Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model Y (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Heb jij ooit al een Mazda, Mercedes, VW of BMW gekocht aan de volle catalogusprijs? Denk het niet.
Er is altijd een rondje tapijthandel bij, met als topper.... dat moet ik aan mijn baas vragen, zo ver mag ik niet gaan, om dan na 10 min terug te komen met... dat was een moeilijke, ik heb heel hard mijn best gedaan om deze prijs voor U te krijgen, en ik mag die nu geven, maar enkel als je nu en hier tekent.
Ik walg van die zever.
- Likes 1
Comment
-
Ik weet niet of het bij andere merken tegenwoordig ook zo is, maar de laatste jaren valt er niet veel meer af te pingelen, in ieder geval niet bij Renault, Kia, Hyundai, Nissan... enkel de promoties die gedaan worden door de importeur, en die krijgt iedereen.
Fleetkortingen en voorwaarden voor leasing-maatschapijen kan ik niet over oordelen wegens altijd zelf moeten betalen.
Elon Musk heeft echter ook niet het warm water uitgevonden: Dacia verkoopt altijd aan nettoprijzen.
Comment
-
En nu terug on topic. Laten we het hebben over de fantastische uitvinding van de geniale Elon Musk: de Tesla Model Y, voor de ronde nettoprijs van 48k €!
Je Renault van 51k € verder ophemelen kan je hier: https://www.autoforum.be/forum/auto-...71#post6540771
Van die 3000 euro verschil kan ik je wel eens een pint trakteren.Last edited by sunking; 02/05/2023, 15:52.
Comment
-
Ongeveer een jaar geleden ben ik gaan testrijden met een Model Y en een klapke gedaan met de verkoper. Ik zei, 66k, dat is te duur, dat doe ik niet, want mijne model 3 volstaat ook best. Was toen enkel in long range AWD verkrijgbaar.
Eind van 2022 komt er plots een RWD variant voor 50k, die heb ik dan besteld en begin 2023 ging er nog eens 3k af. Die heb ik ook verrekend gekregen, zonder er achter te moeten vragen. Niet slecht voor een jaar met 10% inflatie...
De enigen die klagen zijn diegene die voorheen nog 66k hebben neergeteld... zij voelen zich bekocht. Maar zij hadden beter moeten weten, want er waren indicaties dat de prijzen wel eens konden zakken.
Ik heb gewoon geëvalueerd of het aangeboden product voor mij dat geld waard is of niet, op basis daarvan beslis ik. Ik houd niet van onderhandelingsspelletjes...Last edited by sunking; 02/05/2023, 16:34.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Je Renault van 51k € verder ophemelen kan je hier: https://www.autoforum.be/forum/auto-...71#post6540771
Bovendien was zo’n Y zeker niet goedkoper toen ik de Megane bestelde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenHet gaat bij sommigen wel ver in hun adoratie. Ze vinden het zelfs beter dat er geen korting te bedingen valt en zijn precies blij dat ze de volle pot mogen betalen
Ik heb 4,5 jaar gelden als bedrijfswagen een V90 met alle toeters en bellen mogen uitkiezen. Daar gaf Volvo bovenop de paketten een korting op van 23% op een catalogusprijs van ca 75000€. Ik heb die offerte in mijn handen gehad van de garage volgens een bepaald conventie van ons bedrijf.
Een vriend heeft toen als zelfstandige een V90 gekocht met kleinere motor, 2 niveaus lager in uitrusting en beperkte opties, en die heeft meer betaald voor die auto. Korting zat op 8%, en een bepaald pakket kreeg hij niet.
Dezelfde praktijken hoor ik van collega’s over BMW, Mercedes en Audi als het verschil niet groter is.
Je wordt als particulier genaaid waar je bij staat.
Mijn offerte voor de Y was de prijs die op de website staat, en waaraan jij en ik die binnen de 5 minuten besteld hebben.
Op het einde van Maart stonden er stockmodellen op de site als ‘snel beschikbaar’ met kortingen van 2-3000€. Gewoon zo direct zichtbaar voor iedereen, en niet enkel als je de verkoper eerst zijn show laat opvoeren en nu vandaag heute godverdomme gaat tekenen.
Wat is dan het meest transparante en eerlijke model?
Tesla is niet perfect, verre van, maar hun verkoopsproces loopt een pak transparanter en ik ben zeker dat ze daar een pak geld mee besparen wat ze toelaat goedkoper aan te bieden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDezelfde praktijken hoor ik van collega’s over BMW, Mercedes en Audi als het verschil niet groter is.
Je wordt als particulier genaaid waar je bij staat.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenHoe zit het met een inruiler bij Tesla, kan je gemakkelijk je auto inruilen?
Gebruik gewoon ‘ikwilvanmijnautoaf’, die zijn behoorlijk goed geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Nee. Ik denk dat ze dat in België gewoon niet doen, en in NL zijn de prijzen die ze bieden niet echt goed.
Gebruik gewoon ‘ikwilvanmijnautoaf’, die zijn behoorlijk goed geworden.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
Wijkopenautos bedoel je? Die gaven inderdaad meer dan de meeste dealers. Al ga ik nu niet meer veranderen maar vroeg het me gewoon af of je kon inruilen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
Die wijkopen uw auto's pakken dat toch nog behoorlijk serieus aan ja ( fysieke checkup was toch een 45min ... lakdiktemetingen enz... ) , vorige week mijn vorige A6 ook laten taxeren , ze lokken je natuurlijk met een eerst veel hoger voorstel adhv online ingegeven info om dan nadien een fysieke taxatie te doen en dan 10-15% minder te bieden ( ondanks dat de auto GEEN enkele schade / carroserieschade heeft , maar soit dat is natuurlijk de truc die ik op voorhand al wel wist ) . Het bod dat ze uiteindelijk deden was niet slecht maar ik heb de wagen toch ruim 20% duurder particulier van de hand kunnen doen ( ondanks dat mijn wagen door de 3L V6 motorisatie geen groot aantal liefhebbers heeft... maar je moet natuurlijk maar een liefhebber vinden )2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
Een auto particulier verkopen, ik weet niet of ik daar ooit nog aan begin, met al die oplichters waarmee je te maken krijgt.
Comment
-
Geruchtenmolen, nog niet bevestigd:
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment