Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Cayenne Coupé (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zeer knap!

Ook het design van deze wielen is volledig mijn ding.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Knappe bak. Zal een verkooptopper worden maar die uitklapbare spoiler

Comment

Persoonlijk vind ik die uitklapbare spoiler net totale overkill, maar je moet de gadget freaks ook iets bieden natuurlijk ;-)

Wel fan van de lijn ook verder. Zoals hierboven reeds gezegd, zo had de Cayenne er van in het begin moeten uit zien.

Comment

440 PK STERKE GATENVULLER

PORSCHE CAYENNE COUPÉ S GEPRESENTEERD

In maart dit jaar stelde Porsche de Cayenne Coupé aan de wereld voor, een nieuwe Cayenne-variant die vooralsnog alleen in twee smaken te krijgen was. Vandaag presenteert Porsche een derde keuzemogelijkheid: de Cayenne Coupé S.

De Cayenne Coupé was er vooralsnog alleen als 340 pk sterke versie die simpelweg Cayenne Coupé heet én als heftige Cayenne Coupé Turbo, een variant met een 550 pk sterke V8 onder de kap. Het gat dat zich tussen die twee Cayenne Coupé-uitvoeringen bevond, is nu opgevuld met deze Cayenne Coupé S. In de neus van deze middelste variant ligt net als in de 'basisversie' een 2,9-liter grote V6, al levert die machine in de Cayenne Coupé S, onder andere dankzij een tweede turbo, 440 pk en 550 Nm. Met dat hart sprint de Porsche in 5 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Wie een van de drie optionele sportpakketten bestelt, snoept 0,1 tel van die sprinttijd af. De topsnelheid ligt op 263 km/h en daarmee gaat -ie 20 km/h harder dan de instapper.

Net als elke Cayenne Coupé heeft de S-versie standaard het bij de reguliere Cayenne optionele Sport Chrono Pakket. Daarnaast geeft Porsche de nieuwe Cayenne Coupé-versie snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging 'plus', 20-inch lichtmetaal, Park Assist aan de voorzijde en een achteruitrijcamera. Ook is PASM (Porsche Active Suspension Management) standaard van de partij.

Eind juli staat de nieuwkomer bij de dealers. Reken op termijn overigens op meer Cayenne Coupé-versies. Stefan Kottke, productmanager van de Cayenne Coupé, bevestigde tegenover AutoWeek dat de Cayenne Coupé diverse uitvoeringen krijgt. Reken dus in ieder geval op een S-versie én op een E-Hybrid, een plug-in hybride.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Hmm, doe mij maar een gewone Cayenne.
            BMW X5 45e

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Gisteren bij PCM even van dichtbij bekeken en in gezeten. Waaauwwww! Een plug-in die voldoet aan de Belgische eisen voor plug-ins komt er vooralsnog niet, ze zijn volledige bezig met de Taycan. Maar de verkoper meldde mij dat verder ontwikkelde plug-ins met langere range en lagere CO2 (wat BMW nu dus al doet) zeker ook op de planning staat.

Ik was van plan om de 740e eventueel van de hand te doen en opnieuw een fiscaal vriendelijke plug-in aan te schaffen (330e, X3e, GLC Coupé,...) maar dat plan heb ik gisteren opgeborgen. Ik vind deze wagen echt bangelijk mooi. In het echt mooier dan op de foto's en vooral het interieur gevoel waar je echt de combinatie van sportieve cockpit en toch SUV gevoel samen hebt is bangelijk. Ik wacht nog af om te zien of een fiscaal interessante plug-in van deze op de planning komt en dan ben ik er als de kippen bij.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                    Gisteren bij PCM even van dichtbij bekeken en in gezeten. Waaauwwww! Een plug-in die voldoet aan de Belgische eisen voor plug-ins komt er vooralsnog niet, ze zijn volledige bezig met de Taycan. Maar de verkoper meldde mij dat verder ontwikkelde plug-ins met langere range en lagere CO2 (wat BMW nu dus al doet) zeker ook op de planning staat.

Ik was van plan om de 740e eventueel van de hand te doen en opnieuw een fiscaal vriendelijke plug-in aan te schaffen (330e, X3e, GLC Coupé,...) maar dat plan heb ik gisteren opgeborgen. Ik vind deze wagen echt bangelijk mooi. In het echt mooier dan op de foto's en vooral het interieur gevoel waar je echt de combinatie van sportieve cockpit en toch SUV gevoel samen hebt is bangelijk. Ik wacht nog af om te zien of een fiscaal interessante plug-in van deze op de planning komt en dan ben ik er als de kippen bij.
                    Enig idee wanneer de nieuwe hybride komt? Zou voor eind dit jaar zijn en dezelfde technology delen als de q7 / q8 hybride

De a7 komt ook uit met een tfsi-e variant met 3.0tfsi en grote batterij.

In 2020 komt ook de panamera met een facelift en nieuwe hybride lijn. Moeten wel want in belgie wordt deze praktisch niet meer verkocht...

Cross the fingers ✌

Comment

T'hoh weet niet wat ervan te denken.. valt in eerste opzicht wel mee maar zou deze in het echt moeten zien.

Interieur op foto vind'k ook niet waaw maar weet nog goed toen ik de laatste keer op het salon erin zat dat het wel een indrukwekkende cockpit was dus zal wel weer zo zijn.

Kan de porsches wel smaken maar zijn niet mijn droomwagens... mooiste porsche binnen mijn budget is toch de nieuwe 718 cayman GTS met opties of GT4 zonder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                        T'hoh weet niet wat ervan te denken.. valt in eerste opzicht wel mee maar zou deze in het echt moeten zien.

Interieur op foto vind'k ook niet waaw maar weet nog goed toen ik de laatste keer op het salon erin zat dat het wel een indrukwekkende cockpit was dus zal wel weer zo zijn.

Kan de porsches wel smaken maar zijn niet mijn droomwagens... mooiste porsche binnen mijn budget is toch de nieuwe 718 cayman GTS met opties of GT4 zonder.
                        718 Spyder vind ik fenomenaal. Maar een 4 liter met 251 gr CO2. Nee, dat is in BE voor mij althans niet meer aan de orde niettegenstaande de aankoopprijs in het budget zou liggen. Enfin, kan als 1e wagen ook niet als je 2 kids hebt natuurlijk.

Hopen op een Cayenne Coupe met doorgedreven plugin.
                        ​​​​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten

Enig idee wanneer de nieuwe hybride komt? Zou voor eind dit jaar zijn en dezelfde technology delen als de q7 / q8 hybride

De a7 komt ook uit met een tfsi-e variant met 3.0tfsi en grote batterij.

In 2020 komt ook de panamera met een facelift en nieuwe hybride lijn. Moeten wel want in belgie wordt deze praktisch niet meer verkocht...

Cross the fingers ✌
                          Neen. Ze wisten van niets zeiden ze. Maar lijkt me idd logica zelve. Anders kunnen ze deze beter uit het gamma halen in BE.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

718 Spyder vind ik fenomenaal. Maar een 4 liter met 251 gr CO2. Nee, dat is in BE voor mij althans niet meer aan de orde niettegenstaande de aankoopprijs in het budget zou liggen. Enfin, kan als 1e wagen ook niet als je 2 kids hebt natuurlijk.

Hopen op een Cayenne Coupe met doorgedreven plugin.
                            ​​​​​
                            Gisteren nacht eens toerke gedaan en gestopt bij RS motors om eens de showroom van buitenaf te bekijken en de Cayenne Coupé stond er en was knap.

Comment

DIRECT OOK ALS CAYENNE COUPÉ

DÍT IS DE NIEUWE PORSCHE CAYENNE TURBO S E-HYBRID!

Porsche breidt het leveringsgamma van zowel de Cayenne als van de Cayenne Coupé uit met de Turbo S E-Hybrid. Deze plug-in hybride is direct de krachtigste Cayenne die je kunt kopen.

Wie bij Porsche gaat winkelen voor een nieuwe Cayenne kan de reguliere variant al krijgen als 340 pk sterke basisversie, als 440 pk krachtige Cayenne S, als 462 pk sterke E-Hybrid én als de 550 pk sterke Turbo. Die laatste moet nu zijn meerdere erkennen in de Cayenne Turbo S E-Hybrid, een plug-in hybride met een wel heel sterk hart.

Onder de kap ligt namelijk de 550 pk sterke 4.0-V8 die we kennen van de Turbo, maar die motor krijgt ondersteuning van een in de achttraps Tiptronic S-transmissie verwerkte elektromotor die nog eens 136 pk levert. Het systeemvermogen komt uit op een buitenissige 680 pk en 900 Nm. Daarmee sprint de 2.490 kilo wegende Cayenne Turbo S E-Hybrid in 3,8 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De 200 km/h staat al in 13,2 seconden op de tellers. Het elektrisch rijbereik ligt dankzij een 14,1 kWh groot accupakket op 40 kilometer. De 2.535 kilo zware Cayenne Coupé Turbo S E-Hybrid noteert nagenoeg dezelfde waarden achter zijn naam. Slechts de sprint naar een snelheid van 200 km/h duurt 0,1 tot 0,2 tellen langer. Op puur elektrische kracht ligt de topsnelheid van beide versies op 135 km/h. Beide sprinten door tot maar liefst 295 km/h.

Cayenne Coupé E-Hybrid

Overigens komt er van de Cayenne Coupé een tweede plug-in, een versie die van de reguliere Cayenne al leverbaar was. Deze E-Hybrid Coupé gedoopte versie heeft onder de kap de bekende 3.0-V6, die dankzij een elektromotor een systeemvermogen van 462 pk en een maximumkoppel van 700 Nm opwekt. De cijfers: 0-100 km/h in 5 tot 5,1 tellen, een topsnelheid van 253 km/h en een elektrische actieradius van 43 kilometer.

Comment

Comment

Kan iemand mij eens uitleggen waarom de coupe zwaarder is?
                                  beetje belachelijk dat de coupe in z'n topuitvoering trager is dan de 'gewone' cayenne. 'you pay more, get less'.
                                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Comment

Porsche Working On New Cayenne Coupe Flagship And Here’s More Proof

Word has it that Porsche is working on something called the Cayenne Coupe GT, a variant even more powerful than the current Turbo S E-Hybrid Coupe flagship.

What could be more grunty than a 670 HP sloped-roof Porsche SUV you ask? Something with over 800 HP for starters, as rumors suggest. And yet, the powertrain specs remain a mystery, with the Lamborghini Urus’ 4.0-liter twin turbo V8 unit also in play, meaning “just” 641 HP.

Now, if you’re wondering why we suspect this white prototype of being this rumored GT variant, well, look no further than its center-mounted exhaust pipes, suggesting this is no ordinary Cayenne Coupe.

Comment

PORSCHE CAYENNE COUPÉ ALS GTS BUITEN DE DEUR

De Porsche Cayenne Coupé is al in diverse smaken beschikbaar, maar een GTS-versie is er nog niet. Voor wie een Cayenne Coupé S te min maar een Macan Turbo te dik is, hebben we goed nieuws. Ook de Cayenne Coupé wordt namelijk als GTS leverbaar.

De Cayenne Coupé is net als de reguliere Cayenne al in diverse varianten leverbaar. De leveringslijst vangt aan met de 340 pk versie die simpelweg Cayenne Coupé heet, een type dat zijn meerdere moet erkennen in de 440 pk Cayenne S Coupé en de E-Hybrid met 462 pk. Die hybride moet vervolgens de 550 pk Cayenne Turbo Coupé én de plug-in hybride Turbo S E-Hybrid Coupé met 680 pk boven zich dulden. De line-up wordt straks uitgebreid met een nieuwe zesde variant, een model dat nu in de sneeuw is betrapt.

De GTS-uitvoering dicht normaliter het gat tussen de S en de Turbo. In dit geval zou dat betekenen dat het vermogen van de Cayenne Coupé GTS, en dat van de reguliere Cayenne GTS, tussen de 440 pk en 550 pk komt te liggen. Porsche heeft al de 462 pk krachtige E-Hybrid die daar tussen valt. Het zou dan ook zomaar kunnen dat Porsche de Cayenne GTS-hoger op de krachtladder zet, maar dat is vooralsnog onduidelijk.

Opvallend aan dit rode testexemplaar is de plaatsing van de uitlaten. Aan weerszijden van de achterbumper zien we twee uitlaateindstukken, maar ook in het midden zijn twee stortkokers zichtbaar. De Cayenne GTS heeft zijn uitlaten daar nooit gehad, maar de centrale plaatsing van de knalpijpen is traditioneel wél een designkenmerk van de 911 GTS. Op zekerheid moeten we nog even wachten, mogelijk geeft Porsche later dit jaar meer informatie vrij over de nieuwe Cayenne-uitvoering.

Comment

edit.

Comment

Working...
                                          X