Awd in onze contreien ook totaal overbodig. Met dat gewicht heb je sowieso een pak meer grip merk ik bij de id4
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model Y (2020)
Collapse
X
-
er zou net als bij rwd bmw ev's...wel een licht gebrek aan rechtuitstabiliteit op de snelweg zijn ivm awd modellen
...zou zelf wrs de pil ook wel doorbijten en wat meer corrigeren...maar das wel heel fijn reizen met een auto die perfect rechtdoor wil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenAwd in onze contreien ook totaal overbodig. Met dat gewicht heb je sowieso een pak meer grip merk ik bij de id4
Ik denk (hoop) dat het de bandenslijtage ook wat beter verdeelt.
Comment
-
ik houd wel van een klein beetje speels karakter, de 3 RWD wordt geprezen omdat hij met zijn lagere gewicht op de neus leuk rijdt, minder klinisch dan de AWD. (die idd wel een perfecte wegligging heeft... zo perfect dat het saai wordt).
Onlangs gereden met de nieuwe model 3 RWD en da's echt wel een fijne kar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenDe matrix-lichten zijn vrijgegeven? Vlg mijn 35k collega
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
En… gratis en voor niks geupgrade.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEn… gratis en voor niks geupgrade.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Heeft er iemand een snelle manier om het Emergency Lane Departure Avoidance uit te zetten?
Dit springt iedere keer terug op bij vertrek en ik wordt er echt zot van!
Vermits er geen wegmarkeringen zijn in mijn straat valt dat mee, maar de volgende weg is het al raar. 2 McAdam beton stroken met enkel lijnen aan de zijkanten, geen strepen in het midden. Dan denkt de wagen dat de rijstrook de 2 betonplaten is. Als ik dus ook maar niet perfect in mijn strook rij en iets naar rechts afwijk, nog lang niet op de witte lijn, begint hij 3x te piepen en tegen te sturen. Dat tegensturen tot daar, maar dat piepen is zo irritant.
Voor de rest fantastische wagen, maar dit gedrag als eerste iedere ochtend haalt zo de beleving onderuit.
Zou dit met 1 druk op een kop zoals S3XY Button/Knob op te lossen zijn?
Ander vraagje: waarom lijkt het koppel van de Model Y zo relatief laag?
Tesla Model Y Dual Motor: 514pk, 493Nm.
Volvo EX90 Twin motor performance: 517pk, 910Nm.
Mercedes EQS500 4Matic: 544pk, 858Nm.
Audi Q8 eTron 55 Quattro: 408pk, 664Nm.
BMW i7 eDrive50: 455pk, 650Nm.
VW ID.7 Pro S: 286pk, 550Nm.
Het lijkt me wat raar dat bvb een ID.7 met iets meer dan de helft van het vermogen meer koppel heeft.
Niet dat ik nu het gevoel heb dat ik iets te kort kom qua koppel, maar ik heb altijd geleerd dat vermogen en koppel gerelateerd zijn. Dus ik snap niet dat die uiteen kunnen lopen. Of is dat anders bij een elektromotor?
Comment
Comment