Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten

Hoe zit het trouwens qua onderhoud? Wat zijn de kosten hiervan?
    Om de 1-2 jaar een interieurfilter.
    Om de 2 jaar remvloeistof testen, en waarschijnlijk na ca 4 jaar vervangen.
    Banden…. Hangt van je voetjes af.
    Ruitenwissers… wanneer ze piepen of strepen na laten, dus zowat om de 2 jaar.

Olie, klepspeling, vis-platinees, luchtfilter en boegies met Sint-Juttemis.

Mijn Y heeft 25k, en heeft nog geen garage aan de binnenkant gezien, de bandencentrale wel voor de winterbandjes.

Comment

• gaat nu wel om een 3...met 300k

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Om de 1-2 jaar een interieurfilter.
        Om de 2 jaar remvloeistof testen, en waarschijnlijk na ca 4 jaar vervangen.
        Banden…. Hangt van je voetjes af.
        Ruitenwissers… wanneer ze piepen of strepen na laten, dus zowat om de 2 jaar.

Olie, klepspeling, vis-platinees, luchtfilter en boegies met Sint-Juttemis.

Mijn Y heeft 25k, en heeft nog geen garage aan de binnenkant gezien, de bandencentrale wel voor de winterbandjes.
        Op de website had ik iets gelezen van onderhoud om de 20.000km?
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten

Op de website had ik iets gelezen van onderhoud om de 20.000km?
          Dat heb ik nog niet gevonden.
          ik heb het bij 20k aan mijn LM gevraagd en die spraken van interieurfilter en controle remvloeistof na 2 jaar.
          Ruitenwissers indien nodig.

Moeilijk hé om te geloven dat die Service centers je niet zo dikwijls willen zien. Old habits….

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Moeilijk hé om te geloven dat die Service centers je niet zo dikwijls willen zien. Old habits….
            Idd! En stel dat je auto dan nog in handen valt van een Mercedes Technical Expert want die factureren ook nog eens wat ze niet of verkeerd gedaan hebben

Maja, heb je geen garantie verplichtingen bij Tesla dan? Je zou daarvoor alleen dan al een EV kopen imo. Die kleine dingen en vloeistoffen checken kan ik zelf ook wel, doe ik nu ook trouwens.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Nu ff wachten op RX-8 z'n reactie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Nu ff wachten op RX-8 z'n reactie.
                Anders denkt hij misschien dat ik 'dankzij' hem een paar dagen erover gezwegen heb. No way!

Van de andere kant is dat toch ook zo als er geen moeilijk onderhoud nodig is. Ik kan alleen niet geloven dat ze dat bij 'de ster' ook zouden doen zoals bij Tesla, zonder onnodig in uw zakken te zitten. Een abootje meer kan er wel nog altijd bij
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Mijn model 3 is in 100.000 km nooit binnen geweest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Mijn model 3 is in 100.000 km nooit binnen geweest
                    Nu weet ik het eigenlijk nog niet juist. Het is dus bij Tesla zeker geen verplichting om voor de garantie pakweg alle jaren een verplicht onderhoud te doen?

Comment

• Van de website:
                      Dankzij draadloze software-updates, diagnose op afstand en de ondersteuning van onze mobiele servicemonteurs, is een bezoek aan een Service Center niet altijd nodig. Voor onderhoud van uw Tesla kunt u een afspraak maken in de Tesla-app. Als u ervoor kiest om uw voertuig voor onderhoud of reparatie naar een andere werkplaats te brengen, kunnen eventuele problemen als gevolg hiervan invloed hebben op uw garantiedekking.​
                      Maak er van wat je zelf wil

Comment

• Van https://www.autovanmorgen.nl/tesla-model-3-onderhoud#

Aangezien Tesla geen eisen stelt aan het onderhoud van de Model 3 en zelfs aangeeft dat er geen direct onderhoud noodzakelijk is blijft de garantie altijd van kracht. Ook wanneer bovengenoemde aanbevelingspunten niet zijn uitgevoerd. Andere zaken, zoals software updates en diagnoses kunnen op afstand of door mobiele servicemonteurs worden uitgevoerd. Wanneer de auto een waarschuwing geeft voor service of vervanging kan dit wel gevolgen hebben voor de garantie.
                        nooit een melding gezien...

Comment

• Bedankt heren voor de info!

Lijkt mij toch allemaal een beetje dubbelzinnig of zie ik dat verkeerd? Moet er ook voor bepaalde abo's betaald worden?

Nuja, voor mij is het toch nog niet voor de eerstkomende jaren, tegen dan zal ik er wel uit zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Bedankt heren voor de info!

Lijkt mij toch allemaal een beetje dubbelzinnig of zie ik dat verkeerd? Moet er ook voor bepaalde abo's betaald worden?

Nuja, voor mij is het toch nog niet voor de eerstkomende jaren, tegen dan zal ik er wel uit zijn
                            Toch raar hé, gewoon enkel onderhoud doen als de auto het vraagt. Verder niks.
                            Abo is er enkel voor premium connectivity, en dat heeft geen invloed op onderhoud.

Comment

• Klantenservice bij Tesla is zoiezo onbestaande. Partner heeft een performance demo van het werk. Deze is interessanter dan een aandeel bij hun. Op 4 weken tijd is de prijs in alle richtingen gegaan.
                              intitueel gekocht aan een dikke 55000€. Wat laten liggen van de werkgever om de renting rond te krijgen, dan ging hij naar 50000€. Alle papieren waren dan in orde, maar nr plaat liet nog een wk op zich wachten, maar was de vrijdag al ingeschreven. De maandag toen we hem konden afhalen was hij ineens 60000€. Niet af te halen dus zonder die opleg. Niemamd bij Tesla heeft een verklaring. Na lang aandringen is hij nu terug op 55000€. Hij is gekocht aan 50000€, de bank is eigenaar van de wagen maar krijgen hem niet mee zonder die opleg. Zeer rare praktijken allemaal en geen oplossing in zicht. Tesla heeft geen verklaring voor de prijsstijging, topservice.

Comment

• Hebben jullie ook last dat andere bestuurders klagen over je licht?
                                Iedere week heb ik wel dat personen teken doen dat ik mijn grootlicht op heb staan. Maar dat is dus niet, ook geen automatisch.
                                Is deze zomer gekeurd, dus de lichten moeten juist afgesteld staan.
                                Tenzij de wrapper er tegen is geweest, maar zo gemakkelijk is het ook niet om lichten te verzetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Hebben jullie ook last dat andere bestuurders klagen over je licht?
                                  Iedere week heb ik wel dat personen teken doen dat ik mijn grootlicht op heb staan. Maar dat is dus niet, ook geen automatisch.
                                  Tenzij de wrapper er tegen is geweest, maar zo gemakkelijk is het ook niet om lichten te verzetten.
                                  Je kan dat zelf onder het menu service.
                                  Ik heb mijn lichten amper verzet en krijg geen tekens van tegenliggers.

Comment

• Mij valt er alleszins geen structureel y-probleem op

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Op een ander forum gelezen dat er verschillende Tesla's afgekeurd waren voor hun lichten maar omdat die te laag stonden ipv te hoog. Je kan het ter plaatse aanpassen en direct terug gaan.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Hebben jullie ook last dat andere bestuurders klagen over je licht?
                                        Yes had dat met mijn model 3 ook.
                                        1 van de 2 lampen stond te hoog (heb het ook al bij anderen gezien).
                                        Heb dan via internet gevonden dat je dat zelf kan instellen, Maar nu heb ik de indruk dat ik ze wat laag heb gezet.

Je vindt op youtube hele stappenplannen hoe je dit correct zou kunnen afstellen, maar daar heb ik me nog niet mee kunnen bezighouden.
                                        Het vervelende is dat je in dat service menu de lampen maar kan afstellen als je een stukje gereden hebt. En zelfs dan lukt het niet altijd om dat menu actief te krijgen.

Vanavond eens opnieuw proberen en deze stappen volgen:
                                        Last edited by Gery; 13/02/2024, 11:28.

Comment

• We hebben de Tesla kunnen afhalen, van een moeilijke bevalling gesproken. Maar goed, ze hebben hem uiteindelijk terug op 50000€ gezet. Is wel een knap kleur dat cherry red, witte zetels zullen gevoelig zijn. Wel ideaal om te vergelijken met de Smart Blogs Brabus.
                                          persoonlijk geen fan van de looks van Tesla, zeker het interieur. Is een pak harder om mee te rijden dan de Smart, de Smart is ook veel stiller binnenin.

Comment

Working...
                                          X