Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Heb jij ooit al een Mazda, Mercedes, VW of BMW gekocht aan de volle catalogusprijs? Denk het niet.
    Er is altijd een rondje tapijthandel bij, met als topper.... dat moet ik aan mijn baas vragen, zo ver mag ik niet gaan, om dan na 10 min terug te komen met... dat was een moeilijke, ik heb heel hard mijn best gedaan om deze prijs voor U te krijgen, en ik mag die nu geven, maar enkel als je nu en hier tekent.

Ik walg van die zever.
    Herkenbaar, en niet enkel bij autoverkopers...

Comment

Heb jij ooit al een Mazda, Mercedes, VW of BMW gekocht aan de volle catalogusprijs? Denk het niet.
      Er is altijd een rondje tapijthandel bij, met als topper.... dat moet ik aan mijn baas vragen, zo ver mag ik niet gaan, om dan na 10 min terug te komen met... dat was een moeilijke, ik heb heel hard mijn best gedaan om deze prijs voor U te krijgen, en ik mag die nu geven, maar enkel als je nu en hier tekent.

Ik walg van die zever.
      En een recyclagepremie van 2000 euro voor particulieren als ze hun oude wagen binnenbrengen, die dan toch nog wel zal worden doorverkocht aan een exporteur voor > 1000 euro mocht hij toch nog in bruikbare toestand zijn. En ondertussen > 20% fleetkorting voor bedrijven. Sommige mensen denken dan toch nog dat ze de zaak van hun leven gedaan hebben...

Comment

• Ik weet niet of het bij andere merken tegenwoordig ook zo is, maar de laatste jaren valt er niet veel meer af te pingelen, in ieder geval niet bij Renault, Kia, Hyundai, Nissan... enkel de promoties die gedaan worden door de importeur, en die krijgt iedereen.
        Fleetkortingen en voorwaarden voor leasing-maatschapijen kan ik niet over oordelen wegens altijd zelf moeten betalen.

Elon Musk heeft echter ook niet het warm water uitgevonden: Dacia verkoopt altijd aan nettoprijzen.

Comment

• En nu terug on topic. Laten we het hebben over de fantastische uitvinding van de geniale Elon Musk: de Tesla Model Y, voor de ronde nettoprijs van 48k €!

Je Renault van 51k € verder ophemelen kan je hier: https://www.autoforum.be/forum/auto-...71#post6540771

Van die 3000 euro verschil kan ik je wel eens een pint trakteren.
          Last edited by sunking; 02/05/2023, 15:52.

Comment

• Het gaat bij sommigen wel ver in hun adoratie. Ze vinden het zelfs beter dat er geen korting te bedingen valt en zijn precies blij dat ze de volle pot mogen betalen

Comment

• Ongeveer een jaar geleden ben ik gaan testrijden met een Model Y en een klapke gedaan met de verkoper. Ik zei, 66k, dat is te duur, dat doe ik niet, want mijne model 3 volstaat ook best. Was toen enkel in long range AWD verkrijgbaar.
              Eind van 2022 komt er plots een RWD variant voor 50k, die heb ik dan besteld en begin 2023 ging er nog eens 3k af. Die heb ik ook verrekend gekregen, zonder er achter te moeten vragen. Niet slecht voor een jaar met 10% inflatie...
              De enigen die klagen zijn diegene die voorheen nog 66k hebben neergeteld... zij voelen zich bekocht. Maar zij hadden beter moeten weten, want er waren indicaties dat de prijzen wel eens konden zakken.
              Ik heb gewoon geëvalueerd of het aangeboden product voor mij dat geld waard is of niet, op basis daarvan beslis ik. Ik houd niet van onderhandelingsspelletjes...
              Last edited by sunking; 02/05/2023, 16:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Je Renault van 51k € verder ophemelen kan je hier: https://www.autoforum.be/forum/auto-...71#post6540771
                Waar heb ik die opgehemeld? In ieder geval niet in de mate dat hier die Muskdoos wordt verheerlijkt.
                Bovendien was zo’n Y zeker niet goedkoper toen ik de Megane bestelde.

Comment

• Hij wordt gewoon te weinig opgehemeld, en dat heeft niets met zijn voortreffelijke auto's te maken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                    Het gaat bij sommigen wel ver in hun adoratie. Ze vinden het zelfs beter dat er geen korting te bedingen valt en zijn precies blij dat ze de volle pot mogen betalen
                    ge moet het wel willen begrijpen hé, en vooral willen inzien dat die verkoper er niet ziet voor uw schoon ogen, maar zo veel geld uit uw zakken wil slaan als hij kan.

Ik heb 4,5 jaar gelden als bedrijfswagen een V90 met alle toeters en bellen mogen uitkiezen. Daar gaf Volvo bovenop de paketten een korting op van 23% op een catalogusprijs van ca 75000€. Ik heb die offerte in mijn handen gehad van de garage volgens een bepaald conventie van ons bedrijf.
                    Een vriend heeft toen als zelfstandige een V90 gekocht met kleinere motor, 2 niveaus lager in uitrusting en beperkte opties, en die heeft meer betaald voor die auto. Korting zat op 8%, en een bepaald pakket kreeg hij niet.
                    Dezelfde praktijken hoor ik van collega’s over BMW, Mercedes en Audi als het verschil niet groter is.
                    Je wordt als particulier genaaid waar je bij staat.

Mijn offerte voor de Y was de prijs die op de website staat, en waaraan jij en ik die binnen de 5 minuten besteld hebben.
                    Op het einde van Maart stonden er stockmodellen op de site als ‘snel beschikbaar’ met kortingen van 2-3000€. Gewoon zo direct zichtbaar voor iedereen, en niet enkel als je de verkoper eerst zijn show laat opvoeren en nu vandaag heute godverdomme gaat tekenen.

Wat is dan het meest transparante en eerlijke model?

Tesla is niet perfect, verre van, maar hun verkoopsproces loopt een pak transparanter en ik ben zeker dat ze daar een pak geld mee besparen wat ze toelaat goedkoper aan te bieden.

Comment

Dezelfde praktijken hoor ik van collega’s over BMW, Mercedes en Audi als het verschil niet groter is.
                      Je wordt als particulier genaaid waar je bij staat.
                      Vooral dit dus
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hoe zit het met een inruiler bij Tesla, kan je gemakkelijk je auto inruilen?
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                          Hoe zit het met een inruiler bij Tesla, kan je gemakkelijk je auto inruilen?
                          Nee. Ik denk dat ze dat in België gewoon niet doen, en in NL zijn de prijzen die ze bieden niet echt goed.

Gebruik gewoon ‘ikwilvanmijnautoaf’, die zijn behoorlijk goed geworden.

Comment

Nee. Ik denk dat ze dat in België gewoon niet doen, en in NL zijn de prijzen die ze bieden niet echt goed.

Gebruik gewoon ‘ikwilvanmijnautoaf’, die zijn behoorlijk goed geworden.
                            Wijkopenautos bedoel je? Die gaven inderdaad meer dan de meeste dealers. Al ga ik nu niet meer veranderen maar vroeg het me gewoon af of je kon inruilen.

Comment

Wijkopenautos bedoel je? Die gaven inderdaad meer dan de meeste dealers. Al ga ik nu niet meer veranderen maar vroeg het me gewoon af of je kon inruilen.
                              Die wijkopen uw auto's pakken dat toch nog behoorlijk serieus aan ja ( fysieke checkup was toch een 45min ... lakdiktemetingen enz... ) , vorige week mijn vorige A6 ook laten taxeren , ze lokken je natuurlijk met een eerst veel hoger voorstel adhv online ingegeven info om dan nadien een fysieke taxatie te doen en dan 10-15% minder te bieden ( ondanks dat de auto GEEN enkele schade / carroserieschade heeft , maar soit dat is natuurlijk de truc die ik op voorhand al wel wist ) . Het bod dat ze uiteindelijk deden was niet slecht maar ik heb de wagen toch ruim 20% duurder particulier van de hand kunnen doen ( ondanks dat mijn wagen door de 3L V6 motorisatie geen groot aantal liefhebbers heeft... maar je moet natuurlijk maar een liefhebber vinden )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Die wijkopen uw auto's pakken dat toch nog behoorlijk serieus aan ja ( fysieke checkup was toch een 45min ... lakdiktemetingen enz... ) , vorige week mijn vorige A6 ook laten taxeren , ze lokken je natuurlijk met een eerst veel hoger voorstel adhv online ingegeven info om dan nadien een fysieke taxatie te doen en dan 10-15% minder te bieden ( ondanks dat de auto GEEN enkele schade / carroserieschade heeft , maar soit dat is natuurlijk de truc die ik op voorhand al wel wist ) . Het bod dat ze uiteindelijk deden was niet slecht maar ik heb de wagen toch ruim 20% duurder particulier van de hand kunnen doen ( ondanks dat mijn wagen door de 3L V6 motorisatie geen groot aantal liefhebbers heeft... maar je moet natuurlijk maar een liefhebber vinden )
                                Een auto particulier verkopen, ik weet niet of ik daar ooit nog aan begin, met al die oplichters waarmee je te maken krijgt.

Comment

Een auto particulier verkopen, ik weet niet of ik daar ooit nog aan begin, met al die oplichters waarmee je te maken krijgt.
                                  Je antwoord enkel op degene die je wil antwoorden natuurlijk , handelaars reageer ik zelfs niet op ... Ik heb de mijne 1 week te koop gezet en had 2 particulieren die liefhebber waren... uiteindelijk bij ene zelfs simpelweg mijn vraagprijs gekregen... ( en dat is dan een tweedehands van 4 jaar in de prijsklasse van rond de 40k ) . Was snel beklonken en alles vlot en correct afgehandeld... maar waar is waar , je moet wat geluk hebben... maar uiteindelijk wissel ik meestal om de 4-5 jaar en al veel van mijn wagens op die manier weg gedaan , scheelt toch telkens een behoorlijke smak geld .

Comment

• Geruchtenmolen, nog niet bevestigd:
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Tesla Model Y RWD vs. Volkswagen ID 5 Pro - Dubbeltest

Comment

• Ook in holland beseffen ze dat het een koopje is

Comment

• voor de y is er geen prijsverschil...voor de 3 zit er 4k prijsverschil op...is er een belet om als belg in nl te shoppen...of zou tesla het onmogelijk maken?

Comment

Working...
                                          X