Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4/S4/RS4 - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk Berichten

    Levering vroeger dan verwacht, was niet op de hoogte.

    Eerste indruk na 4 dagen:

    Positief:
    - S-tronic: Schakelt zacht (je voelt het wel maar minimaal), na wat spelen weet je wanneer de koppeling aangrijpt en kan je sneller uit de startblokken vanuit stilstand. Ontspannen rijden en toch vlot mee met de flow.


    Negatief
    - S-Tronic: Zoals hierboven is het wat aanpassen / gevoelsmatige bediening, heel soms verslikt ie zich. Bij het uitvoeren van manoeuvres ligt de S -tronic echt mijlen ver achter op een echte automaat. Vertrek vanuit stilstand blijft een issue, net zoals de reactie op het gaspedaal aan o.a. ronde punten - maar kleiner dan ik had verwacht. Er valt goed mee te leven maar de echte top van BMW en MB ligt buiten bereik.
    S-Tronic is helemaal niet slecht IMO maar...is echt model afhankelijk. Goed, is misschien niet de beste van de twee automaten die Audi aanbied bij zijn modellen want die is weggelegd voor een TipTronic maar ik veronderstel dat joue niet echt goed is afgestemd op deze versie van motorisatie. En inderdaad, een ZF van een BMW is beter dan een S-Tronic, zonder twijfel.

    Mocht je dit willen zou een remap meer dan waarschijnlijk veel soelaas brengen in je overbrenging.

    Het gasrespons bij Audi (ongeacht het model) is inderdaad ondermaats, veel te veel speling (lees verloren tijd) voordat die aangrijpt, als ik dit vergelijk met mijn huidige V60...
    Kan je perfect testen wanneer je het Hill Assist gebruikt/test, ik mag mijn pedaal zo goed als niet beroeren of die is vertrokken, bij al mijn Audi's echter...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #62
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63
        Zaaaaaalige kleur

        Comment


        • #64
          Gas respons bij de Audi automaten is een ramp. Achteruit is nog de grootste ramp!
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

          Comment


          • #65
            Ondanks de facelift blijft het er bejaard uit zien.
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment


            • #66
              Bejaard vind ik wat overdreven, maar de evolutie van de A4 doorheen de jaren is wel op zijn minst "zeer conservatief" te noemen. Vandaar dat ik voor deze A4 eens een BMW had genomen. Anderzijds doen de andere duitsers niet veel beter qua evolutie (visueel althans): kijk maar eens naar de nieuwe golf 8. Of de nieuwe 3-reeks.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                Bejaard vind ik wat overdreven, maar de evolutie van de A4 doorheen de jaren is wel op zijn minst "zeer conservatief" te noemen. Vandaar dat ik voor deze A4 eens een BMW had genomen. Anderzijds doen de andere duitsers niet veel beter qua evolutie (visueel althans): kijk maar eens naar de nieuwe golf 8. Of de nieuwe 3-reeks.
                Onder het motto, don't change a winning team. Ik heb zo de indruk dat mensen die de duitse 4 rijden, graag thuis komen in hun wagen en niet teveel sience fiction willen. Ik hou ook wel van less is more. Mijne DS5 was te bombastisch en claustrofobisch omdat ze het allemaal te futuristisch wilden maken.

                Een duitsers zal dan ook minder snel gedateerd uitzien, omdat hij het meestal al is. Bij andere merken, veranderen ze om de 4 tot 6 jaar compleet van model, waardoor ge al sneller het gevoel hebt met een hopeloos oud geval rond te rijden, want dan ook weer niet goed is voor de herverkoopwaarde.

                Ik vrees als de duitsers zo drastische aanpassingen aan hun wagens gaan doen, dat ze daardoor klanten gaan verliezen.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


                  Een duitsers zal dan ook minder snel gedateerd uitzien, omdat hij het meestal al is. Bij andere merken, veranderen ze om de 4 tot 6 jaar compleet van model, waardoor ge al sneller het gevoel hebt met een hopeloos oud geval rond te rijden, want dan ook weer niet goed is voor de herverkoopwaarde.
                  het enige dat een model er jonger doet uitzien is het aantal al dan niet zichtbare sensoren rondom en camera's achter de voorruit + de lichttechniek
                  neem nu een lexus is 300, of een hyundai tucson, geen leek weet nog hoe oud welk model is, de meeste zien er gewoon allemaal nog op to date uit
                  voor de eventuele emotionele koper - die langzaam uitsterft - is een verandering aan een achterlicht al genoeg om het gevoel te hebben met een hopeloos gedateerd geval rond te rijden

                  in onze jonge tijd zag een nieuw model er gewoon echt gestroomlijnder uit en kreeg telkens meer plastic...maar das ondertussen al 20 jaar niet echt veel geevolueerd

                  de duitsers waren vroeger goed voor 10 jaar zelfde model...dat kunnen ze zich vandaag ook niet meer permitteren, ze moeten hun modellen contenu onder de aandacht kunnen houden

                  herverkoopwaarde van een duitser, ik weet niet of je de extra investering eruit haalt...van de populaire modellen is er een overaanbod door de leasemarkt + de leasemaatschappijen droppen hun auto's met garantie waardoor gij als particulier (als je niet kan verkopen aan familie of vrienden) uw auto een heel stuk ander de gangbare prijs moogt verkopen

                  allemaal imo he, is maar een gedacht

                  Comment


                  • #69
                    Ge moet merken bijna gaan groeperen op doelgroep. De doelgroep van een BMW, zal niet rap met een Citroën gaan rijden. Iemand die een Citroën wil, die wil een goedkope spacy looking auto hebben. Ik heb een C5 gehad dat 9 jaar bijna identiek is geweest qua model. Ik vind dat model nu nog steeds mooi, maar de laatste 2 jaar geraakten ze er niet meer vanaf.

                    Ik ben er zeker van als BMW straks met een compleet ander model komt voor de 3-reeks, dat er enorm veel mensen gaan afhaken. En ge krijgt er geen ander volk voor in de plaats omdat ze duurder zijn.

                    Ik heb ook al naar Lexus zitten kijken, maar langs buiten valt dat nog mee, maar binnenin zijn ze serieus gedateerd. Ik heb gisteren nog naar de NX zitten zien. Een merk dat zich zo in de markt wil zetten is zelfs niet met digitaal dashboard te krijgen, 360° camera kennen ze nog niet, nauwelijks een optielijst waardoor ge veel zaken mist,... . Paar weken terug pakten ze zelfs groots uit op facebook dat ze nu carplay hebben. Denk dat tegenwoordig elk merk Carplay heeft. Van de week bij de bandenboer had ik een boekje vast met de verkoopcijfers van 2018 waar in de besluiten stond dat Lexus het enorm slecht doet in ons land. Buiten hun super hybride technologie, hebben ze niet veel meerwaarde te bieden ten opzichte van de premiums.

                    Dus ja, de duitsers brengen minimale veranderingen aan uit schrik dat mensen zouden afhaken. Ik ben een type dat graag om de 4 jaar iets nieuws heeft. Ik ben supertevreden van de Tiguan en ik ken mensen die dan direct gewoon dezelfde nemen omdat ze er tevreden van waren en dus terug thuiskomen. Ik wil in een nieuwe wagen niet thuis komen, ik wil het gevoel hebben dat ik iets nieuws heb.

                    Comment


                    • #70
                      Wagen ontvangen deze week. Kleur terragrijs is echt wel heel mooi, zeker in de combinatie met donkere ramen en omlijsting in alu. Ben onder de indruk van de motor, is zeer soepel en vliegt niet meteen naar hoge toeren zoals met die Q3 het geval was. Misschien omdat dit een 2L is. Automatische versnellingen zijn vlot hoewel inderdaad ietske minder snel dan op mijn BMW. Maar echt alleen maar merkbaar omdat ik de BMW gewoon was. Heel veel technologie in de wagen, moet alles nog wat ontdekken. Dus tot op heden, na 5 dagen, nog zeer tevreden.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                        Wagen ontvangen deze week. Kleur terragrijs is echt wel heel mooi, zeker in de combinatie met donkere ramen en omlijsting in alu. Ben onder de indruk van de motor, is zeer soepel en vliegt niet meteen naar hoge toeren zoals met die Q3 het geval was. Misschien omdat dit een 2L is. Automatische versnellingen zijn vlot hoewel inderdaad ietske minder snel dan op mijn BMW. Maar echt alleen maar merkbaar omdat ik de BMW gewoon was. Heel veel technologie in de wagen, moet alles nog wat ontdekken. Dus tot op heden, na 5 dagen, nog zeer tevreden.
                        foto? benieuwd naar de kleur.

                        Comment


                        • #72
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73
                            Audi A4 – Mazda 6 - Dubbeltest

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              Audi S4 Avant - Review

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #75
                                Heerlijk concept en dicht bij de ideale auto zo'n niet te grote break met een beul van een diesel en 4WD eigenlijk hé. Eens mee kunnen meerijden en ik vond dat koppel echt indrukwekkend

                                Comment


                                • #76
                                  Audi A4 allroad (2022) | Der Audi A4 allroad im AUTO BILD-"Garagen-Check"

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment

                                  Working...
                                  X