Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 1-Serie (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 1-Serie (2019)

    REVOLUTIE VOOR BMW'S KLEINSTE

    DÍT IS DE NIEUWE BMW 1-SERIE!

    BMW heeft zojuist het doek getrokken van de derde generatie 1-serie. De nieuwkomer is groter, ruimer en... voorwielaangedreven!

    BMW's 1-serie is sinds de introductie van de eerste generatie van het model in 2004 een bijzonder model geweest. De compacte middenklasser was namelijk een achterwielaandrijver, iets dat ook gold voor het model dat je nu nog bij BMW in de showrooms kunt zien. Deze volledig nieuwe derde generatie 1-serie maakt de overstap naar het UKL-platform en dat betekent dat -ie in de basis een voorwielaandrijver is. De nieuwkomer komt overigens als geroepen, hoewel het uitgaande model in 2015 nog werd gemoderniseerd, stamt de auto inmiddels uit 2011.

    De nieuwe koets van de 1-serie laat er geen twijfel over bestaan dat hij gerelateerd is aan de X2. Het is gedaan met de relatief lange en platte motorkap van het uitgaande model, de 1-serie krijgt een kortere en beduidend oplopende snuit met een grote grille waarvan de nieren min of meer zijn samengesmolten. De auto oogt ook duidelijk 'boller' dan voorheen. Opvallend genoeg is de nieuwe 1-serie met zijn lengte van 4,2 meter een halve centimeter korter dan z'n voorganger. Wel is hij met een breedte van 1,8 meter bijna 3,5 centimeter breder dan de uitgaande 1-serie. In de hoogte groeit het model met 1,3 centimeter. BMW's nieuw instapmodel heeft een wielbasis van 2,67 meter, wat op zijn beurt 2 centimeter korter is dan de afstand die zich tussen de voor- en achteras van de huidige generatie bevindt.

    Toch heeft het nieuwe voorwielaangedreven platform positieve effecten op de interieurruimte, want die is volgens BMW fors toegenomen. De achterpassagiers genieten 3,3 centimeter meer beenruimte en bijna 2 centimeter meer hoofdruimte, iets dat voor BMW's hatchback een zeer welkome vooruitgang is. De inhoud van de bagageruimte neemt met 20 liter toe tot 380 liter. Gooi je de achterbank plat, dan kun je tot 1.200 liter aan spul meezeulen. In het interieur zien we BMW's bekende huisstijl. Het merk houdt vast aan de draaiknop van het iDrive-systeem, maar biedt natuurlijk de mogelijk om de boel aan te sturen met bijvoorbeeld gebaren. Voor wie graag een babbeltje maakt, heeft BMW een digitale assistent op de lijst met mogelijkheden gezet.

    Op de internationale motorenlijst staan vijf motoren, waarvan er twee benzine lusten. De instapper op benzinevlak is vooralsnog de 140 pk sterke 118i, een standaard van een handgeschakelde zesbak voorziene variant die de heftige M135i xDrive als enige benzinebroer krijgt. Die vierwielaangedreven krachtpatser, die op termijn mogelijk een volwaardige M-versie boven zich moet gaan dulden, heeft een geblazen 2.0 in zijn neus die 306 pk en 450 Nm levert. Dat moet genoeg zijn om de Einser in 4,8 tellen naar een snelheid van 100 km/h te lanceren (4,7 met Performance Pack). Schakelen gaat in die versie met een achttraps Steptronic-transmissie. BMW geeft deze M135i xDrive een mechanisch sper op de vooras en voorziet 'm van zaken als M Sport Steering en M Sport-remmerij. Die twee zaken zijn optioneel ook op andere versies te krijgen. De 118i is optioneel met een zeventraps automaat leverbaar.

    Op dieselvlak staan in ieder geval de 116 pk sterke 116d, de 150 pk krachtige 118d en de 190 pk sterke 120d xDrive klaar. De 116d heeft net als de 118d standaard een zesbak, maar in tegenstelling tot die 118d is de 116d ook met de zeventraps automaat te krijgen. De 118d is daarentegen optioneel met een automaat met acht verzetten te krijgen, een bak die standaard is in de 120d xDrive.

    BMW levert de 1-serie in drie uitvoeringen, Luxury Line, Sport Line en M Sport. Optioneel is de 1-serie te krijgen met een inductielader en een te openen panoramadak is, net als een elektronisch te openen achterklep, voor het eerst op de optielijst te vinden. Ook staat een adaptief onderstel op de lijst met extraatjes.

    Wanneer de nieuwe 1-serie op de markt komt en wat hij moet gaan kosten, wordt eind juni bekendgemaakt.

    Bron: Autoweek















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3






      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Front is echt mijn ding niet, de rest echt mooi!

          Interieur ziet er echt top uit! Voor me mooiste in zijn klasse

          Comment


          • #6
            Niet mis maar doe mij toch maar de A
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Hij mist toch een beetje de eigenheid van een echt BMW voor mij.
              Ik zie zo'n beetje Fiat Tipo, Opel Astra elementen hier en daar, en dat vind ik niet bij BMW passen.

              Interieur ziet er dan wel weer top uit.

              Toch jammer dat BMW zijn pedigree verloochent met de voorwielaandrijving.

              Comment


              • #8
                't is een beetje een verlaagde X2 precies.

                Comment


                • #9

                  Comment


                  • #10
                    Wow die is écht wel gelijkend

                    Comment


                    • #11
                      Basis


                      Sport Line


                      Luxury Line


                      M Sport


                      Basis


                      Sport Line


                      Luxury Line


                      M Sport


                      Basis


                      Sport Line


                      Luxury Line


                      M Sport

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        M Performance Parts















                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Trekt op niks, en die nieren zijn veel te klein !

                          Comment


                          • #14
                            Toch haalt de A nog het net.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Was het een Chinees, er werd moord en brand geschreeuwd...
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                                Was het een Chinees, er werd moord en brand geschreeuwd...
                                Ik schreeuw moord en brand. Wat een baggerbak op alle gebied.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #17
                                  lol, M135i Performante met die kunststof dingen

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een nieuwe 1, opnieuw controverse. Dat is dan al niet veranderd tegenover de vorige modellen (die ik alle twee heb gehad). Ding zal vlot verkopen, ondanks de meningen op fora . Nu nog een suv maatje kleiner dan de X1 om het af te maken.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                      Een nieuwe 1, opnieuw controverse. Dat is dan al niet veranderd tegenover de vorige modellen (die ik alle twee heb gehad). Ding zal vlot verkopen, ondanks de meningen op fora . Nu nog een suv maatje kleiner dan de X1 om het af te maken.
                                      Voor mij geen probleem, als ze het verdiende geld van deze non-BMW’s ook nog in ontwikkeling stoppen van echte BMW’s is het goed
                                      Mensen die dit kopen, kopen enkel nog de badge.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dit is effectief kopen voor de badge. Mijn 1-series hadden op zijn minst toch nog RWD dus toch net genoeg BMW-dna. Maar ik rij nu met een saaie Koreaan. De aangedreven wielen op een bmw zijn mijn zorg niet meer

                                        Comment

                                        Working...
                                        X