Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLC- Facelift (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

MERCEDES-AMG BRENGT GLC EN GLC COUPÉ 43 4MATIC-VERSIES TERUG

Mercedes-Benz breidt het gamma van de onlangs vernieuwde GLC-klasse uit met de AMG 43 4Matic-smaken van de GLC en de GLC Coupé.

Eerder dit jaar ondergingen zowel de GLC als de GLC Coupé een facelift en even leek het erop dat alleen de 63-versies terugkeerden. Dat waren tot voort kort immers de enige getoonde AMG-smaken van het vernieuwde tweetal. In tegenstelling tot wat bij de nieuwe modellen uit de A,- en CLA-families het geval is, worden de nieuwe milde AMG 43-varianten bij de GLC's pas na de lancering van de 'hardcore' AMG-edities getoond. Dit zijn ze!

Bij de facelift die Mercedes-Benz begin vorig jaar doorvoerde op de C-klasse, werd de 367 pk sterke 3.0 V6 van sterke 'milde' AMG 43 omgeruild voor een 390 pk sterke variant van dezelfde zescilinder. Nu krijgen ook de GLC 43 4Matic en GLC Coupé 43 4Matic de beschikking over die bijna 390 pk en 520 Nm sterke machine. De zescilinder is gekoppeld aan een AMG Speedshift-transmissie met negen verzetten. '4Matic' in de naam van de nieuwkomers geeft het aantal wielen weg dat al die kracht op de weg brengen. Beide GLC-varianten sprinten er in 4,9 tellen mee naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid ligt in beide versies op 250 km/h. Wél springt de GLC Coupé met een gemiddeld verbruik van 10,2-10,5 l/100 km tot 0,1 l/100 km zuiniger met zijn brandstof om.

Facelift

Net als de non-AMG-versies van de GLC's profiteren ook deze semi-toppers van een reeks optische wijzigingen. Zo is de neus van het tweetal nieuw, compleet met kleinere ledkoplampen, een vernieuwde grille met horziontale spijlen en aangepaste bumpers. In de achterlichten is de lichtsignatuur aangepast, er zijn nu rechthoekige vormen toegepast. De uit twee delen bestaande dubbele uitlaateindstukken van de vorige GLC 43, maken plaats voor twee aan weerszijden van de achterbumper geplaatste ronde uitlaateindstukken. Ook de twee 43-versies maken kennis met het MBUX-infotainmentsysteem. Zaken als 19-inch lichtmetaal, een fraai afgewerkt interieur met sportstoelen, een sportstuur en een aantal vierkante meters kunstleer horen allemaal bij het AMG-feestje.

Prijzen volgen later.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

STEKKERUITBREIDING

MERCEDES-BENZ PRESENTEERT GLC 300E

De GLC kenden we al als 350e 4Matic, maar die plug-in hybrid lijkt nu te worden vervangen door deze nieuwe 300e 4Matic. Net als de GLC 350e heeft deze nieuwe stekkerversie 2-liter benzinemotor van 211 pk aan boord, maar ditmaal werkt die machine samen met een 123 pk sterke elektromotor. Het gecombineerd vermogen komt uit op 320 pk en 700 Nm, gelijk aan dat van de GLE 350de. Aan boord bevindt zich een 13,5 kWh accupakket dat volgens Mercedes-Benz genoeg is voor een elektrische actieradius van 39 tot 43 kilometer. In 5,7 tellen schiet de nieuwe stekkerversie van de GLC naar 100 km/h. De topsnelheid in elektromodus ligt op zo'n 130 km/h. Verder profiteert de GLC 300e van de meest recente versie van Mercedes' MBUX-systeem, dat eerder al in de reguliere GLC's een weg vond.

De GLC 300e mag 2.000 kilo trekken en heeft een bagageruimte met een inhoud van 395 tot 1.445 liter. Beeldmateriaal van de GLC 300e houdt Mercedes-Benz nog even achter.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Glc 300e met een CO2-emissie > 50g?

Nutteloos voor de Belgische fleet markt dus

Behoorlijke flater van Mercedes...

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
          Glc 300e met een CO2-emissie > 50g?

Nutteloos voor de Belgische fleet markt dus

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
          Klopt.

Tegen mij zeiden bij Mercedes Antwerpen wel dat de GLC Coupe ook met de diesel plug-in zou komen. Mss komt deze toch alsnog.

Comment

komt er geen diesel-hybride zoals in de C/E/... ? Die begin je alvast serieus veel tegen te komen op de weg.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
              Bij Mercedes liggen ze echt niet wakker van ons hoor. In meerendeel van de landen is er geen harde lijn wat uitstoot en aftrekbaarheid betreft.

Comment

Hey allemaal, ben ik nu compleet zot, of staat het 4 matic teken op de glc coupe vaak scheef ?
                Zelfs op hun officiele post(blauwe glc) lijkt die 4 goed scheef te staan. Wat denken jullie?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dluyckx1989 Bekijk Berichten
                  Hey allemaal, ben ik nu compleet zot, of staat het 4 matic teken op de glc coupe vaak scheef ?
                  Zelfs op hun officiele post(blauwe glc) lijkt die 4 goed scheef te staan. Wat denken jullie?

Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Gewoon zonder kentekens bestellen :-)
                  Altijd zo gedaan ...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Sintruin till I die

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten

Gewoon zonder kentekens bestellen :-)
                    Altijd zo gedaan ...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Haha, daar volg ik je helemaal in, maar vindt het toch heel opvallend, heb er zo nog een paar tegengekomen waarvan ik dacht, die hangt nooit recht...

Comment

das een heel bolle achterklep he , afhankelijk van kijkhoek gaat dat ander beeld geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        das een heel bolle achterklep he , afhankelijk van kijkhoek gaat dat ander beeld geven
                        Klopt, ligt aan de vorm van de achterklep,vandaag eentje gezien en getrokken. IRL valt het niet op maar uit bepaalde hoek vervormt het op foto precies een beetje. Zou mij echt niet storen en anders maar met de enige gratis optie van Mercedes bestellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Klopt, ligt aan de vorm van de achterklep,vandaag eentje gezien en getrokken. IRL valt het niet op maar uit bepaalde hoek vervormt het op foto precies een beetje. Zou mij echt niet storen en anders maar met de enige gratis optie van Mercedes bestellen

Hey, en die komt zelfs uit uw favoriete garage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Hey, en die komt zelfs uit uw favoriete garage
                            Idd En de eigenaar heeft wijselijk hun lelijke sticker niet door hun laten verwijderen, kan 'm best zelf verwijderen als hij geen schade wil. De plaathouder heeft hij wel al vervangen want daar staat hun naam nog groter op. Toch al een beetje slim geweest

Comment

een digitale cam heeft ook sowieso problemen om de bolle lettering van een benz weer te geven, ik trok...zoveel jaar terug, erg trots clk 200 in detail...leek alsof die er ook schots en scheef ophing

zat gisteren nog achter die pic te zoeken in die oude draad om dat te staven, maar de oude photobucket fotos zijn wazig gemaakt door het bedrijf omdat het pay is geworden

Comment

Idd En de eigenaar heeft wijselijk hun lelijke sticker niet door hun laten verwijderen, kan 'm best zelf verwijderen als hij geen schade wil. De plaathouder heeft hij wel al vervangen want daar staat hun naam nog groter op. Toch al een beetje slim geweest
                                Mijn garage nrplaat houder heb ik er met visdraad moeten afprutsen. Ze hadden die vastgeplakt. Nu een veel netter blanco model...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

Mijn garage nrplaat houder heb ik er met visdraad moeten afprutsen. Ze hadden die vastgeplakt. Nu een veel netter blanco model...
                                  Hier ook, ik wil geen reclame van die nitwits op mijn auto. Ze zijn zelfs niet in staat om een simpele sticker zonder schade van een auto te verwijderen

Comment

Dat de garage erop staat, heeft soms ook voordelen. Wij zetten soms vergunde borden voor parkeerverbod en toch krijgen mensen het voor mekaar om daar dan toch te parkeren. Ik heb destijds dan naar de garage gebeld en aan de hand van de nummerplaat konden ze mij dan een tel nr geven van die persoon en belde ik die ff op voor de auto te verplaatsen ipv direct laten af te slepen.

Comment

Dat de garage erop staat, heeft soms ook voordelen. Wij zetten soms vergunde borden voor parkeerverbod en toch krijgen mensen het voor mekaar om daar dan toch te parkeren. Ik heb destijds dan naar de garage gebeld en aan de hand van de nummerplaat konden ze mij dan een tel nr geven van die persoon en belde ik die ff op voor de auto te verplaatsen ipv direct laten af te slepen.
                                      De garage erop staat? Ik wil het er niet op, simpel!

Nog nooit problemen ermee gehad tot ik (heel even) klant werd bij Claes

Comment

De garage erop staat? Ik wil het er niet op, simpel!

Nog nooit problemen ermee gehad tot ik (heel even) klant werd bij Claes
                                        Ik heb daar eigenlijk nooit een probleem mee gehad. Maar dan heb ik een hele goede garage dan, want die plakken niets. Enkel staat de naam op de nummerplaathouders, maar op mijne Tiguan hangt nergens een sticker van de garage.

Comment

Ik heb daar eigenlijk nooit een probleem mee gehad. Maar dan heb ik een hele goede garage dan, want die plakken niets. Enkel staat de naam op de nummerplaathouders, maar op mijne Tiguan hangt nergens een sticker van de garage.
                                          Goeie of geen goeie garage, ik wil het er niet op, ook niet op de plaathouder en die blanco koop ik dan zelf wel. Sommige auto's zijn echte dealer reclameborden achteraan, lijkt nergens op

Comment

Working...
                                          X