Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Een Passat vanaf 30900
    Een X1 vanaf 37900
    Een A klasse vanaf 37510
    En verder... een Renault Austral vanaf 31800 en broer Qashqai vanaf 32440
    enz...
    En voor de prijs van 48000 euro heb je 2 Dusters full option, 150 pk en automaat, kunt ge 8 St Bernards in proppen.
    Ik bedoelde dus, met aanvaardbare uitrusting. Bij de duitsers mag je er rap nog 5-10k bijleggen, voor dingen die op de tesla allemaal standaard zijn.
    En dan wil je ook misschien niet de basismotor met +/- 120 pk?
    En dan nog de brandstof en het onderhoud.
    Ja, dan is 48k best redelijk, als je ziet wat je er voor terug krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Niet voor een particulier die een tweedehands polo zou kopen, maar wel voor iemand die zich een ruime nieuwe wagen kan permitteren.
      Wat kost een A klasse, met aanvaardbare uitrusting?
      Of een passat?
      Of een X1?
      Natuurlijk een dacia duster is goedkoper.
      Ahzo, dat maakte ik er niet dadelijk uit op. Auto's zijn gewoon veel te duur geworden. En soms lijkt het mij of sommige mensen de voeling met de realiteit verloren zijn (niet specifiek op jou bedoeld hé).

Het gaat hier op AF trouwens hoofdzakelijk nog over peperdure EV's en leasewagens. Niks verkeerd mee maar er zijn ook nog mensen die zo'n bedragen zelf zonder voordelen moeten ophoesten om zich een auto aan te schaffen. Dan lijkt het precies of iedereen duizenden Euro's liggen heeft omdat sommigen 50k een koopje vinden.

Ik ben benieuwd hoe ze zonder goedkopere EV's en staatssteun het elektrisch rijden voor Jan Modaal van de grond gaan krijgen in België. Je kunt met de toekomstige regelgeving geen tweedehands Polo's uit de mouw blijven schudden. Toch?

Ik rijd met een A klasse en die is op 4 jaar, de tijd dat ik ermee rijd, 10k duurder geworden Je ziet van hier dat ik bij een volgende aankoop 50k ga op tafel leggen als particulier en ik veronderstel dat er zo wel meer mensen zijn, kijk maar naar het geweldig succes van Dacia bv. En terecht!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik bedoelde dus, met aanvaardbare uitrusting. Bij de duitsers mag je er rap nog 5-10k bijleggen, voor dingen die op de tesla allemaal standaard zijn.
        En dan wil je ook misschien niet de basismotor met +/- 120 pk?
        En dan nog de brandstof en het onderhoud.
        Ja, dan is 48k best redelijk, als je ziet wat je er voor terug krijgt.
        Een tijdje geleden waren er mensen die met een Golf 1.0 driecilinder en 110 pk reuzetevreden waren, iedereen die meer uitgaf aan iets anders op wielen spreekwoordelijk voor gek verklaarde, en nu zou een basismotor met 120 pk te min zijn?
        ​​​​48000 euro is voor de meeste mensen die particulier moeten kopen een onoverkomelijke berg geld die ze niet aan een auto kunnen/willen spenderen.
        Ik heb zelf ook een (veel) te dure auto gekocht, maar blijf verder wel met mijn 2 voetjes op de grond.
        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 27/04/2023, 18:28.

Comment

Een Passat vanaf 30900
          Een X1 vanaf 37900
          Een A klasse vanaf 37510
          En verder... een Renault Austral vanaf 31800 en broer Qashqai vanaf 32440
          enz...
          En voor de prijs van 48000 euro heb je 2 Dusters full option, 150 pk en automaat, kunt ge 8 St Bernards in proppen.
          En zo'n 30.900€ Passat, heb je dan al een radio en een airco?

Die BMW en Merc hebben een optielijst van hier tot in Tokio....

Comment

• Een model 3 in nl gaan jioen voor 41 he

Moest gisteren saus hebben en zocht op net

Meer dan dubbel op 7 jaar

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Ik hoor net uit goede bron dat een goed draaiend restaurant hier in de buurt 5 BMW's voor een deel van het personeel (koks en barpersoneel) besteld heeft omdat ze dreigden te vertrekken als de leaseauto's niet van dat merk waren Weet wel niet welk type, binnenkort eens vragen.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

En zo'n 30.900€ Passat, heb je dan al een radio en een airco?

Behalve de premijoen Duitsers en de premijoem Tesla’s zijn er ook nog andere merken, of wist ge dat niet?
                De mensen die zelf hun auto moeten betalen rijden daar vooral mee rond.

Comment

Dat is voor mij inderdaad een serieuze afknapper. Niet alleen omwille van de prijs, maar keuzestress. En frustratie want als je dan een goedkope optie aanklikt, dan zegt hij: "daarvoor moet je dit pack nemen, en dat, en dat", en ineens is je wagen 10.000€ duurder, terwijl je gewoon een dimmende binnenspiegel (of zoiets) wilde. Wat bij een Mazda, Opel of Ford gewoon standaard is vanaf het 2e niveau.
                  Of opties die om 1 of andere rare reden niet combineerbaar zijn. Geen trekhaak op een RS versie met centrale uitlaat kan ik begrijpen, maar soms zie je dingen in de configurator...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Dat is voor mij inderdaad een serieuze afknapper. Niet alleen omwille van de prijs, maar keuzestress. En frustratie want als je dan een goedkope optie aanklikt, dan zegt hij: "daarvoor moet je dit pack nemen, en dat, en dat", en ineens is je wagen 10.000€ duurder, terwijl je gewoon een dimmende binnenspiegel (of zoiets) wilde. Wat bij een Mazda, Opel of Ford gewoon standaard is vanaf het 2e niveau.
                    Of opties die om 1 of andere rare reden niet combineerbaar zijn. Geen trekhaak op een RS versie met centrale uitlaat kan ik begrijpen, maar soms zie je dingen in de configurator...
                    En dat zijn dan meestal nog pakketten die ze bij Mercedes Belgium zelf uitgevonden hebben want in Duitsland en andere landen zijn die opties vaak wel apart verkrijgbaar.

Ik blijf erbij dat het een onbeschaamde vorm van oplichting is die ze daar bij dat merk toepassen en dan zeg ik nog niks over hun belabberde technische kennis. Zeker 85% van hun verkoop is leasing dus who cares denken ze daar, "wij hebben geen vervelende vragen stellende privé kopers meer nodig"

Blijf er weg als particulier kan ik na mijn slechte ervaringen bij 2 dealers wel zeggen ondertussen

Comment

• ik heb een absoluut basismodel, en eigenlijk mis ik 0...zelfs geen dimmende spiegels...wat niet wil zeggen dat ik niet graag luchtvering of geventileerde zetels had gehad...

maar wacht...das niet te krijgen hier zeker?
                      Last edited by bobo; 28/04/2023, 09:18.

Comment

Een tijdje geleden waren er mensen die met een Golf 1.0 driecilinder en 110 pk reuzetevreden waren, iedereen die meer uitgaf aan iets anders op wielen spreekwoordelijk voor gek verklaarde, en nu zou een basismotor met 120 pk te min zijn?
                        ​​​​48000 euro is voor de meeste mensen die particulier moeten kopen een onoverkomelijke berg geld die ze niet aan een auto kunnen/willen spenderen.
                        Ik heb zelf ook een (veel) te dure auto gekocht, maar blijf verder wel met mijn 2 voetjes op de grond.
                        Niet naast de kwestie lullen hee fons, mijn punt (en dat van anderen hier) is dat 48k niet veel geld is voor een ruime EV met 350pk vermogen, complete uitrusting, goed uitgebouwd laadnetwerk, lage running costs, gratis software updates die nieuwe features bevatten... tel daar de snelle levertijd bij en je hebt de verklaring waarom hij nr. 1 is in de autoverkopen in europa.
                        Wat jij dan weer afdoet als jehova gedoe en brainwashing.

Die golf, was economisch gezien een goede keuze, die motor volstond zeker voor een C-segment wagen van 1100kg en verbruikte minder dan 6 liter, reed prima maar hier werd ik weggelachen want dat ding zou voor geen meter rijden volgens mensen die er nooit mee gereden hadden...
                        Maar die motor moet je niet in een X1 of andere SUV leggen... die sowieso > 7 liter benzine zou verbruiken of je moet naar een diesel gaan en da's ook weer duurder en mag ik niet vanwege mijn geloof... quote van https://www.groenlicht.be/2020/01/27...facelift-2020/ ivm een X1 18i sDrive: Verbruik (meer dan 8 liter met een rustige rijstijl) .
                        heb 27k betaald voor die golf toen, gefacelifte 7, DSG en nog wat opties, vandaag zou die tegen de 35k zitten.. voor een wagen die een pak kleiner is dan de Y en nog steeds hogere running costs heeft, en niet over autopilot en alle andere fancy tech beschikt... voor de geweldige kwaliteit van VW moet je 't ook niet doen, mijn moeder en mijn zus rijden alle twee met een golf 7 en bij beiden zijn de spiegels er al afgevallen
                        Configureer ik een X1 een klein beetje naar mijn smaak , kom ik ook al rap aan 48k.
                        Die passat van 30k moet je mij ook eens tonen want ik zie er enkel vanaf 40k.

Man man, dat ik hier mijn tijd aan zit te verspelen...

Enfin, blij dat er toch nog particulieren zijn gelijk gij die veel kunnen neerleggen voor een elektrische wagen, die je prima bevalt, of hebt ge'm ook ook op de zaak gekocht? mocht je inmiddels spijt hebben van je aankoop, voor de helft van de prijs heb je een mooie nieuwe duster
                        Last edited by sunking; 28/04/2023, 11:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          .. en dan zeg ik nog niks over hun belabberde technische kennis..​
                          Oh jawel, dat heb je al meermaals gezegd hoor.

Comment

• En dat ga ik blijven zeggen, potentiële kopers waarschuwen voor die dieven

Trouwens jouw getrol en kromme vergelijkingen vallen hier nog meer op

Comment

En dat ga ik blijven zeggen,..
                              Ja, hoogst waarschijnlijk wel, maar dan moet je niet zeggen dat je er niks over zegt hee

Comment

• https://www.autoforum.be/member/39109-rx-8

Comment

• Erg he, die mercedes verkopers kennen nu werkelijk helemaal niets van techniek!

Comment

Erg he, die mercedes verkopers kennen nu werkelijk helemaal niets van techniek!
                                    De techniekers (sorry, technical experts) ook niet want ze krijgen nog geen band uitgebalanceerd zoals het hoort en de verkopers kletsen ook maar wat uit hun dikke nek

Comment

En dat zijn dan meestal nog pakketten die ze bij Mercedes Belgium zelf uitgevonden hebben want in Duitsland en andere landen zijn die opties vaak wel apart verkrijgbaar.

Ik blijf erbij dat het een onbeschaamde vorm van oplichting is die ze daar bij dat merk toepassen en dan zeg ik nog niks over hun belabberde technische kennis. Zeker 85% van hun verkoop is leasing dus who cares denken ze daar, "wij hebben geen vervelende vragen stellende privé kopers meer nodig"

Blijf er weg als particulier kan ik na mijn slechte ervaringen bij 2 dealers wel zeggen ondertussen

Nagel op de kop.
                                      De klassieke merken moeten dikke kortingen geven aan de leasemaatschappijen, en particulieren krijgen bijna niks. Zeker de laatste 2 jaar werd je als particulier die een compacte of middenklasse auto zocht gewoon weg gelachen. Ofwel wouden ze niet leveren, ofwel was dat zonder korting. In de VS waren er zelfs dealers die het nodig vonden om 20-30% boven de catalogusprijs te gaan verkopen.

Degoutant. Je kan er dus als particulier beter weg blijven.
                                      Ze doen also ze je de deal van het jaar voorstellen…

Bij Tesla is de zaak transparant. Prijs staat op de site, en is gelijk voor iedereen.
                                      Als bedrijfswagen is het ook indirect voordeling omdat de VAA op de catalogusprijs betaald wordt.

Comment

Bij Tesla is de zaak transparant. Prijs staat op de site.
                                        En bij alle andere merken niet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

En bij alle andere merken niet ?
                                          Heb jij ooit al een Mazda, Mercedes, VW of BMW gekocht aan de volle catalogusprijs? Denk het niet.
                                          Er is altijd een rondje tapijthandel bij, met als topper.... dat moet ik aan mijn baas vragen, zo ver mag ik niet gaan, om dan na 10 min terug te komen met... dat was een moeilijke, ik heb heel hard mijn best gedaan om deze prijs voor U te krijgen, en ik mag die nu geven, maar enkel als je nu en hier tekent.

Ik walg van die zever.

Comment

Working...
                                          X