Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Tesla blijft toch een love it or hate it verhaal voor veel mensen, denk ik.
    Maar qua EV efficiëntie, scoort nog altijd geen enkel merk beter.

    Laat maar even weten hoe de testrit verlopen is.
    Zal ik doen.

    Ik ben geen fanboy, maar het plaatje klopt voor mij. Ik hoef die wijzertjes niet, en kan het wel aan als alles eens "anders" is.

    De alternatieven die ik nog zou overwegen zijn:
    - i4 : beetje klein en laag, maar pas leveringen in laat 2023. Ben geen fan van het entertainment van BMW. Kan zijn dat het nu beter is, maar vroeger was het een drama...
    - Polestar: te hoog verbruik, en te traag laden.
    - Q4 e-Tron: iets te veel SUV gehalte, en ook leveringen zijn een drama. Verbruik en laden iets beter dan Polestar, maar toch niet zo goed als Tesla

    Als ik zelf mocht ontwerpen, dan zou een Model 3 met een hatchback, en dus een grote achterdeur ideaal zijn. De hoogte en de extra breedte van de MOD Y heb ik niet nodig.

    Comment


    • I4 heb ik gisteren ook op mijn shortlist gezet, nadat ik hem live gezien heb. Gaat toch zo'n beetje de nieuwe 3 worden denk ik.
      Maar als ik EV moet gaan, gaat mss de range en het pakket van de Tesla toch ook wel in zijn voordeel kantelen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Die basic velgen zien er op zich nog wel OK uit.

        En die 2tone doet'm eigenlijk ook wel goed qua lijn.
        vind ik ook...geslaagde bestickering

        tis wat ot...maar het is een vrij jong bedrijf, gestart met typische us yellow cab's ford crown victoria's een 15 jaar geleden, maar dan toch overgeschakeld op gele e-klasses en superbs...en nu dus terug us-cars

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Als ik zelf mocht ontwerpen, dan zou een Model 3 met een hatchback, en dus een grote achterdeur ideaal zijn. De hoogte en de extra breedte van de MOD Y heb ik niet nodig.
          Inderdaad een 3 met 5de deur ipv die kleine achterklep.

          Er zijn voor mij nog enkele zaken die ik niet zo mooi vind aan de 3, maar die kofferklep is toch wel het belangrijkste punt.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            Zal ik doen.

            Ik ben geen fanboy, maar het plaatje klopt voor mij. Ik hoef die wijzertjes niet, en kan het wel aan als alles eens "anders" is.

            De alternatieven die ik nog zou overwegen zijn:
            - i4 : beetje klein en laag, maar pas leveringen in laat 2023. Ben geen fan van het entertainment van BMW. Kan zijn dat het nu beter is, maar vroeger was het een drama...
            - Polestar: te hoog verbruik, en te traag laden.
            - Q4 e-Tron: iets te veel SUV gehalte, en ook leveringen zijn een drama. Verbruik en laden iets beter dan Polestar, maar toch niet zo goed als Tesla

            Als ik zelf mocht ontwerpen, dan zou een Model 3 met een hatchback, en dus een grote achterdeur ideaal zijn. De hoogte en de extra breedte van de MOD Y heb ik niet nodig.
            verbruik van de polestar 2WD valt wel mee, kan ook met warmtepomp verkregen worden (in één van de twee verkrijgbare optie packs geloof ik).

            model Y zal ook wel wat meer verbruiken dan model 3 door de mindere stroomlijn.

            Maar snap je voorkeur voor de Y wel, nog altijd blij met m'n model 3, is een plezier om mee te rijden en de tech / infotainment is top.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Inderdaad een 3 met 5de deur ipv die kleine achterklep.

              Er zijn voor mij nog enkele zaken die ik niet zo mooi vind aan de 3, maar die kofferklep is toch wel het belangrijkste punt.
              Het neuzeke van zowel de 3 als de Y mag inderdaad wel eens wat bijgewerkt worden door een goede plastische chirurg. Persoonlijk hecht ik noet zo veel belang aan het uiterlijk. Ik heb nog nooit gekozen voor een of ander M of s-line pack. Eerste keuze is altijd comfort en functie.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Het neuzeke van zowel de 3 als de Y mag inderdaad wel eens wat bijgewerkt worden door een goede plastische chirurg. Persoonlijk hecht ik noet zo veel belang aan het uiterlijk. Ik heb nog nooit gekozen voor een of ander M of s-line pack. Eerste keuze is altijd comfort en functie.
                Eigenlijk altijd de verstandige keuze. Vroeger kickte ik ook veel meer op uiterlijk vertoon. Nu zou ik ook meer voor het betere package gaan.

                Comment


                • Testrit gedaan.
                  Ik ben helemaal overtuigd. Zetels zijn prima, veercomfort was prima, zelfs met 20’ velgen, geluidsinstallatie prima en zeer intuitieve bediening. Na 20 min voelde ik me helemaal thuis in deze auto.
                  ik had mijn vrouw mee, en na 3 acceleraties smeekte ze om het kalmer te doen en dus heb ik dan de chill modus ingeschakeld. Dan nog is die auto snel zat.

                  verbruik zat rond de 14 kWh op gewone wegen en na nog een stukje autostrade ging het naar 19 kWh/100km. Dat bevestigt een actieradius van dik 350 km wat ik meer dan ok vind.

                  Maandag HR bellen en laten bestellen! Het wordt lang wachten….. tot jan 23 wanneer ik mijn auto mag wisselen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Dan nog is die auto snel zat..
                    Mijn vrouw ook, 2 cava's en ge kunt er niks meer mee aanvangen ..

                    Comment


                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • boeiend prentje ..

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                          boeiend prentje ..
                          Op de bron klikken kindje of waarom denk je dat die daaronder staat?

                          En ga nu maar verder slapen
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Comment


                            • nu al heel wat tests gelezen over modellen van de concurrentie en het lijkt er toch op, in mijn ogen althans, dat tesla de zaakjes toch beter op een rijtje hebben als het over verbruik gaat.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                nu al heel wat tests gelezen over modellen van de concurrentie en het lijkt er toch op, in mijn ogen althans, dat tesla de zaakjes toch beter op een rijtje hebben als het over verbruik gaat.
                                Tesla geeft de aerodynamica de voorrang. Zo'n reviewers kunnen dus wel lullen, maar dat design zorgt wel voor een aanzienlijk lager verbruik. De aandrijflijn is ook wat efficiënter, maar het is vooral het aerodynamisch design en het lagere gewicht dat het verschil maakt.
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  nu al heel wat tests gelezen over modellen van de concurrentie en het lijkt er toch op, in mijn ogen althans, dat tesla de zaakjes toch beter op een rijtje hebben als het over verbruik gaat.
                                  Klopt, maar de concurrentie zit niet stil.
                                  Naar wat ik zie in de laatste testen is de Polestar FWD een stuk beter geworden.

                                  Des te beter hé, concurrentie maakt producten beter.

                                  Comment


                                  • De Tesla Model Y Performance is géén moeilijk opvoedbare puber

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Tesla Model Y Performance from Berlin Giga REVIEW - the supercar EV SUV

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Tesla Model Y Tested in Norway

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Ik heb zelf eergisteren de model Y meegehad voor een testrit van een half uur.
                                          Ik heb zelf een model 3 long range dus kan goed vergelijken.

                                          Qua ruimte is hij natuurlijk een pak groter: je zit zowel voorin als achterin zeer goed. Ook de koffer is redelijk gigantisch. De zitpositie is ook hoger, normaal bij een SUV.
                                          Afwerking is een stap voorwaarts tov mijn model 3, maar ook weer geen dag en nacht verschil.
                                          Qua rijden merk je helaas dat het gewicht hoger is en het zwaartepunt ook hoger ligt. De acceleratie voelt toch wat minder flitsend en in bochten wil hij wat meer overhellen, voelde ook een beetje onderstuurd aan (i.t.t. de model 3 die je los door elke bocht heen sleurt).
                                          Ook het verbruik ligt wat hoger, maar blijft al bij al binnen de perken (ik zat rond de 170 wh / km, de model 3 blijft in deze zomerse omstandigheden rond de 140 op een gelijkaardig traject).

                                          Conclusie: voorlopig is hij voor mij het hogere prijskaartje (66000 euro) niet waard - enkel als ik de ruimte echt zou nodig hebben zou ik overstappen.
                                          Ook omdat je rond de 50k-55k nog andere ruime EV's kan vinden (zoals de kia EV6), die ook goed rijden. De superchargers en de goede software van tesla blijven wel belangrijke pluspunten.
                                          Wanneer de 4680 batterijen leverbaar worden, zou de prijs normaal ook met iets van een 5000 euro moeten zakken .. al weet je nooit in deze onzekere tijden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X