Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ben met de mijne trouwens naar Polen geweest, moet zeggen dat het best nog te doen is met de standard range model Y, zelfs niet het gevoel dat ik langer onderweg was dan voorheen met long range model 3.
    Je raakt nog altijd 300 km ver op de snelweg, zolang je maar niet rapper gaat dan 120. Want dan gaat het verbruik serieus omhoog door de luchtweerstand. Het is dus geen auto om mee over de autobahn te knallen... (is ook gewoon zijwindgevoelig door de hoogte). Maar bij 120 zit het verbruik rond de 170 wh/km en bij baustellen zak je naar 130. En dat met tegenwind. Het laden ging ook nog best snel (tot 170 kw in het begin, om dan te zakken naar 140, na 15-20 minuten zit je aan 80% en kan je weer dik 200 km doen. Naar 100% duurt dan nog een kwartier langer (dus 35 min in totaal), maar dan kan je wel terug 300 km doen. Vermits ik graag om de 200 km stop, kon ik lange stops (eten) met korte stops afwisselen. Van 100% tot 30% rijden, dan naar 80% laden op kwartiertje en terug 200 km rijden, dan iets gaan eten je zit terug op 100%.

    Voor de rest heeft hij geen steek laten vallen, nog altijd dik tevreden dus. In Polen zijn de laadpalen dun gezaaid dus daar moest ik wel wat plannen, maar het heeft mij niet in de problemen gebracht.
    Last edited by sunking; 12/08/2023, 08:34.

    Comment




    • Wat Tesla's opladen onderweg.

      Comment


      • Net terug van Duitsland voor het ophalen van mijn Model Y AWD Long Range.
        Man, rijdt die wagen goed! Na 1km was ik al volledig verkocht aan One-Pedal driving.
        Ik had eigenlijk veel schrik van het vermogen van deze wagen (514pk), dus direct in Chill Mode gezet, maar het went goed.

        Was ook bezorgd om het comfort, zeker met de 20" velgen. Maar eigenlijk valt dit goed mee. Nog niet op kasseien gereden, maar enkele mindere baantjes vallen goed mee ivgl met mijn Mazda 6 op 19" velgen.
        Nu de inschrijving in orde brengen (E705, pre-registratie, keuring en platen), maar dat zal normaal niet zo'n lijdensweg worden als met mijn Prelude uit Frankrijk.

        Comment


        • mooi chris, geniet ervan !

          Comment


          • topic van maken
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Merci!
              Nog een domme vraag: moet je de auto eigenlijk "uit" zetten? Ik weet dat je de software kan uit zetten, maar dat is normaal niet de bedoeling denk ik.
              En hoe doe je eigenlijk op slot zonder de app?

              Comment


              • normaal sluit die zich toch zelf? laat maar eens iemand zonder de 'sleutel' naar de auto gaan en die open doen.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • je kan de badge tegen de B-stijl houden aan de bestuurderskant, ongeveer 10-15 cm onder de camera, om hem te openen of sluiten. Makkelijkst is om je telefoon als bluetooth sleutel te koppelen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Merci!
                    Nog een domme vraag: moet je de auto eigenlijk "uit" zetten? Ik weet dat je de software kan uit zetten, maar dat is normaal niet de bedoeling denk ik.
                    En hoe doe je eigenlijk op slot zonder de app?
                    Je houdt je telefoon bij je, en voor de rest is het gedaan met ‘open’ doen, ‘starten’ of ‘de motor stil leggen’. De auto is aan zodra je de deur open doet.
                    En als je weg loopt van je auto gaat die ‘op slot’.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Net terug van Duitsland voor het ophalen van mijn Model Y AWD Long Range.
                      Man, rijdt die wagen goed! Na 1km was ik al volledig verkocht aan One-Pedal driving.
                      Ik had eigenlijk veel schrik van het vermogen van deze wagen (514pk), dus direct in Chill Mode gezet, maar het went goed.

                      Was ook bezorgd om het comfort, zeker met de 20" velgen. Maar eigenlijk valt dit goed mee. Nog niet op kasseien gereden, maar enkele mindere baantjes vallen goed mee ivgl met mijn Mazda 6 op 19" velgen.
                      Nu de inschrijving in orde brengen (E705, pre-registratie, keuring en platen), maar dat zal normaal niet zo'n lijdensweg worden als met mijn Prelude uit Frankrijk.
                      Proficiat met je aankoop.
                      Topic van openen idd, of post hier wat bevindingen /fotootjes graag.
                      Altijd interessant.

                      Comment


                      • Bedankt voor de reacties, maar in de app krijg ik de melding dat de wagen nog unlocked is:
                        Dus net naar de wagen gelopen zonder telefoon, met badge. Open gedaan met de kaart tegen de B-stijl te houden, iets genomen uit de wagen en dan weggelopen.
                        Wagen is dus volgens de app niet gelocked.
                        Telefoon ligt wel op zolder, dat is nog binnen de 9m van de wagen.


                        E705 van de douane verkrijgen ging snel, minder dan een uurtje online geregeld.
                        Nu probeer ik de preregistratie in orde te krijgen, maar daar krijg ik foutmelding "VEH0050 : Geen homologatie aanwezig (nationaal of Europees)​".
                        Ik moet ergens het Identificatienummer van de interpolatiefamilie ingeven. Daar geef ik waarde IP-09_31128-5YJ-1 in, maar dus foutmelding.
                        Ook de uitstoot norm is onduidelijk. Heb dan maar EURO VI gekozen, maar niet zeker of dat juist is, er zijn zoveel mogelijkheden.
                        Op het Nederlandse CoC staat iets van AX, maar dat geeft foutmelding dat die vervallen is of zo.
                        Dienst preregistratie is natuurlijk enkel via e-mail te bereiken. Hopelijk reageren die snel.

                        Heeft er iemand een CoC van zijn wagen of de relevantie info van het inschrijvingsbewijs? Misschien kan ik daarmee verder.

                        Comment


                        • heb je de telefoon gekoppeld als sleutel via bluetooth?

                          Comment


                          • Ja, ik denk het wel.

                            Comment


                            • Hmm, nu is de preregistratie wel gelukt. Zal iets zijn met synchronisatie tussen systemen waarschijnlijk.
                              Nu proberen zsm een afspraak te maken voor de keuring.

                              Comment


                              • nog een vraagje ivm de key cards.
                                Op mijn scherm in de Tesla heb ik 5 gekoppelde "dingen":
                                - mijn telefoon
                                - uni1: een key card
                                - uni2: een key card
                                - een key
                                - een key

                                Ik heb bij de wagen 2 key cards gekregen, maar dus geen idee welke uni1 of uni2 is.
                                Wat kunnen de keys zijn? Misschien nog van de vorige eigenaar of de professionele verkoper?
                                Kan ik alles behalve mijn telefoon gewoon verwijderen en dan de key cards terug koppelen?


                                In de app heb ik onder Security & Drivers - Phone Key (Automatically unlock and start when mobile device is near) aan staan.
                                De auto staat op de oprit vrij dicht bij het huis, waardoor hij binnen Bluetooth bereik is, mogelijk ook 's nachts.
                                Ik zie dus dat de wagen unlocked staat tot ik hem manueel in de app lock.
                                Maar als ik die optie af zet, dan moet ik hem dus altijd via mijn telefoon manueel unlocken of via de key card?
                                Lijkt me wat omslachtig tov de draadloze sleutel van mijn Mazda. Dat was maar 3-4 meter.

                                Comment


                                • Portieren en bagageruimten kunnen automatisch worden vergrendeld wanneer u wegloopt en de telefoonsleutel of gekoppelde sleutel bij u draagt (bij bestelling na ongeveer 1 oktober 2019). Tik op Bediening > Vergrendelingen > Wegloopvergrendeling om deze functie in of uit te schakelen.​

                                  Comment


                                  • Nog een vraagje: welk vermogen staat er op jullie inschrijvingsbewijs? Voor de AWD.
                                    Op het Duitse inschrijvingsbewijs stond 153 kW (209pk). Volgens het CoC is dat de som van het "Maximum 30min power: 65kW (front) / 88kW (rear)"
                                    Maximum net power is echter 158kW (front) / 220kW (rear) = 378kW / 514pk.
                                    De 153kW is overgenomen op mijn roos inschrijvingsformulier.
                                    Ik vraag me nu af of dit correct is of niet.
                                    Verzekering is in ieder geval op de 378kW. Ik denk dat als men belasting gaat heffen op EV's in Vlaanderen, dat het vermogen wel zal meespelen. Dus zeker niet slecht dat er 153kW staat. Maar misschien staat het er zo bij iedereen...

                                    Comment


                                    • Comment


                                      • Gisteren achtereenvolgens met een Mercedes GLA 200, en daarna met een Tesla Y kunnen rijden.

                                        GLA was 1.5j oud en de Y brand new. (Long range)

                                        Eerlijk gezegd, vond ik de Y robuuster en beter in elkaar gezet aanvoelen, dan de Benz.
                                        De ophanging blijft voor mij aan de harde kant (stond op de 20" aero velgen), maar absoluut al een stuk verbeterd, tov anderhalf jaar geleden, toen ik nog eens met eentje mee reed.

                                        Ik reed toevallig ook door een zone met wegwerkzaamheden met kegeltjes en verschillende snelheidborden, terwijl ik het autopilot had opstaan.
                                        Daar ging hij toch behoorlijk de mist in, toen hij in een zone 30 ff naar 70 wilde acceleren.

                                        De eigenaar in kwestie, vertelde dat hij het ook amper gebruikte.. dure optie dan wel natuurlijk ;-)

                                        Maar algemene rij ervaring wel echt positief. Zeker geen nerveuze ophanging meer, en algemeen comfort méér dan voldoende.

                                        Comment


                                        • ik lees in de comments hierboven, dat als je een stockwagen koopt...er nog eens 3k afgaat...mss alleen in nl

                                          Comment

                                          Working...
                                          X