Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten

Was zo niet bedoeld maar ben zelf ook aan het kijken naar de model y rwd, alleen moet ik er wel rekening mee houden dat ik elke dag tussen de 120 a 140km moet rijden van en naar mijn werk en dus wil zeggen dat ik in de winter elke dag zou moeten laden.
    Wanneer je kan thuisladen ga je die sowieso inpluggen want je gaat de wagen voorverwarmen voor je rit.

Wanneer je thuis niet kan laden is dat een lastige.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Is in de winter toch wel een pak minder dan de opgegeven 455 a 430km zie ik
      Vandaag toevallig 200km’s gereden en terug thuis met 40% batterij, aan gemiddeld 16,2kwh verbruik (75% autostrade aan 110-120km’s). Op basis van het verbruik vandaag zou ik 315km’s ver geraakt zijn blijkbaar. Voor winterse toestanden niet slecht. Verder treed ik de ervaring van sunking volledig bij. Wat ik nog kan toevoegen, ik heb gemerkt dat sinds drie updates geleden Tesla precies het bruikbare gedeelte van de LFP batterij met 2 a 3 kw’s heeft doen verminderen. Mogelijks wouden ze niet teveel concurrentie aan willen doen met de « long range » versie, die eigenlijk in de praktijk minder ver geraakte (aangezien ze een lading van 80% adviseren en de dual motor setup meer verbruikt).

edit: na wat opzoekwerk zou het eerder te maken hebben met het feit dat er twee varianten LFP rwd modellen bestaan, met twee andere fabrikanten voor de batterijen en verschillende types motoren).
      Last edited by Intred; 27/01/2024, 20:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten

Vandaag toevallig 200km’s gereden en terug thuis met 40% batterij, aan gemiddeld 16,2kwh verbruik (75% autostrade aan 110-120km’s). Op basis van het verbruik vandaag zou ik 315km’s ver geraakt zijn blijkbaar. Voor winterse toestanden niet slecht. Verder treed ik de ervaring van sunking volledig bij. Wat ik nog kan toevoegen, ik heb gemerkt dat sinds drie updates geleden Tesla precies het bruikbare gedeelte van de LFP batterij met 2 a 3 kw’s heeft doen verminderen. Mogelijks wouden ze niet teveel concurrentie aan willen doen met de « long range » versie, die eigenlijk in de praktijk minder ver geraakte (aangezien ze een lading van 80% adviseren en de dual motor setup meer verbruikt).

edit: na wat opzoekwerk zou het eerder te maken hebben met het feit dat er twee varianten LFP rwd modellen bestaan, met twee andere fabrikanten voor de batterijen en verschillende types motoren).
        Thx voor de info!
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• het zal zachtjes aan wel beginnen dagen aan de mensen, maar kwasi iedereen valt uit de lucht nog als ik ze vertel dat een y intussen maar een fractie meer kost (zelfs minder met de bonus) als de corolla waarmee ik onderweg ben....zga alle mensen denken op dit moment nog steeds dat een tesla een rijkemensenauto is

zou het tesla van een duur imago afhelpen reclame beginnen te maken?​

Comment

• Idd, er zijn nog behoorlijk wat mensen die denken aan 100k bij een Tesla.
            Dan open ik gewoon de website, en toon ze de Y RWD die je nu kan kopen voor 39k.
            En dan krijg je verdomd veel auto voor je geld.

Comment

• Volgende week woensdag heb ik in de voormiddag een testrit geboekt, ben benieuwd

Comment

Volgende week woensdag heb ik in de voormiddag een testrit geboekt, ben benieuwd
                Kijk een paar filmpjes vooraf, en bepaal waar je naar toe wil rijden. Dan verlies je niet te veel tijd aan andere dingen dan rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Kijk een paar filmpjes vooraf, en bepaal waar je naar toe wil rijden. Dan verlies je niet te veel tijd aan andere dingen dan rijden.
                  Ok thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Kan verkeerd zijn maar had jij geen Tucson?
                    Tucson na 2 jaar verkocht voor een Model Y.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten

Tucson na 2 jaar verkocht voor een Model Y.
                      Ahzo, ik dacht het wel. Succes ermee!
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Vandaag mijn testrit gaan doen in zaventem.

Liep niet hoe het gepland was, we waren er goed op tijd en moesten even wachten om dan te ontdekken dat ze teveel boekingen hadden op dezelfde moment... We waren eerst binnen maar zijn als laatste kunnen vertrekken... toen we naar de balie werden geroepen bleek dat alle rwd's vertrokken waren en dat er enkel nog een performance was voor te rijden. Ik heb vriendelijk aangegeven dat ik naar de rwd had gevraagd en deze dan ook wou testrijden en niet de performance. Na even wachten zijn ze dan een auto gaan bijhalen zodat we na enige vertraging konden vertrekken. Wat er juist fout was gelopen geen idee maar uiteindelijk was het vriendelijk opgelost.

de testrit zelf, ik kom uit een lage auto dus de zitpositie was even aanpassen, voelde hoger aan dan verwacht. Ruimte binnenin komt groot over, ook dat je enkel een scherm in het midden hebt stoorde me niet.

Het rijden zelf was een zaligheid, reed zeer vlot en cabine is zeer stil. Ook de bediening van alle functies was simpel en makkelijk te vinden. Enkel de spraakcommandos wilden niet lukken bij ons we waren even verkeerd gereden en snelweg opgegaan maar hadden probleem om terug te geraken door wegenwerken dus dan maar handmatig GPS even ingesteld.

voor een rwd te zijn trok deze naar mijn normen super vlot op en voelde hij heel baanvast aan.

we hebben +- 30 minuten en 17km en range ging met 18km naar beneden mzt een gemiddelde van 15kwh.

Ben serieus aan het nadenken om de stap te zetten.

Comment

• op binnenwegen ligt het verbruik idd zeer laag, als je niet rapper dan 90 rijdt zou je nog daadwerkelijk 400 km halen met een RWD... snelweg is iets ander verhaal, maar ben er nu mee gaan skien en ook dat ging prima.

alles bij elkaar geteld (ruimte, comfort, verbruik, prestaties... en de prijs), blijft de RWD een onverslaanbaar aanbod (zeker nu er weeral 4k van de prijs is afgegaan)

Comment

• Blij om horen

Net nog reclame vd mg4 gehoord op de radio, en zij adverteren toch over de vlaamse premie van €5k

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Blij om horen

Net nog reclame vd mg4 gehoord op de radio, en zij adverteren toch over de vlaamse premie van €5k

Vraag is alleen of iedereen dat aangevraagd krijgt en de pot niet op 1 dag op gaat zijn?

Dat houd me toch wel wat tegen die onzekerheid van de premie, is toch wel wat geld

Comment

Vraag is alleen of iedereen dat aangevraagd krijgt en de pot niet op 1 dag op gaat zijn?

Dat houd me toch wel wat tegen die onzekerheid van de premie, is toch wel wat geld
                                Ik ken je budget niet, maar zelfs zonder premie is 40k voor die auto een echt sterk aanbod.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik ken je budget niet, maar zelfs zonder premie is 40k voor die auto een echt sterk aanbod.
                                  Klopt, en zou zeker lukken zonder premie, maar toch, als je die kan hebben is toch een groot voordeel

Comment

• krijg je als particulier altijd een model Y voor 40k of is dat een beperkt aantal stock exemplaren?

Comment

• Tesla be stelde dat er een contenue aanvoer zou zijn van witte en zwarte standard ranges aan 40k

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        krijg je als particulier altijd een model Y voor 40k of is dat een beperkt aantal stock exemplaren?
                                        Die zou tot eind Maart beschikbaar blijven. Daarna…. is nooit zeker, kwartaalpush is altijd een ding bij Tesla.
                                        Last edited by Tommie1; 01/02/2024, 20:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          op binnenwegen ligt het verbruik idd zeer laag, als je niet rapper dan 90 rijdt zou je nog daadwerkelijk 400 km halen met een RWD... snelweg is iets ander verhaal, maar ben er nu mee gaan skien en ook dat ging prima.

alles bij elkaar geteld (ruimte, comfort, verbruik, prestaties... en de prijs), blijft de RWD een onverslaanbaar aanbod (zeker nu er weeral 4k van de prijs is afgegaan)
                                          Hoe zit het trouwens qua onderhoud? Wat zijn de kosten hiervan?

Comment

Working...
                                          X