Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4/S4/RS4 - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A4/S4/RS4 - Facelift (2019)

    NU ÉCHT AANGEPAST

    FACELIFT VOOR AUDI A4 (EN S4!)

    Audi heeft een facelift doorgevoerd op de A4. De cosmetische aanpassingen gaan hand in hand met een reeks technische wijzigingen.


    Medio vorig jaar voerde Audi minimale aanpassingen door op de A4, een bijpuntsessie die in feite bestond uit de komst van nieuwe bumpers, maar nu is het moment daar dat de in 2015 gepresenteerde A4 ingrijpender wordt bijgewerkt.

    De gefacelifte A4 is te herkennen aan zijn bredere en plattere grille waarvan de hoeken nu verder over de neus lopen. Tussen de grille en de motorkap bevindt zich nu meer afstand en dat sluit aan bij het front dat Audi op zijn recent gepresenteerde modellen heeft uitgestort. De herziene A4 is verder uitgerust met nieuwe led-koplampen, exemplaren die overigens standaard zijn en bij duurdere uitvoeringen van matrix-ledtechniek zijn voorzien. Ook achterop zien we nieuwe verlichting, lampen die wat indeling betreft ook beter aansluiten bij die van de rest van het (jongere) Audi-gamma.

    Binnenste

    De aanpassingen die Audi op het interieur doorvoert, hebben vooral betrekking op andere kleuren en materialen, al kunnen we het nieuwe en grotere nu 10,1-inch grote centrale display van het infotainmentsysteem niet vergeten te noemen. Ook de A4 doet nu de MMI-draaiknop in de ban en dat is mogelijk niet voor iedereen goed nieuws. Het systeem laat zich nu door aanraking (met haptische feedback) en stem bedienen. Audi biedt naast de Virtual Cockpit ook twee semi-digitale klokkenwinkels aan.

    Motoren

    Op de internationale motorenlijst zet Audi een zestal aandrijfaggregaten, waarvan de 150 pk sterke A4 35 TFSI de instapper is. Drie krachtbronnen zijn voorzien van mild-hybrid-techniek (12v). Onlangs schreven we al over de nieuwe S6 en S7 en over de vernieuwde S5 en S4. De huidige generatie A6 en A7 kregen een S-versie met een 3.0 TDI onder de kap en de reeds bestaande S5 en S4 wisselden hun 3.0 TFSI in voor hetzelfde dieselhart, al waren zowel de foto's als de informatie van de S4 nog niet officieel. Daar komt nu ook verandering in.

    De benzine-S4 is tijdens de overgangsfase naar de WLTP-cyclus van de menukaart gehaald en keert nu terug met een 347 pk en 700 Nm sterke 3.0 TDI in het vooronder. De aandrijflijn is voorzien van MHEV-techniek en dat betekent dat er zich onder de vloer van de bagageruimte een kleine accu van 0,5 kWh bevindt. Die accu maakt het mogelijk dat je tussen de 55 en 160 km/h zo'n veertig seconden kunt 'zeilen', terwijl de motor uit staat. Het 48v-systeem heeft als bijkomstigheid dat Audi een elektrisch aangedreven compressor achter de intercooler kan monteren. Schakelen gaat via een tiptronic-transmissie met acht verzetten. Quattro-aandrijving is standaard. De starter-generator levert bij vol accelereren 11 pk en 60 Nm extra vermogen. Een sprintje naar een snelheid van 100 km/h is in 4,8 tellen geklaard. Buiten Europa heeft de S4 overigens gewoon nog de 3.0 TFSI als krachtcentrale. Daarmee is de auto 0,1 tel eerder aan een snelheid van 100 km/h te helpen.

    De vernieuwde A4 en S4 staan in de herfst bij de dealers. Prijzen volgen in een later stadium. De uitvoeringen heten voortaan Pro Line, Business Edition en S Edition.

    Bron: Autoweek
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Geen MMI meer, alles op touchscreen: spijtig.
            Qua veiligheid en bedieningsgemak gaat er niets boven zo'n controller in de middenconsole naast je.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Geen MMI meer, alles op touchscreen: spijtig.
              Qua veiligheid en bedieningsgemak gaat er niets boven zo'n controller in de middenconsole naast je.
              en gezien die MMI goed werkte is het dubbel zonde.

              Terug aan de diesel, schitterend

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Geen MMI meer, alles op touchscreen: spijtig.
                Qua veiligheid en bedieningsgemak gaat er niets boven zo'n controller in de middenconsole naast je.
                Klopt, ik koop nooit een auto waar ik de radio en airco niet kan bedienen met knoppen.

                Comment


                • #9
                  Blijkbaar werkt dat systeem beter dan we denken dus niet te rap oordelen. Voor mij blijft de a4 wel de mindere in dit segment. Geen lelijke auto maar doet me echt niks. Zowel binnen als buitenkant en dat scherm wtf
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    Kan allemaal goed werken en snel, maar feit blijft dat je voor een touchscreen moet kijken waar je wil tikken. Met een controller kan je dat op de tast doen.
                    Mijn spiergeheugen weet perfect dat het knopje linksboven de draaiknop radio is en dat daaronder navigatie.
                    Met een touchscreen moet je altijd eerst kijken.

                    Het feit dat je aan je scherm moet kunnen betekent ook dat het scherm dichterbij de persoon moet staan om bereikbaar te zijn. Met een controller kan dat verder weg staan zodat je je ogen minder ver van de weg moet nemen. Vooral VW plaatst de schermen veel te laag: goed om te kunnen bedienen, slecht voor de aandacht op de weg.
                    In de nieuwe Mazda 3 heeft men bvb het touchscreen weggelaten en kan je enkel nog via controller bedienen met gewoon scherm.

                    En spraakbediening is per definitie trager dan eender welke andere bediening.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                      Klopt, ik koop nooit een auto waar ik de radio en airco niet kan bedienen met knoppen.
                      Bwa, bij mij is nu alles volledig met het scherm te bedienen. Dat is eigenlijk heel handig imo.

                      Natuurlijk moet het wel macheren, want mijn scherm bevriest soms en dan is het wel ambetant
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #12
                        Is de CO2 van de nieuwe S4 al gekend?

                        Ik zie mij daar nog wel mee rondcrossen

                        De nieuwe audi's spreken mij wel aan. De nieuwe A6 is ook knap
                        Last edited by kefkie; 15/05/2019, 15:31.
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Is de CO2 van de nieuwe S4 al gekend?

                          Ik zie mij daar nog wel mee rondcrossen

                          De nieuwe audi's spreken mij wel aan. De nieuwe A6 is ook knap
                          Yap Yap

                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Hmm ervan uitgaan dat zo'n ding 70k zal kosten.

                            Ik kom op 66k voor een 50TDI met de nodige toeters en bellen en sportdiff e.d.

                            VAA van 660€ bruto.

                            50TDI is toch ook al geen kneusje (286pk/620Nm) is 110€ vaa minder per maand.
                            Last edited by kefkie; 15/05/2019, 16:43.
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Hmm ervan uitgaan dat zo'n ding 70k zal kosten.

                              Ik kom op 66k voor een 50TDI met de nodige toeters en bellen en sportdiff e.d.

                              VAA van 660€ bruto.

                              50TDI is toch ook al geen kneusje (286pk/620Nm) is 110€ vaa minder per maand.
                              Spel is hybride, geen idee of dat VAA gewijs een ruk uitmaakt. Maar in u situatie is een A4 veel te klein.

                              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                              Comment


                              • #16
                                Graag in deze kleur aub.


                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Spel is hybride, geen idee of dat VAA gewijs een ruk uitmaakt. Maar in u situatie is een A4 veel te klein.

                                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                                  Er wordt gekeken naar CO2, hybride of niet.

                                  Er is keuze uit benzine, diesel of elektrisch. Hybride met een normaal CO2 telt niet echt mee.


                                  Kan wel zijn dat het aan de kleine kant is, geen idee eigenlijk. Ik was vol overtuiging van een Touareg 286pk diesel. VAA van dik 900
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                    Graag in deze kleur aub.

                                    Nardo met alu trim... Zouden ze de doodstraf voor moeten geven!

                                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #19
                                      Turbo blauw is het enige juiste kleur

                                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Is de CO2 van de nieuwe S4 al gekend?

                                        Ik zie mij daar nog wel mee rondcrossen

                                        De nieuwe audi's spreken mij wel aan. De nieuwe A6 is ook knap
                                        Niks voor u, die gaan alleen maar rechtdoor in de bochten.
                                        ;-)


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X