Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLS-klasse (2019)
Collapse
X
-
MERCEDES-MAYBACH GLS VERLIEST CAMOUFLAGE
Mercedes-Benz voegt nog dit jaar een opulente versie aan het internationale leveringsgamma van zijn grootste SUV toe. De Mercedes-Maybach GLS maakt deze set foto's nagenoeg zonder camouflagemateriaal een ommetje.
Autoland wacht nog op een verse GLA, een nieuwe generatie van de kleinste cross-over van Mercedes-Benz. De plek aan exact de andere kant van het spectrum werd in april dit jaar ingevuld door een volledig nieuwe generatie van de GLS, een in elk opzicht uit de kluiten gewassen SUV die dit jaar nog kennismaakt met een extra luxueuze Maybach-versie. Op deze spionageplaten laat die topper van de GLS-familie zich praktisch zonder camouflagestickers bewonderen. De gevolgen van de Maybach-kruidenmix zijn vooral aan de voorkant goed zichtbaar. De GLS krijgt de kenmerkende Maybach-grille met fijne, verticale spijltjes. Een verdieping lager monteert de Maybach-afdeling een bumper die met zijn kleinere koelopeningen minder 'sportief' voor de dag komt dan de reguliere GLS. De aanpassingen aan de achterzijde lijken minder ingrijpend. De gehele bilpartij lijkt op de uitlaateindstukken na identiek aan die van de 'standaardmodellen' van Das Haus.
Met de Maybach-versie van de GLS richt Mercedes-Benz zijn pijlen op een hoekje van autoland dat steeds drukker wordt bevolkt: dat van de éxtra luxueuze SUV's. Land Rover opereert in dat segment al enige tijd met de Range Rover SV Autobiography, Bentley heeft de Bentayga en Rolls-Royce de alles overtreffende Cullinan. Van die laatste is deze GLS straks geen directe concurrent, maar met name Land Rover moet zich zorgen maken over deze nieuwkomer. In de beste Britse tradities worden de achterpassagiers in de Mercedes-Maybach GLS verwend met boterzachte captain seats en een verzameling comfortverhogende zaken waarvan je als normale sterveling slechts kunt dromen. De aanwezigheid van een derde zitrij is niet zeker.
Op de motorenlijst verwachten we onder meer de 469 pk V8 die ook in de Mercedes-Maybach S 560 ligt. Het is niet aannemelijk dat Mercedes-Benz de Maybach-GLS van de 630 pk V12 uit de S 650 4Matic voorziet, omdat Daimler langzaam maar zeker afscheid neemt van de twaalfcilinder.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
GOLIATH OP STEROÏDEN
MERCEDES-AMG GLS 63 4MATIC BREEKT LOS
Mercedes-Benz heeft in Los Angeles de Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ gepresenteerd, de krachtigste versie van de grootste SUV die het merk in huis heeft.
De nog jonge GLS maakt nu al kennis met een heftige AMG-variant. De Mercedes-AMG 63 4Matic, er komt geen S-versie van, is in elk opzicht indrukwekkend, maar vanbuiten opvallend ingetogen voor een product uit Affalterbach.
De GLS 63 4Matic krijgt de bekende 4,0-liter grote V8 onder de kap, een van twee turbo's voorziene achtcilinder die 612 pk en 850 Nm levert maar dankzij een 48v-systeem én Mercedes' EQ-boost starter-generator tijdelijk 22 pk extra opwekt. Schakelen gaat middels een negentraps automaat met dubbele koppeling, afkomstig van de planken van AMG. Die Speedshift-bak verdeelt het vermogen over alle vier de wielen. De aandrijflijn helpt de in de basis zo'n 2,5 ton wegende en 5,2 meter lange GLS in 4,2 tellen aan een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h. Wie dieper in de buidel tast en het Driver Package aanvinkt, kan de topsnelheid verhogen tot 280 km/h. Het gemiddeld verbruik? 11,9 l/100 km...
De AMG-variant van de GLS krijgt standaard adaptieve AMG Active Ride Control-luchtvering met actieve stabilisatie die rolbewegingen tegen moeten gaan. Dat is natuurlijk niet het enige dat verandert. Mercedes-AMG hangt extra krachtige remmerij achter de lichtmetalen wielen. Fijn voor de dwarsliggers onder ons: de GLS kan ook als achterwielaandrijver worden gereden daar de wijze waarop het vermogen over de wielen wordt verdeelt, variabel is. Natuurlijk is de GLS 63 4Matic+ in diverse rijmodi in te stellen, denk aan Comfort, Sport, Sport+ Trail en Sand.
Vanbuiten is de GLS 63 4Matic te herkennen aan de typische AMG-grille met verticale spijlen. De verchroomde grille wordt geflankeerd door multibeam-ledkijkers. Meer aanpassingen? Jazeker. De motorkap heeft zogeheten 'powerdomes' en het bumperwerk al zowel voor- als achterzijde moet meer sportiviteit ademen. Rond de wielkasten draagt de GLS in carrosseriekleur gespoten strips en onderaan de bilpartij krijgen niet alleen een de bekende vier hoekige uitlaateindstukken een plek, maar ook een diffuser. Standaard staat de GLS 63 4Matic op tienspaaks 21-inch lichtmetaal, al is 21- en zelfs 23-inch groot lichtmetaal optioneel verkrijgbaar. Wie het optionele AMG Night-pakket bestelt, krijgt een GLS die vanbuiten is afgewerkt met een arsenaal aan zwartkleurige details.
In het interieur monteert Mercedes-AMG sportstoelen, sportpedalen, maar voordat je instapt wordt je begroet door verlichte AMG-lijsten. Het digitale instrumentenpaneel kan naast in de standen Modern Classic, Sport en Discreet ook in de AMG-specifieke Supersport-modus worden gezet. Tevens standaard: het driespaaks AMG-stuurwiel.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Dan kan deze er ook nog bij vandaag
NEUSJE VAN DE MEGAZALM
GELEKT: MERCEDES-MAYBACH GLS
Mercedes-Benz heeft een nieuw Maybach-model in de ontwikkelingskamers staan, een auto die spoedig zijn Chinese debuut maakt. Helaas voor de Duitsers is de auto nu al in beeld verschenen.
Gisteravond werd de Mercedes-AMG GLS63 4Matic aan de wereld voorgesteld, maar er is meer nieuws dat betrekking heeft op de grootste SUV van Mercedes-Benz. Op Instagram circuleren namelijk de eerste afbeeldingen van de auto die straks als Mercedes-Maybach GLS door het leven zal gaan.
De extra luxueuze Maybach-versie van de GLS krijgt een verchroomde Maybach-grille in zijn snuit gedrukt waarmee de GLS zich onderscheidt van zijn minder verheven broers. Speciale wielen, met chroom volgepropte bumpers en Maybach-emblemen op de flanken; het moet de liefhebber van aandachttrekkende glimmers naar de Mercedes-dealers trekken. Ook duiken er foto's van het interieur op. Mercedes-Maybach geeft de Maybach GLS ogenschijnlijk captain seats, naar verwachting zeer comfortabele feauteuils op de plek van de tweede én derde zitrij. De derde zitrij lijkt namelijk niet aanwezig op deze Maybach GLS.
Met de Maybach-versie van de GLS richt Mercedes-Benz zijn pijlen op een hoekje van autoland dat steeds drukker wordt bevolkt: dat van de éxtra luxueuze SUV's. Land Rover opereert in dat segment al enige tijd met de Range Rover SV Autobiography, Bentley heeft de Bentayga en Rolls-Royce de allesovertreffende Cullinan. Van die laatste is deze GLS straks geen directe concurrent, maar met name Land Rover moet zich zorgen maken over deze nieuwkomer. In de beste Britse tradities worden de achterpassagiers in de Mercedes-Maybach GLS verwend met boterzachte captain seats en een verzameling comfortverhogende zaken waarvan je als normale sterveling slechts kunt dromen. Op de motorenlijst verwachten we onder meer de 469 pk V8 die ook in de Mercedes-Maybach S560 ligt. Het is niet aannemelijk dat Mercedes-Benz de Maybach-GLS van de 630 pk V12 uit de S650 4Matic voorziet, omdat Daimler langzaam maar zeker afscheid neemt van de twaalfcilinder. Binnenkort meer!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Nu officieel,
OVERDAAD IN HET KWADRAAT
DÍT IS DE MERCEDES-MAYBACH GLS 600 4MATIC
Staat het schaamrood je op de kaken als je achterin een nieuwe GLS door het land wordt gereden? Niet getreurd. Vanaf nu kun je een variant bestellen waarmee je je nog verder distantieert van het proletariaat. Dít is de Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic!
De Mercedes-Maybach GLS is het tweede Maybach-model van Mercedes-Benz sinds Das Haus het luxelabel in 2015 terugbracht door het op een extra weelderige en tevens extra lange versie van de S-klasse te plakken. Nu besprenkelt Mercedes-Benz zijn grootste SUV met de Maybach-kruidenmix.
In tegenstelling tot de Mercedes-Maybach S-klasse is de wielbasis van de Mercedes-Maybach GLS gelijk aan die van de auto waar hij op is gebaseerd: 3,14 meter. Toch heb je achterin deze 5,2 meter lange GLS meer beenruimte dan in de reguliere versies. De derde zitrij is namelijk niet aanwezig. In plaats daarvan geeft Mercedes-Benz de luxueuze GLS twee captain seats achterin, enorme fauteuils. Wie het geluk heeft daar op plaats te mogen nemen, geniet van 1,10 tot 1,34 meter aan beenruimte. Riant. Liever een vijfzitter? Kan ook. Ook prettig: de GLS gaat 2,5 cm door de knieën om de passagiers in te laten stappen. De elektronisch uitschuifbare én verlichte treeplanken zijn tevens uniek voor deze Maybach-GLS.
Hoewel de Mercedes-Maybach GLS duidelijk herkenbaar is als GLS, is er ook een aantal bijzondere designelementen. Zo draagt de SUV een op de neus staande Mercedes-ster en wordt het vooraanzicht vooral bepaald door de werkelijk enorme Maybach-grille met verchroomde verticale spijlen. De voorbumper is specifiek voor deze Maybach-versie en is uiteraard ook doorspekt met chroomwerk. Meer chroom vinden we rond de zijruiten. De wielen, leverbaar in de maten 22- en 23-inch, behoeven weinig uitleg. Die zijn net als de rest van de auto opvallend. Op de D-stijl is onder meer een Maybach-logo geplakt en wie het wil, kan zijn Maybach-GLS two-tone laten uitvoeren.
Onder de motorkap van Mercedes' meest luxueuze SUV ooit doet een 4,0-liter V8 dienst als krachtcentrale. De machine levert 588 pk en 730 Nm koppel, maar heeft dankzij het inmiddels bekende EQ Boost-systeem 22 pk en 250 Nm extra. Deze aandrijflijn is met dit vermogen puur en alleen voorbehouden aan de Mercedes-Maybach GLS. Verbruik- en sprintcijfers vermeldt Daimler vooralsnog niet, en dat lijkt ons in dit segment ook nergens voor nodig.
Nappaleer, kussentjes, een te openen panoramadak met jaloezieën, verwarmbare en geventileerde massagestoelen die uitgebreid te verstellen vallen, zijn standaard. Wie denkt dat al het denkbare standaard is, heeft het overigens mis. Zo levert Mercedes-Benz standaard luchtvering, maar moet je ook bij deze Mercedes-Maybach GLS bijbetalen voor E-Active Body Control. Ook zijn zaken als klaptafeltjes, een koelkast met plek voor drie champagneflessen optioneel leverbaar. Leuk detail: het bekende Air Balance-pakket, waarmee het binnenste van een fris riekend luchtje is te voorzien, is straks leverbaar met een speciaal voor deze SUV ontwikkelde odeur.
De Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic komt medio volgend jaar op de markt. Welk bedrag op het prijskaartje wordt geschreven, is nog niet bekend. Reken er maar op dat het bedrag zich het beste laat omschrijven als 'aanzienlijk'.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment