Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ... ik had een ticket aangemaakt bij Tesla over de navigatie rond Mechelen...
    Die belden me vandaag terug, ik kreeg een telefoonnummer waarop ik kan bellen terwijl ik in de auto zit, en dan kunnen zij direct zien waar het mis gaat.

    Wel moet ik eerst eens een reset van de auto doen, en de auto uit zetten.
    We gaan het zien.

    Comment


    • waze integratie, ik zou het ook wel handig vinden.
      95% van de tijd gebruik ik gewoon de tesla navi, als t file is en k moet toch ergens op tijd nog geraken min of meer pak ik mijn gsm en zet ik waze op, dan kunt ge soms nog een paar minuten afsnoepen tov de tesla navigatie die ook wel rekening houdt met files...

      Comment


      • Musk zal eerst Waze moeten opkopen zeker hé? ;-)

        Comment


        • Da's zoals de verkeersinfo van Mercedes die ook in dat peperduur abo navigatiepakket zit. TMC via FM / RDS werkt zeker zo goed, toch in Duitsland waar ik mijn meeste km maak.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Waze werkt beter


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              waze integratie, ik zou het ook wel handig vinden.
              95% van de tijd gebruik ik gewoon de tesla navi, als t file is en k moet toch ergens op tijd nog geraken min of meer pak ik mijn gsm en zet ik waze op, dan kunt ge soms nog een paar minuten afsnoepen tov de tesla navigatie die ook wel rekening houdt met files...
              Ik gebruikte vroeger ook beiden, navi in de Tesla, en Waze op iPhone. Nu ik de Audi heb is het Waze op Apple Carplay. Waze gaat nu ook laadpunten integreren in hun app.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • Ik zag ook dat laadpunten geïntegreerd zijn in Waze op mijn laatste Polen trip. Maar hij geeft ze toch nog niet erg logisch weer, vind ik.

                Maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen.

                Comment


                • probleem blijft wel dat je dan zelf de batterijverwarming evt moet inschakelen...en hoe lang hoeft die te draaien...niet onoverkomelijk natuurlijk

                  laatst vroeg waze mij het ook om laders te intregeren..maar duwde op verkeerde knop zal nog wel lukken

                  Comment


                  • Was eerst een Die of Dat post aan het schrijven, maar ik kwam er eigenlijk op uit dat als ik dit jaar op de zaak een EV ga kopen, het 99,9% zeker een Model Y gaat zijn.
                    Toffe EV break is er toch niet en komt niet op de markt de komende 2-3 jaar.
                    Levertermijnen bij andere merken lijken nog altijd problematisch, wagens zijn gewoon absoluut veel duurder (+10.000€ !) of relatief te duur ivgl met Model Y.

                    Begin van het jaar dacht ik een jonge tweedehandse Model Y te kopen (België of Duitsland), maar met de recente prijsverlagingen blijken die nog relatief duur te zijn tov een nieuwe.
                    Laten wrappen om met iets mooier te rijden dan een witte en lak te beschermen voor wanneer ik hem misschien overkoop in 2026.
                    (om dan nieuwe EV aan nog 100% aftrekbaarheid te kopen op de zaak)
                    Mogelijk een aftermarket klein scherm om op de stuurkolom te monteren (voorbeeld 1, voorbeeld 2, voorbeeld 3).
                    En misschien ook wat knoppen om minder via scherm te moeten doen.​

                    Ik heb alleen twijfels over de basis versie vs de AWD.
                    Jong tweedehands zijn nog voornamelijk AWD. Zoveel vermogen heb ik niet nodig en ik ben beetje bang dat wanneer Vlaanderen verkeersbelasting gaat heffen op EV's (zal wel binnen 3-4 jaar zeker komen), ze het vermogen als belangrijkste factor gaan nemen. Of gewicht. Kan wel oplopen natuurlijk voor de AWD.
                    Voor de standaard versie vraag ik me af of bereik voldoende gaat zijn voor op vakantie of zo.
                    Tips, ideeën?

                    Comment


                    • Persoonlijk vind ik de "basisversie" eigenlijk al een vrij behoorlijke range hebben.
                      Tesla blijft ook het dichtste bij het WLPT verbruik, dus in de praktijk komt hij even ver als veel andere modellen met een veel grotere batterij.
                      Bovendien laadt hij nog een pak sneller dan zijn concurrenten ook. Dat wordt vaak vergeten, maar vind ik eigenlijk nog een grotere plus ondertussen dan een grotere batterij.
                      Zeker als je kan gebruik maken van het Tesla netwerk.

                      't Is een verschil van 7K momenteel tussen de standaard en de long range, zag ik... 't is maar of je het er voor over hebt of niet natuurlijk.
                      Ik zou me voor dat geld dan de grotere velgen en een trekhaak aanschaffen, en dan kan je hem nog laten wrappen ook.

                      Comment


                      • Ik ben voor de standard range gegaan en zeker nog geen spijt van tot hiertoe. Het vermogen van de AWD is leuk voor 2 keer. Met de RWD geraak je nog +/- 320 km ver in de praktijk, en de batterij zou langer mee moeten gaan omdat het LFP is. Voor 48k vind ik het een koopje, eerlijk gezegd.

                        Comment


                        • Collega van me, die met een performance versie een testrit deed (die dan nog gedeeltelijk begrensd was), vond het extra vermogen zelfs eerder storend. Zeker als je passagiers vervoert en met one pedal drive rijdt.

                          Nog niet zo lang geleden was een 0-100km tijd van 6,9sec, nog enkel weggelegd voor echte performance auto's. Lijkt me dus ook meer dan rap genoeg.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Was eerst een Die of Dat post aan het schrijven, maar ik kwam er eigenlijk op uit dat als ik dit jaar op de zaak een EV ga kopen, het 99,9% zeker een Model Y gaat zijn.
                            Toffe EV break is er toch niet en komt niet op de markt de komende 2-3 jaar.
                            Levertermijnen bij andere merken lijken nog altijd problematisch, wagens zijn gewoon absoluut veel duurder (+10.000€ !) of relatief te duur ivgl met Model Y.

                            Begin van het jaar dacht ik een jonge tweedehandse Model Y te kopen (België of Duitsland), maar met de recente prijsverlagingen blijken die nog relatief duur te zijn tov een nieuwe.
                            Laten wrappen om met iets mooier te rijden dan een witte en lak te beschermen voor wanneer ik hem misschien overkoop in 2026.
                            (om dan nieuwe EV aan nog 100% aftrekbaarheid te kopen op de zaak)
                            Mogelijk een aftermarket klein scherm om op de stuurkolom te monteren (voorbeeld 1, voorbeeld 2, voorbeeld 3).
                            En misschien ook wat knoppen om minder via scherm te moeten doen.​

                            Ik heb alleen twijfels over de basis versie vs de AWD.
                            Jong tweedehands zijn nog voornamelijk AWD. Zoveel vermogen heb ik niet nodig en ik ben beetje bang dat wanneer Vlaanderen verkeersbelasting gaat heffen op EV's (zal wel binnen 3-4 jaar zeker komen), ze het vermogen als belangrijkste factor gaan nemen. Of gewicht. Kan wel oplopen natuurlijk voor de AWD.
                            Voor de standaard versie vraag ik me af of bereik voldoende gaat zijn voor op vakantie of zo.
                            Tips, ideeën?
                            Dat was exact mijn bezorgdheid, en omdat ik de Y met trekhaak, blauw en wit interieur in mijn budget kreeg met de grote batterij ben ik daar voor gegaan.

                            Tijdens een testrit kan je kijken of het rijden je bevalt (en dan ga je waarschijnlijk maar de helft van die accessoires willen kopen). Ik vind de prestaties van de LR AWD meer dan voldoende, maar wel leuk af en toe.
                            Nadeel is... je kan het echt maar seconden gebruiken, of je bent echt véél te snel onderweg. Een P zou ik nooit kiezen.

                            Maar het is een heel leuke auto.
                            Ik zie momenteel maar 2 kleine nadelen, en dat zijn de zetels die net iets te klein zijn voor mij, en de vering die toch iets harder uitvalt (maar mijn banden staan mogelijk iets te hard op 3.2 Bar).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              't Is een verschil van 7K momenteel tussen de standaard en de long range, zag ik... 't is maar of je het er voor over hebt of niet natuurlijk.
                              Ik zou me voor dat geld dan de grotere velgen en een trekhaak aanschaffen, en dan kan je hem nog laten wrappen ook.
                              2dehands zou ik ongeveer een AWD met 10k km en nog geen jaar oud voor de prijs van de standaard kunnen kopen. Bij een Tesla valt toch niet veel van opties te kiezen, dus dat moet je geen nieuwe voor kopen.

                              Met grotere velgen gaat de range natuurlijk ook wat achteruit.

                              Punt van sunking ivm de LFP batterijen is zeker belangrijk, zeker als ik hem daarna nog privé wil verder rijden.

                              Liefst dus eigenlijk een RWD met grote batterij zoals ze nu bij de 3 aanbieden dacht ik. Maar ja, Y is nog te populair om dat te doen denk ik.

                              Is het mogelijk om een trekhaak achteraf te laten installeren?
                              Is de Tesla trekhaak vast, afneembaar of wegklapbaar?

                              Comment


                              • 48k een koopje. Het kan verkeren

                                Een leger particulieren staat te trappelen om er eentje binnen te doen
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Niet voor een particulier die een tweedehands polo zou kopen, maar wel voor iemand die zich een ruime nieuwe wagen kan permitteren.
                                  Wat kost een A klasse, met aanvaardbare uitrusting?
                                  Of een passat?
                                  Of een X1?
                                  Natuurlijk een dacia duster is goedkoper.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Dat was exact mijn bezorgdheid, en omdat ik de Y met trekhaak, blauw en wit interieur in mijn budget kreeg met de grote batterij ben ik daar voor gegaan.

                                    Tijdens een testrit kan je kijken of het rijden je bevalt (en dan ga je waarschijnlijk maar de helft van die accessoires willen kopen). Ik vind de prestaties van de LR AWD meer dan voldoende, maar wel leuk af en toe.
                                    Nadeel is... je kan het echt maar seconden gebruiken, of je bent echt véél te snel onderweg. Een P zou ik nooit kiezen.

                                    Maar het is een heel leuke auto.
                                    Ik zie momenteel maar 2 kleine nadelen, en dat zijn de zetels die net iets te klein zijn voor mij, en de vering die toch iets harder uitvalt (maar mijn banden staan mogelijk iets te hard op 3.2 Bar).
                                    Ja, eigenlijk zijn beide vermogens al totaal van de pot gerukt.
                                    Mijn vrouw heeft een Honda Civic 1.4 100pk. Zelfs met zo'n atmosferische motor zonder punch onderin is die nog vlot genoeg in het dagelijks verkeer. We gaan er niet met 4 mee op vakantie gaan naar de Alpen, dat wel.
                                    Mijn Mazda 6 diesel heeft 150pk. Meer dan vlot genoeg.
                                    En dan heeft zo'n Tesla minstens dubbel zoveel vermogen tot 3x zoveel vermogen (AWD). Weegt wel iets meer, maar toch. Die 150pk is ook piekvermogen tegenover het vermogen bij een EV dat vanaf ongeveer 0 toeren beschikbaar is.

                                    Is de standaard versie niet iets zachter geveerd? Dacht dat ergens gelezen te hebben.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      48k een koopje. Het kan verkeren

                                      Een leger particulieren staat te trappelen om er eentje binnen te doen
                                      Jij rijdt toch met een A-klasse?
                                      Huidige wagen is een Mazda 6 break diesel. Kostte 36.000 euro, ondertussen wel 10 jaar geleden
                                      Ik moet zeggen dat een A-klasse dan toch ook veel duurder blijkt te zijn voor minder vermogen/uitrusting/ruimte.
                                      Dus ja... Keuzes zeker?

                                      Als zelfstandige IT-er mag ik niet klagen over inkomsten en eigenlijk zijn er maar weinig zaken waar je geld aan kan/mag uitgeven.
                                      Computer en auto. Auto heb ik van mijn vorige werkgever overgenomen toen ik 6 jaar geleden begon, dus het wordt nu wel tijd.

                                      Privé heb ik altijd 2dehands gekocht omdat ik het gewoon zot vind om geld te geven aan een nieuwe auto.
                                      Zo gauw je de poort van de garage buiten bent, gaat er minstens 10-15% van de waarde af.
                                      Mijn meest betrouwbare auto's zijn altijd de 2dehandse gebleken.​

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Ja, eigenlijk zijn beide vermogens al totaal van de pot gerukt.
                                        Mijn vrouw heeft een Honda Civic 1.4 100pk. Zelfs met zo'n atmosferische motor zonder punch onderin is die nog vlot genoeg in het dagelijks verkeer. We gaan er niet met 4 mee op vakantie gaan naar de Alpen, dat wel.
                                        Mijn Mazda 6 diesel heeft 150pk. Meer dan vlot genoeg.
                                        En dan heeft zo'n Tesla minstens dubbel zoveel vermogen tot 3x zoveel vermogen (AWD). Weegt wel iets meer, maar toch. Die 150pk is ook piekvermogen tegenover het vermogen bij een EV dat vanaf ongeveer 0 toeren beschikbaar is.

                                        Is de standaard versie niet iets zachter geveerd? Dacht dat ergens gelezen te hebben.
                                        Dat zachter afgeveerd heb ik nu al verschillende malen gelezen overal, maar het blijft sowieso een harde auto hoor.
                                        Zelfs op de standaard velgen.
                                        Maar ik zou sowieso eens gaan testrijden als je hem overweegt. Wat voor de ene hard, is, is voor de andere "normaal".
                                        Zelf ben ik daar nogal erg allergisch voor.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Niet voor een particulier die een tweedehands polo zou kopen, maar wel voor iemand die zich een ruime nieuwe wagen kan permitteren.
                                          Wat kost een A klasse, met aanvaardbare uitrusting?
                                          Of een passat?
                                          Of een X1?
                                          Natuurlijk een dacia duster is goedkoper.
                                          Een Passat vanaf 30900
                                          Een X1 vanaf 37900
                                          Een A klasse vanaf 37510
                                          En verder... een Renault Austral vanaf 31800 en broer Qashqai vanaf 32440
                                          enz...
                                          En voor de prijs van 48000 euro heb je 2 Dusters full option, 150 pk en automaat, kunt ge 8 St Bernards in proppen.
                                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 27/04/2023, 17:48.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X