Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Staat nochtans het volgende op hun website: "Productie van Standard Range start naar verwachting begin 2022."
    De standard Range wel, die gaat nog goedkoper zijn, maar die is nog niet te configureren. Nu staan op de site de duurdere versies. Dus de Long Range RWD in mijn geval. Deze zou volgend jaar in de USA in productie gaan voor de USA markt en vanaf maart 2021 in Europa verdeeld worden.

De Standard Range had ik ergens anders gelezen dat die pas voor 2023 zou zijn, maar op hun site dus 2022.

Als ge hem configureert, ziet ge onderaan in de zwarte balk dat de productie wss voor begin 2021 is: 'De productie begint naar verwachting begin 2021'
    Last edited by ; 02/10/2019, 17:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

De standard Range wel, die gaat nog goedkoper zijn, maar die is nog niet te configureren. Nu staan op de site de duurdere versies. Dus de Long Range RWD in mijn geval. Deze zou volgend jaar in de USA in productie gaan voor de USA markt en vanaf maart 2021 in Europa verdeeld worden.

De Standard Range had ik ergens anders gelezen dat die pas voor 2023 zou zijn, maar op hun site dus 2022.

Als ge hem configureert, ziet ge onderaan in de zwarte balk dat de productie wss voor begin 2021 is: 'De productie begint naar verwachting begin 2021'
      Jaja, dat laatste had ik ook zien staan, maar ben niet geïnteresseerd in die versie, vandaar dat ik een andere uitvoering hier ook maar eens vermeld.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Jaja, dat laatste had ik ook zien staan, maar ben niet geïnteresseerd in die versie, vandaar dat ik een andere uitvoering hier ook maar eens vermeld.

En waarom geen interesse in deze versie? Geen idee wat uwe V60 gekost heeft, maar de V60 die ik geconfigureerd had naar mijn goesting, zat op €58000 bruto. Daar gaat dan nog 14% vanaf, waardoor die op iets van €50000 zal zitten. Dat is dus €9000 onder de prijs van deze Model Y. Dat verschil wordt er op 4 jaar in mijn geval wel uitgehaald. En de range is 500km in theorie. Die standard range zal wss iets van 300 à 350km range in theorie hebben, vermoed ik.

Comment

En waarom geen interesse in deze versie? Geen idee wat uwe V60 gekost heeft, maar de V60 die ik geconfigureerd had naar mijn goesting, zat op €58000 bruto. Daar gaat dan nog 14% vanaf, waardoor die op iets van €50000 zal zitten. Dat is dus €9000 onder de prijs van deze Model Y. Dat verschil wordt er op 4 jaar in mijn geval wel uitgehaald. En de range is 500km in theorie. Die standard range zal wss iets van 300 à 350km range in theorie hebben, vermoed ik.
          Moet ik geen EV, kan daar ook weinig meedoen. Was gewoon om te kijken, uit nieuwsgierigheid wat die spelen kosten.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Mmm, ik vind de 3 toch mooier precies... Ja, ook de snuit valt me best mee.
            Van deze dacht ik op de eerste foto's dat die nog wat mooier ging zijn maar die IRL foto achteraan is toch zwaar ontgoochelend. Ik hou het bij de 3 dus.

Kan wel geen enkele van die Tesla's betalen dus 't is virtual reality voor mij.
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Opvallend dat de trekhaak optie nog niet beschikbaar is. Zal hopelijk zoals bij de 3 wel later beschikbaar komen? Nu gewoon de US website vertaald en dat is het..

Comment

Moet ik geen EV, kan daar ook weinig meedoen. Was gewoon om te kijken, uit nieuwsgierigheid wat die spelen kosten.

In dat antwoord kan ik me wel helemaal vinden

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Valt in real life qua design beter mee dan ik verwacht had.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Yep, moest deze in de EU op dezelfde moment komen als in de US, dan had ik wss de baas wel zover gekregen om deze te krijgen. Maar voor mij komt hij te laat. Geen fan van het dashboard, maar zou het wel overleven zeker?

Comment

Yep, moest deze in de EU op dezelfde moment komen als in de US, dan had ik wss de baas wel zover gekregen om deze te krijgen. Maar voor mij komt hij te laat. Geen fan van het dashboard, maar zou het wel overleven zeker?
                        Neem dan een Audi e-tron. De model Y zal net als de model 3 peperduur zijn in lease. Bij de belangrijkste leasemaatschappijen (Leaseplan, Arval) is de model 3 AWD LR even duur als een Audi e-tron 50 (dan wel de basisversie), van zodra je flink wat km maakt.
                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

Neem dan een Audi e-tron. De model Y zal net als de model 3 peperduur zijn in lease. Bij de belangrijkste leasemaatschappijen (Leaseplan, Arval) is de model 3 AWD LR even duur als een Audi e-tron 50 (dan wel de basisversie), van zodra je flink wat km maakt.
                          Auto’s bij ons worden gekocht omdat we teveel kls maken. De Y komt op €59000 uit. De e-Tron zal met zelfde opties ver naar de €90000 of meer gaan. Dat krijg ik niet verantwoord bij de baas, want die zegt dan gewoon ne Tiguan diesel opnieuw.

Als ge alles in rekening neemt, denk ik dat op
                          4 jaar tijd en 200k kms die Y overeenkomt met een tiguan diesel in kosten.

Comment

• VERVROEGDE INTRODUCTIE

TESLA BEGINT LEVERING MODEL Y EERDER DAN VERWACHT

Na de Model S, Model X en Model 3 komt er dit jaar weer een Tesla bij op de openbare wegen. De Model Y maakt haar opwachting en het lijkt erop dat men daar minder lang op hoeft te wachten dan Tesla aanvankelijk berichtte.

Het is inmiddels alweer bijna een jaar geleden dat Tesla het doek van de Model Y trok. Met dat model spelen de Amerikanen in op de gigantische markt voor compacte SUV's. Zo mogelijk nog interessanter dan de markt waar sedan-broer Model 3 al flinke cijfers mogelijk maakt. Om beter op de vraag in te spelen dan voorheen, wordt de productie van de Model Y in de VS, Duitsland én China gehuisvest. De productie in de VS lijkt al zeer binnenkort haar vruchten af te werpen: een klant meldt op de SubReddit van Tesla-eigenaren dat hij zijn auto al in april of mei kan verwachten.

Redditor Quaf4 zegt deze week gebeld te zijn door Tesla met de mededeling dat zijn Model Y Long Range AWD in één van die twee maanden wordt geleverd. Dat wekt de nodige verbazing; aanvankelijk noemde Tesla 'najaar 2020' als leveringstermijn en recenter werd de zomer van 2020 genoemd. Nu blijkt het toch nog eerder te gebeuren. Overigens meldt de klant dat hem is verteld dat de Performance zelfs al in februari aan de eerste klanten wordt geleverd.

Wat dit voor Europa betekent, laat zich vooralsnog even raden. In de gloednieuwe Gigafactory nabij Berlijn moeten volgend jaar de eerste auto's van de band lopen voor de Europese markt. De Model Y is de auto waarmee men in Duitsland de productie begint. In Europa gebouwde Model Y's hoeven we voorlopig dus nog niet te verwachten, maar het is niet ondenkbaar dat er eerst - net als bij de Model 3 - schepen vol Models Y uit Amerika deze kant op komen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik dacht ergens gelezen te hebben voor Europa voorjaar 2021 en dat blijkt volgens dit artikel nog steeds aan de orde.

Ziet er echt wel goed uit in dat blauw.

Comment

• EPA-RATING

ACTIERADIUS TESLA MODEL Y FLINK HOGER DAN VERWACHT

De Tesla Model Y, die ergens in de komende maanden al aan de eerste Amerikaanse klanten wordt geleverd, heeft een officiële EPA-rating gekregen. Het geschatte bereik ligt een flink stuk hoger dan aanvankelijk werd gesteld.

Terwijl het grote verkoopsucces van de Model 3 hier in Nederland nog vers in het geheugen ligt, kijken we al vooruit naar de komst van de Model Y. Met dat ruimere alternatief op de Model 3 hoopt Tesla uiteraard opnieuw grote groepen kopers aan te trekken. Als we de eerste officiële bereikmeting uit Amerika mogen geloven, wordt de Model Y een aantrekkelijk verhaal. De EPA-rating, de Amerikaanse tegenhanger van de WLTP, komt uit op een maximaal bereik (bij de Long Range RWD) van 504 kilometer. Flink meer dan de eerdere schatting van 448 kilometer.

Door de bank genomen komt de WLTP vaak hoger uit dan de meting van de EPA. Volgens Electrek blijkt uit berekeningen dat de actieradius volgens de WLTP-cyclus gemiddeld 1,12 keer zo hoog uitvalt als bij de EPA. In dat geval kunnen we voor de Model Y inzetten op ruwweg tussen de 560 en 570 km actieradius volgens WLTP. Dat is aanzienlijk meer dan de 505 km WLTP-schatting waar Tesla tot op heden zelf mee kwam. Tesla geeft aan dat de energie-efficiëntie van de Model Y de afgelopen tijd toch nog is verbeterd en dat het verbeterde bereik daarop terug te leiden is. EPA (Environmental Protection Agency) is het ermee eens. Die heeft het bereik van 504 km inmiddels officieel opgenomen in zijn database.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Tesla en Kia blijven de koplopers wat actieradius betreft.

Comment

• dat zijn al heel mooie waardes qua afstand
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• De eerste EV wat mijn interesse wekt. Maar komt net iets te laat uit hier in BE en al 2 x bij de baas zitten polsen, maar die staat totaal nog niet open voor EV. Ook al zet ik thuis op eigen kosten een laadpaal en moet hij enkel het verbruik betalen.

Maar binnen een paar jaar ist van moeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Tesla en Kia blijven de koplopers wat actieradius betreft.
                                        Men spreekt hier over een voertuig dat al niet meer bestaat : de RWD Long Range model Y is nu al niet meer bestelbaar.

En de Porsche Taycan moet op autostradesnelheden qua range in 't echte leven (320/350 km bij temperaturen < 10°C en 130-150 km/h) niet onder doen voor Tesla . Wanneer je er dan nog de laadsnelheid en laadcurve bij inrekent, is de Taycan de snelste EV voor lange ritten.
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Tja, je hebt duur en verschrikkelijk duur.
                                          Het zou toch belachelijk zijn als die Taycan maar 200km ver geraakt voor een auto van bijna 200k.

Comment

Working...
                                          X