Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model Y (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk BerichtenVrijdag een MY besteld , levering voorzien begin oktober. Dat zou razend snel zijn, ben benieuwd.
uit China of Berlijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEn is deze al geleverd?
uit China of Berlijn?
Ondertussen ook bericht gekregen dat mijn bestelling veranderd is naar Cherry Red.
Zonder meerkost.
Als ik nu in mijn account kijk staat er geen EDD meer.
Maar Berlijn voorziet productie van de rode ergens in mei juni dus vermoedelijk krijgen wij de onze in juli.
Last edited by TT-911; 02/11/2022, 14:51.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
Neen, een paar dagen later stond de EDD op mei-juni 2023.
Ondertussen ook bericht gekregen dat mijn bestelling veranderd is naar Cherry Red.
Zonder meerkost.
Als ik nu in mijn account kijk staat er geen EDD meer.
Maar Berlijn voorziet productie van de rode ergens in mei juni dus vermoedelijk krijgen wij de onze in juli.
Ik verwacht een blauwe Y LR ergens in Jan-Feb en hoop dat die uit Berlijn komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDat is wel heel lang….
Ik verwacht een blauwe Y LR ergens in Jan-Feb en hoop dat die uit Berlijn komt.
Maar wie weet , daar veranderd zoveel dat het evengoed een MIG kan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
Dat gaat dan een MIC zijn vermoed ik. De blauwe MIG staat maar net voor de rode gepland las ik ergens.
Maar wie weet , daar veranderd zoveel dat het evengoed een MIG kan zijn.
Nu heb ik ook het wit interieur gekozen, en die zie je ook nog niet uit Berlijn.
De kwaliteit uit China schijnt ook goed te zijn..., als de zachtere vering er maar in zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Eigenlijk maakt het me weinig uit. Ik snap dat de nieuwe rode kleur iets speciaal is, maar de blauwe maken ze al in Texas en Shanghai, en het lijkt me geen echt speciaal proces om die verf aan te brengen.
Nu heb ik ook het wit interieur gekozen, en die zie je ook nog niet uit Berlijn.
De kwaliteit uit China schijnt ook goed te zijn..., als de zachtere vering er maar in zit.
En sinds wanneer is die er?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Waar hangt de zachtere vering van af? Productie lokatie?
En sinds wanneer is die er?
Veel goedkopere MY RWD’s aan 50k€ zijn in december uitgeleverd, en die komen uit China.
Comment
-
Wegens fiscale redenen overweeg ik een 2dehands EV te kopen en dan kijken de Tesla Model 3 en Y er bovenuit te steken: goede techniek en relatief lage prijzen tov de rest, zeker in Duitsland.
Komende van een break lijkt de Model Y dan de handigste versie.
Echter 2dehands enkel de AWD versie vlot te vinden, dus 514pk. Valt daar een beetje normaal mee te rijden?
Hoogste vermogen wat ik gewend ben is 150 (diesel) en 160pk (30 jaar oude benzine).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenWegens fiscale redenen overweeg ik een 2dehands EV te kopen en dan kijken de Tesla Model 3 en Y er bovenuit te steken: goede techniek en relatief lage prijzen tov de rest, zeker in Duitsland.
Echter 2dehands enkel de AWD versie vlot te vinden, dus 514pk. Valt daar een beetje normaal mee te rijden?
Hoogste vermogen wat ik gewend ben is 150 (diesel) en 160pk (30 jaar oude benzine).
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenWegens fiscale redenen overweeg ik een 2dehands EV te kopen en dan kijken de Tesla Model 3 en Y er bovenuit te steken: goede techniek en relatief lage prijzen tov de rest, zeker in Duitsland.
Maar ik kan je bevestigen dan het stroompedaal perfect te doseren is.
Comment
-
Vorige week trip naar Frankfurt gedaan.
Daar waar ik op mijn normale route, richting Polen amper EV's zie, rijden ze met bosjes tussen Keulen en Frankfurt.
De Y blijkt ook in Duitsland mega populair.
Ik kijk nu telkens uit naar laadstations, omdat ik binnenkort ook zal moeten pluggen, maar die waren toch behoorlijk bezet.
Courtyard hotel in Wiesbaden waar ik overnachtte, had wel 8 Tesla palen staan, maar allemaal bezet.
En aan zo'n hotel laten ze er meestal de auto's ook aan overnachten natuurlijk.
Comment
-
Idd! De 2 laadpalen aan mijn tussenstop hotel in Braunschweig zijn ook altijd bezet. Na het laden blijven ze dan gewoon op de laadplaats staan, ook al een paar keer aan Poolse hotels meegemaakt
Er is nog werk aan de winkel, ik ben er nog lang niet aan toe imoEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIdd! De 2 laadpalen aan mijn tussenstop hotel in Braunschweig zijn ook altijd bezet. Na het laden blijven ze dan gewoon op de laadplaats staan, ook al een paar keer aan Poolse hotels meegemaakt
Er is nog werk aan de winkel, ik ben er nog lang niet aan toe imo
In Stettin ook al eens rond gekeken, maar bij de nieuwe Courtyard daar, zijn er wel plaatsen en kabels voorzien...alleen werken ze nog niet
Comment
-
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen een Model Y van maart 2022 en augustus 2022?
Bij sommige van augustus lijkt er een hoedenplank te zijn, maar niet bij alle. Dat is nu niet het meest belangrijke, ook nog aftermarket te kopen.
Voor de rest nog verschil?
Vond al wel deze interessante sites voor aftermarket accessoires:
Greendrive offers parts for more performance, items to protect the interior and exterior of your car, storage products, maintenance for your Tesla Model Y .
Er zijn wel een paar handige items die kunnen van pas komen, ook schermen om bovenop je stuurkolom te plaatsen zoals je gewend bent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenWeet iemand wat de verschillen zijn tussen een Model Y van maart 2022 en augustus 2022?
Bij sommige van augustus lijkt er een hoedenplank te zijn, maar niet bij alle. Dat is nu niet het meest belangrijke, ook nog aftermarket te kopen.
Voor de rest nog verschil?
Er zijn wel een paar handige items die kunnen van pas komen, ook schermen om bovenop je stuurkolom te plaatsen zoals je gewend bent.
De vering is ook zachter geworden, minder bumpy op slechte weg.
USS sensoren zijn weg en worden vervangen door vision only (maar dat werkt nog niet).
Comment
Comment