelijkheden). Op zich is 70k een vrij correcte prijs voor een i4 vermoed ik, prijsverschillen van 10.000 euro tussen 2 EV's lijken relatief weinig, maar eig is het nog altijd veel geld, veel geld zit natuurlijk sowieso in de batterij. Vanaf die prijs echt zakt, dan pas gaan we toffe wagens zien van 30-40000 euro.
- Likes 1
Comment
-
Wachten is de boodschap. Ik denk dat 2021 wel een paar leuke wagens zal brengen.
Ik kijk uit naar XPENG P7 : zou prijskwaliteit volgens de eerste test een topper zijn.
MUSTANG E mach : zou ook betaalbaar moeten zijn.
BMW XI3 : Al ik hem via mitarbeider met 25% korting in Duitsland kan halen (heb ik al 3 x gedaan )
Alleen blijft de vrees zoals met alle nieuwe technologie ( PC in de jaren 1980, GSM in de jaren 2000) dat alles gaat razend snel verouderen.
Hierdoor zit je als particulier met het risico dat je een enorme afschrijving gaat hebben.
Binnen 5 jaar koop je voor de zelfde prijs een EV die 3 x zo snel kan laden en met een pak mee range.
Niemand wil dan nog een beetje geld geven voor dit verouderd stukje technologie want dat is een EV aan het worden.Last edited by carman; 25/08/2020, 23:22.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk BerichtenWachten is de boodschap. Ik denk dat 2021 wel een paar leuke wagens zal brengen.
Ik kijk uit naar XPENG P7 : zou prijskwaliteit volgens de eerste test een topper zijn.
MUSTANG E mach : zou ook betaalbaar moeten zijn.
BMW XI3 : Al ik hem via mitarbeider met 25% korting in Duitsland kan halen (heb ik al 3 x gedaan )
Alleen blijft de vrees zoals met alle nieuwe technologie ( PC in de jaren 1980, GSM in de jaren 2000) dat alles gaat razend snel verouderen.
Hierdoor zit je als particulier met het risico dat je een enorme afschrijving gaat hebben.
Binnen 5 jaar koop je voor de zelfde prijs een EV die 3 x zo snel kan laden en met een pak mee range.
Niemand wil dan nog een beetje geld geven voor dit verouderd stukje technologie want dat is een EV aan het worden.
Nu ja... bij IVE vergelijken ze altijd met de catalogusprijs, en niemand betaalt,die, al zeker niet in leasing. Dan is 50% waardeverlies op3-4 jaar niet abnormaal als de auto nieuw al met 20-30% korting verkocht wordt.
Bij een Tesla betaal je de prijs op de site....
Comment
Comment