Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLS-klasse (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes GLS-klasse (2019)

    Gelekt!


    Mercedes GLS: First Photos Of New Full-Size SUV

    We had a pretty good idea of what the new Mercedes GLS will look like, thanks to some revealing shots of test cars spotted running around with minimal camo, but these images, courtesy of Almuraba, reveal the next big Benz in all of its production glory

    As expected, the new generation GLS looks like a pumped up version of the GLE, finally adopting the modern Mercedes design language. The company’s answer to the BMW X7 manages to mask its gargantuan footprint very well thanks to the company’s familiar clean curves and despite the squarer roof shape.

    Compared to its more compact sibling, the new GLS features more healthy doses of chrome around the bodywork. The rear end adopts a similar but not the same treatment with the GLE as well, featuring slim LED tailights.

    However, sharing stuff with the GLE isn’t over as the cabin of the GLS features the same dashboard design; this isn’t a bad thing necessarily, given how dated the interior of the previous model looked and how special the new design looks and feels, thanks to the twin-display setup and to the high-quality materials.

    The interior will offer more space than ever, especially at the second row of seats. The wheelbase is now longer by 60mm (2.4 inches), at 3,137mm (123.5 inches), making it longer than the BMW X7’s 3,104mm (122.2 inches), according to Mercedes themselves.

    Customers will be offered a wide range of powertrains to choose from, including the latest 48-volt mild-hybrid units and the straight-six engines found in the GLE. AMG versions will employ the familiar twin-turbo 4.0-liter V8. All models will feature a nine-speed automatic transmission.

    However, sharing stuff with the GLE isn’t over as the cabin of the GLS features the same dashboard design; this isn’t a bad thing necessarily, given how dated the interior of the previous model looked and how special the new design looks and feels, thanks to the twin-display setup and to the high-quality materials.

    The interior will offer more space than ever, especially at the second row of seats. The wheelbase is now longer by 60mm (2.4 inches), at 3,137mm (123.5 inches), making it longer than the BMW X7’s 3,104mm (122.2 inches), according to Mercedes themselves.

    Customers will be offered a wide range of powertrains to choose from, including the latest 48-volt mild-hybrid units and the straight-six engines found in the GLE. AMG versions will employ the familiar twin-turbo 4.0-liter V8. All models will feature a nine-speed automatic transmission.

    Mercedes has also been working on an ultra-luxury Maybach version of the GLS. The most expensive member of the range will differentiate itself from lesser GLS models by featuring unique bumpers, wheels and front grille.

    The new Mercedes GLS will be officially revealed at the 2019 New York Auto Show on April 17, so stay tuned.

    Bron: Carscoops









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Geslaagd! Blijft een kolos.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Eindelijk zonder die ronde roosters...
      Nog een kleine inspanning met randen van de vier luchtgrilles dunner te maken en het is top !

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Eindelijk zonder die ronde roosters...
        Nog een kleine inspanning met randen van de vier luchtgrilles dunner te maken en het is top !
        Vind ik net mooi die ronde roosters, smaken hé
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          ENORME GLE

          NIEUWE MERCEDES-BENZ GLS GELEKT

          Met niet één, maar twee grote autobeurzen op de agenda is de periode van de schijnbaar onvermijdelijke lekkages aangebroken. Vandaag is het de hagelnieuwe Mercedes-Benz GLS die zich voor de officiële onthulling naar buiten wurmt.

          Website Almuraba heeft de eerste foto's van de nieuwe, derde generatie GLS in handen weten te krijgen. De 'S-klasse onder de SUV's' is in elk opzicht net zo groot als herkenbaar. Het algehele ontwerp van de nieuwe GLS doet namelijk sterk denken aan dat van de GLC en vooral vertoont vooral gelijkenissen met de GLE. Niet alleen doen de neus en de relatief platte achterlichten aan die van de GLE denken, ook het interieur van Mercedes' nieuwste kolos komt sterk overeen met de werkplek die Daimler in dat model schroeft.

          De nieuwe GLS, waarvan op termijn nog een extra luxueuze Mercedes-Maybach-versie komt om de strijd aan te binden met de Autobiography-uitvoeringen van Range Rover, groeit behoorlijk ten opzichte van het uitgaande model. Zo wist Mercedes-Benz eerder al te melden dat de wielbasis van de GLS ten opzichte van het type dat je nu nog kunt kopen, met zes centimeter toeneemt tot 3,14 meter. Jawel, dat is twee centimeter méér, dan zich tussen de voor- en achteras van een verlengde (!) Range Rover bevindt. Zetten we daar de BMW X7 naast, ook een directe concurrent, dan zien we dat ook die 5,15 meter lange gigant een kortere wielbasis (3,11 meter) heeft dan de nieuwe GLS.

          Op alle officiële informatie én beter beeldmateriaal, moeten we nog even wachten. Tijdens de New York International Auto Show beleeft de GLS zijn publieksdebuut.

          Bron: Autoweek

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            wat zou die knop zijn onder startknop?

            Comment


            • #7












              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Er is lelijk en er is lelijk lelijk. En dan is er nog dit..

                Die grilles... Sja

                Mini koplampen op een kolos van een wagen... Da vinci keert zich om in zijn graf bij het zien van dergelijke onaangepaste aanfluiting van de ideale verhoudingsmaten

                1 gigantisch scherm, stijlvol hoor... Het kon trouwens nog breder, misschien een ideetje voor de volgende versie?

                1 gigantisch scherm met eronder ik weet niet hoeveel radiatorroosters... Man man... Trekt werkelijk op geen ho...nd. er is gelukkig al afgestapt van de plastic namaak chromen roosters. Nu nog de kleur subtieler maken, en het design, en het aantal, en dan zijn we er. Tenminste, als ze naar behoren werken want het blijft een post 2000 mercedes.

                En uiteraard de handvaten op de middenconsole vooraan... Is de gls een suv lijkwagen? Neen, want daarvoor bestaat bij mercedes reeds menig break model. De A shooting break voor de iets kleinere johny overledene. De E break voor de brave huisvader die komt te gaan. Maar niet de GLS: neen, want het heeft handvaten! Extra zo comfortabel om uw grootmoeder in en uit te laten hijsen.
                Last edited by George_S; 16/04/2019, 09:25.

                Comment


                • #9
                  Standaardgrille vind ik niet mooi en zo is men verplicht het AMG-pakket aan te vinken. Is ook zo bij de huidige S.

                  Comment


                  • #10
                    ook al wordt er kwasi nooit van terrein gegaan en is het dan bij de meeste exemplaren een gimmick, die handvaten heb je snel vast als het dan toch eens gebeurt

                    elke 'jeep' ik had, had ze...pajero, grand cherokee, g

                    Comment


                    • #11
                      vind die ook totaal niet mooi :/

                      bobo denk niet dat dat een knop is, eerder een speaker
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • #12
                        Niet zo mijn ding, veel te bol, de vorige was mooier...

                        De X7 ziet er toch beter uit...

                        En niets boven een echte Range Rover

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten

                          1 gigantisch scherm met eronder ik weet niet hoeveel radiatorroosters... Man man... Trekt werkelijk op geen ho...nd. er is gelukkig al afgestapt van de plastic namaak chromen roosters. Nu nog de kleur subtieler maken, en het design, en het aantal, en dan zijn we er. Tenminste, als ze naar behoren werken want het blijft een post 2000 mercedes.

                          In ieder geval is er nog een scherm 'voor' u en niet alleen in het midden


                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                            Niet zo mijn ding, veel te bol, de vorige was mooier...

                            De X7 ziet er toch beter uit...

                            En niets boven een echte Range Rover
                            De X7 ziet er beter uit? R U SERIOUS ?

                            Comment


                            • #15
                              Nee. Nooit fan geweest van de GLS en deze doet het ook niet. Geef mij voor die prijs maar een bakbeest van een Range Rover.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                Nee. Nooit fan geweest van de GLS en deze doet het ook niet. Geef mij voor die prijs maar een bakbeest van een Range Rover.
                                Bwa, ik zou hem overwegen in AMG als ik het kon betalen. Alhouwel ik de GLE Coupé knapper vind, maar heb ook ruimte nodig. Alhouwel ik ook een vakantieauto erbij kan kopen hé. Ford F150 Raptor of zo Maar dan twijfelen over de V8 of de V6 ecoboost

                                Het leven is niet eerlijk hé

                                Comment


                                • #17
                                  Een rr is geen partij, is veel stijlvoller en voor mensen die niet de plek nodig hebben

                                  Gls probeert op eu niveau de grootste te zijn


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ze mogen 'm altijd voor mijn deur zetten, ik vind 'm best geslaagd Nu helemaal officieel.

                                    GROOT, GROTER, GLS

                                    DÍT IS DE NIEUWE MERCEDES-BENZ GLS

                                    Lijkt de op stapel staande GLA je te krap en vind je de past opgefriste GLB ook niks? Geen probleem, je kunt immers ook een GLC of GLE bestellen. Zit daar ook niets van je gading bij? Mercedes-Benz ligt er niet wakker van, want wie graag de allergrootste SUV rijdt, kan zodadelijk de nieuwe GLS bestellen.

                                    Terwijl de aandacht in autoland uit lijkt te gaan naar het zo ver mogelijk terugdringen van uitstoot, worden de nieuwste technieken steeds vaker verpakt in aerodynamisch niet al te efficiënte cross-overs en SUV's. Deze hagelnieuwe derde generatie GLS fungeert bij Mercedes-Benz natuurlijk als alternatief voor concurrenten als de Range Rover en BMW X7, maar is daarnaast ook hét bewijs dat het met grote SUV's nog lang niet gedaan is.

                                    Want groot, dat is deze derde generatie GLS op elk vlak. Het opperhoofd van Mercedes' SUV-familie is met zijn lengte van 5,21 meter bijna acht centimeter langer dan zijn voorganger. Zijn breedte is met 1,96 minstens zo indrukwekkend. De wielbasis van de GLS neemt bij de generatiewissel met zes centimeter toe tot een bepaald niet geringe 3,14 meter. Schrik niet, dat is twee centimeter méér dan zich tussen de voor- en achteras van een verlengde (!) Range Rover bevindt. Zetten we daar de BMW X7 naast, ook een directe opponent, dan zien we dat ook die 5,15 meter lange gigant een kortere wielbasis (3,11 meter) heeft dan Mercedes' jongste top-SUV.

                                    Vanbuiten

                                    Vanbuiten is de GLS vooral te herkennen als een SUV van Mercedes-Benz. Er zitten elementen van de GLC én van de GLE in en we nemen er zelfs stukjes van de onlangs gepresenteerde Concept GLB in waar. De GLS krijgt overigens standaard Multibeam Led-kijkers mee, exemplaren met 112 ledjes pér unit. Natuurlijk maakt ook de verlichting aan de achterzijde gebruik van led-techniek. Komt het dashboard je bekend voor? Dat kan kloppen, het is namelijk nagenoeg een-op-een overgenomen uit de GLE.

                                    Volgens Mercedes-Benz profiteren met name de passagiers op de tweede zitrij van de extra centimeters die deze nieuwe generatie met zich meebrengt. De GLS is wederom een zevenzitter en dat betekent dat er zich achterin een derde zitrij bevindt waar personen, volgens Mercedes-Benz, tot een lengte van 1,94 meter fatsoenlijk kunnen zitten. Deze achterste stoelen kunnen in de bodem verdwijnen en wie de tweede zitrij vervolgens platgooit, moet tot 2.400 liter aan bagage mee kunnen nemen. Overigens heeft Mercedes-Benz ook een nieuwe variant met zes zitplaatsen op de rol staan, een uitvoering waarin je op de tweede zitrij twee luxueuze separate stoelen krijgt. Die variant is in de Verenigde Staten overigens de standaard GLS-uitvoering.

                                    Techniek

                                    Mercedes-Benz geeft aan dat de GLS leverbaar wordt met een reeks zes- en achtcilinders. De GLS beleeft zijn publieksdebuut als GLS 580 4Matic, een V8 die dankzij de 48v-architectuur van de auto over EQ Boost beschikt. Het blok is in beginsel 490 pk en 700 Nm sterk, maar kan dankzij de al genoemde EQ Boost tijdelijk over 22 pk en 250 Nm extra beschikken. Lager op de motorenlijst staat de GLS 450, een 367 pk en 500 Nm sterke zescilinder die dankzij EQ Boost óók tijdelijk 22 pk en 250 Nm extra krijgt. Dieselen kan met een 286 pk en 600 Nm sterke GLS 350d en met de 331 pk en 700 Nm sterke 400d. Beide zelfontbranders zijn in principe dezelfde zes-in-lijn. Schakelen gaat in alle gevallen met een 9G-Tronic-automaat. Optioneel is, voor het eerst, een tussenbak te krijgen voor het échte offroadwerk. De GLS moet zich - met E-Active Body Control - zelf los kunnen wrikken door de vering in en uit te strekken.

                                    Natuurlijk past Mercedes-Benz in de GLS diverse technieken toe die we al kennen van andere recent onthulde modellen van het merk. Zo krijgt ook de GLS - uiteraard optioneel - E-Active Body Cotrol dat op de nieuwe GLE werd geïntroduceerd. Dit systeem kun je zien als een geëvolueerde versie van het Active Body Control dat op de huidige S-klasse debuteerde.

                                    Verwennerij

                                    Mercedes-Benz noemt zijn GLS 'de S-klasse van de SUV's' en dat betekent dat je achterin de GLS als een vorst zit. Das Haus monteert er twee 11,6-inch grote touchscreens waarmee een'gescheiden' MBUX-infotainmentsysteem gebruikt kan worden en je kunt je telefoon er draadloos laden. Optioneel heb je achterin zelfs massagestoelen. Alle stoelen in de GLS zijn elektrisch verstelbaar en alle achterste zitrijen zijn met een druk op de knop neer te klappen. De achterste exemplaren zijn overigens ook verwarmd en wie helemaal achterin de GLS zit, heeft de beschikking over zijn eigen USB-poort.

                                    Extra

                                    Leuk weetje: ondanks zijn grotere koets heeft de GLS een cW-waarde van 0.32, en dat is significant lager dan zijn voorganger (0,35). Ook interessant: de GLS heeft een Carwash-functie waarmee de SUV zijn spiegels inklapt, alle zijramen én het dakraam sluit, de regensensor uitschakelt, de klimaatregeling op recirculeren zet en de 360-graden camera aanzet om de wasstraat in te kunnen rijden. Als de GLS vervolgens harder dan 20 km/h rijdt, wordt deze wasstraatmodus weer uitgeschakeld. Het laatste fraaie feitje: met één druk op de knop is de tildrempel met vijf centimeter te verlagen. Handig!

                                    De nieuwe GLS ziet, evenals zijn voorganger, het levenslicht in het Amerikaanse Tuscaloosa (Alabama). Welke versies naar hier komen, is nog niet bekend. Meer informatie daarover volgt spoedig.





















                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      voor mijn deur ook, zelfs 1e gen, veroudert goed
                                      Last edited by bobo; 17/04/2019, 19:08.

                                      Comment


                                      • #20












                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X