Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

    Sarcastisch bedoeld natuurlijk, maar bij andere merken is het eigenlijk slechter gesteld.
    Ik heb even het Porsche Mission E topic opgezocht:



    Inderdaad 2015, in september 2019 is de officiële onthulling => 4 jaar dus, maar wanneer ga je er mee kunnen rijden? Niet voor 2020 schat ik.

    Tesla Model 3 is op 31 maart 2016 getoond, startdatum van het model 3 topic staat op 29/03/2016.
    Eerste leveringen in US in zomer 2017, eerste in België februari 2019 => 1,5 jaar a 3 jaar dus.
    Ow, ow.
    Over de Model 3 is al sprake sinds 2008. Toen sprak Musk al over zijn 30.000$ car die er ging aankomen. Toen had die de codenaam Bluestar.
    Het verschil is dat Tesla geen concept liet zien, maar de auto die al klaar was zoals die geproduceerd zou worden. En dat heeft tot 2015 geduurd. En ze zijn hier nu in 2019 in België, dat is dus eigenlijk 10 jaar :-D
    In 2015 is de Porsche concept onthuld, maar dat is niet de auto zoals je hem zal kunnen kopen.

    Comment


    • Tss, tss, niet muggenziften hè mannen.
      Ik zal wel hopeloos ouderwets zijn maar de auto die ik effectief koop/in gebruik zal nemen is er eentje die al in de showroom bij de dealer staat en die ik uitgebreid kan zien, voelen en vooral testrijden. Op dat vlak geen Zalando toestanden voor mij (5 modellen kiezen via een foto, bestellen via internet en wat me niet bevalt terugsturen) .

      Comment





      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • LOL
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Wat is dat met Jaguar rijders?
            Gisteren ben ik richting Eindhoven ook voorbij gestoken door een Jaguar met "max CO2" tekst of zoiets.
            Zelfde model, maar volledig andere stickers als deze.

            Net zoals bij de Engelse politiek is alle klasse verdwenen...

            Comment


            • Ik zie er de humor wel van in. Zo zag ik ook ooit zen foto passeren van een BMW die onder zijn nummerplaat had staan: ‘Als ik Mercedes wil rijden, dan bel ik wel een taxi’

              Comment


              • Tesla Model Y Spotted In Public For First Time Ever





                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • S E X Y , bwa geen van de vier eigenlijk. Alleen de S kan me bekoren.

                  Comment


                  • Echt heel lelijk is het niet, maar bekoren kan het mij ook niet. Vraag me ook af waarom ze model na model op mekaar laten lijken.

                    Comment


                    • Ja, bij welk merk is dat niet zo tegenwoordig ? Een X1 lijkt op een M6 een een A3 lijkt op een RS6. Eenheidsworst alom.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        S E X Y , bwa geen van de vier eigenlijk. Alleen de S kan me bekoren.
                        Bij mij tot nu toe ook alleen maar de S die mij echt iets zegt.
                        Als de 3 andere koplampen en een 5de deur ipv die kofferklep had gehad, het zou al heel wat beter geweest zijn.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • In ieder geval net gemerkt dat hij bestelbaar is mits voorschot van €2000 en verwacht dat hij begin 2021 in productie gaat.
                          Zat aan 62000 Euro.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                            Je moet prijzen in $ best niet vergelijken met prijzen in €. Autoland (en zeker Tesla) heeft een zeer nadelige dollarkoers.
                            Bij Hyundai betaal je voor 24,8 kWh extra 4.500 €
                            Bij Kia betaal je voor 24,8 kWh extra 3.900 €
                            Telkens volgenss de Belgische catalogusprijs.
                            Waarschijnlijk zal het prijsverschil voor 15 kW dus meer dan 8000 $ zijn (ik baseer me op jouw weergave van het prijsverschil in $ want ik heb nog
                            geen detailprijzen in € kunnen vinden voor de Tesla Y).

                            ps. Een powerwall van 14 kW heeft wel wat overeenkomsten met de standard auto's van Tesla: voorlopig niet te verkrijgen in België.
                            Nu we weer on topic zijn zou ik graag iets corrigeren (geen spelling gelukkig voor we weer off topic gaan). Voor Tesla wordt hier de prijs van de DUAL motor LR vergeleken met SINGLE motor standard range. Dus die 8000€ verschil bevat zowel de extra batterijcapaciteit als een 2de motor. Wanneer je model 3 RWD bv vergelijkt, dan is het een 5500€ énkel voor de extra range, maar als je de LR RWD en LR AWD vergelijkt dan is het nog eens 5000€. Wanneer je een Y wilt bestellen, dan is het maar 4000€ extra van RWD naar AWD.

                            Comment


                            • Deze is ondertussen ook te configureren blijkbaar.

                              https://www.tesla.com/nl_be/modely

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Al een paar weken te configureren. Speelt in mijn koppeke, maar de onzekerheid zal wss nog ne ICE doen nemen. Ik moet in december 2020 wisselen en deze komt in maart 2021 ‘waarschijnlijk’ naar Europa. Die paar maanden wachten kon nog. Maar Tesla kennende en ook ben ik ni den eerste die besteld. Dus net niet.

                                Maar de eerste betaalbare SUV die me bevalt. Zou in mijn geval net boven de €59000 zitten. Als ge dan alle parameters in acht neemt, zal het niet meer veraf zijn van mijne volgende ICE.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Al een paar weken te configureren. Speelt in mijn koppeke, maar de onzekerheid zal wss nog ne ICE doen nemen. Ik moet in december 2020 wisselen en deze komt in maart 2021 ‘waarschijnlijk’ naar Europa. Die paar maanden wachten kon nog. Maar Tesla kennende en ook ben ik ni den eerste die besteld. Dus net niet.

                                  Maar de eerste betaalbare SUV die me bevalt. Zou in mijn geval net boven de €59000 zitten. Als ge dan alle parameters in acht neemt, zal het niet meer veraf zijn van mijne volgende ICE.
                                  Wist ik niet, juist pas gezien. Toch duur die Tesla's hoor en ruim boven mijn budget, te groot ook voor mijn garage veronderstel ik

                                  Moest het toch Tesla worden, dan een 3 voor mij.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Ik vind het spijtig dat de 3 zo lelijke grote koplampen heeft (hadden wat slanker mogen zijn en meer op die van de S mogen lijken) en dan die gewone kofferklep ipv een "deur", maakt het toch een stuk minder handig
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Al een paar weken te configureren. Speelt in mijn koppeke, maar de onzekerheid zal wss nog ne ICE doen nemen. Ik moet in december 2020 wisselen en deze komt in maart 2021 ‘waarschijnlijk’ naar Europa. Die paar maanden wachten kon nog. Maar Tesla kennende en ook ben ik ni den eerste die besteld. Dus net niet.

                                      Maar de eerste betaalbare SUV die me bevalt. Zou in mijn geval net boven de €59000 zitten. Als ge dan alle parameters in acht neemt, zal het niet meer veraf zijn van mijne volgende ICE.
                                      Staat nochtans het volgende op hun website: "Productie van Standard Range start naar verwachting begin 2022."
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                        Wist ik niet, juist pas gezien. Toch duur die Tesla's hoor en ruim boven mijn budget, te groot ook voor mijn garage veronderstel ik

                                        Moest het toch Tesla worden, dan een 3 voor mij.
                                        Vooral die breedte, ik maak regelmatig de opmerking als het voor mij ergens nipt is, dat een Model S er niet zou tussen geraken.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Ik vind het spijtig dat de 3 zo lelijke grote koplampen heeft (hadden wat slanker mogen zijn en meer op die van de S mogen lijken) en dan die gewone kofferklep ipv een "deur", maakt het toch een stuk minder handig
                                        Bij de 3 vind ik ook die koplampen (en in het algemeen de korte neus) niet geslaagd, en het interieur is een beetje te spartaans - anders had ik die misschien nu al overwogen...
                                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                          Wist ik niet, juist pas gezien. Toch duur die Tesla's hoor en ruim boven mijn budget, te groot ook voor mijn garage veronderstel ik

                                          Moest het toch Tesla worden, dan een 3 voor mij.
                                          Als ik hem neem zonder bijkomende opties en de standaardkleur neem, is het iets van €57000. Voor een EV SUV van die grootorde is dat een mooie prijs. Daarvoor hebt ge nog gene Q5 TDI met gelijkaardige opties.

                                          Geen flauw idee hoeveel mijne volgende mag gaan kosten, maar stel dat het €48000 gaat zijn incl. BTW, dan is dat €9000 verschil. Als bedrijfswagen moet ge een beetje BIV en tax betalen, maar dat is peanuts. Goedkoper onderhoud, goedkoper verbruik en 100% aftrekbaar. Dus aan het einde van de rit komt het zelfs goedkoper uit of toch tenminste hetzelfde. Want bv een Tiguan TDI voor die €48000 (zeg maar), zal volgend jaar minder dan 40% aftrekbaarheid hebben.

                                          Dit dus puur naar bedrijfswagen toe. Als particulier is dat natuurlijk een andere grootorde. Maar gij rijdt wel met niet zo een grote wagens. Dus als ge dan al eens gaat vergelijken met een EV van dezelfde grootte als uwe A-klasse, dan zal dat aan het einde van de rit ook wel goed meevallen. Enkel aan het begin moet ge meer afdokken, maar als particulier gene BIV en gene tax. Weet niet of ge nog een premie krijgt. En verbruikskosten zijn lager en onderhoudskosten ook.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X