Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X1 - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW X1 - Facelift (2019)

    BMW X1 ONDER HET MES

    BMW voert een facelift door op de X1. Met deze bijpuntsessie bewijst BMW dat het bij het moderniseren van een model ook zeer subtiel te werk kan gaan.

    Wat gaat de tijd toch snel. De huidige, tweede generatie X1 stamt alweer uit 2015 en dat betekent dat BMW's X-model met het laagste getal nu zo'n 3,5 jaar op de markt is. Tijd voor een facelift, maar BMW acht het ontwerp van het origineel goed houdbaar. Hardhandig wordt de X1 op optisch vlak namelijk niet aangepakt.

    De bijgewerkte X1 is van voren te herkennen aan zijn vernieuwde adaptieve led-koplampen, exemplaren met hexagonaal-vormige lenzen. De grotere nieren van de grille ontmoeten elkaar voortaan in het midden en lager op de neus monteert BMW een volledig nieuwe bumper waarvan het exacte ontwerp afhangt van de gekozen versie. De X1 gaat namelijk de X2 achterna en dat betekent dat er wat design betreft duidelijke verschillen zitten tussen versies als de xLine, Sport Line en M Sport. De M Sport is logischerwijs de sportiefste van het stel. Deze uitvoering heeft standaard een M Sport-onderstel, zwarte details rondom én een optisch M-pakket. Welke versie je ook kiest, de 'losse pitten', die onder de reguliere koplampen zaten, keren niet meer terug. Achterop zien we nieuwe verlichting en het X1-embleem verhuist naar linksonder op de klep.

    In het interieur past BMW nieuwe materialen toe en ook stelt het nieuwe stiksels beschikbaar. Meer nieuws komt in de vorm van het standaard aanwezige 6,5 inch grote infotainmentdisplay. Wie navigatie bestelt, krijgt een 8,8 inch groot display en wie helemaal losgaat, krijgt een 10,25 inch grote unit die ook via de iDrive-draaiknop te bedienen valt.

    Nog een kleine X1-noviteit: in de linker buitenspiegel is een projector verwerkt die het X1-logo in twee kleuren op de grond projecteert. Chic. BMW stelt verder vier nieuwe ontwerpen voor de wielen en drie nieuwe lakkleuren beschikbaar: Jucaro Beige, Individual Bay Metallic en Misano Blau. Die laatste is voorbehouden aan de M Sport.

    Motoren

    Aan de samenstelling van de motorenlijst verandert niet heel veel. Wel voegt BMW een krachtigere diesel aan de lijst toe, de 231 pk en 450 Nm sterke xDrive25d die altijd is gekoppeld aan een achttraps Steptronic-automaat. Een sprintje vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is daarmee in 6,5 tellen achter de rug. Deze nieuwe versie komt dus boven de 190 pk en 400 Nm sterke vierwielaangedreven xDrive20d en voorwielaangedreven sDrive20d te staan, versies die ook altijd van een automaat zijn voorzien. Iets lager op de ladder staan de sDrive18d en xDrive18d. Deze 150 pk en 330 Nm sterke zelfontbranders zijn nu altijd gekoppeld aan een handbak. Voorheen waren ze ook met automaat te krijgen. De instapdiesel is de 116 pk en 270 Nm sterke sDrive16d, een versie die standaard gekoppeld is aan een handbak maar optioneel leverbaar is met een zeventraps automaat met dubbele koppeling.

    Ook de benzinelijst is een bekende. BMW trapt af met de 140 pk en 220 Nm sterke sDrive18i, al is deze in alle gevallen voorzien van een handbak terwijl je hem momenteel nog met automaat kunt krijgen. Hoger op de ladder staan de 192 pk en 280 Nm sterke sDrive20i en xDrive20i. Deze benzinevarianten zijn vooralsnog altijd voorzien aan een automaat. Bovenaan de lijst staat de xDrive25i, een immer vierwielaangedreven versie met een 231 pk en 350 Nm sterk hart die alleen met achttraps Steptronic-automaat te bestellen is. Een sprintje naar 100 km/h is in deze variant in 6,5 tellen voorbij.

    Goed nieuws: de sDrive16d en de xDrive25d voldoen al aan de EU6d-emissienormen. Mogelijk wordt de motorenlijst de komende maanden uitgebreid en aangevuld. Een ander novum: volgend jaar breidt BMW de line-up uit met de xDrive25e, een plug-in hybride met een 9,7 kWh groot accupakket aan boord, genoeg voor een elektrisch bereik van meer dan 50 WLTP-kilometers. In China is van de, overigens verlengde, X1 al een xDrive25e-versie te koop. Meer daarover lees je hier.

    Bron: Autoweek
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Blijft de mooiste in zijn klasse

      Comment


      • #4
        ...en de fwd heeft 0 afgedaan aan zijn succes blijkbaar, kopers malen er niet om

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ...en de fwd heeft 0 afgedaan aan zijn succes blijkbaar, kopers malen er niet om
          Zolang er een ster, vier ringen of een propellor op staat maakt het niet uit. Mensen blijven dat kopen.

          Comment


          • #6


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Blijft een mooie wagen, er moest niet veel aan veranderen.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Jammer dat ze ook geen digitaal dashboard aanbieden op deze. Voor de rest moest er inderdaad niet veel veranderen.

                Comment


                • #9
                  Basis


                  Sport Line


                  xLine


                  M Sport


                  Basis


                  Sport Line


                  xLine


                  M Sport
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Mooi die nieuwe X1.
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                    Comment


                    • #11
                      Pfff, véél te kleine grill.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                        Zolang er een ster, vier ringen of een propellor op staat maakt het niet uit. Mensen blijven dat kopen.
                        Of dat nu FWD of RWD is, maakt mij niet uit. Waarom zou het geen goeie auto kunnen zijn met een FWD. 90% vd verkochte auto's is FWD.
                        Ik rij met de X1 en dit is met voorsprong de beste auto die ik ooit gehad of gereden heb.


                        Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Mooie achterlichten. Wel stom dat ze een onderscheid maken tussen de lichten vd basisversie en de andere

                          Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                              Mooie achterlichten. Wel stom dat ze een onderscheid maken tussen de lichten vd basisversie en de andere

                              Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
                              Stom ? Geniaal bedoelt ge ? Er zijn genoeg mensen die er érg gevoelig aan zijn dat anderen kunnen zien dat het om een basisversie gaat hoor :-)
                              Dat was bij de eerste generatie toch ook zo ? De duurdere versies hadden ledstreepkes in de lichtblokken achteraan, de andere een 'ordinair' gloeilampje (zoals die van ons, haha)

                              Wat betreft die FWD/RWD, persoonlijk kan het mij ook geen hol schelen, en idd voorbeelden genoeg van plezant rijdende FWD modellen, maar ge moet toch toegeven dat een deel van de fanatieke fanclub nog niet zo heel lang geleden nogal smalend deed over 'het gepeupel' (ge weet wel, die 90% die ge zelf ook al aanhaalde) met hun FWD autookes ?
                              Des te grappiger dat nu, alles onder de 3 serie zeker (?) FWD geworden is bij BMW.
                              Maar ik twijfel er niet aan dat ge content zijt met uwe X1, dat zijn wij (in grote lijnen) ook van onze oude (eerste generatie) :-)

                              Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk


                              Last edited by Fre79; 29/06/2019, 11:06.

                              Comment


                              • #16
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Ben hem gaan bekijken als tegenhanger van de Q3 als nieuwe leaser.
                                  Uiteindelijk toch voor de Q3 gegaan.

                                  De X1 is zeker ruimer binnen, en zeer mooi afgewerkt.
                                  Persoonlijk vind ik het iets klassieker gelijnde dashboard ook mooier dan dat in de Q3.
                                  Echter hadden ze het wel moeten voorzien van een digitale optie, zoals dat tegenwoordig gangbaar is.
                                  Dat gaat hem zeker klanten kosten. Ik ben er eentje van.

                                  Qua ophanging ken ik alleen de oude versie, en die vond ik net iets te deinerig. Daarin scoort de Q3 wat mij betreft ook net iets beter.
                                  De dieselversie blijft wel onklopbaar qua CO2 dus dat geeft hem wel een grote plus op de dieselmarkt.

                                  Als je hem met een leuk pakket wil uitrusten is hij ook wel érg duur trouwens.
                                  Sportline is toch het minste wat hij nodig heeft om er een beetje deftig uit te zien IMO, en dat kost al meteen 5K

                                  De Audi biedt ook al meteen 18" velgen met 235 brede banden aan op de advanced versie, én standaard LED koplampen.
                                  Allemaal extra's bij de BMW.
                                  Last edited by Bud Wijzer; 22/08/2019, 10:04.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Change of plans hier, en zoals sommigen al weten, de X1 als volgende leaser besteld.
                                        Uiteindelijk toch nog eens de nieuwe versie gaan rijden, en ik vond vooral de automaat-diesel combinatie van de X1 veel beter functioneren dan die in de Q3
                                        Vooral ook, omdat hij bij Westlease nu zeer voordelig uit te rusten was. Bij Leaseplan was hij way out of budget om één of andere reden.
                                        Raar eigenlijk, want qua nettoprijs, komt hij zelfs iets goedkoper uit dan mijn beoogde Q3.

                                        Als volgt besteld :

                                        X1 18d automaat 150pk versie
                                        Kleur : Sparkling storm
                                        Sportline
                                        Bussiness pakket
                                        Verduisterde achterruiten.
                                        Verwarmde zetels.
                                        Achteruitrijcamera
                                        Shadowline.

                                        Voor mij alle must have's erop en ook lekker laag in CO2 nog steeds.

                                        De Audi heeft absoluut zeker het betere multimedia systeem, zeker bij het platinum pakket, wat ik kon nemen.
                                        Profi navigatie was bij BMW geen optie, vanwege te duur.
                                        Dat heeft me nog lang doen twijfelen, maar uiteindelijk vond ik het comfort, de ruimte en de rij-eigenschappen van deze X1 toch doorslaggevend.
                                        De Audi diesel had bij belasting ook een vrij onaangenaam geluid, vond ik en bij het wegrijden,reageert de automaat zeer traag.

                                        Ben wel nooit fan geweest van de BMW run flat banden, en dat was ook nu weer niet anders bij de testrit. Die reageren toch vrij droog, vooral bij kleine oneffenheden.
                                        Maar in combinatie met de sportzetels, zeker niets dramatisch.

                                        Qua bochtengedrag, kan je ze eigenlijk evenwaardig noemen. Geen van beiden is een dynamische racer natuurlijk, maar de BMW scoort toch nog een klein tikje beter IMO.
                                        Je hebt gewoon het gevoel van met "meer auto" onderweg te zijn. Moeilijk uit te leggen.

                                        Nu aftellen tot eind februari.... altijd té lang natuurlijk ;-)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X