Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• FLINK TREKGEWICHT, OOK VOOR PERFORMANCE!

TREKHAAK VOOR TESLA MODEL Y

Het schemerde al even door in een eerder artikel, maar de Tesla Model Y is nu officieel ook te bestellen met een trekhaak.

De Tesla Model Y is gebaseerd op de erg populaire Model 3, dus dat de trekhaak zou komen is eigenlijk geen nieuws. Bij de populaire sedan werd de haak al in mei 2019 aan de configurator toegevoegd.

Bij de Model Y is de toegevoegde waarde nog groter dan bij de ‘3’, om de simpele reden dat de compacte SUV fors meer mag trekken. Waar het maximum-trekgewicht van de Model 3 nog altijd op 910 kg ligt, mag er achter een Y maar liefst 1.600 kg worden meegesleurd.

Bovendien blijkt de uiteraard afneembare trekhaak ook beschikbaar voor de duurdere Performance-versie van de Model Y, waar de sportieve topversie van de Model 3 het altijd zonder moet doen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Rij-impressie: [www.autoexpress.co.uk]

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Tesla Model Y Review and Testing — How Fast Is the Model Y Performance?

Comment

• Een "korte" review van een model 3 rijder die de model Y even test
              https://www.youtube.com/watch?v=-V1YNsUGQI0

na 4:25 : achteruitzicht gewoon nada
              na 10 :28 : dit kan je toch niet menen?

Waarom vertelt geen enkele andere reviewer dit?
              BMW 420dA : >>>

Comment

• Jay Leno test,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                  Een "korte" review van een model 3 rijder die de model Y even test

Dat zicht door de achterruit is echt rampzalig, niet dat ik daar een groot probleem mee zou hebben, sinds ik op het werk met camionetten ben gaan rijden waar je enkel de buitenspiegels kan gebruiken ben ik dat wel gewoon geworden.
                  Het kan mss wel een oplossing zijn om een scherm in de achteruitkijkspiegel te zetten zodat je de beelden van de camera daarop kunt zien?

Ik vraag me wel af hoe ze in die auto nog een 3de zetelt in gaan plaatsen, daar is toch totaal geen ruimte voor, tenzij voor 2 kinderspelen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                    Een "korte" review van een model 3 rijder die de model Y even test

Zicht achteruit is toch prima. Je ziet heel veel door het dak.
                    Dus misschien hangt het wel af van het camerastandpunt?
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• AFPRIJZEN

TESLA MODEL Y IN VS FORS GOEDKOPER GEWORDEN

De Tesla Model Y is op de Amerikaanse thuismarkt krap vier maanden na de introductie al afgeprijsd, zo blijkt uit informatie op de Tesla-website.

Dit weekend daalde de prijs voor een nieuwe Model Y in de Verenigde Staten met 3.000 dollar naar 49.990 dollar (ruim €44.000). Het is niet voor het eerst dat Tesla aan de eigen prijzen sleutelt. Doorgaans resulteren kostenbesparingen al vrij snel in een lagere prijs van een voertuig, maar dat gebeurde niet eerder zo snel na de marktintroductie van een nieuw model.

De eerste leveringen van de Tesla Model Y kwamen in maart op gang, enkele maanden eerder dan verwacht. In april zei het merk dat de productie ervan winstgevend was.

Comment

• TOCH NIET INTERESSANT GENOEG?

TESLA SCHRAPT GEPLANDE INSTAPVERSIE MODEL Y

Tesla-topman Elon Musk heeft laten weten dat de Model Y toch niet als Standard Range op de markt komt. De actieradius zou niet interessant genoeg zijn.

De Tesla Model Y is inmiddels al een paar maanden op de markt in de Verenigde Staten en hier volgt de introductie later dit jaar. Onlangs konden we nog melden dat er een Standard Range-versie in het vat zit voor 2022, maar die blijkt er toch niet te komen. De instapversie van de Model Y is van de planning gehaald, laat Elon Musk weten via Twitter. "De range zou onacceptabel laag zijn, minder dan 250 mijl volgens EPA", aldus de topman. 400 km actieradius is toch niet interessant genoeg meer, zo lijkt het.

Comment

• Beetje spijtig dat Tesla zich altijd weer naar het duurdere segment terugtrekt.
                          Voor de aandelen lijkt het echter geen probleem te zijn: 800-900 dollar leek voor Corona al veel, in maart even gedipt naar 370$, vorige week vrijdag 1.500$, nu staan ze zelfs op bijna 1.800$!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Beetje spijtig dat Tesla zich altijd weer naar het duurdere segment terugtrekt.
                            Voor de aandelen lijkt het echter geen probleem te zijn: 800-900 dollar leek voor Corona al veel, in maart even gedipt naar 370$, vorige week vrijdag 1.500$, nu staan ze zelfs op bijna 1.800$!
                            Is logisch he, een krachtigere zal niet zoveel meer kosten om te bouwen, maar kan je makkelijk veel meer voor vragen....

Vraag en aanbod he, als de verkoop een dipje krijgt zullen ze hem wel lanceren...

Comment

• Hier een overzicht van de problemen die een eigenaar heeft met een model Y. Dit is gewoon onaanvaardbaar.
                              Het is dan nog iemand die zichzelf een fanboy noemt...
                              Tesla is full steam ahead, back at it making cars, which is a double-edged sword. The Model Y is being delivered with lots of issues. ► My Favorite Tesla Mod...

Gewoon onaanvaardbaar.
                              - issues met lak
                              - 3'50 : zetels achteraan zijn niet gealigneerd
                              - 4'50: binnenbekleding die los hangt
                              - 6'10 : probleem met sensor van de frunk die aangeeft dat die niet goed dicht is
                              - 6'45 : venster blokkeert (op frameless doors is dat een dik probleem)
                              - 7'50 : piepende hoofdsteun + rammel in de zetels
                              - 9'40 : carrosserie rond lampen helemaal los
                              - 10'15 nog een stuk binnenbekleding dat lost

en veel van die dingen geraken dan nog niet direct opgelost

Comment

• Tja ze moeten 4Q winst maken hé dan komen ze in de S&P500 en krijgen Elon en de rest vh management een dikke bonus.
                                After-sales zijn zorgen voor later...
                                Die brol komt er bij mij in geen geval in.

Comment

• Smaken verschillen maar als je dit gedrocht van een Y naast de mach E ziet staan dan weet ik wat kiezen.

Comment

• My Tesla Model Y Regrets | The Truth After 5 Months

Comment

• Tesla Model Y In-Depth Tour

Comment

• Even in het juiste topic gepost

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                        Duitsers hebben geluk met hun overheidsbonus op EV

In BE kost mijn model Y config 67.130 euro
                                        In DE momenteel zelfde config 62.750 euro

spijtig maar voorlopig niet binnen mijn budget

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                          Smaken verschillen maar als je dit gedrocht van een Y naast de mach E ziet staan dan weet ik wat kiezen.

https://www.macheforum.com/site/thre...dearborn.1064/
                                          ik zie twee gedrochten

Comment

Working...
                                          X