Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
eindelijk kleuren de naam waardig...tesla kleuren hadden tot nu toe niet veel diepgang, van de grijze staat er al 1 in de straat, het bordeaux nog niet gezien
Het totaalpakket als EV is toch moeilijk verslaanbaar hoor.
Je mag de Europese en Aziatische merken mooier vinden, beter afgewerkt, maar qua gebruiksgemak als EV, duidelijk de top.
Klopt, ik heb mijn Y nu bijna een maand, en ik ben bijna helemaal tevreden.
Waar kunnen ze nog beter worden?
- vering kan zeker nog wat beter de oneffenheden weghalen zonder daarom een boot te worden
- zetels zijn voor mij (195cm) aan de krappe kant, en ik mis wat diepte in het zitvlak
- navigatie: die is snel (zeg maar razendsnel), maar haalt niet de nauwkeurigheid van Waze. Waze kent een afgesloten straat gewoon dezelfde dag, dat lukt Tesla niet.
Wil ik terug naar een ICE: Nee, nee, nee, voor mij is dat hoofdstuk afgesloten. Ik reed vorige week even met de Polo van mijn vrouw... dat is echt een hele grote stap terug. Ik ben nu zo gewoon aan die instant reactie op het pedaal, en dat one-pedal driving, dat wil ik niet meer missen.
Zou ik een ander merk overwegen. Ja, maar vandaag is er voor mij is er momenteel niks op de markt dat beter bij mijn verwachtingen past.
Ik zou een ID7 overwegen, maar dan wil toch echt zeker zijn dat VW de software echt onder controle heeft, en dat OTA niet betekent : "Over the Autohaus".
De Audi Q4 spreekt me ook aan als ze daar een dikke facelift op toepassen en die efficienter maken en nog wat simpeler maken van interieur (betere materialen, minder knoppen).
Volvo of Polestar sprak me aan, maar ik heb bedenkingen bij een auto die aan een chinees datacentrum hangt.
Mercedes EQC of EQE.... de EQC is te veel een hoge auto, de EQE mist de 5e deur, dat is een sedan.
Er zijn zeker nog prima EV's op de markt naast de tesla. Een polestar zit prima in elkaar, beter dan een tesla, puur "hardwarematig". Echter geen enkele auto is perfect, een mercedes is een pak duurder en daar kan je uiteindelijk nog steeds iets op aan te merken hebben. Dus uiteindelijk is prijs/kwaliteit doorslaggevend.. en die is bij de Y gewoon zeer goed. Tommie1 en ik zijn niet de enigen die dat vinden Love it or hate it.
sunking
Toen ik moest kiezen waren de laatste 2 auto's de Polestar en de MY.
Ik heb met allebei gereden, en dat was een goede ervaring, maar de Y scoort duidelijk een pak beter op gebied van ruimte, prestaties, entertainment, en dan natuurlijk het snelladen en de efficientie.
Op dat moment was de Polestar echt nog een auto die te veel stroom nodig had, en bovendien een pak trager kon laden.
En als laatste... met de huidige situatie met China heb ik angst dat mijn data ergens in China terecht komt, en dat ik met een auto rijd die vanuit China stil gelegd kan worden. Als je weet wat er gebeurt met telefoons als je in China onderweg bent, dan is mijn vertrouwen daarin echt slecht.
problemen met regensensor, bij gelijk welk merk, moeten in de eerste plaats gezocht worden bij staat vd ruitenwissers. Als die strepen trekken, hoe klein ook, gaat die niet goed kunnen werken.
Bij mijn model 3 werkte de regensensor idd niet goed meer na 100.000 km. Hij was ook nooit binnengeweest voor onderhoud of andere herstelling... en uiteraard waren de ruitenwissers versleten.
Bij de model Y doen ze het tot hiertoe prima.
Wat bobo bedoelt is mss het weghalen van de parkeersensoren, waardoor dat nu ook via camerabeelden werkt! Ik was eerst zeer sceptisch omdat de software de voorbije maanden het gewoon nog niet kon en het wachten was op een oplossing, musk had gewoon beslist de sensoren weg te doen terwijl de software het nog niet kon... maar nu is de software er en lijkt het toch vrij goed te werken. Uiteindelijk werken klassieke sensoren ook niet 100% nauwkeurig. En wat wel leuk is, is dat hij dankzij de zijcamera's ook de afstand tot de borduur kan inschatten en tonen via een rode lijn op het scherm. Dus al bij al kan ik er best mee leven!
Bij het achteruit rijden kijk ik zelf naar de camerabeelden, bij het vooruit rijden zie ik zelf ook wel hoe ver ik van de auto of muur zit... (de neus van de model Y is trouwens vrij kort dus ik heb meestal nog plek over vooraan, met een X3 of XC60 zit ge wel met een hoop meer lomp gewicht voor uw neus ).
Comment