Ferrari transformeert 488 GTB in F8 Tributo
De opvolger van de 488 GTB heet F8 Tributo. Ferrari wil met deze auto een hommage brengen aan de V8-motor.
Het eind van het tijdperk van de brandstofmotor nadert. Ferrari brengt daarom alvast een hommage aan de V8-motor met de F8 Tributo. Deze auto is een doorontwikkeling van de 488 GTB, die op zijn beurt is gebaseerd op de 458 Italia. Met de nieuwste versie gaat Ferrari weer een stapje verder: meer vermogen, minder gewicht en slimmere elektronische gripsystemen.
De F8 Tributo heeft de V8-motor uit de 488 Pista, het topmodel van de 488-reeks. De ‘standaarduitvoering’ heeft nu dus 720 pk vermogen, 50 pk meer dan voorheen. Ferrari legt hiermee de lat voor nieuwe topversie weer een stukje hoger. Het specifieke vermogen van 185 pk per liter motorinhoud is indrukwekkend, net als het koppel van 770 Nm. De F8 Tributo sprint in 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u en nog geen 5 tellen later staat er 200 op de teller. De supercar gaat door tot 340 km/u.
De motor is niet het enige dat de F8 Tributo van de 488 Pista overneemt, ook diverse aerodynamische trucjes worden overgeheveld van dat model. Daarnaast is de nieuwe Ferrari 40 kilogram lichter dan de 488 GTB. Al deze verbeteringen zorgen samen met de slimmere aandrijfelektronica voor meer grip, controle en snelheid.
Heel anders maar toch hetzelfde
Het ontwerp van de F8 Tributo verschilt behoorlijk met dat van de 488 GTB, maar je herkent het uitgaande model nog wel in de nieuwe F8. De voorkant inclusief de koplampen en motorkap is helemaal nieuw, net als de hele achterkant. Het opvallendste element daar is de nieuwe achterruit met louvres, een vette knipoog naar de Ferrari F40. Verder zijn de dorpels zijn opnieuw vormgegeven en heeft Ferrari talloze details verfijnd en gewijzigd.
De vorm van het dashboard is nog gelijk, maar de uitwerking is nieuw. Ferrari maakt in de F8 Tributo geen gebruik van een dominant aanraakscherm in de middenconsole, maar kiest voor drie verschillende beeldschermen op diverse plaatsen: twee in het instrumentarium en een aan de passagierskant.
De Ferrari F8 Tributo komt na de zomer, de prijzen zijn nog niet bekend.
Bron: [www.autokopen.nl]
De opvolger van de 488 GTB heet F8 Tributo. Ferrari wil met deze auto een hommage brengen aan de V8-motor.
Het eind van het tijdperk van de brandstofmotor nadert. Ferrari brengt daarom alvast een hommage aan de V8-motor met de F8 Tributo. Deze auto is een doorontwikkeling van de 488 GTB, die op zijn beurt is gebaseerd op de 458 Italia. Met de nieuwste versie gaat Ferrari weer een stapje verder: meer vermogen, minder gewicht en slimmere elektronische gripsystemen.
De F8 Tributo heeft de V8-motor uit de 488 Pista, het topmodel van de 488-reeks. De ‘standaarduitvoering’ heeft nu dus 720 pk vermogen, 50 pk meer dan voorheen. Ferrari legt hiermee de lat voor nieuwe topversie weer een stukje hoger. Het specifieke vermogen van 185 pk per liter motorinhoud is indrukwekkend, net als het koppel van 770 Nm. De F8 Tributo sprint in 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u en nog geen 5 tellen later staat er 200 op de teller. De supercar gaat door tot 340 km/u.
De motor is niet het enige dat de F8 Tributo van de 488 Pista overneemt, ook diverse aerodynamische trucjes worden overgeheveld van dat model. Daarnaast is de nieuwe Ferrari 40 kilogram lichter dan de 488 GTB. Al deze verbeteringen zorgen samen met de slimmere aandrijfelektronica voor meer grip, controle en snelheid.
Heel anders maar toch hetzelfde
Het ontwerp van de F8 Tributo verschilt behoorlijk met dat van de 488 GTB, maar je herkent het uitgaande model nog wel in de nieuwe F8. De voorkant inclusief de koplampen en motorkap is helemaal nieuw, net als de hele achterkant. Het opvallendste element daar is de nieuwe achterruit met louvres, een vette knipoog naar de Ferrari F40. Verder zijn de dorpels zijn opnieuw vormgegeven en heeft Ferrari talloze details verfijnd en gewijzigd.
De vorm van het dashboard is nog gelijk, maar de uitwerking is nieuw. Ferrari maakt in de F8 Tributo geen gebruik van een dominant aanraakscherm in de middenconsole, maar kiest voor drie verschillende beeldschermen op diverse plaatsen: twee in het instrumentarium en een aan de passagierskant.
De Ferrari F8 Tributo komt na de zomer, de prijzen zijn nog niet bekend.
Bron: [www.autokopen.nl]
Comment