Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4/S4/RS4 - Facelift (2019)
Collapse
X
-
Met een instapper A4 - 35TFSI S tronic in bestelling hoop ik dat het effect van de trage DSG in de praktijk meevalt - buiten een proefrit nog nooit gereden met een automaat - heb het wel opgemerkt tijdens de proefrit. Overigens merk ik wel dat Autoweek op dat vlak kritischer lijkt dan overige (veelal Engelstalige) reviews. Sportief rijden in Belgenland is zowat onmogelijk maar snel invoegen op een rotonde is wel handig. Keuze via werkgever was beperkt, onderstel + filtering van de A4 op het Belgische wegdek beviel uitstekend.
Lijkt mij ook dat de bediening van het MMI wat wordt overschat, combinatie van de VC en het centrale display lijkt me toch voldoende te zijn, in mijn huidige wagen heb ik enkel een klein, traag, low resolution, reflectiegevoelig touchscreen en zelfs dat is best werkbaar.
Comment
-
Is de nieuwe A4 35 TFSI nu een 2L of een 1,5L ? Ik zie op mijn offerte van audi dat het een 2L is, maar op diverse websites (bvb https://www.parkers.co.uk/audi/a4/review/engines/) spreken ze van een 1,5L ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenIs de nieuwe A4 35 TFSI nu een 2L of een 1,5L ? Ik zie op mijn offerte van audi dat het een 2L is, maar op diverse websites (bvb https://www.parkers.co.uk/audi/a4/review/engines/) spreken ze van een 1,5L ?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Vandaag de nieuwe RS4 zien passeren in vuilzakgrijs. Man... waar is da Lotto formulier?
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Dan uiteindelijk toch (op 1/8 eigenlijk al) een A4 avant 35 TFSI besteld, levering normaal gezien op 20/10. In een nieuw (voor de A4 toch) kleur: terragrijs. Dus een beetje een risico aangezien ik het kleur alleen maar op youtube heb gezien.... . Gezien ik de 'kleine' benzine motor (150pk) heb genomen kon ik me laten gaan in de uitrusting: platinum pack plus alle rijhulp systemen (teveel om op te noemen maar vooral de traffic jam assist en de active lane assist interesseerden me, gezien ons file-leed elke dag), sound systeem, dab, verlichtingspack 2 voor de kinderen ;-) , leder, camera's overal, enz ....
Geen S-line, was bang dat dat te hard zou zijn wegens de 19" velgen, maar wel 18" velgen genomen. Plus op de s-line vind ik die 'spleet' vooraan boven de radiator rooster bizar. Dus mijn 3e A4 al (niet op een rij), ben benieuwd hoeveel hij verschilt van de vorige , dat was een 2009. Ik kom nu van een bmw 4-reeks, dus rijden zal waarschijnlijk wat minder zijn, maar comfort wat beter. Ik zal wel iets laten weten als ik hem heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenDan uiteindelijk toch (op 1/8 eigenlijk al) een A4 avant 35 TFSI besteld, levering normaal gezien op 20/10. In een nieuw (voor de A4 toch) kleur: terragrijs. Dus een beetje een risico aangezien ik het kleur alleen maar op youtube heb gezien.... . Gezien ik de 'kleine' benzine motor (150pk) heb genomen kon ik me laten gaan in de uitrusting: platinum pack plus alle rijhulp systemen (teveel om op te noemen maar vooral de traffic jam assist en de active lane assist interesseerden me, gezien ons file-leed elke dag), sound systeem, dab, verlichtingspack 2 voor de kinderen ;-) , leder, camera's overal, enz ....
Geen S-line, was bang dat dat te hard zou zijn wegens de 19" velgen, maar wel 18" velgen genomen. Plus op de s-line vind ik die 'spleet' vooraan boven de radiator rooster bizar. Dus mijn 3e A4 al (niet op een rij), ben benieuwd hoeveel hij verschilt van de vorige , dat was een 2009. Ik kom nu van een bmw 4-reeks, dus rijden zal waarschijnlijk wat minder zijn, maar comfort wat beter. Ik zal wel iets laten weten als ik hem heb.
Heb je zelf een proefrit gemaakt en/of vergeleken met andere wagens?
Comment
-
Besteld op 6/8 om precies te zijn, leverdatum 20/10. Niet mee gereden, maar heb al 2x een A4 gehad (is dat dan een A8 ), dus zal wel meevallen. Heb wel altijd diesels gehad, nu voor het eerst wegens die nieuwe zeverpolicy een benzine met lage co2. Ze gaan nog verschieten van mijn tankkaart ...en binnen een paar jaar gaan ze inzien dat diesels misschien toch zo slecht niet zijn...
Wel met een Q3 gereden, 35 tfsi, dacht dat dat dezelfde motor was maar is blijkbaar een 1,5 terwijl de a4 een 2,0 is. Dus kan alleen maar minstens even goed zijn. Ben ook beniewd naar de automaat, die van bmw was fantastisch, die op mijn vorige a4 was zo'n cvt automaat, wat miserie mee gehad en was niet slecht maar in vergelijking met die van bmw was het achteraf bekeken veel minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenBesteld op 6/8 om precies te zijn, leverdatum 20/10. Niet mee gereden, maar heb al 2x een A4 gehad (is dat dan een A8 ), dus zal wel meevallen. Heb wel altijd diesels gehad, nu voor het eerst wegens die nieuwe zeverpolicy een benzine met lage co2. Ze gaan nog verschieten van mijn tankkaart ...en binnen een paar jaar gaan ze inzien dat diesels misschien toch zo slecht niet zijn...
Wel met een Q3 gereden, 35 tfsi, dacht dat dat dezelfde motor was maar is blijkbaar een 1,5 terwijl de a4 een 2,0 is. Dus kan alleen maar minstens even goed zijn. Ben ook beniewd naar de automaat, die van bmw was fantastisch, die op mijn vorige a4 was zo'n cvt automaat, wat miserie mee gehad en was niet slecht maar in vergelijking met die van bmw was het achteraf bekeken veel minder.
Standaard -onderstel / comfort / zicht rondom vond ik persoonlijk uitstekend - beter dan Mercedes C met standaard onderstel bvb.
Op zich vind ik benzine aangenamer rijden dan een diesel, over het verbruik zullen we idd maar stilletjes zwijgen want onze overheden weten het toch beter.
Comment
-
Ben voor het eerst in 10 jaar weer bij machte om een audi te bestellen voor het werk. De nieuwe A4 lijkt mij wel leuk dus meteen in de ald car cofigurator gesprongen maar euh wat een soep is mij da...
Overal staan daar referenties naar business edition enzo maar op de audi site geen spoor van te vinden
iemand die weet wat wat de verschillen zijn tussen Business Edition S tr. / S tronic / Bus. Ed; Advanced S tr; ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk BerichtenBen voor het eerst in 10 jaar weer bij machte om een audi te bestellen voor het werk. De nieuwe A4 lijkt mij wel leuk dus meteen in de ald car cofigurator gesprongen maar euh wat een soep is mij da...
Overal staan daar referenties naar business edition enzo maar op de audi site geen spoor van te vinden
iemand die weet wat wat de verschillen zijn tussen Business Edition S tr. / S tronic / Bus. Ed; Advanced S tr; ?
Bovenop de standaarduitrusting van de Audi A4 Avant, voegt advanced onder andere de volgende uitrusting toe :- Lichtmetalen 17"-velgen in 5 spaken Dynamic design
- Specifieke advanced bumpers en radiatorrooster die uw Audi A4 Berline een krachtiger uiterlijk geven
Als de ALD configurator niet duidelijk is wat er onder Business Edition valt, is de directlease.be configurator wel een goeie bron: gewoon kijken wat er in het business of business plus pack zit qua opties als je voor business edition kiest.Last edited by noctilucus; 07/10/2019, 11:50.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Als het naar analogie is met de Q3, dan heeft Advanced meestal grotere velgen en een andere bumper partij.
Is trouwens ook goed te zien op de congigurator van de Audi website gewoon
https://www.nl.audi.be/be/web/nl/mod...ine/packs.html
Verder best eens een dealer binnen stappen om de juiste details te kennen, lijkt me.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenGelukzak !
Kan je al niet eventjes je eerste indrukken posten ? En een foto want ik ben benieuwd naar de looks, vooral achteraan , van het nieuwe model. En ook: er zijn uitlaten links en rechts: is die rechts een fake ? Of zijn het 2 echte ?
Eerste indruk na 4 dagen:
Positief:
- Zetels: Goede ondersteuning, voldoende ruim (standaard sportzetels)
- Zicht:Komende van Xenon - LED is fantastisch, goede zichtbaarheid rondom, achteruitrijcamera haarscherp, goed ontwerp van de buitenspiegels, getinte ruiten beperken het zicht van binnen naar buiten zeer beperkt - aangenaam verrast.
- Veel grip aanwezig (grenzen nog niet opgezocht)
- Ergonomie: Stuur ligt goed in de hand, knopjes laten zich nauwkeurig bedienen, verstelbare armsteun, elektrische kofferklep is voldoende snel, MMI display staat goed gepositioneerd
- plaatsaanbod: Zowel voor als achter voldoende plaats voor 1m85, praktische koffer
- Interieur: Stevig/aangenaam zacht, desondanks de leeftijd vind ik dit een zeer mooi interieur, sfeerverlichting is leuk maar snel vergeten, stilte aan boord is aangenaam na een drukke dag
- S-tronic: Schakelt zacht (je voelt het wel maar minimaal), na wat spelen weet je wanneer de koppeling aangrijpt en kan je sneller uit de startblokken vanuit stilstand. Ontspannen rijden en toch vlot mee met de flow.
- MMI: Slechts beperkt getest: Spraakbesturing veel beter dan verwacht - 9/10 ingesproken bestemmingen waren correct, mooie duidelijke lay -out, positie tablet is perfect om te lezen
- Virtual cockpit: Handig voor navigatie, quasi noodzakelijk want met enkel het MMI touchscreen boet je fors in op gebruiksgemak.
- Motor: 35 TFSI is stil, meer dan vlot genoeg voor Belgische verkeer (nog geen autosnelweg gedaan), vrij soepel in het hernemen/versnellen (40-90)
- Filtering oneffenheden: Gewoon zeer goed voor een standaard ophanging, niet het niveau luchtvering zoals in een E -klasse natuurlijk
- Verwarming - standaard versie: snel op temperatuur, knopjes staan op de goede plaats, duidelijk afleesbaar. Tenzij je 3 zones echt nodig hebt vermoed ik weinig meerwaarde (buiten de looks natuurlijk) voor de "fancy" variant
Negatief
- S-Tronic: Zoals hierboven is het wat aanpassen / gevoelsmatige bediening, heel soms verslikt ie zich. Bij het uitvoeren van manoeuvres ligt de S -tronic echt mijlen ver achter op een echte automaat. Vertrek vanuit stilstand blijft een issue, net zoals de reactie op het gaspedaal aan o.a. ronde punten - maar kleiner dan ik had verwacht. Er valt goed mee te leven maar de echte top van BMW en MB ligt buiten bereik.
- Opbergruimte: Te weinig bergvakken vooraan, ook de deurvakken vallen tegen
- MMI: Mis je nu die draaiknop: Ja: bedienen touchscreen onderweg is een drama, gelukkig heb je de virtuele cockpit knopjes aan het stuur -deze compenseren 75% van het verlies aan ergonomie. Reactiesnelheid is niet zoals een smartphone.
- Stuurgevoel: Dat is echt té licht, drive select maakt geen voelbaar verschil voor mij
- Sturen: Bij lage snelheden zijn veel omwentelingen nodig om van koers te wijzigen, toch wel een puntje dat gewenning vergt
- Draaicirkel: wist ik vooraf maar komende van 10,2m naar 11,6m merk je dat best goed.
- Geluid volstaat voor mijn gebruik (radio + beperkt muziek) maar voor een muziekliefhebber ondermaats
Design
- probeer dit weekend een foto te posten
Comment
-
Dank je voor zo'n uitgebreide uitleg ! Nooit aan gedacht om te solliciteren bij Autogids ?
Met deze uitleg ben ik tenminste iets. Ben dan wel echt benieuwd naar de automaat want blijkbaar ben ik met mijn bmw zeer goed gediend geweest. Zou het echt zo erg zijn ? In afwachting van de a4 rijd ik nu al enkele weken met een Grand Scenic diesel met automaat, en ik moet toegeven dat die automaat van Renault ook helemaal niet slecht is.
En de uitlaat, is het nu fake of zijn er 2 echte ?
Comment
Comment