Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 1-Serie (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Van de eerste modellen van de één was ik in de verste verte geen fan,maar nu kijk ik toch in de richting als er één passeert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
            Van de eerste modellen van de één was ik in de verste verte geen fan,maar nu kijk ik toch in de richting als er één passeert.
            Serieus?
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
              oei :-).
              een gevaar op de weg jij! :-).
              die dingen rijden toch met bosjes rond, honderden per dag kruis ik er.
              gisteren passeerde er wel een 140 in een rotvaart, dan kijk ik ook wel eens even :-)

Comment

Benieuwd hoe de versie met die 2.0 306 pk zal rijden (FWD).
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Als BMW-fan ben ik meer en meer teleurgesteld in dit merk. Mercedes is in staat de A-klasse elke keer weer mooier te maken, want de huidige is een magistraal knappe wagen, zowel binnen als buiten. Maar, als ik dan kijk naar deze 1, en ik denk terug aan de vorige generaties dan kan ik voor mij concluderen dat 'm steeds lelijker is geworden. Spijtig...
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Zo, dat is lelijk.

Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voor de fanboys opstaan en zeggen hoe “echt” deze bmw nog is
                    BMW X5 45e

Comment

Wauw, BMW is echt slecht bezig de laatste jaren.
                      Het wordt steeds Aziatischer qua looks. Vergelijk dit met wat BMW was begin 2000 en het DNA lijkt onherkenbaar veranderd. Die witte 135i komt rechtstreeks uit The Fast and The Furious. Een M3 (e46) of M5 (E39) was sportief aangekleed maar behield zijn klasse. Dit waren sleepers die (behalve door de kenners) enkel dankzij hun motorgeluid zouden verraden tot wat ze in staat waren.
                      Nu kan je niet zeggen dat een A45AMG veel klasse uitstraalt (ziet er stoer uit, maar klasse is wat anders) maar nu zijn zelfs basisversies voorzien van luchtinlaten hier en hoekjes/kantjes daar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Was het een Chinees, er werd moord en brand geschreeuwd...
                        Dat zeg ik al 10 jaar.
                        Die eerste 6gt, was het een ssangyong hij werd verketterd.

En toen ik deze de eerste keer zag deed die mij meteen denken aan een Honda coupe van jaren terug.

Last edited by Gixxer; 03/06/2019, 10:34.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Zo, dat is lelijk.

Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voor de fanboys opstaan en zeggen hoe “echt” deze bmw nog is
                          BMW is zijn kern fanboys toch stilletjes aan aan het kwijt raken. In onze opgeklopte commerciële wereld gaan statusgevoelige mannetjes nog wel blijven meelopen in het premium badge-en-gadgets verhaal. Of ze daar echt gelukkig van worden, is iets anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

BMW is zijn kern fanboys toch stilletjes aan aan het kwijt raken. In onze opgeklopte commerciële wereld gaan statusgevoelige mannetjes nog wel blijven meelopen in het premium badge-en-gadgets verhaal. Of ze daar echt gelukkig van worden, is iets anders.
                            Ik ben geen fanboy maar toch wel liefhebber van het merk te noemen. Jammer genoeg kak ik al enkele jaren op bijna alles wat bmw maakt tegenwoordig. Ik grijp terug naar oudere modellen als het gaat over rijplezier. Als er ooit een nieuwe daily komt, zal ik voor het eerst sowieso naar andere merken zoals bvb Volvo kijken.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Tja, nu bestellen ze een leasing A of C-klasse en beginnen er dan na 1 dag rijden op te kakken want hun BMW is of was zoveel beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik ben geen fanboy maar toch wel liefhebber van het merk te noemen. Jammer genoeg kak ik al enkele jaren op bijna alles wat bmw maakt tegenwoordig. Ik grijp terug naar oudere modellen als het gaat over rijplezier. Als er ooit een nieuwe daily komt, zal ik voor het eerst sowieso naar andere merken zoals bvb Volvo kijken.
                                Ik had tot een jaar of 3-4 geleden het idee dat BMW als enige merk echt plezante auto's maakte. Ik heb ook een boon gehad voor honda, dat destijds toffe civics en accords maakte die goed reden en oerbetrouwbaar waren. Honda werd zelfs het japanse BMW genoemd. Nu zijn beide merken om zeep .
                                Ik heb 2 BMW's zelf gehad en daarvoor er ook 2 tijdelijk gehad als firmawagen. Nen E87 118d, nen 318d E90, nen F20 116i (toen dat nog de instapper was met 136pk) en nen F30 316i. Qua motor nooit echt om naar huis te schrijven (allemaal 136pk), maar die F20 116i, was wel enorm plezant omdat hij voor ne lichte wagen toch wel vlot genoeg was (136pk), in combinatie met de RWD... dat was nog echt een goed uitgebalanceerd karretje. Mijn huidige wagen (Golf) vind ik dan nu weer de perfecte daily, voor minder geld dan een BMW. Het gekke is, misschien kan de nieuwe 1 reeks toch wel beter met de Golf/A3/A klasse concurreren dan de F20 wegens praktischer (meer binnenruimte). En dat is wellicht ook de motivatie van de heren in Munchen om de switch naar FWD te maken. Toch zou ik zelf mijn geld er niet meer in steken.

Comment

Honda werd zelfs het japanse BMW genoemd. Nu zijn beide merken om zeep .
                                  Wat is er mis met Honda?

Als ik nu plots een andere auto diende te kopen, zou een Honda Civic me wel kunnen bekoren…
                                  (wel eerst een proefrit maken met de CVT uiteraard…)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik ben geen fanboy maar toch wel liefhebber van het mer.k te noemen. Jammer genoeg kak ik al enkele jaren op bijna alles wat bmw maakt tegenwoordig. Ik grijp terug naar oudere modellen als het gaat over rijplezier. Als er ooit een nieuwe daily komt, zal ik voor het eerst sowieso naar andere merken zoals bvb Volvo kijken.

Idem hier, best een grote bmw liefhebber.

Toppunt qua styling is voor mij midden jaren 90 tot midden jaren 00 met de E39/E38/E53/... En dan samen met een atmo 6-in lijn

Ik ga zaterdag een testrit doen met een mogelijke opvolger voor de V90, een 530e.

Daar zal ook niet veel "echt" bmw meer inzitten denk ik, maar de styling spreekt mij wel het meeste aan itt de E-klasse of A6 (hetzij nipt).

Het enige merk waar ik fanboy van ben is Ferrari
                                    Last edited by kefkie; 03/06/2019, 15:37.
                                    BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Wat is er mis met Honda?

Als ik nu plots een andere auto diende te kopen, zou een Honda Civic me wel kunnen bekoren…
                                      (wel eerst een proefrit maken met de CVT uiteraard…)

De huidige Civic, nogal controversieel uiterlijk, ik lust het persoonlijk niet echt.
                                      Rond 2000 hadden ze een toffe compacte elegante civic, en een snoeistrak rijdende en tegelijk praktische accord die als enige nadeel had, dat hij er wel heel gewoontjes uitzag.
                                      De laatste generatie accord reed niet meer strak, en de civics werden alleen maar lelijker.
                                      Ze hebben ook (te) lang gewacht met turbo benzines...

Comment

Het wordt inderdaad Aziatischer (dat is nu eenmaal de markt waar de groei zit??), maar de looks gaan erop achteruit. Zoveel drukke lijnen in hun koffers, zie bv. X3.
                                        En vroeger hadden ze zo een strakke designs met veel rechte lijnen, strak en sportief..

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                                        Wauw, BMW is echt slecht bezig de laatste jaren.
                                        Het wordt steeds Aziatischer qua looks. Vergelijk dit met wat BMW was begin 2000 en het DNA lijkt onherkenbaar veranderd. Die witte 135i komt rechtstreeks uit The Fast and The Furious. Een M3 (e46) of M5 (E39) was sportief aangekleed maar behield zijn klasse. Dit waren sleepers die (behalve door de kenners) enkel dankzij hun motorgeluid zouden verraden tot wat ze in staat waren.
                                        Nu kan je niet zeggen dat een A45AMG veel klasse uitstraalt (ziet er stoer uit, maar klasse is wat anders) maar nu zijn zelfs basisversies voorzien van luchtinlaten hier en hoekjes/kantjes daar...

Comment

Die drukke lijnen vind ik zo’n negatieve trend, bij de F80 bvb zal ik nooit aan die spoiler toestanden wennen

Comment

Working...
                                          X