Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model Y (2020)
Collapse
X
-
Als je ‘woke’ vervangt door ‘een beetje sympathie’, dan valt het allemaal nogal mee hoor.
Ik heb vooral veel last van de anti wokers die denken het leven van anderen te moeten bepalen.
Als ze in Florida bibliotheken van scholen beginnen op te kuisen en afbeeldingen van David te verwijderen, dan is vrijheid ver zoek.
Comment
-
Tja, als deze auto de bestverkochte auto ter wereld is, en nu dus voor een pak brandstofauto’s staat, dan zijn er toch tekenen dat dit type auto heel veel mensen kan bekoren, en bovendien dat het concept goed uitgevoerd is voor een correcte prijs.
En dan zijn er een hoop youtubers die daar een filmpje over willen draaien. Je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te bekijken.
Comment
-
Dat zou ik zo niet zeggen, ze hebben weer verkoopsrecords neergezet wereldwijd, en niet overal rijden er zo veel bedrijfswagens rond.
Als ik zie hoe de leasingmaatschappijen allergisch zijn aan Tesla, dan moeten er toch ook wat privé Tesla's zijn.
Comment
-
125 wagens op een dag, daar kunnen andere merken maar van dromen tegenwoordig, denk ik
Vriend van mij heeft ook zo'n LR quicksilver model op de zwarte velgen. Ziet er IRL echt knap uit, vind ik.
Hij komt uit een top range Polestar, en is toch wel redelijk lyrisch over de Y daarmee vergeleken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten125 wagens op een dag, daar kunnen andere merken maar van dromen tegenwoordig, denk ik
Vriend van mij heeft ook zo'n LR quicksilver model op de zwarte velgen. Ziet er IRL echt knap uit, vind ik.
Hij komt uit een top range Polestar, en is toch wel redelijk lyrisch over de Y daarmee vergeleken.
Bij ons hebben ze Tesla uit de lijsten gegooid. Als morgen mijn auto in de fik gaat mag ik geen Y bestellen, en dan zou ik de Polestar toch overwegen.
De nieuwste zijn ook een stuk efficienter dan de eerste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Kan je hem eens vragen waar de Y de Polestar zo overtreft?
Bij ons hebben ze Tesla uit de lijsten gegooid. Als morgen mijn auto in de fik gaat mag ik geen Y bestellen, en dan zou ik de Polestar toch overwegen.
De nieuwste zijn ook een stuk efficienter dan de eerste.
Laden ging ook erg traag, zelfs aan de snelladers.
Hij kwam uit een X5, dus hij vond de binnenruimte en lage instap ook een minpunt, maar dat hij op voorhand kunnen weten natuurlijk.
Zelf heb ik er ook even in gereden, en ik vond hem wel erg goed rijden, maar ik had er ook wel een beetje een claustrofobisch gevoel in. Zeker op de achterbank.
Hij rijdt die auto privé trouwens en heeft de Polestar ondertussen al een dikke 2md te koop staan.
Krijgt hem niet verkocht. Welke particulier wil ook zo'n pk monster als EV?
Collega van mij heeft net een C40 besteld, en het nieuwe rwd platform schijnt veel efficiënter te zijn idd.
Polestar doet ook mega veel inspanningen naar de leasemarkt toe, dat hebben we hier ook gemerkt.
Wel bizar dat de Y uit een policy gegooid wordt. Ik vermoed dat toch vooral de herverkoopwaarde tegenvalt dan.Last edited by Bud Wijzer; 04/07/2023, 10:00.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Wel bizar dat de Y uit een policy gegooid wordt. Ik vermoed dat toch vooral de herverkoopwaarde tegenvalt dan.
Tesla geeft niks, dus Tesla vliegt er uit.
Argument van herverkoopwaarde heb ik ook al gehoord, maar dat klopt niet. Tesla verkopen makkelijk en duur tweedehands.
Derde argument is dat de leasemaatschappijen geen commissies krijgen van Tesla, en dus ... werken ze tegen.
Dat zal wel eens veranderen. Ik hoorde ook dat ze zouden starten met "corporate discounts". We zien wel.
Ik begrijp dat je vriend een van de eerste Polestars heeft die idd traag laden, en veel stroom nodig hebben.
En ja, de Polestar2 is niet de grootste auto, maar wel een hatchback.
Comment
-
De IX1 wordt idd ook zeer interessant aangeboden, weet ik ondertussen.
Andere collega van me, is er voor gaan shoppen en ze brengen nu zo'n 25 versie uit die nog niet in de configurator staat.
Zij kon hem heel leuk uitrusten, met M pack en nog wat goodies.
Het enige wat mij persoonlijk zou tegenhouden van een Y, is toch wel de harde ophanging.
Zelfs de nieuwe versie van mijn vriend, vond ik toch echt nog wel "jiggly" op een minder wegdek.
Comment
-
klopt dan een polestar nogal claustrofobisch aanvoelt. dat gevoel heb ik zelfs al voorin, door die middentunnel en ook de binnenspiegel neemt naar mijn gevoel veel zicht weg. (ik ben groot en die spiegel is vrij groot en zit pal in mijn gezichtsveld). qua ruimte idd een grote win voor de Y. Verkoopscijfers van polestar zijn ook gekelderd... het pure 'het is een hatchback' argument is voor mij niet zo veel waard... je gaat niet elke week een koelkast vervoeren en een model 3 heeft eigengelijk best nog een ruime koffer. polestar 2 405 liter, model 3 542 liter, model Y 854 liter. Da's dan wel met frunk en ruimte onder koffervloer meegeteld wellicht.
Volvo C40 is geen onaardige wagen!
Comment
-
Collega van mee heeft de C40 nu kunnen nemen in de LR versie met nog heel wat goodies.
Mocht hij vorig jaar al in die configuratie beschikbaar geweest zijn, had ik hem ook zeker overwogen.
Ik ben nogal voorstander van het iets "ouderwetser" design van het interieur van de Volvo ook.
IMO veel gebruiksvriendelijker dan al die tablet toestanden.
- Likes 1
Comment
-
Populairste nieuwe personenauto's in Europa (eerste halfjaar 2023)
Merk Model Aantal 1 Tesla Model Y 125.144 2 Dacia Sandero 118.883 3 Volkswagen T-Roc 107.249 4 Opel Corsa 102.082 5 Peugeot 208 101.151 6 Renault Clio 96.135 7 Toyota Yaris Cross 90.135 8 Volkswagen Tiguan 88.020 9 Volkswagen Golf 85.730 10 Dacia Duster 82.813
Populairste nieuwe personenauto's in Europa (juni 2023)
Merk Model Aantal 1 Tesla Model Y 29.764 2 Dacia Sandero 22.174 3 Renault Clio 21.402 4 Volkswagen T-Roc 20.755 5 Peugeot 208 18.414 6 Opel Corsa 17.721 7 Volkswagen Tiguan 16.811 8 Renault Captur 16.578 9 Volkswagen Golf 16.464 10 Ford Puma 16.188
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Binnenkort ga ik dan toch een model Y nemen denk ik. Wel import uit Duitsland, jonge 2ehandse staan daar vrij goedkoop en veel aanbod.
Vraagje daarbij: is het mogelijk om achteraf nog een afneembare trekhaak te plaatsen? Moet dat dan van Tesla of kan je ook aftrekmarket laten plaatsen?
Comment
Comment