Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model Y (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk BerichtenVraagje, wat ik terug vind is dat de RWD versie een 220kw motor heeft van 299pk, klopt dit?
verzekeringen hebben deze versie niet in het systeem staan ...
Het vermogen zal niet ver van de 299pk liggen voor de RWD.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenen terecht
nog altijd content van de mijne.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
Idem, heel tevreden ook.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vandaag eens na 15.000 KM's en na meer dan een jaar eens de bandenslijtage bekeken. Er blijft nog 5mm's all around over op de hankook S1 evo3's, gelijkmatige slijtage en dit op een RWD. Best verrassend eigenlijk, goede uitlijning. Maar 50.000km's zal er niet in zitten vrees ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk BerichtenVandaag eens na 15.000 KM's en na meer dan een jaar eens de bandenslijtage bekeken. Er blijft nog 5mm's all around over op de hankook S1 evo3's, gelijkmatige slijtage en dit op een RWD. Best verrassend eigenlijk, goede uitlijning. Maar 50.000km's zal er niet in zitten vrees ik.2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenmijn range ligt rond de 300-340 km (gemengd gebruik in belgie aan max 120 per uur). snelweg in de winter 250 km...2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
ja man da's logisch he, verbruik hangt af van de omstandigheden... en de standard range heeft een batterij die niet veel groter is dan die van een renault zoe... dan moet ge niet denken dat ge echt 400 km gaat halen want ne zoe doet in de zomer er al maar met moeite 250... de cijfers op https://ev-database.org/car/1743/Tesla-Model-Y zijn vrij accuraat!
ik merk da ik er in belgie eig geen last van heb, rijd ook zelden meer dan 300 km per dag...
morgen vertrek ik op skiverlof, rijden van supercharger tot supercharger, maar wel in comfort en stilte en meer dan genoeg plek voor al ons grief mee te pakken...
op lange afstanden is het zaak om vrij korte etappes te doen van 150 - 200 km, dan 15-20 minuten te laden... dat gaat snel tot 70% en er staan in frankrijk echt veel snelladers nu (zeker om de 50 km).
vorige week nog tot barcelona gereden in 1 dag...
'probleem' is ook dat de LFP batterij niet optimaal presteert bij lage temperaturen, waardoor het regeneren dan niet goed gaat, dus op heuvelachtig parcours verbruikt hij meer, en dat de warmtepomp wel efficient is bij temperaturen boven de 10 maar rond het vriespunt gaat de verwarming toch ook veel verbruiken.. dingen waar je in vlaanderen nauwelijks last van hebt maar in frankrijk in de winter wel.
En dan moet je afwegen of je de meerprijs van de long range het waard vindt voor die paar verre reizen per jaar... met snelladers die als paddestoelen uit de grond schieten. LFP gaat ook langer mee (geschatte levensduur 500.000 a 1.500.000 km)Last edited by sunking; 27/01/2024, 00:51.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenja man da's logisch he, verbruik hangt af van de omstandigheden... en de standard range heeft een batterij die niet veel groter is dan die van een renault zoe... dan moet ge niet denken dat ge echt 400 km gaat halen want ne zoe doet in de zomer er al maar met moeite 250... de cijfers op https://ev-database.org/car/1743/Tesla-Model-Y zijn vrij accuraat!
ik merk da ik er in belgie eig geen last van heb, rijd ook zelden meer dan 300 km per dag...
morgen vertrek ik op skiverlof, rijden van supercharger tot supercharger, maar wel in comfort en stilte en meer dan genoeg plek voor al ons grief mee te pakken...
op lange afstanden is het zaak om vrij korte etappes te doen van 150 - 200 km, dan 15-20 minuten te laden... dat gaat snel tot 70% en er staan in frankrijk echt veel snelladers nu (zeker om de 50 km).
vorige week nog tot barcelona gereden in 1 dag...
'probleem' is ook dat de LFP batterij niet optimaal presteert bij lage temperaturen, waardoor het regeneren dan niet goed gaat, dus op heuvelachtig parcours verbruikt hij meer, en dat de warmtepomp wel efficient is bij temperaturen boven de 10 maar rond het vriespunt gaat de verwarming toch ook veel verbruiken.. dingen waar je in vlaanderen nauwelijks last van hebt maar in frankrijk in de winter wel.
En dan moet je afwegen of je de meerprijs van de long range het waard vindt voor die paar verre reizen per jaar... met snelladers die als paddestoelen uit de grond schieten. LFP gaat ook langer mee (geschatte levensduur 500.000 a 1.500.000 km)2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
Comment