Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ferrari F8 Tributo (2019)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenJammer van het geluid, of het gebrek eraan.
Een 458 klinkt een pak luider en beter imo.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
EXTREMIST MET LIEFDE VOOR DE ZON
DÍT IS DE FERRARI F8 SPIDER!
In de wandelgangen doet al enige tijd het gerucht de ronde dat Ferrari deze maand niet één, maar twee opengewerkte nieuwkomers presenteert. Een daarvan is een open variant van de 812 Superfast die op zeer korte termijn aan de wereld wordt getoond. De ander beleeft nu al zijn publieksdebuut: de F8 Spider.
De F8 Spider is - zijn naam geeft het al prijs - de open versie van de F8 Tributo die eerder dit jaar werd gepresenteerd. Het mag dan ook geen verrassing heten dat ook deze Spider tot op zekere hoogte een grondig herziene en doorontwikkelde versie is van de 488 Spider (2015) en 458 Spider (2011).
Hét grote verschil met de dichte F8 Tributo zit 'm natuurlijk in het dak. Ferrari geeft deze open variant van zijn V8-middenmotor-sporter een klein elektrisch wegklapbaar dak dat het merk simpelweg aanduidt met de letters RHT, een afkorting die staat voor Retractable Hard Top. De reeds genoemde voorgangers van de F8 Spider hadden een vergelijkbare dakconstructie. Het dak, dat min of meer dubbelvouwt, krijgt in ingeklapte toestand een plek boven de achtcilinder. In 14 tellen laat het dakje zich bij een snelheid van maximaal 45 km/h openen of sluiten.
Specificaties
Onderaan de streep is de F8 Spider met zijn gewicht van 1.400 kilo zo'n 20 kilo lichter dan zijn directe voorganger (488 Spider). Tel daar bij op dat de achter de voorstoelen geplaatste machtige 3.9 V8 met 720 pk en 770 Nm 50 paarden extra mobiliseert en het is opeens niet zo gek je voor te stellen dat deze open Italiaan zich in 2,9 tellen naar een snelheid van 100 km/h katapulteert. Indrukwekkender zijn de luttele 8,2 seconden die nodig zijn om de auto een snelheid van 200 km/h te laten bereiken. De topsnelheid ligt op 340 km/h. Schakelen gaat in alle gevallen met een zeventraps automaat met dubbele koppeling, een bak waar de nodige F1-techniek in ondergebracht is.
De gewichtsverdeling van de 4,3 meter lange en 1,2 meter lage F8 Spider is vastgesteld op 41,5 procent voor en 58,5 procent achter. Net als bij de F8 Tributo het geval was, heeft Ferrari de nodige techniek uit andere modellen in deze Spider verwerkt. Zo is het uitlaatspruitstuk en de wijze waarop de luchttoevoer wordt geregeld afgekeken van de 488 Challenge en heeft Maranello diverse methodes om het gewicht terug te dringen afgekeken van de 488 Pista. De spoiler achterop de auto is groter dan die van de F8 Tributo.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment