Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Kuga (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford Kuga (2019)

    HYBRIDE IN DRIE SMAKEN

    DIT IS DE NIEUWE FORD KUGA

    Dit is de geheel nieuwe, derde generatie van de Ford Kuga. De auto lijkt qua uiterlijk sterk op de nieuwe Focus en deelt ook veel techniek met dat model. Bijzonder: hybridetechniek komt in drie varianten beschikbaar!

    Zoals we eerder al vermoedden, staat de nieuwste Kuga op het C2-platform waar ook de Focus gebruik van maakt. Fords SUV-aanbod in het C-segment profiteert daardoor van een 20 mm langere wielbasis. Ook op andere gebieden is de auto gegroeid. De nieuwe Kuga is 44 mm breder en 89 mm langer dan zijn voorganger. Tegelijkertijd is het koetswerk 20 mm lager, een trend die we eerder bij de Toyota RAV4 zagen. Ford belooft een flink ruimer interieur, waarbij voorin 43 mm extra schouderruimte en 57 mm meer ruimte op heuphoogte beschikbaar is. Achterin gaan passagiers er op die plekken respectievelijk 20 en 36 mm op vooruit. Bovendien is de achterbank verschuifbaar, zodat er afhankelijk van de omstandigheden gekozen kan worden tussen meer beenruimte en meer bagageruimte.

    De Kuga is straks natuurlijk leverbaar met gewone benzine- en dieselmotoren. We noteren op dieselgebied een 1.5 met 120 pk en een 2.0 met 180 pk en standaard vierwielaandrijving, terwijl benzinerijders de keuze hebben uit een driecilinder 1.5 Ecoboost die er met 120 en 150 pk is. Een handgeschakelde zesbak is bij deze motoren standaard, een achttraps automaat tegen meerprijs verkrijgbaar.

    HYBRIDES

    Tot zover niets opmerkelijks, maar de keuzestress wordt niet bepaald minder als we ons tot de hybrides beperken. Ford roept trots dat dit het eerste model is van het merk waarin alle beschikbare vormen van hybride-aandrijflijnen geleverd worden. Dat blijkt geen loze claim, want de Kuga is er als Mild Hybrid, reguliere hybride én plug-in hybride.

    De Mild Hybrid-versie heet Kuga EcoBlue Hybrid en beschikt over een 2.0 EcoBlue-dieselmotor met 150 pk. Die is aangepast volgens een bekend recept, met een 48V starter-generator. Daardoor is de auto in staat om remenergie te regenereren en de opgewekte stroom bij accelereren weer vrij te geven. Het levert een opgegeven verbruik op van 1 op 20 en een CO2-uitstoot van 132 gram per km.

    Als we één trede omhoog gaan op de hybride-ladder, komen we de Kuga Hybrid tegen. Deze heeft een hybride-aandrijflijn die een turboloze 2,5-liter grote viercilinder als basis heeft. Het blok loopt net als de motoren in de bekende Toyota-hybrides volgens het Atkinson-principe. Verschillen met de Japanners zijn er echter ook, want in plaats van een CVT monteert Ford een achttraps automaat. De Hybrid is er met voor- en vierwielaandrijving en Ford houdt het vooralsnog op een verbruik van net geen 1 op 18 en een CO2-uitstoot van 130 g/km.

    Wie maximaal wil profiteren van elektro-aandrijving, kan terecht bij de Kuga Plug-In Hybrid. Die beschikt over dezelfde 2.5, maar combineert die met een groter accupakket van 14,4 kWh. Het totaalvermogen komt uit op 225 pk en de auto moet meer dan 50 km elektrisch kunnen afleggen. De opgegeven CO2-uitstoot, die zoals bij iedere plug-in hybride uiteraard volledig afhankelijk is van de gebruiker, is 29 gram per km.

    HEAD-UP

    Aan binnen-en buitenkant is de Kuga duidelijk herkenbaar als een moderne Ford. Dat betekent paradoxaal genoeg dat de auto niet al te onderscheidend is, want Ford kiest de laatste jaren voor een wat behoudende tekenstijl met rustige lijnen zonder al te opvallende fratsen. Het interieur lijkt sterk op dat van de Focus. Ook hier zien we een hoog, op het dashboard geplaatst scherm. Dat kan worden aangevuld met een digitaal instrumentarium met een doorsnede van 12,3 inch. Pakken we tot slot de lijst met uitrusting er nog even bij, dan valt op dat Ford op de Kuga een vernieuwde, slimmere versie van zijn Lane-Keeping System monteert. Ook is de Kuga de eerste Europese Ford-SUV die leverbaar wordt met een head-up-display.

    Overigens moet dat ‘Europese’ in dit geval niet al te letterlijk worden genomen. De Kuga is namelijk een echte wereldauto. In de Verenigde Staten gaat het model opnieuw als Escape de markt op. Die variant wordt vandaag eveneens onthuld.

    Bron: Autoweek


















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Geslaagd!

      Comment


      • #4
        Ook niet echt spannend design ...
        Zijramen zijn in mijn ogen te groot ten opzichte van de wagen ...
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

        Comment


        • #5








          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6








            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Mooi, net als de Focus.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Mooi, net als de Focus.
                Yep, Ford begint serieus op m'n radar te verschijnen. De schoonzus van m'n vriendin heeft enkele weken geleden een Focus Clipper ST Line gekocht, is toch écht wel een mooie auto, hoor.
                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                Comment


                • #9
                  Begint idd een mooie wagen te worden. Interieur ook zeer knap.

                  Comment


                  • #10
                    Ford, niet voor mij.

                    http://
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #11
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                        Ford, niet voor mij.

                        http://
                        Persoonlijk voor mij ook niet. Desondanks ik enorm veel mensen ken met zeer goede ervaringen, blijken Ford en ik een haat-verhouding te hebben Heb er 5 gehad waarvan de laatste nog mee viel. De anderen zwijg ik liever over

                        Comment


                        • #13
                          Qua design zowel binnen als buiten wel geslaagd, vind ik persoonlijk. En die mild hybrid diesel, lijkt mij een zeer interessante leaseversie.
                          Maar eerst maar eens in het echt bekijken, en aanvoelen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Qua design zowel binnen als buiten wel geslaagd, vind ik persoonlijk. En die mild hybrid diesel, lijkt mij een zeer interessante leaseversie.
                            Maar eerst maar eens in het echt bekijken, en aanvoelen.
                            Zal van de prijzen afhangen. Bij Volvo vind ik dat die prijs voor mild hybride toch wel ineens pittig wordt en dat haalt ge er volgens mij niet uit.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              De achterbank is nog even oncomfortabel als de vorige. De vloer is te hoog tov de achterbank, waardoor je knieën te hoog komen en en aan de onderkant totaal niet door de bank ondersteund worden. Zeer oncomfortabel, zeker bij lange ritten...

                              Voor de rest qua design zeer grote stap vooruit tov de vorige.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

                                De achterbank is nog even oncomfortabel als de vorige. De vloer is te hoog tov de achterbank, waardoor je knieën te hoog komen en en aan de onderkant totaal niet door de bank ondersteund worden. Zeer oncomfortabel, zeker bij lange ritten...
                                .
                                Dat is geen kwaal van de Kuga alleen. Peugeot 3008, VW Tiguan, noem maar op.
                                Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen, eigenlijk bij deze, op het filmpje.
                                Voor mij persoonlijk nu geen probleem, aangezien ik toch voor 95% alleen in de auto zit ;-)
                                Voorzetels lijken me wel OK.
                                Last edited by Bud Wijzer; 03/04/2019, 15:50.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                                  Dat is geen kwaal van de Kuga alleen. Peugeot 3008, VW Tiguan, noem maar op.
                                  Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen, eigenlijk bij deze, op het filmpje.
                                  Voor mij persoonlijk nu geen probleem, aangezien ik toch voor 95% alleen in de auto zit ;-)
                                  Voorzetels lijken me wel OK.
                                  Vooraan geen last inderdad, maar valt me wel op hoe compact zo'n Kuga is binnenin. Zo klein is zo'n auto ook niet, maar binnenin voelt het toch wat bemeten..

                                  In een Edge is het echt goed zitten, een echt ruimtegevoel en ruime, breed ondersteunende stoelen. Maar goed, die is dan ook weer zo groot en breed dat hij onhandig wordt (bij parkeren bv.)...

                                  Zelfde ruimtegevoel heb je ook bij de monovolumes van Ford, die zijn ook groot maar minder onhandig..

                                  Comment


                                  • #18
                                    edit.
                                    Last edited by Jocar; 20/03/2020, 10:21.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ziet er goed uit!

                                      Wel jammer dat die hypbride met een 2.5 is... Gewoon een 1.5 met totaal vermogen rond de 150pk zou al direct veel meer mensen aanspreken...

                                      Comment


                                      • #20
                                        edit.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X