Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Cayenne Coupé (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche Cayenne Coupé (2019)

    PORSCHE CAYENNE COUPÉ GEPRESENTEERD

    Nagenoeg elk volumemerk heeft tegenwoordig één of meerdere cross-overs of SUV's in zijn leveringsgamma en steeds vaker vinden we tussen die hoogpotigen ook een Coupé-SUV. BMW heeft de X6, Mercedes-Benz de GLE Coupé, Audi de Q8 en nu mengt Porsche zich in de strijd met de Cayenne Coupé.

    De Cayenne Coupé is, geheel volgens verwachting, een Cayenne met een sterker aflopende en daarmee volgens Porsche coupé-achtige daklijn geworden. Het dak van de nieuwe Cayenne-variant ligt op zijn hoogste punt twee centimeter lager dan dat van de 'normale' Cayenne. Om de verhoudingen niet te veel te verstoren legt Porsche zowel de voorruit als de A-stijlen een stukje vlakker. De zijruitpartij verandert uiteraard en vertoont richting de C-stijl kleine overeenkomsten met die van de Panamera. De achterportieren en achterste wielkasten steken in totaal 1,8 centimeter verder naar buiten toe dan bij de reeds bekende Cayenne.

    Porsche voert, in tegenstelling tot aan de voorzijde, achterop wél een aantal wijzigingen door. Zo zit de kentekenplaat niet meer in de achterklep maar krijgt die een plek in de achterbumper. Onder de achterruit vinden we bij de Cayenne Coupé standaard een bij de reguliere Cayenne optionele actieve achterspoiler, een exemplaar dat bij een snelheid van 90 km/h automatisch omhoog komt. Op de spoiler zelf is een zwart lipje aangebracht dat voor nét dat beetje extra neerwaartse druk zorgt. Een glazen panoramadak is standaard terwijl een uit koolstofvezel vervaardigd dak, met een 'double bubble', deel uitmaakt van één van de gewicht reducerende pakketten die Porsche op de auto levert. In die paketten zitten verder zaken als speciaal 22-inch lichtmetaal en ook de befaamde interieurbekleding met ruitjespatroon is optioneel in de auto te krijgen. Kleine interne verschillen met de Cayenne: de Cayenne Coupé heeft voor sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen en achterin twee 'losse' stoelen, al is een gewone achterbank, zoals in de reguliere Cayenne, een optie zonder meerprijs.

    De vorm van de Cayenne Coupé heeft zo zijn uitwerking op de interieurruimte. Porsche tracht de schade voor de achterpassagiers te beperken door de achterbank 3 centimeter lager in de auto te monteren dan in de gewone Cayenne. De bagageruimte is met 625 liter wel een stuk kleiner. In de normale Cayenne heb je namelijk 770 liter tot je beschikking.

    Direct bij zijn marktintroductie is deze Cayenne Coupé te krijgen als versie die simpelweg Cayenne Coupé heet. Ondanks zijn gewicht van rond de 2 ton sprint die versie dankzij de bekende 340 pk en 450 Nm sterke 3 liter V6 in 6 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Zijn top ligt op 243 km/h. Daarboven staat de Cayenne Turbo, een versie met de bekende 4,0-liter grote V8 die 550 pk en 770 Nm levert. Daarmee dendert 'ie in nog geen 4 tellen naar de 100 en stampt 'ie door tot – jawel – 286 km/h. Het motorenaanbod wordt in een later stadium zeer waarschijnlijk uitgebreid met versies die we kennen van de normale Cayenne, zo bevestigt Stefan Kottke, productmanager van de Cayenne Coupé, aan AutoWeek. Reken dus in ieder geval op een S-versie én op een E-Hybrid, een plug-in hybride.

    Zowel de basisversie als de Turbo komt standaard met het normaal optionele Sport Chrono Pakket , daarin zit onder andere de stand Sport Plus die je via een selectieknop op het stuur kunt kiezen. In die rijmodus worden zaken als het onderstel, de gasrespons en de stuurinrichting strakker en directer afgesteld. Ook horen Launch Control en PSM Sport, een aangepaste versie van Porsches stabiliteitssysteem, bij dat pakket.

    De Cayenne Coupé en Cayenne Coupé Turbo staan eind mei bij de dealers.

    Bron: Autoweek














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Weet niet wat ik er van moet denken...

          Net het model teveel

          Geef me maar een Range Rover

          Comment


          • #6
            Ik snap die hele SUV-gekte niet, en die in coupévorm is helemaal . Het enige wat me kan bekoren is het zwart/wit geruit motief van de zetels. Een optie die ze eens moeten aanbieden op de 911.

            Comment


            • #7
              Helemaal niet mis imo. Je bent ervoor of ertegen, het zal de constructeurs worst wezen zolang het goed verkoopt, dus ze moeten allemaal mee met de rage
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8






















                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Eigenlijk had de Cayenne van in het begin zo moeten uitzien.
                  Ben wel benieuwd over de verkoopcijfers zonder dieselmotoren...
                  Last edited by guyugy; 22/03/2019, 15:01.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Eigenlijk had de Cayenne van in het begin zo moeten uitzien.
                    Inderdaad, absoluut geen fan van de SUV coupés, maar de deze ziet er beter en "natuurlijker" uit dan zijn gewone broer....

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Eigenlijk had de Cayenne van in het begin zo moeten uitzien.
                      Ben wel benieuwd over de verkoopcijfers zonder dieselmotoren...
                      Hybrid is de nieuwe diesel voor de zelfstandigen. Dat hij een litertje meer verbruikt, zal hen een worst wezen.
                      zolang de aftrekbaarheid hoog genoeg is en de VAA zo laag mogelijk.

                      Comment


                      • #12
                        Met WLTP zullen de hybrids het moeilijk beginnen hebben, zeker die met een zware (benzine) motorisatie.

                        Comment


                        • #13


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Hilarisch lelijk. Die spoiler is het toppunt.

                            Comment


                            • #15
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Verbaast me dat de zesser met 340pk ‘maar’ 246 haalt

                                Knappe zetels idd


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • #17








                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mooie zetels.

                                    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ziet er beter uit dan de gewone Cayenne.
                                      De Cayenne coupe ligt meer in lijn met de brand identity van Porsche. In feite zou dit de enige optie moeten zijn.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                                        Ziet er beter uit dan de gewone Cayenne.
                                        De Cayenne coupe ligt meer in lijn met de brand identity van Porsche. In feite zou dit de enige optie moeten zijn.
                                        Volledig akkoord

                                        Comment

                                        Working...
                                        X