Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Collega van me was hem ook gaan testrijden, en zijn vrouw langs hem, kloeg behoorlijk over de fel ingrijpende regeneratie bij one pedal drive.
    Blijkbaar kan je het bij de nieuwere modellen niet meer helemaal uitschakelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Collega van me was hem ook gaan testrijden, en zijn vrouw langs hem, kloeg behoorlijk over de fel ingrijpende regeneratie bij one pedal drive.
      klopt, kon het op die model Y ook niet uitzetten, nu vermoed ik dus dat dat een software update is.
      Op zich heb ik geen probleem met dat regeneratief remmen, ik ben prima gewend aan one pedal drive en zou niet meer terug willen. Even afremmen en onmiddelijk terug kunnen versnellen zonder je voet te verzetten, of omgekeerd, in sommige verkeerssituaties is dat handig.

Voor de rest wel een dijk van een wagen hoor.. maar hij mist het tikje extra rijplezier van de model 3 in mijn ogen
      Last edited by sunking; 13/07/2022, 17:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Collega van me was hem ook gaan testrijden, en zijn vrouw langs hem, kloeg behoorlijk over de fel ingrijpende regeneratie bij one pedal drive.
        Je kan dat zeker uitzetten, maar het duurt letterlijk 10 min, en je bent er fan van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

klopt, kon het op die model Y ook niet uitzetten, nu vermoed ik dus dat dat een software update is.
          Op zich heb ik geen probleem met dat regeneratief remmen, ik ben prima gewend aan one pedal drive en zou niet meer terug willen. Even afremmen en onmiddelijk terug kunnen versnellen zonder je voet te verzetten, of omgekeerd, in sommige verkeerssituaties is dat handig.

Voor de rest wel een dijk van een wagen hoor.. maar hij mist het tikje extra rijplezier van de model 3 in mijn ogen
          Als chauffeur lijkt me dat idd ook geen probleem, omdat je vooraf weet wat je gaat doen. Maar ik kan me voorstellen dat dat als passagier wel enerverend kan zijn.

Ik heb zelf ook altijd zo'n raar gevoel als ik langs iemand zit die op adaptieve cruise rijdt bv.
          Het systeem kan nog zo goed zijn, maar doet toch nooit écht wat je ervan verwacht.

Comment

• Dan ben je een controlefreak. Als mijn vrouw aan het stuur zit, dan doet die ook niet exact wat ik verwacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Dan ben je een controlefreak. Als mijn vrouw aan het stuur zit, dan doet die ook niet exact wat ik verwacht.
              Dat kan ik nu niet helemaal ontkennen als het op autorijden aankomt nee

Comment

• Tesla Model Y Performance 2022 VOLLEDIGE beoordeling in 4K | Exterieur - Interieur (Made in Germany)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Tesla Model Y Performance (2022) Das beliebte Elektroauto aus Berlin im Test - Fahrbericht | Review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• 'TESLA MODEL Y WORDT BEST VERKOCHTE EV TER WERELD'

MOGELIJK NIEUWE GIGAFACTORY OP KOMST

De Tesla Model Y is met afstand de populairste nieuwe elektrische auto van Europa. Volgens Tesla-topman Elon Musk wordt de Model Y binnenkort de best verkochte EV ter wereld, maar de voorspellingen van de goedgebekte topman zijn zelfs nog rooskleuriger.

Eerder schoot Tesla met de Model 3 regelrecht in de roos en ook met de Model Y doet het merk zeer goede zaken. De ruimere broer van de Model 3 verliet in Europa in juni zo'n 17.000 keer de showroom en daarmee was het die maand de populairste elektrische auto van Europa. Als de fabrieken van Tesla in Texas en de Europese productiefaciliteit nabij Berlijn op volle toeren draaien, moet de Model Y volgens Musk volgend jaar de best verkochte elektrische auto ter wereld kunnen worden. Dat zegt de topman tijdens de jaarlijks aandeelhoudersbijeenkomst. In die twee productiefaciliteiten richt Tesla zich momenteel volledig op het bouwen van de Model Y.

Tesla Model Y

Volgens Musk is de Tesla Model Y zelfs hard op weg om wereldwijd de best verkochte auto te worden, dus niet puur de best verkochte EV. In 2021 was de Toyota RAV4 met 1.132.000 verkochte exemplaren de best verkochte auto ter wereld, al zijn er ook bronnen die zeggen dat de Corolla dat vorig jaar was. Musk erkent dat er nog "een hoop werk te doen is en problemen weg te werken zijn" om de "tienduizenden problemen" waarmee het momenteel kampt - onder meer in de toeleveringsketen - op te lossen. Daarnaast zegt de topman "mogelijk nog dit jaar" de komst van een nieuwe Gigafactory aan te kondigen.

Bron: Autoweek

Comment

• TESTA MODEL Y PERFORMANCE, geen DRIFTMODE, wel SERIEUS SNEL

Comment

• Tesla Model Y Performance (2022) Beter dan Skoda Enyaq en VW ID.4?! Rijverslag | Beoordelingen | testen

Comment

• TESLA MODEL Y FORS GOEDKOPER DANKZIJ NIEUWE INSTAPVERSIE

NET GEEN €50.000

DE TESLA MODEL Y IS NU OOK BESCHIKBAAR ALS MODEL Y RWD. DIE ACHTERWIELAANGEDREVEN VERSIE SNOEPT ZOMAAR EVEN €16.000 VAN DE VANAFPRIJS AF.

TESLA BOOD DE MODEL Y TOT OP HEDEN IN ONS LAND ALLEEN AAN ALS LONG RANGE EN PERFORMANCE: TWEE VIERWIELAANGEDREVEN VARIANTEN DIE RESPECTIEVELIJK €65.990 EN €70.000 KOSTEN. NU SCHUIFT HET DE REAR WHEEL DRIVE ONDER IN HET AANBOD. DIE WORDT LEVERBAAR VANAF €49.990, WAARMEE DE VANAFPRIJS VAN DE RUIMERE BROER VAN DE MODEL 3 IN ÉÉN KLAP MET MAAR LIEFST €16.000 ZAKT.

ALLE PRIJZEN ZIJN ZOALS TE DOEN GEBRUIKELIJK BIJ TESLA EXCLUSIEF AFLEVERKOSTEN. DE EIGENLIJKE VANAFPRIJS VAN DE MODEL Y IS DAN OOK €50.995, MAAR DE VERSCHILLEN BLIJVEN IN STAND. MINDER SNEL EN MINDER VER

DE Tesla Model Y Rear Wheel Drive heeft in tegenstelling tot de andere twee varianten maar één elektromotor, die de achterwielen aandrijft. Dat merk je uiteraard in de prestaties, want de Model Y RWD (die overigens in de bestellijst simpelweg Model Y heet) heeft 6,9 seconden nodig om van 0 naar 100 km/h te schieten. De Long Range en Performance doen dat in achtereenvolgens 5 en 3,7 seconden. Ook de actieradius ligt lager, met 430 tot 455 km, afhankelijk van de gekozen wielen. De Long Range komt tot 565 km ver en de Performance 514 km. Tenslotte heb je ook wat minder laadvermogen, 170 kW in plaats van 250 kW. De topsnelheid van de Tesla Model Y RWD ligt wel net als bij de Long Range op 217 km/h. De Tesla Model Y Performance haalt 250 km/h.

De Tesla Model Y RWD is per direct te bestellen voor €49.990. De eerste exemplaren worden in december van dit jaar verwacht en komen nog uit Tesla's Gigafactory in China. Ongetwijfeld komen latere exemplaren uit de Duitse fabriek nabij Berlijn.

Opmerkelijk is dat de voordigste Tesla Model Y nu goedkoper is dan de voordeligste Tesla Model 3, die als eveneens naamloze achterwielaandrijver voor € 51.990 (ex. afleverkosten) te boek staat.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...-instapversie/

Comment

• das idd forse prijsdaling

Comment

• Vrijdag een MY besteld , levering voorzien begin oktober. Dat zou razend snel zijn, ben benieuwd.

Comment

• Congratzz! Mooie verstandige keuze.

Comment

• Tesla Model Y Performance 2022 - POV Testrit & review | Dual Motor 534 PK (Autobahn)

Comment

• TESLA MODEL Y BREEKT RECORDS IN CRASHTEST EURO NCAP

KIA NIRO, GENESIS GV60, ORA FUNKY CAT EN WEY COFFEE 01 OOK GETEST

Euro NCAP heeft de Tesla Model Y, Kia Niro, Genesis GV60, Ora Funky Cat en Wey Coffee 01 aan gort gereden voor de wetenschap. De Tesla Model Y gaat er met de allerhoogste score ooit volgens de huidige testprotocollen vandoor.

Blije gezichten bij Tesla, ook al is er een Model Y minder. Euro NCAP heeft in een reeks nieuw botsproeven ook de ruimere broer van de Model 3 getest en deelt een ongekend hoge score uit. De Tesla Model Y krijgt niet alleen de maximale vijf sterren, maar in twee van de vier categorieën ook de hoogste gedetailleerdere score tot nu toe volgens de huidige testcriteria. Euro NCAP spreekt dan ook van een 'bijna perfecte en recordbrekende score'.

De Tesla Model Y scoort namelijk 97 procent voor de bescherming van volwassen inzittenden en 98 procent voor de veiligheidsassistentiesystemen. Bij het testen van deze systemen op de testbaan bleek de Model Y volgens Euro NCAP 'opvallend goed in staat om botsingen met andere auto's, voetgangers en fietsers te voorkomen'. "Tesla heeft laten zien dat niets dan het beste genoeg voor ze is en we hopen dat ze dat doel ook in de toekomst na zullen streven," aldus secretaris-generaal Michiel van Ratingen van de testinstantie. Voor de bescherming van kinderen krijgt de Tesla Model Y een score van 87 procent en voor die van voetgangers 82 procent.

Ora Funky Cat

Volop lof door voor Tesla, maar ook de Chinezen maken indruk. Dat was in het verleden wel eens anders. Euro NCAP scheurde de elektrische Ora Funky Cat en plug-in hybride Wey Coffee 01 tegen de muur en ook die kwamen er met vijf sterren van af. "Great Wall laat net als Nio, Lynk & Co en MG zien dat het auto's kan bouwen die het beste dat Europa te bieden heeft kunnen evenaren," concludeert Euro NCAP. De Ora Funky scoort voor de bescherming van volwassen inzittenden 92 procent, voor die van kinderen 83 procent en 74 procent voor voetgangers. De standaard veiligheidssystemen worden met 93 procent gewaardeerd. Een prachtige score. De Wey Coffee 01 scoort achtereenvolgens 91, 87, 79 en 94 procent.

Kia Niro

Niet alleen naar de testresultaten van de Model Y zullen aardig wat mensen uit hebben gekeken. Die van de Kia Niro zijn (zeker in ons land) natuurlijk ook van groot belang. De opvolger van het succesnummer gaat er met vier sterren vandoor, maar dat zijn er vijf met het optionele 'Drive Wise' geheten pakket aan assistentiesystemen. De Niro krijgt 91 procent score voor de bescherming van volwassen inzittenden, 84 procent voor kinderen en 75 procent voor voetgangers. De standaard veiligheidssystemen leveren een score van 60 procent op, het optionele pakket helpt dat omhoog naar 79 procent.

Kia Niro

Ook de van de Hyundai Motor Company afkomstige elektrische Genesis GV60 is getest. Die doet het wat beter dan de Niro. Met zijn standaard veiligheidssystemen is de GV60 goed voor vijf sterren. De GV60 scoort gemiddeld 88 procent voor de inzittendenbescherming en 88 procent voor de veiligheidssystemen. De bescherming van voetgangers kan nog wat beter, vindt Euro NCAP. Daar krijgt de EV 63 procent voor.

Bron: Autoweek

Comment

• TESLA INTRODUCEERT NIEUWE KLEUREN VOOR MODEL Y

ALLEEN UIT BERLIJN

​De Tesla Model Y is leverbaar in nieuwe kleuren. ‘Quicksilver’ en ‘Midnight Cherry Red’ vervangen soortgelijke eerdere tinten en kosten een lieve duit extra.

Tesla biedt zijn modellen de laatste jaren aan in vijf kleuren, die voor alle modellen hetzelfde zijn. ‘Pearl White Multi-Coat’ is gratis, voor zwart, donkergrijs, blauw of rood betaal je extra. Speciaal voor de in Berlijn gebouwde Tesla Model Y worden de grijze en rode lakken vervangen door nieuwe kleuren. ‘Midnight Silver Metallic’ wordt ‘Quicksilver’, een lichtere en wat meer sprankelende zilverkleur. Het eerdere ‘Red Multi-Coat’ wordt ‘Midnight Cherry Red’, een juist wat donkerder tint.

Met de nieuwe kleuren rijdt je er wat exclusiever bij, maar dat kost wel wat. Tesla vraagt voor Quicksilver €3.000 extra, tegen €1.600 voor het ‘oude’ Midnight Silver. Rood kostte voorheen al €2.000 meer, maar vereist in de nieuwe Cherry-vorm een investering van €3.200.

Een wellicht nog wat groter nadeel is dat de nieuwe lakkleuren uitsluitend zijn bedoeld voor Model Y’s die in Berlijn worden gebouwd. Dat betekent dat de nieuwe kleuren alleen beschikbaar zijn op de Long Range en de Performance. De nieuwe, buitengewoon aantrekkelijke, achterwielaangedreven instapversie valt dus vooralsnog buiten de boot en is nog met de ‘oude’ kleuren leverbaar. In de toekomst zal dat wellicht veranderen. Ook bestaat de kans dat Tesla de kleuren ook in andere fabrieken gaat gebruiken, al is daarover officieel nog niets bekend. Klanten buiten Europa en het Midden-Oosten kunnen voorlopig sowieso fluiten naar ‘Quicksilver’ en ‘Cherry Red’.

Comment

• Het belangrijkste is dat alle Tesla’s scheten kunnen blijven laten en onnozele muziekjes als claxon kunnen afspelen, dan is ’t allemaal dik OK.

Comment

• Knap staaltje marketing alweer... meteen aan de kleur duidelijk te zien dat een een long range is..zelfs batchloos.

Comment

Working...
                                          X