Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    gij krijgt geen firmawagen en toch werkt ge daar op die plek. Dat is niet de reden waarom mensen ergens gaan werken.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

      Een baas geeft die auto om legaal minder belastingen te betalen, meer moet je daar toch niet achter zoeken, de werknemer is blij dat als hij wil veel kan rijden, dat maakt een baas aantrekkelijk, en ze vinden nu al bijna geen personeel
      Zo'n verkwistend systeem kan in deze tijden toch niet volgehouden worden. Benieuwd!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #83
        Er zijn wel meer zaken die hervormd zullen worden, onder druk van “de kas moet kloppen”, ge kunt moeilijk verlangen de salarisrijders op die partijen zullen stemmen...hun baas kapotstaken zullen deze alvast niet doen


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • #84
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Haha goeie zet, back on topic! De enige Tesla die mij kan bekoren is die roadster. Aleja dat denk ik tenminste toch want heb em uiteraard nog niet gereden.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              als we niets doen, zal iets anders ons gedrag wel reguleren

              maar dan gaat iedereen op zijn achterste poten staan en zagen dat we er toen niets aan gedaan hebben

              men praat nu maar over de schade aan de economie wat deze 'maatregelen' zou kunnen veroorzaken. Maar dat we binnen afzienbare tijd het veelvoud gaan moeten spenderen, daar ligt nu niemand nog precies van wakker.

              En precies toch wel voor veel hier een drama dat hun volgende firmawagen een elektrische zou moeten zijn om nog fiscaal voordelig te moeten zijn. Als ge geen elektrische wilt, koop er dan zelf een op benzine of diesel.
              Dan heb je toch niet goed gelezen wat ik schreef (onze firmawagen is trouwens nu al full elektrisch).
              De ene partij wil binnen een viertal jaar alles totaal afschaffen. Mooie gedachte maar dan kan je net zo goed, praktisch gezien zeggen: "onze eisen zijn mooie theorie en wij willen vooral niet aan de macht komen om dat ook nog eens te moeten uitvoeren".
              De andere partij wil alles blauw/blauw laten en de eerste 9 jaar niets doen. Weer wat "wachten".
              Beide uitersten zijn, volgens mij, niet realistisch.
              De eerste niet omdat je op voorhand weet dat je daar nooit genoeg stemmen mee haalt om het te kunnen uitvoeren,, laat staan dat je daar coalitiepartners voor vindt die er in willen meegaan.
              De tweede niet omdat ieder weldenkend mens nu toch wel beseft dat we er nu aan moeten beginnen en niet ergens twee (in het beste geval) legislaturen verder.
              En de rest laat voorlopig niet in zijn kaarten kijken (of zit te wachten op welke kar ze na de twee vorige vissen het best springen).

              En je "krijgt" geen salariswagen. En je gaat inderdaad niet bij een firma werken omdat ze daar een auto "weggeven". Je gaat bij een firma werken omdat de job U interesseert en de werkgever interesse heeft in uw skills. Nadien onderhandel je dan een loon dat tegenover die prestatie staat. En een deelpakket van dat loon kan soms een salariswagen zijn. Omdat werkgever en werknemer daar netto meer aan over houden. Als tewerkstelling en arbeid niet zo zot belast werden zouden beiden het ook graag eenvoudiger zien hoor. Omdat nu op stel en sprong volledig te kielhalen en een herverdeling van "verworven rechten" te noemen heeft niets met de grond van de zaak te maken.
              Iedereen, ook ik, weet dat er iets moet gebeuren (En in ons bedrijf zijn ze daar zichzelf al goed van bewust => als je voor een EV kiest krijg je bijna het dubbele van het budget van een ICE). Maar als je weet hoeveel salariswagens er in België rondrijden (en vooral in Vlaanderen) en hoeveel stemgerechtigden dat vertegenwoordigd getuigt het van een volkomen wereldvreemdheid om zo iets voor te stellen of van een manifeste onwil om zelf beleid te voeren en kies je voor het comfort om wat slogans te staan roepen vanuit de oppositie. Twee keer kiezersbedrog dus.
              Last edited by ivob2; 17/03/2019, 19:11.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                Denk dat er niemand een prob mee heeft als die leasingauto wordt vervangen door belastingvrij loon, en je dus niet inlevert.... en dan voor iedereen, maar das onbetaalbaar, nu verliest een pak mensen in hun ogen een verworven recht


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                In hun ogen? Sinds wanneer is een loon een "verworven recht". Een salariswagen is een deel van je loon. Zo onderhandeld. Niet , zoals de meeste mensen die er geen hebben blijkbaar denken, iets dat je "krijgt" en na een tijd verworven is.
                Als ze morgen, zoals je zelf schrijft, bepalen dat het berekende netto voordeel van een salariswagen 1:1 wordt omgezet naar netto cash gaan er niet veel klagen.
                Maar nu willen ze dat deel van het loon blijkbaar gaan "herverdelen" in naam van de ecologie?
                De salariswagen afschaffen waarbij die werknemers er netto 'iets" inschieten en de anderen een beetje meer geven. Nogal een forse ingreep op de private economie lijkt me.
                Het perverse is dat al die systemen (salariswagen, maaltijdcheques, ecocheques,....) er gekomen zijn omdat de overheid vond dat arbeid te zwaar werd belast. Maar het is diezelfde overheid die de belasting op arbeid bepaalt. Nou als dat het probleem is hebben ze alles in handen om het systeem te vereenvoudigen. Schaf al die systemen af en voer voor iedereen een belastingvrijstelling in op hetzelfde eerste deel van het loon. Nu stellen ze het tegendeel voor: een deel van de werkenden meer gaan belasten op hun loon (door die voordelen onder valse voorwendsels af te nemen) en anderen minder te gaan belasten (door te gaan herverdelen).
                Als het louter om ecologie te doen was hadden ze inderdaad best binnen de vier jaar (één leaseperiode als overgangsperiode om de lopende contracten niet retroactief te benadelen) kunnen beslissen dat salariswagens alleen nog maar fiscale voordelen zouden krijgen als ze emissievrij waren. Dat zou veel geloofwaardiger overkomen.
                Last edited by ivob2; 17/03/2019, 19:12.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  als bedrijven een firmawagen geven zouden ze beter nu opteren voor een slim brandstofbeleid. werknemer krijgt brandstofkaart voor x-aantal km's per maand berekend op zijn reële verplaatsingen voor het werk. Zijn ze op, dan betaalt ge zelf maar de brandstof. Zijn de extra km's gemaakt voor het werk wegens omstandigheden, dan zal dat zonder problemen bewezen kunnen worden. Op die manier zal het aantal km's dat onnodig wordt rondgereden met de firmawagen direct zakken.
                  Dat is in theorie inderdaad een goede oplossing. Of de tankkaart helemaal afschaffen en werken met "bonnekes" als je bent gaan tanken.
                  In de praktijk is de opvolging daarvan nogal duur en arbeidsintensief.
                  En het trekt, zoals eerder gezegd, goede gemotiveerde arbeidskrachten aan. Je zal het misschien niet geloven maar die zijn niet meer dik gezaaid.
                  Last edited by ivob2; 17/03/2019, 19:12.

                  Comment


                  • #89
                    euh, in mijn eigen ogen ook ivo
                    di rupo heeft die mensen met de vaa al eens goed liggen gehad, en nu weer

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      euh, in mijn eigen ogen ook ivo
                      di rupo heeft die mensen met de vaa al eens goed liggen gehad, en nu weer
                      Er zijn er hier die toen op de werkvloer zelfs gedreigd hebben hun auto tegen een boom "perte totale" te rijden. Van de ene op de andere dag vermenigvuldigde die VAA zichzelf.
                      En de auto's waren toch omnium verzekerd. Ze mochten hem vlug voor een kleiner model gaan inruilen.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        gij krijgt geen firmawagen en toch werkt ge daar op die plek. Dat is niet de reden waarom mensen ergens gaan werken.
                        elke kuisvrouw aan huis hier in de omstreken met dienstencheques heeft intussen ook een pug 108 oid
                        das een ramp voor dat soort laagverdieners, en ze hebben hun kar nodig

                        een auto is imo, wel degelijk mee een reden om voor die of andere werkgever te kiezen, afstand en invulling ook
                        kurjeus naar het alternatief en hoe het uitgevogeld gaat worden na de verkiezingen, dat de broeksriem weer serjeus zal worden aangetrokken is een feit met dat tekort...maar gaat het billijk zijn over alle statuten?

                        Comment


                        • #92
                          de broeksriem inderdaad, maar liever nu al beginnen te trekken dan binnen een 10 tal jaar dermate draconische maatregelen te moeten treffen waar uiteindelijk niemand nog goed van is. Nu hebben we nog de optie en kiezen we bij wijze van spreken zelf nog wanneer we het licht uitdoen. En die keuze moet er blijven. Niet het nog zo lang laten aanslepen dat iemand boven onze kop daarover gaat beslissen. De klok tikt door en 2030 is heus zo ver niet meer, laat staan de volgende deadline.
                          Kunt ge allemaal over zagen en zeuren dat het niet realistisch is, maar het zijn wel de uitdagingen waar we willen of niet tegenover staan. En ik ben dan nog geen eens ne 'groene'... verre van.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #93
                            @Bobo: Daar heb je ook een punt waar ik zelfs nog niet bij stilgestaan had.
                            In het bedrijf hebben zelfs de vaste kuisvrouwen en het personeel van de helpdesk recht op een bedrijfswagen.
                            Ze mogen trouwens, ondanks hun lagere carbudget, ook voor een EV kiezen zonder daar voor aangerekend te worden op hun budget.
                            Als de salariswagens tout court worden afgevoerd zullen zij het ook het meest voelen. Wij kunnen nog altijd terug naar een goedkopere ICE of een
                            kleinere wagen. Zeker als het mobiliteitsbudget berekend wordt op de cataloguswaarde van je laatste auto.
                            Als je al onderaan zit met je carbudget wordt dat extra moeilijk. En voor een EV, uit eigen zak te betalen, ga je dan zeker niet meer kiezen.
                            Twee keer (sociaal en ecologisch) contraproductief dus. Plannen uitdokteren is nog steeds iets anders dan de dagdagelijkse gevolgen ervan kunnen inschatten.

                            Comment


                            • #94
                              flappy ik ben zelf geen voorstander om ons koninkrijk belgie zo snel te laten aanpassen dat we het enige wat we hebben...arbeid en knowhow in bepaalde leidingevende sectoren, te fnuiken om die productie elders te laten plaatshebben...want dat zal het resultaat zijn

                              ik geloof anuna, maar ben niet bereid, tenzij ik op korte termijn een kentering wereldlijk zie gebeuren, onze politiek zo te gaan sturen door zo te stemmen

                              ik ben wel bereid mijn duit bij te dragen door zelf, net als gij te gaan proberen mijn best te doen

                              Comment


                              • #95
                                als we meermaals achtereen zo'n zomer als dit jaar gaan krijgen, en dat gaat er komen, met onvoldoende neerslag tijdens de winter, zal het hebben van een firmawagen het minste vd zorgen zijn. Daar denk ik nu aan.

                                't gaat in de toekomst veel minder gaan over die of die keuze. Tot hiertoe is al hetgeen men voorspelt heeft al uitgekomen...alles behalve 1 ding: de tijdsduur. Het gaat allemaal veel rapper dan we hadden durven vermoeden.

                                Nogmaals, nu kunnen we nog kiezen en dan gaan we het nog relatief goed hebben. Ik ga ook nog een serieus tandje moeten bijsteken.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  de broeksriem inderdaad, maar liever nu al beginnen te trekken dan binnen een 10 tal jaar dermate draconische maatregelen te moeten treffen waar uiteindelijk niemand nog goed van is. Nu hebben we nog de optie en kiezen we bij wijze van spreken zelf nog wanneer we het licht uitdoen. En die keuze moet er blijven. Niet het nog zo lang laten aanslepen dat iemand boven onze kop daarover gaat beslissen. De klok tikt door en 2030 is heus zo ver niet meer, laat staan de volgende deadline.
                                  Kunt ge allemaal over zagen en zeuren dat het niet realistisch is, maar het zijn wel de uitdagingen waar we willen of niet tegenover staan. En ik ben dan nog geen eens ne 'groene'... verre van.
                                  Dus jij vindt het realistisch dat tegen 2030 de auto's gewoon uit het straatbeeld verdwijnen?
                                  Ik volg je dat we iets moeten doen en nu.
                                  Je gaat uit van de klimaatuitdagingen die voor ons liggen?
                                  Wat is dan het meest realistische aanpak om op redelijke termijn impact op het milieu te hebben:

                                  - Dat je autogebruikers, te beginnen met salariswagenrijders, op termijn (hoe korter hoe beter maar het moet in de praktijk uitvoerbaar blijven) dwingt over te schakelen van een ICE op een emissievrij vervoermiddel (en dat zal hoofdzakelijk een auto zijn want het openbaar vervoer is totaal niet voorbereid om op een termijn van enkele jaren de massa salarisrijders op te vangen, laat staan te bedienen).
                                  of
                                  - Dat je alle salariswagens van de baan haalt en in het netto loon snijdt van die salarisrijders. Wat gaan die doen denk je? Gewoon een goedkopere auto kopen (en hoe lager hun carbudget was hoe goedkoper hun vervangwagen zal zijn) en er langer mee rijden. En dat zal de eerste jaren geen emissievrij voertuig zijn.

                                  Dat er een shift moet zijn, volledig akkoord.
                                  Maar als men denkt dat door het afnemen van de salariswagen (de vrij te gebruiken tankkaart is nog een ander verhaal daar op ingrijpen zou wel impact hebben) er ineens massaal minder voertuigen op de weg gaan rondrijden, laat staan dat iedereen plots als vervanging met zijn mobiliteitsbudget op het openbaar vervoer gaat overschakelen of een EV gaat aankopen, zou men wel eens bedrogen kunnen uitkomen.

                                  In iedere wereldstad waar ik kom gebruik ik bij voorkeur het openbaar vervoer. Veel liever dan een huurwagen of taxi.
                                  Hier niet.
                                  Hoe zou dat komen?

                                  En ik ben wel een redelijke groene (met de nadruk op redelijke).

                                  Comment


                                  • #97
                                    ge focust u enkel op de auto's ivob en daar zit ge al fout. De shift gaat op alle gebied moeten gaan.

                                    als ge het toch enkel over de auto wil hebben... wel dat is al bezig. De LEZ's die overal opduiken, Wallonië die in de zeer nabije toekomst alle wagens voor 2009 wil verbieden. Dingen die jij nu normaal ziet en als een verworven recht zullen dat niet meer zijn in de toekomst. Dat is nu realiteit aan het worden.

                                    Dat Tommelijn in eerste instantie alle nieuwe stookketels op gas en mazout ging verbieden gaat een voorproefje zijn van wat ons te wachten staat. Energie gaat duurder worden waardoor nog meer mensen in de problemen gaan komen. Da's nu al zo.

                                    Hopen dat het wel zal overgaan zonder ernstige maatregelen die iedereen gaan raken... wel, dat noem ik eerder naïef.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #98
                                      Hoe kan je nu weten dat ik me enkel focus op de auto's? Uiteraard doe ik dat op dit forum. Het is dan ook een autoforum en geen ecologieforum.
                                      Het zal het klimaat worst wezen of de auto die we gebruiken een salariswagen of een zelf aangekochte auto is. Het zal eerder de uitstoot van die
                                      wagen zijn en het aantal wagens dat men per gezin gebruikt.
                                      Dat jij totaal geen auto gebruikt is prijzenswaardig. Zo ver zijn wij inderdaad nog niet. Maar dat betekent niet dat we op andere gebieden al de shift niet aan het maken zijn. Het is tenslotte het totaalplaatje dat telt en niet een uitgelicht deelaspect.

                                      Ik denk dat ik, het totaalplaatje in overweging genomen, in mijn realiteit al iets verder sta dan de gemiddelde Vlaming en alles niet voor "normaal" aanneem,
                                      laat staan een verworven recht.

                                      Je haalt gewoon mijn woorden uit de context en neemt de vrijheid die om te buigen naar een algeheel plaatje?
                                      Goh, nu je de info toch vraagt:
                                      2000: Overschakelen van een grote ruime stadswoning naar een bescheiden woning (257 m³ beschermd volume)
                                      2011: PV installatie die het volledig energieverbruik van mijn woning dekt, vanaf dit jaar incl. onze verplaatsingen (zie op het einde)
                                      2013: Volledige renovatie van de woning en energetische aanpassing (isolatie dak, vervangen ramen en glas, isolatie vloer)
                                      + afsluiten gas en stookolie en overschakelen op elektrische A++(+) toestellen en full led.
                                      2014: Ingebruikname warmtepomp voor CV, airco en SWW.
                                      2018: Overschakelen van een duaal inkomen naar een single inkomen (nog 1 x WW verplaatsing ipv 2)
                                      2018: Privé diesel (Insignia Sports Tourer 4x4) van de hand. Vervangen door een fiets.
                                      2019: Bedrijfsdiesel (Opel Zafira) buiten dienst gesteld en vervangen door een EV. (van LEZ zullen we dus even geen last hebben)
                                      2019: Isolatie van de buitenmuren langs de buitenzijde - totaliteit van woning is nu energie neutraal en transport neutraal.
                                      + Plaatsen van een zonnevanger tegen de zuidgevel voor accumulatie warmte in tussenseizoenen op natuurlijke wijze.
                                      2019: Plaatsen van screens tegen opwarming van buiten af (praktisch buiten dienst stelling airco)

                                      Na evaluatie van de uitwerking van deze maatregelen op het stookseizoen 2019-2020 kunnen er nadien nog bijkomende maatregelen volgen.
                                      Het plaatsen van een thuisbatterij en V2H staat al zeker op het programma. Daar wachten we gewoon nog het geschikte ogenblik voor af.

                                      Wie hoopt er in de praktijk dat het "wel zal overgaan zonder ernstige maatregelen" en wie is er naïef?
                                      Ik ben al acht jaar bezig, afhankelijk van de beschikbare budgetten, om maatregel na maatregel door te voeren. Lang voor sommigen er nog maar
                                      aan begonnen te denken. Tegen dat er hier ook maar iets verplicht wordt ben ik waarschijnlijk al rond.
                                      Last edited by ivob2; 17/03/2019, 21:43.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Dat mensen al eens beginnen werken in hun eigen regio. Woon in West-Vlaanderen en als je in onze straat navraagt of ze zelf of kennissen hebben die buiten west-vlaanderen werken, dan ben ik en mijn madam de uitzondering omdat we beiden op 4km van ons werk wonen. In Roeselare wonen en iedere dag naar brussel "tjoolen", uiteraard met de bedrijfswagen, voor dat hoger nettoloon. Hoeveel antwerpenaren, limburgers,... werken er niet in Brussel. Had vroeger een kennis die in oud-turnhout woont en jaren in Wavre heeft gewerkt. Dat ze dat al eens aanpakken. Drie vliegen in 1 klap. Minder uitstoot, minder files en gezinnen die tenminste met elkaar leven.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Idd guyguy zo denk ik er ook over. Ik heb alle waardering voor jongeren die in al hun naiviteit op straat komen en protesteren, maar die jongeren hebben totaal geen notie van economie en staan er ook niet bij stil. Anuna de Wever, die nochtans in de humane wetenschappen zit (waar je enige empathie en menselijkheid zou verwachten).

                                          Volgende uitlating in een interview zorgt ervoor dat zij alle geloofwaardigheid verliest :

                                          Volledige interview hier :
                                          Een mooi stukje cognitieve dissonantie.
                                          Zonder snelle wereldwijde reactie op dit probleem is er over 50 jaar gewoon geen economie meer. We zullen allemaal moeten accepteren om het met minder te doen. Willens of nillens.
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X