Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

wordt een mens nu eens blij van, een auto die lichter wordt ! Jammer van alle troep die je erbij moet nemen of het kon nog eens leuk worden

Comment

eigenlijk zou je het lef moeten hebben om voor zo'n auto achterdeuren na te maken in kevlar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Dat ziet er goed uit, veel mooier dan de 208.
        I disagree.
        De 208 zal zelfs in de basisversie nog veel van z'n uitstraling overhouden.

Bij deze Corsa is dat veel minder. En 60-70% zullen dergelijke versies zijn.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Gij hebt duidelijk de basisversie van de 208 nog niet gezien.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

2020 Corsa Is The Most Aero-Efficient Supermini – Here’s How Opel Achieved It

The sixth-generation of Opel’s Corsa supermini lays claim to being the most aerodynamic car in its segment.

Thanks to a drag coefficient of 0.29 and a frontal area of only 2.13 square meters (22.9 sq ft), which is significantly smaller than its predecessor’s, the 2020 Corsa manages to cut fuel consumption and emissions to new record levels. Opel’s designers and engineers achieved the low drag configuration by adopting a holistic approach.

For example, the underbody from the engine compartment to the rear axle is covered with flat panelling to improve airflow under the car. Another aerodynamic element is the roof spoiler which improves airflow and reduces drag-inducing turbulence.

The spoiler also cuts aerodynamic lift on the rear axle, which makes the Corsa more stable in a straight line; for example, at the high speeds typical of Germany’s Autobahn network.

The Corsa has another “secret” when it comes to aerodynamic efficiency: an active grille shutter. Previously reserved to much more expensive vehicles from higher segments, it lowers drag and improves fuel efficiency by automatically closing the frontal opening when cooling air is least needed.

When closed, the shutter redirects airflow around the front of the vehicle and down the sides, rather than through the engine compartment, thereby enhancing aero performance. The decision to open or close the shutter is made automatically, depending on engine coolant temperature and speed. For example, when the car is driving up a hill or in hot temperature in the city, the shutter opens. When less engine cooling is required, it closes.

Opel has tested the Corsa’s aerodynamics in the wind tunnel of Stuttgart University, at the Research Institute of Automotive Engineering and Vehicle Engines.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

For example, the underbody from the engine compartment to the rear axle is covered with flat panelling to improve airflow under the car.
              hopelijk geen 35 clipsen die afbreken en je nooit meer goed krijgt als je eens een uitlaat moet vervangen
              Voor de rest klinkt dit wel leuk. Smijt daar nog eens een deftige motor in

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Zylinder Hubraum (in ccm) Leistung Drehmoment Beschleunigung (0-100 km/h) Höchstgeschwindigkeit Verbrauch (nach WLTP) CO2 (nach WLTP)
                  1.2 3 1.199 55 kW (75 PS) 118 Nm bei 2.750 U/min 13,2 Sekunden 174 km/h 5,3-6,1 Liter/100 km 119-136 g
                  1.2 Turbo 3 1.199 74 kW (100 PS) 205 Nm bei 1.750 U/min 9,9 Sekunden 188 km/h 5,3-6,1 Liter/100 km 121-137 g
                  1.2 Turbo 3 1.199 96 kW (130 PS) 230 Nm bei 1.750 U/min 8,7 Sekunden 208 km/h 5,6-6,4 Liter/100 km 127-144 g
                  1.5 Diesel 4 1.499 75 kW (102 PS) 250 Nm bei 1.750 U/min 10,2 Sekunden 188 km/h 4,0-4,6 Liter/100 km 104-122 g
                  Elektro - - 100 kW (136 PS) 260 Nm 8,1 Sekunden 150 km/h 17 kWh/100 km

Comment

Als je die eerste generatie tegenover de nieuwste ziet. Ongelofelijk toch de evolutie in de automobiel wereld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Als je die eerste generatie tegenover de nieuwste ziet. Ongelofelijk toch de evolutie in de automobiel wereld
                      Alsmaar groter en de parkeerplaatsen evolueren helaas niet mee

Comment

Ik heb nog ooit zo'n RS model gehad van de eerste generatie. Zalig kart gevoel en leuke recaro zetels erin.
                        Maar ik denk dat ik nu nogal zou verschieten als ik terug met zo eentje zou rijden.

Comment

Ik heb nog ooit zo'n RS model gehad van de eerste generatie. Zalig kart gevoel en leuke recaro zetels erin.
                          Maar ik denk dat ik nu nogal zou verschieten als ik terug met zo eentje zou rijden.
                          Verschieten is een understatement.
                          Ze verliezen op alle vlakken, nog even en Opel bestaat niet meer als merk... Goeie zaak gezien de laatste 10 jaar alleen maar rommel van hun band is gerold.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Idd! Ooit nog een Corsa A 1.2S (1986) gehad, ttz mijn ex-vrouw, schitterend bakske, alleen geen Recaro's. De Adam hier gaf wat hetzelfde rijgevoel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Gij hebt duidelijk de basisversie van de 208 nog niet gezien.
                              Integendeel, en ik herhaal m'n vorig standpunt
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Comment

29000 voor een e-corsa is toch een smak geld. En denk niet dat dit binnen 5 jaar goedkoper zal zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                    29000 voor een e-corsa is toch een smak geld. En denk niet dat dit binnen 5 jaar goedkoper zal zijn
                                    het blijft inderdaad te veel voor een wagen in deze klasse,maar of binnen 5 jaar een benzine of diesel variant goedkoper blijft dan ev is nog maar af te wachten.
                                    met de huidige milieu evolutie in gedachte en de ballonnen die nu al her er der opgelaten worden....................

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

het blijft inderdaad te veel voor een wagen in deze klasse,maar of binnen 5 jaar een benzine of diesel variant goedkoper blijft dan ev is nog maar af te wachten.
                                      met de huidige milieu evolutie in gedachte en de ballonnen die nu al her er der opgelaten worden....................
                                      vrees er ook voor
                                      denk dat binnen korte termijn voor veel mensen én een auto én een huis nagenoeg onmogelijk wordt

Comment

Comment

1.2 Turbo 100pk GS Line:

Comment

Working...
                                          X