Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
This is the very first time the Explorer reaches European shores. One of the most successful American large SUVs will be available on the Old Continent exclusively with a PHEV powertrain which consists of a 3.0-liter EcoBoost V6 gas engine generating 350 horsepower (261 kilowatts) and an electric motor good for another 100 hp (75 kW). The combined peak output stands at 450 hp (335 kW) and 620 pound-feet (840 Newton-meters).
Thanks to a 13.1-kWh lithium-ion battery, the massive (by the European standards) three-row SUV will be able to travel up to 25 miles (40 kilometers) on purely electric energy. Mated to a 10-speed automatic and an intelligent all-wheel drive, the Explorer PHEV will have a combined fuel consumption of 3.4 liters per 100 kilometers (69 miles per gallon) with corresponding CO2 emissions of 78 grams per kilometer. Obviously, these figures represent just the first 62 miles (100 kilometers) when the battery is still fully charged.
The powerful powertrain ensures the Explorer PHEV is capable of towing trailers weighing up to 5,511 pounds (2,500 kilograms). To help drivers with improved power delivery, the hybrid system has seven selectable driving modes, including Normal, Sport, Towing, Snow, and more which should handle all road and weather conditions perfectly, according to Ford.
Sales of the model on the European continent are scheduled to begin early next year with two trim levels to be available – ST-Line and Platinum. Both will come as standard with 20-inch wheels with different design depending on the selected model. Just like the U.S. model, the Euro-spec Explorer will also feature a 10.1-inch vertical touchscreen and a 12.3-inch digital cockpit.
“The Explorer is a true SUV – designed for families with a real sense of adventure – so it was essential that the Explorer Plug-In Hybrid featured a powertrain that could haul anything from boats to horseboxes,” Matthias Tonn, Explorer chief program engineer for Europe, comments. “We specifically chose a parallel hybrid architecture that lets drivers use all 450 hp and 840 Nm of torque. We’ve even added a more advanced version of our Blind Spot Information System, that covers a 10 meter trailer.”
Prices should be announced closer to the on-sale date.
rond 2000 is de explorer ook in europa geleverd geweest via de dealer, met een 4.0 zescylinder 200pk, natuurlijk geen succes maar hier om de hoek had een transportbedrijf er 1 voor lange tijd
rond 2000 is de explorer ook in europa geleverd geweest via de dealer, met een 4.0 zescylinder 200pk, natuurlijk geen succes maar hier om de hoek had een transportbedrijf er 1 voor lange tijd
Daarom dat ik zei dat hem terug is ondanks is dat het artikel dit ontkent. Onterecht idd
De vraag is welke richting ze uitgaan qua grote SUV's, wanneer de S max en Galaxy uit het gamma gaan.
Naar verluidt zou de Edge er (minstens in Europa) uitgaan, en vervangen worden door een nieuw, grote Kuga model met 7 zitplaatsen..
De vraag is welke richting ze uitgaan qua grote SUV's, wanneer de S max en Galaxy uit het gamma gaan.
Naar verluidt zou de Edge er (minstens in Europa) uitgaan, en vervangen worden door een nieuw, grote Kuga model met 7 zitplaatsen..
Ik heb begrepen dat ze willen overlappen met US modellen. Er is zelfs sprake van de F150 met de ecoboost blok dat zou beschikbaar worden, maar daar heb ik nog niks formeel van gezien
Ik heb begrepen dat ze willen overlappen met US modellen. Er is zelfs sprake van de F150 met de ecoboost blok dat zou beschikbaar worden, maar daar heb ik nog niks formeel van gezien
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
In de VS is die Ecoboost er al in de F150 en die heeft meer pk's dan de V8 versie. Maar doe mij toch maar die romige V8
10 jaar geleden heb ik met een voorganger van deze een kleine 6000km rondgereden in West Canada en Alaska , op zich was dit toen best een aardige wagen, als je de versnellingsbak buiten beschouwing nam want de automaat die in die wagen zat was die naam niet waardig eigenlijk... was als ik het goed voorheb een 3liter 6 cilinder die zoop als de malle , maar daar was dat minder erg dan hier...
3,4l/100km, wow da's minder dan mijne Mii. Hoe doen ze dat toch?
Dat is zoals de Mitsubishi Outlander PEHV, die volgens de website 1,9L verbruikt, maar in werkelijkeid rond de 6,6L zit als ge hem gebruikt waarvoor hij dient, en 13L als ge nonchalant zijt in het laden.
Comment