Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tesla Model Y - Eerste Rijtest

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ziet er wel praktische wagen uit, maar raar dat hij geen bagage afdekking heeft

Comment

• Toch ook raar dat die nog altijd niet bij ons leverbaar is. Waarom moet dat bij Tesla altijd zo lang duren?
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Eerst de facelift waarschijnlijk of een nieuw model
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• 2022 Tesla Model Y (LR) facelift REVIEW the German way!

Comment

• TESLA MODEL Y ARRIVEERT IN NEDERLAND

De Tesla Model Y is eindelijk in Nederland gearriveerd en vanaf nu dus ook op onze wegen te zien.

De eerste exemplaren van de (zeer) langverwachte SUV-versie van de Tesla Model 3 zijn gisteren, op maandag 23 augustus, afgeleverd. Het gaat zoals beloofd om in China gebouwde exemplaren van de Long Range, altijd met vijf zitplaatsen. De overige versies volgen later, als de productie bij Tesla’s fabriek in Berlijn eindelijk op gang komt.
              In de VS ging de levering van de Tesla Model Y al in maart 2020 van start, een jaar na de onthulling van het model.

Comment

• Musk mag zo stilletjes aan toch eens een investerinkje doen in een ontwerper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                  Musk mag zo stilletjes aan toch eens een investerinkje doen in een ontwerper.
                  Zolang ze goed blijven verkopen is dat weggesmeten geld, de verkenning van de Melkweg kost ook geld hé

Comment

• Djeezes, die miep kon haar Model Y nog niet eens in drive zetten. Hoe gaat zo'n aflevering dan ? Hier is uw kaart en flikker nu maar op.

Comment

• Tesla Model Y Delivery Day | Eindelijk In Nederland!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Djeezes, die miep kon haar Model Y nog niet eens in drive zetten. Hoe gaat zo'n aflevering dan ? Hier is uw kaart en flikker nu maar op.
                        't was inderdaad wat surrealistisch voor mijn Model S (OK in DEC 2020 deels door COVID) ... volledig contactloos, sleutel en documenten lagen klaar in een kastje waarvan ik de code kreeg even op voorhand. In kastje stond waar de auto geparkeerd stond. Even checken met sleutel, dan nummerplaat achteraan zelf er ingezet (schuift er gewoon in), vooraan stond ze erop. En dan dus euh... vertrekken... Niemand gezien ... ..
                        2014 BMW (F31) 335 d
                        2011 Mini One D
                        2007 Kawasaki ZX6R
                        1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                        1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

• Dan hadden ze toch beter kunnen oplossen.

Comment

• Het is de nieuwe tijd zeker, maar het ontneemt je toch helemaal van het "nieuwe auto" gevoel.

Nu had ik dat ook al bij het afhalen van mijn laatste BMW, waar het echt een beetje bandwerk leek.

Bij Volvo lag er nog een leuk boeketje op de achterbank en stond de auto mooi uitgestald klaar. Beleving is toch ook iets waard.

Comment

• Toch iets anders dan in december 2019 toen ze soms +500 auto's per dag afleverden.
                              Moest men ergens in de haven hun auto gaan zoeken op een groot terrein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                Ziet er wel praktische wagen uit, maar raar dat hij geen bagage afdekking heeft
                                Kennelijk niet inderdaad. Je kan het wel aftermarket kopen:

De meeste EV's vallen me tegen qua kofferafdekking.
                                Bij de ID.3 en 4 is dat zo'n groot paneel dat altijd ergens in de weg ligt. Vind ik gewoon cheap en onhandig:

Skoda Enyaq gelukkig wel een oprolbaar zeil:

Mustang Mach-E heeft een redelijke cover. Rolt niet op, maar is op te vouwen kennelijk.

Ioniq 5 lijkt ook oprolbaar:

EV6 cover lijkt ook op te rollen:

Ik moet zeggen dat ik nog nergens zo'n handige cover heb gehad als in mijn Mazda 6 break.
                                Hangt netjes aan het kofferdeksel, dus altijd vrije ruimte. Gemakkelijk los te maken als je toch eens iets groots moet meenemen en opgerolt kan het onder de bagagevloer bewaart worden. Doorzichtig gedeelte zodat je ook nog achteruit kan kijken als het openstaat.

Kleine dingen die het leven echt gemakkelijker maken.

Bij mijn Passat B6 was dat oprolbaar, maar met een vrij grote flap achteraan. Opgerolt hing die dan naar beneden, ferm in de weg om bakken drinken in de auto te zetten.
                                Dus flap omhoog zetten om bakken in de auto te laden. Kar wegzetten, vertrekken door achteruit te rijden... flap belemmert alle zicht naar achteren! Miljaar! Uitstappen, koffer open, flap omlaag, koffer dicht, instappen. Om zot van te worden!

Comment

• het nut van een bagageafdekking in een break moet ik nog vinden. Ja het ontrekt het zicht aan dingen in de koffer, maar dat doen de verduisterde ruiten vanachter en opzij ook. Veel handiger vind ik het rolnet naar boven. Dan kan je veilig tot boven laden indien nodig en ligt niet alles in je nek bij de eerste rempartij.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    het nut van een bagageafdekking in een break moet ik nog vinden. Ja het ontrekt het zicht aan dingen in de koffer, maar dat doen de verduisterde ruiten vanachter en opzij ook. Veel handiger vind ik het rolnet naar boven. Dan kan je veilig tot boven laden indien nodig en ligt niet alles in je nek bij de eerste rempartij.
                                    Hierin volg ik je volledig.
                                    Ik zwier er dat meestal na een week al uit, en doe het er terug in als ik de auto weer in lever.

Mijn XC60 had zo'n mooi rolsysteem met de Ocean race wereld kaart print.
                                    Zonde om hem niet te gebruiken eigenlijk, maar het zat meer in de weg, dan dat het nut had IMO

Bij mijn X1 is het een flut ding in twee delen. ECHT BMW onwaardig.
                                    Ligt al sinds week 3 in mijn garage dus.

Comment

• Tja, bij mijn Mazda heb ik beide.
                                      Normaal gebruik altijd de bagageafdekking. Zoals gezegd zit die quasi nooit in de weg omdat die aan de klep hangt.
                                      Enkel als we op vakantie gaan gaat die er uit, want er kunnen net geen 2 plooibakken op mekaar onder. Dan laat ik de bagageafdekking thuis.
                                      Maar dan zet ik wel het rolnetje naar boven zodat we geen bagage in onze nek krijgen.
                                      Ik vind dat echter niet zo fijn rijden omdat ik dan minder naar achteren kan zien.

Comment

• Tesla Model Y Long Range AWD Review Europe Version

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X